Arkham Horror - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 8
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 180 min
Herní svět: Horror
Herní kategorie: desková hra, kooperativní, vývoj postavy
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: ADC Blackfire Entertainment
Edge Entertainment
Fantasy Flight Games
Galakta
Heidelberger Spieleverlag
Nexus
Autoři: Kevin Wilson
Richard Launius
Rok vydání: 2005
Sdílej: Facebook

Otázky ke hře

Dotazy :)

16.9.2008 22:10:22

Parxel, Thales
Ja nevim, na co reagujete, ale v podstate jste se shodli se mnou a Kadaverem, tak jsem z toho zmateny.

to Thales:
To je relativni, me to ve ctyrech pripada jednoduche a proto me to nebavi a mam radsi vyzvu ve trech hracich.

to Tygr:
Asi chapu tvoji narazku na hratelne. Jasne, hratelne to je i v osmi, ale jak pises, neda se to dohrat, protoze to ten jeden vysetrovatel proste nestiha. Takze si myslim, ze je dost zcestne uvadet na krabici 1 - 8.

2.3.2011 19:34:23

Vojtech Musil
My tě s Parxelem podporujeme! ;-) Ono je to beztak relativní - někdy máš štěstí, někdy se nedaří nic.

2.3.2011 20:48:53

Vojtech Musil a Thales
No já mám z AH právě ten pocit, jako píše Thales. Někdy se nedaří a pak nás hra vymete, ať je nás kolik chce. To s čím úplně nesouhlasím je to tvrzení, že v nějakém počtu je hra jednoduchá. Mě připadá, že je to vždy individuální podle situace.

Teď v naší poslední hře ve 4, jsme už měli 5 zapečetěných bram a chystali se na polední a šup přišla Burst brána. Tak jsme zavřeli další bránu a chystli se znovu zavřít šestou a šup, znova přišla Burst brána. Nakonec jsme vyhráli, ale úplně jednoduché to nebylo. Museli jsme zapečetit celkem 8 bran, než jsme uspěli. A jednu chvíli jsme to na počet otevřených bran málem projeli, prootže jsme nestíhali zavírat.

2.3.2011 21:34:40

to Parxel
Mám stejné zkušenosti jako Vojtěch. Ve čtyřech je to podstatně jednodušší, než ve třech, to musíš uznat. A ve čtyřech se většina her zdá opravdu snadných.

2.3.2011 22:00:26

to Parxel
Aha, tak to potom chapu. Ono kazde dalsi rozsireni prinasi zvrat. Gate Burst je asi jedna z nejhorsich veci, protoze prijde v ten nejhorsi okamzik a nic s tim nenadelas :-) Leda tak pecetit mene aktivni lokace.

Ja si myslim, ze jestli neco zvysuje obtiznost hry, tak to jsou monstra, ktera prisla s rozsirenimi. Nektere jsou natolik nechutne, ze ani v pokrocile fazi hry se jich nemuzes zbavit a brana s prislusnym symbolem nechce prijit. To je podle me klicova zmena.

2.3.2011 23:44:02

Vojtech Musil
Toho problemu s monstrama jsme si také všimli. Když jdme hráli 2 týdny do zadu, tak nám chodily samé nestrvůry s odolností 3 (asi 8 za sebou). Prostě se s tím nedalo nic moc udělat. Tak jsme nakonec pořádně nazbrojili a rozstříleli prastarého v závěrečném souboji, ale bylo to o chlup.

3.3.2011 07:26:03

Kadaver
Souhlasím, že s rostoucím počtem hráčů je hra trochu jednoduší, ale jak jsem řekl, úplně bych to nezobecňoval. V AH jeden nikdy neví co se nakonec stane. Obzvlášť, když se hrajeme s nějakým tím rozšířením.

3.3.2011 07:27:36

Parxel
Je to tak. Rozsireni prinesla hodne trikapkovych monster a obcas to jsou pekni mazlicci. :-) Dhole je podle me ale stejne porad nejvetsi peklo a to vysel jiz v zakladu.

to all:
Mam dotaz, jak hrajete pravidlo o ally postavach. Michate je vsechny do jedne hromady a s temi hrajete a nebo z te hromady vyberete 11? :-)

3.3.2011 11:46:35 | Upraveno autorem (porovnej)

Vojtech Musil
Tohle jsem zrovna teď řešil, protože když máš ve hře karty ze tří expanzí a k tomu náhodně vybereš spojence, tak prakticky nemáš šanci na žádného narazit, protoře musíš vytáhnout tu správnou kartu, uspět v nějakém testu a potom ten spojenec musí ještě v balíkčku být.

Takže jsme přešli na vlastní pravidlo, že na začátku dáme do balíku spojence všechny a současně si počítáme kolik jich z balíku bylo odebráno, ať už zvýšením Terror levelu nebo prostě setkáním na kartě. Tím se zajistí to, že pokud na nějakého hrdinu v setkání narazíme, tak ho máme šanci získat, pokud teda nebyl odstraněn v důsledku zvýšení terror levulu. No a pokud je z balíku odstraněno 11 spojenců, tak zbylý balíček prostě odložíme a dalšího spojence už získat nelze. Ale musím říct, že se nám to stejně ještě nikdy nestalo, že by jsme odebrali všech 11 spojenců.

