Arkham Horror - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 8
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 180 min
Herní svět: Horror
Herní kategorie: desková hra, kooperativní, vývoj postavy
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: ADC Blackfire Entertainment
Edge Entertainment
Fantasy Flight Games
Galakta
Heidelberger Spieleverlag
Nexus
Autoři: Kevin Wilson
Richard Launius
Rok vydání: 2005
Sdílej: Facebook

Otázky ke hře

Brána

Vedeli by ste mi prosim poradiť chystám sa po prvý krat zahrat túto zaujímavu spol. hru, a mam nejake nejasnosti. Ako to je so zavrením brány, ked na policku lokacie stojí prišera.
Napríklad dostal som sa von z vonkajšieho sveta na poličko kde je otvorená brána s príšerou s ktorou v tejto fáze nebojujem. Mozem sa v tomto kole vo faze stretnutie v Arkhame pokusiť branu zavriet a zaroven zapečatit ju? alebo musim nasledujuce kolo najprv vo faze pohyb prišeru porazit v boji a potom sa pokusit zavriet branu.
ak napriklad začinam na poličku s prišerou a chcem sa jej vyhnut a podarí sa mi to mozem dalej postupovat v pohybe?
dakujem za odpovede s pozdravom :)
1.12.2015 13:09:34

Nheedoom
Ano, můžeš se pokusit zavřít bránu. Nestvůry na hracím plánu se řeší jen ve fázi pohyb, pokud jsi zrovna vyjel z brány nestvůru neřešíš, ale pokud ses nějak dostal z brány při střetnutí ve Vnějším světě, tak už v tom tahu samozřejmě bránu zavírat nemůžeš (Střetnutí ve Vnějších světech je až po fázi střetnutí v Arkhamu při které se brána zavírá) takže na bráně zůstáváš do dalšího tahu a nestvůru už musíš ve fázi pohybu řešit (buď se vyplížit nebo ji porazit)

Ano, pokud se vyhneš všem nestvůrám na svém políčku, pokračuješ v pohybu.

1.12.2015 13:26:59 | Upraveno autorem (porovnej)

...
a ked sa mi podarilo uspešne zavriet branu, prišeru v tejto lokacii automaticky odlozim spat do krabice k ostatným príšerám?po zavrení brány mozem branu hned zapečatit?

1.12.2015 13:54:08

Nheedoom
No pokud její symbol odpovídá tomu na zavřené bráně tak se vrací do zásobníku společně s dalšími nestvůrami se stejným symbolem na hracím plánu a v Okolí. Pokud ne, tak na dané lokaci zůstává a budeš se s ní muset v příštím pohybu nějak vypořádat (únikový test/souboj) Ano, bránu můžeš a musíš zapečetit okamžitě po zavření.

1.12.2015 14:09:02

...
a este pár maličkosti:
1. ked sa vo fázi stretnutie v Arkhame objaví karta, ktorej dôsledok je vytvorenie brány a príšery v lokacií kde sa nachádza detektiv, je detektiv hned poslaný do vonkajšieho sveta a je zpoždený a tym padom toto kolo este taha kartu stretnutie vo vonkajšom svete. nasledujúce kolo fázu pohyb vynecháva a začína az fazou stretnutie vo vonkajšom svete?
2. ako viem do ktorej lokacie sa z vonkajšieho sveta vratim?
3. ked počas pohybu sa vstupim na poličko lokacie kde sa nachádza zeton stopy, brana a príšera, beriem si hned zeton stopy a začina boj s príšerou?
4.

1.12.2015 15:40:40

Nheedom
1) V podstatě ano, jediné co v následující fázi pohybu udělá, že se postaví a přestane být zpožděný.

2) Můžeš se vrátit na libovolnou bránu odpovídající Vnějšímu světu ze kterého se vracíš (pokud máš předmět Přenosná brána, můžeš si vybrat libovolnou bránu).

3) Na lokaci, kde je brána nemůže ležet stopa, pokud tam byla tak se při objevení brány odhodí, pokud se má dát na lokaci, když na ní je brána, tak se na ni prostě nedá. Ale kdyby to byla situace, kdy je tam stopa a nestvůra, můžeš si stopu vzít hned, ještě před bojem. Stejně tak, kdyby tam stál detektiv tak si s ním můžeš vyměnit předměty ještě před bojem.

1.12.2015 15:45:19 | Upraveno autorem (porovnej)

..
ten limit príšer ak som dobre pochopil z pravidiel limit príšer je počet hráčov plus tri čize ak hrame dvaja limit príšer je 5. ak prekročím ten limit príšery sa umiestňuju na poličko okolie ? napriklad karta mýtu vyvolala 2 príšery a nas limit bol uz aj pred kartou prekročeny, tak sme umiestnili dve príšery do okolia?
to z toho vonkajšieho sveta sa vratím do lokacie podla toho akej farby gulička sa nachádza na poličku vonkajšieho sveta kde stojim? ci podla čoho?

1.12.2015 16:15:21

Nheedoom
Ano limit je počet hráčů plus 3, a každá další nestvůra přicházející na herní plán ve chvíli když už je dosaženo limitu jde rovnou do Okolí. Takže tak jak píšeš. A limit okolí je 8 mínus počet hráčů, takže v tvém příkladu se dvěmi hráči je to 6. Nestvůry do Okolí vkládáš po jedné (to pro případ například přívalu nestvůr, kdy jich tam může naskákat více), takže když tam přijde šestá je to ještě v pořádku, jakmile vkládáš do Okolí sedmou, spouští se efekt překročení limitu nestvůr v Okolí - všechny nestvůry se vrátí do zásobníku a posune se úroveň strachu. Pak případně vkládáš do Okolí další nestvůry, pokud jsi tam ještě nevložil všechny co kvůli nějakému efektu měli do toho Okolí jít

Ne ten puntík jen určuje která barva karet střetnutí se používá pro daný Vnější svět (a tak určuje i nebezpečnost světa - červená a žlutá střetnutí bývají většinou hnusnější než zelená a modrá). No a jinak když máš vyjíždět ze Snové říše, podíváš se, kde na plánu leží brány do Snové říše (je to napsáno na žetonu brány a taky to má odpovídající obrázek) a vybereš si kterou z nich vyjedeš. Takže bránou vjíždíš do odpovídajícího Vnějšího světa a pak zas vyjíždíš na bráně tomu světu odpovídající, ale nemusí to být ta stejná kterou jsi vjel, myslím, že od každého Vnějšího světa existují dvě brány, takže někdy můžeš mít na výběr.

1.12.2015 16:29:22 | Upraveno autorem (porovnej)

...
rád by som sa este spytal, vsetky karty detektivu ktore počas hry pouzijem su vyčerpane a obnovujem ich v prvej faze? aj karty dovedenosti? napriklad karta stastie?alebo iba karty kde je napisane ze vyčerpaj kartu sa obnovuju v prvej faze?alebo mam kartu napriklad Lucerrna je tam +1 k štastí? plati to vzdy alebo tuto kartu po pouziti musim ties otočit a obnovit na začiatku prvej fazy nasledujuceho kola.
karty mytu označene ako prostredie su polozene vedla hracej plochy a platia az kym sa nevytiahne dalsia karta mytu prestredia? mozem mat naraz kartu mytu zvest, ktoré su umiestnene vedla hracej plochy a popritom si taham dalšie karty mytu napriklad titulok?
ked karta mytu urcuje umiestnenie zetonu stopy na lokaciu kde sa nachádza detektiv moze si tento zeton stopy hned detektiv zobraT?
stopa zkazy sa odpočita z počitadla iba zapečatením brany, zavrením nie ?
ked napriklad karta mytu nakazuje otvorenie brany a limit prišer je prekročeny v arkhame, prišera sa presunie do okolia a na lokacii ostane iba prazdna brana? karta mytu ktora určuje v titulku ze sa objavia prisery, prisery ostanu na ploche aj po skončeny karty mytu ? velmi pekne dakujem za objasnenie, fakt mi to pomoze snazim sa nastudovat pravidla. dakujem

1.12.2015 23:08:07

Nheedoom
Ne, vyčerpávají se jen karty, na kterých je vyloženě uvedeno "vyčerpej" a ty se obnoví v 1. fázi (údržba). Efekty ostatních karet se počítají vždy (třeba ta Lucerna dává +1 ke štěstí pořád).
Ano, karta mýtu prostředí zůstává ve hře dokud nepřijde jiné prostředí. Zvěst se dává zvlášť, takže můžeš mít ve hře zároveň Zvěst a kartu mýtu Prostředí. Ale nemůžeš mít ve hře zároveň dvě Zvěsti, pokud už jedna je ve hře tak u nově tažené vyhodnotíš vše kromě textu. A jak píšeš, klidně můžeš mít ve hře Zvěst a táhnout Titulek a vyhodnotíš ho, tam je jediné omezení jak jsem psal výše na další taženou Zvěst, když už jedna je ve hře.
Ano pokud jde stopa z karty mýtu na lokaci s detektivem, připadne automaticky tomu detektivovi.
Žeton ze stopy zkázy sebereš a položíš jako pečeť na lokaci, jen když na zapečetění použiješ kartu vzácného předmětu Starodávný symbol a na ní je to přímo napsané. Jinak se pečetí s pomocí žetonů starodávného symbolu z krabice.
Ano, pokud už je v Arkhamu dosažen limit nestvůr, jde příšera z nově otevřené brány rovnou do Okolí a brána zůstane prázdná.
Ano, pokud je u karty mýtu Titulek uvedeno že máš někam umístit nestvůry, zůstávají na hracím plánu případně jdou do Okolí, jejich existence není nijak svázána s tou kartou mýtu, ta je tam jen umístí.

Jinak doporučuju mrknout do sekce ke stažení na přeložený Přehled pravidel (styl UniversalHe - CZ z nich by to mohlo být o něco jasnější než z těch šíleně napsaných oficiálních pravidel.

1.12.2015 23:32:15 | Upraveno autorem (porovnej)

pomocnici
zdravím, rad by som sa spytal:
1. karty pomocnikov napríklad pes Duce +1 k max. pričetnosti znamena ze hned ako dostanem tohto pomocníka si zvysim max príčetnost napríklad z 5 na 6? a jeho schopnosť odhod pomocníka a zvýš si príčetnosť na maxim znamená ze po boji ak mi klesne príčetnosť na nulu mozem tuto schopnost pouzit?
2. príšery so schopnosťou Léčka : musím snimi hned bojovat alebo sa mozem pokusit o útek ?
3. ak začne boj a ja s rozhodnem na útek po uspenom prevedení mozem pokračovať v pohybe ci ostavam na tom istom poličku ?
dakujem za odpovede

10.12.2015 13:49:59

Nheedoom
Pokud je to Ashcan Pete, který s ním začíná hru, má příčetnost už od začátku o jedna vyšší takže pět a má i odpovídající počet bodů příčetnosti. Ale pokud se k tobě Duk přidá během hry, navýší ti jen maximum této hodnoty, ale bod příčetnosti ti nepřidá, to musíš třeba do blázince a léčit se tam nebo mít střetnutí, které ti přidává příčetnost. Nemůžeš ho odhodit po boji, když ti klesne na 0, to už je příliš pozdě a nejde to použít jako reakci na tento stav.

2. Můžeš se jim pokusit vyhnout, do boje s nimi vstoupíš až tehdy, když si hodíš na test strachu, pak už se jim nevyhneš a neutečeš.

3) Pokud začal boj, přicházíš o všechny zbývající body pohybu a už se ani po úspěšném úniku nemůžeš dál pohybovat.

10.12.2015 14:23:23

Nheedoom

10.12.2015 14:23:24 | Upraveno autorem (porovnej)

..
karta Kríz dáva +0 k soubojovým testum (+3 proti nemrtvým) a +1 k testum strachu. to zn. ze pri začati boja pri testu strachu kartu pouzijem otočim na bok a mam počas boja tieto staty co mi dodáva?
a karta dovedenosti napriklad boj +1 mi dodáva jeden bod k dovedenosti boja a plus este ten popis platí ze pokud utratím zeton stopy pri teste boja, mozem si pridat este jednu kocku naviac kolko krat chcem?

13.12.2015 17:32:04

Nheedoom
Kříž ti dává +1 k testům strachu vždy. K soubojovému testu dává bonus jen tehdy, když je protivník Nemrtvý a vyhradíš pro kříž jednu ruku. Kříž se nevyčerpává, to jen karty u kterých je to uvedené (vyčerpej).

Dovednost boj má efekt, že když utratíš žeton stopy na test boje (tedy i soubojový test), dostaneš kostku navíc, takže dostaneš jednu za stopu a další za efekt boje, stop můžeš utratit víc, takže když utratíš 3 stopy a máš dovednost Boj, získáš 6 kostek.

13.12.2015 19:43:45

.
tak ak som to dobre pochopil, karty dovedenosti napriklad boj +1 alebo rychlost+1 nedodavaju 1 bod k danej dovedenosti, ale funguju po pouziti zetonu stop pri vykonanom teste.
tak detektiv moze mat u seba bars aky počet zbrani, len počas boja si vyberie zbrane ktore chce pouzit ale musim splnat limit ruk. po pouziti kart ako napriklad samopal sekera alebo tak sa karty neotočia na bok a detektiv ich moze pouzit vtom istom kole pri inom boji?
cize ten križ dava plus 1 k testum strachu vzdy, nemusim si tu kartu vyhradit pre jednu ruku?

15.12.2015 12:49:52

Nheedoom
Ten bonus +1 z dovednosti platí i normálně. Počítá se pořád.
ANo jinak jak píšeš zbraní můžeš mít víc, jen řekneš kterou používáš a musíš na ně mít volné ruce.
K testům strachu to kříž dává vždy, jen pokud bys chtěl jeho bonus k boji proti nemrtvému, musíš ho už vzít do ruky.

15.12.2015 13:06:49

. .
rad by som sa este spytal či pravne hrajeme karty :
1.karta mytu prostredí : všechny testy vule v arkhamu maju postih -1 tzn., pokial karta je v hre vsetky testy vule budu -1 tak isto aj test strachu?

2. karta vzacneho predmetu napr. Kniha. Pohyb: vyčerpaj kartu a utrat 2 body pohybu, ak mi ostanu dalšie body pohybu mozem sa pohybovat dalej ?
3. magicky klenot: jakakoli faze: polož na magicky klenot jeden zeton vitality z banku, abys zrušil ztratu 1 bodu vitality. Pokud na karte již jsou už 3 zetony vitality, po pouziti ji odhod. toto ako funguje? dakujem pekne

17.12.2015 18:24:23

Nheedoom
1) Ano, je to tak, testy vůle i testy strachu mají -1. Pokud je uvedeno, že je to v Arkhamu, tak se to netýká vyšetřovatelů ve Vnějších světech.

2) Ano, můžeš.

3) Tak pokud máš dostat zranění, můžeš místo ztráty vlastní vitality, použít tento předmět a za každý bod který si pomocí něj vykryješ na něj položíš jako značku jedno srdce z banku, jakmile se na té kartě nahromadí 3 žetony vitality - tj. vykryla ti 3 zranění, tak se odhodí.

17.12.2015 19:02:02

Nheedoom
1. všechny testy vůle budou mít postih -1, jak říkáš. Ale pozor! Detektivovů zkoumajících vnější světy se toto netýká. Jak je psáno "Všechny testy v Arkhamu."
2. Ano, poklud ti pohyb zbyde, můžeš ho utratit pohybem na jiné části mapy.
3. Dejme tomu, že ti má 1 vitalitu ubrat nestvůra (nebo karta, nebo něco jiného). Můžeš to buď přijmout a být zraněn, nebo ten žeton hodíš místo na sebe na tu kartu. Takhle to můžeš použít třikrát a pak tu kartu zahodíš.

17.12.2015 19:05:56

..
takze karty križ a dlouhy bič sa nepouzivaju mam tie staty vzdy aktualne bez toho aby som ich nasadil do ruk?prečo je potom na tychto kartách dole jedna ruka?
a karta napriklad čepel slavy +6 k soubujovym testum sa nevyčerpava to zn ze ju mozem pouzit proti viacerym príšeram v jednom boji? napriklad ked stoja dve príšery v jednej lokacii?
kuzla kde je napísane platia do konca tohto boja, mam chapat ze platia napriklad v boji proti jednej príšery, kym tu príšeru neporazim alebo neporazi ona mna?
príšery ako napríklad maniak nemaju udane hodnoty strachu ani modifikator strachu proti týmto príšeram automaticky uspejem v teste?
ktore karty sa odhadzuju pri roznych stavoch detektiva ako napriklad znizenie vitalita na 0, príčetnosti na 0, ztracení v čase. ... dakujem pekne

19.12.2015 10:54:05

Nheedoom
Ruka u kříže a biče je pro situaci, kdy chceš použít jejich bonus k soubojovému testu, tam tu ruku musíš vyčlenit, ale pokud chceš u kříže jen bonus k testu strachu, ruku nepotřebuješ stejně tak pokud chceš vyčerpat bič k přehození kostky, tak na to ruku nepotřebuješ

Ano čepel slávy můžeš používat i proti více nestvůrám za sebou.

Ano s těmi kouzly jak píšeš, vydrží prostě až do chvíle kdy je buď nestvůra zabita nebo než sejme tebe, ale pořád jim musíš věnovat požadované ruce.

U těchto nestvůr, které tam nemají hodnoty strachu si na strach neházíš a bere se že uspěješ automaticky, prostě nejsou moc děsivé.
Při zttracení v čase, pokud je to jen efektem nějaké karty neodhodíš nic, pokud se do ztraceno čase dostaneš kvůli ztrátě vitality nebo příčetnosti, tak odhodíš smlouvu, polovinu stop (zaokrouhleno dolů a polovinu předmětů (spočítáš všechny kouzla, běžné předměty, vzácné předměty,vydělíš dvěma, zaokrouhlíš dolů a vybereš si odpovídající počet těchto karet, které odhodíš). TO samé platí i pro ztrátu vitality nebo příčetnosti na 0, když jsi v Arkhamu.

19.12.2015 11:07:28 | Upraveno autorem (porovnej)

boj
a to v boji napriklad uspesne spravim test strachu, rozhodnem sa bojovat, ked porazim príšeru boj konči a berem si jej zeton, a nahodov ak neporazim príšeru lenze ona ma nezabije mozem ukoncit boj alebo zas nasleduje od začiatku vtom kole boj kym ju neporazim alebo ona nezniči mna?
ak sa vraciam z vonkajšieho sveta do arkhamu a nevraciam sa na to istu lokaciu odkial som odisiel ale vraciam sa tam kde je brana stym istym nazvom v akej som lokacii, mozem aj tu branu zavriet?

19.12.2015 18:52:15

Nheedoom
Když ji neporazíš, můžeš se buď rozhodnout utéct, pokud nemá schopnost Léčka, anebo si znovu hodíš na soubojový test, a tak pokračuješ, dokud není mrtvá nebo nezmlatí tebe :)

Ano můžeš ji zavřít.

19.12.2015 22:36:03

..
tie predmety s nazvom knizka co udavaju vyčerpaj a pouzi 2 body pohybu ... mozem pouzit aj vo vonkajsom svete pri presuvani z lavej strany do pravej alebo z pravej do arkhamu? na lokaci ktora je zapečatena , sa mozem objavit zeton stopy a prišera nejak dostat, tak isto detektiv ukoncit pohyb na takej lokacii moze ? z vonkajšieho sveta sa dostavam do lokacie v arhamu kde sa nacháadzaju dve príšery, nebojujem snimi nasleedne zatvaram a zapečatím branu, branu si berem ako trofej. príšery sa neodstrania lebo na brane nebol rovnaky znak ako maju príšery, zaroven zapečatím branu príšery stale ostavaju na mieste a nasledujuce kolo pohybu musim snimi bojovat ? prepačte za tolko otazok ale toto z pravidiel nastudovat neviem moc . dakujem za odpovede

20.12.2015 01:00:09

20.12.2015 01:00:14 | Upraveno autorem (porovnej)

Vybíráme z Bazaru

Farmerama
Farmerama
Akt. cena: 400 Kč
Končí za: 16 hodin

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas