nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Axiom

Počet hráčů: 2 - 2
Doporučený věk: od 9 let
Herní doba: 15 min
Herní svět: Abstraktní
Herní kategorie: logická
Čeština:
Vydavatelé: Abstract Planet Ltd.
Lumicube
Autoři: Michael Seal
Rok vydání: 1988
Sdílej: Facebook, Google+

Popis hry

Upravit

Většina abstraktních her má jedno velké omezení - a tím je statická, pevná hrací plocha. Představte si, že se hrací plocha může během hry libovolně měnit a přetvářet v 3D prostoru. Představte si, že můžete s figurkami běhat nahoru, dolu, šikmo, vertikálně, horizontálně i diagonálně.

A to je to, o co šlo autorovi hry Axiom - tedy minimum pravidel a co nejméně omezení strategických možností. Hra Axiom je logická abstraktní hra pro dva hráče.


Příprava hry:

Každý hráč má 6 kostek a 2 figurky („žezla“). Jeden hráč má bílé komponenty, druhý černé. Kostky mají na každé straně jamku nebo vypouklinu, přičemž v jamkách je umístěn magnet. Žezla mají na spodní straně také magnet. To umožnuje žezlům pohybovat se i po vertikálních stěnách, případně „hlavou dolů“.


Průběh hry:

Ve svém tahu musí hráč pohnout buďto svou kostkou nebo svým žezlem. Kostku prostě jen vezme a přemístí na jiné místo. Vždy však musí zapadnout vypouklinou do jamky jiné kostky. Takto se přetváří hrací plocha a vznikají nové tvary hracího pole.

Druhou možností je pohyb žezlem. Ten se provádí v přímce o tolik volných polí, o kolik hráč chce. Může se pohybovat diagonálně, nahoru, dolů, doleva, doprava. Jedinou překážku tvoří vypoukliny na kostkách nebo ostatní žezla. Pokud se pohne z kostky soupeře na svoji, je kostka, ze které vyšel, odstraněna ze hry.

Soupeřovo žezlo se dá také „zajmout“ a to tehdy, pokud hráč přemístí své žezlo na kostku, na které se právě nachází žezlo soupeře.


Konec hry:

Pokud se podaří některému hráči zajmout soupeřovo žezlo, stává se vítězem hry. Ve výjimečných případech může hra skončit také „sebezničením“ - pokud je hráč nucen se pohnout a nemůže jinak, než tak, že zajme vlastní figurku.

Autor: čínan