3.3.2011 12:00:20 | Upraveno autorem (porovnej)

to Vojtech
Podle pravidel by se mělo na začátku hry vytáhnout náhodně jen 11 spojenců, takže pokud chceš hrát podle pravidel, tak Ti holt nic jiného nezbývá. Ale myslím, že je to jedno z pravidel, které hru určitě nijak nerozbije (au au nebijte mě, odpůrci českého vydání, já si stále stojím za svým, že nějaké chybičky v pár číslech nemají na celou hru nějaký velký vliv). Takže si to pravidlo přizpůsobte podle toho, jak vám to nejvíce jako hráčské skupině vyhovuje.
My zrovna hrajeme jenom s rozšířeními, které nepřináší nové spojence, takže tenhle problém neřešíme a hrajeme jenom se základními. Když jsme hrávali s jinými rozšířeními, tak jsme hráli podle pravidel.

3.3.2011 12:54:29

to Kadaver
Neni to uplne pravda. Nektere rozsireni prichazi s alternativou, ze se hraje se vsemi tusim, ale pokud se ma nejaky ally odstranit, tak se snad ostranuji dva nebo neco na ten zpusob nebo nejaka takova uprava tam je. :-)

to Parxel
To je pekna uprava :-) Asi to tak budeme taky hrat.

3.3.2011 13:29:21 | Upraveno autorem (porovnej)

ally
j, v Curse of the Dark Pharaoh je v pravidlech, že se hraje s oběma balíčky, když se zvedne terror, tak se odhazuje po jednom z obou.

Sice bych to bral asi tak, že to napsali jen v prvním rozšíření, když ještě pořádně nevěděli, jak to řešit, a později to právě nahradili tím univerzálním pravidlem o 11 vylosovaných, ale asi je to jedno, jak to kdo pojme.

3.3.2011 13:37:34

allies
my to hrame ako pise Parxel. Myslim, ze hre to nijak neublizuje, aj tak je na nas vsetkych niekedy dost oskliva...

3.3.2011 13:57:06

to Vojtech
Je to přesně jak říká Tygr. Bylo to pravidlo v prvním rozšíření, které ale bylo vpodstatě přebito (rozuměj erratováno) pozdějšími rozšířeními. Ale jak říkám, hrejte to tak, jak vám vyhovuje.
Parxelovo řešení je pěkné, akorát v něm vidím jeden problém - počítání odebraných allies. To je celkem problém a u nás by se to opravdu neujalo: "Udělal jsi tam tu čárku, nebo ne? - Co já vím? Ty to hlídáš, ne? - Ne, Ty tam děláš ty čárky!" A už se nám u vybraných Prastarých párkrát stalo, že allyové prostě došli (hlavně tím jak stoupal terror).

3.3.2011 14:23:10

mala pomoc pri spojencoch/allies
netreba robit ziadne ciarky. Sem-tam ked odhadzujes karticku spojenca, prepocitaj odhodenych spojencov, ktorych davas na jednu kopku. Teoreticky prvych x netreba ratat kym si je clovek isty, ze ich nie je 11. {takych cca 5-8 vidis hned}. Potom pri odhodeni dalsieho staci spocitat kolko ich je ak si clovek nie je isty.

edit: ako pise Vojtech, radsej to doplnim: treba pripocitat aj tych spojencov, ktori su aktivne v hre pri detektivoch samozrejme.

3.3.2011 15:06:19 | Upraveno autorem (porovnej)

allies
Ono to neni tak jednoduche, protoze ty musis uvazovat i allies, ktere jsi nakoupil :-) V zakladu jich je 11, kdyz nejakeho koupis, tak jich je mene a podle toho to musis dopocitat. Ale myslim, ze se to da a Parxelova metoda je super :-)

Jinak ted jsme odehrali jednu hru. Tentokrat jsme hrali se vsemi predmety z rozsireni. Takze jsme meli moznost si vyzkouset vsechny allies, ale opet se k tomu nedostalo, jelikoz prisla zvest a kazde kolo jsme jednoho zahazovali. Jednou to zpusobuje terror level, jednou zvest, takze ti pomocnici jdou casto rychle pryc.

3.3.2011 15:19:12

Vojtech
jj, ale tych v "ruke" hadam vidis:)

3.3.2011 15:22:16

miso
Neveril bys, na co behem hry clovek zapomene :-D
U AH je tolik veci, ze obcas se to proste neuhlida.

3.3.2011 15:32:13

Vojtech
:DDD napriklad doom tokeny na karte prastareho pridavat - to potom vzdy dopocitavame podla poctu bran {otvorenych, zavretych, zapecatenych}

3.3.2011 15:34:13

Kadaver
Pocitani je uplne v pohode. Dame vedle balicku spojencu 11 dolaru a s kazdym odebranym spojncem jeden odeberem. Penez je ve hre celkem dosta a pri cca 4-5 hraci nehrozi, ze by nekde penize chybeli.

3.3.2011 15:54:01

miso
Doom tokeny jsou jeste malickost... horsi to je, kdyz mas skill na prehozeni combat checku a zapomenes na nej. Potom kdyz umres a jdes do spitalu, tak se dalsi kolo chytas za hlavu, ze to bylo zbytecne :-/

3.3.2011 15:57:22

Vojtech
No, vidim, ze kazdy mame svoju "specialitku". Nie je ta hra uzasna? :D

3.3.2011 16:06:19

miso
Me se neptej, ja az na Lurkera mam hru kompletni a hodlam dokoupit i to, at je sbirka kompletni :-)

3.3.2011 17:21:52

Vojtěch Musil
My zase při zavření brány běžně zapomínáme, že s ní mizí i monstra stejné značky. :-D

3.3.2011 20:26:09

Thales
O tom ani nemluvim :-D To se nam stava bezne....

3.3.2011 20:39:17

Vybíráme z Bazaru

Bestie - KS (The Even More All-In Pledge) - CZE
Bestie - KS (The Even More All-In Pledge) - CZE
Akt. cena: 2999 Kč
Končí za: 2 dny

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas