Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 1 - 3 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 120 min |
Herní svět: | Sci-fi |
Herní kategorie: | desková hra |
Čeština: | ke stažení |
Vydavatelé: | Prodos Games, Ltd |
Autoři: | Grzegorz Oleksy Jarek Ewertowski |
Rok vydání: | 2017 |
Sdílej: |
Střelba na figurku vázanou v boji na blízko.
A další dotaz k pravidlům. V pravidlech se píše, že při RS útoku na figurku vázanou v boji na blízko je postih -10 k RS testu. Pokud je figurka provádějící střelbu vázaná v boji na blízko, tak to chápu. Přijde mi to ale nesmyslné, pokud to platí i při střelbě volně stojící figurky na jiné pole, kde probíhá boj na blízko. V takovém případně by byli mariňáci v extrémní nevýhodě (např. mise 8 by se stala pro mariňáky takřka nehratelnou - při hře 1 vs 1). Aktuálně hrajeme tak, že střílející figurka nemá žádný postih, pouze pokud by střílela přes bitevní pole (pak postih -2). Jak si toto pravidlo vykládáte vy?...
Realisticky vzaté, modely angažované v boji na blízko by asi vôbec nemali byť schopné streľby, ak sú zamestnané mlátením sa s protivníkom... Pravidlá to ale nezakazujú. Osobne som prijal pravidlo, že angažované modely strieľať nemôžu, musia najprv uspieť v disengagement teste.
Naopak, postih -10 k RS pri streľbe na model angažovaný v boji na blízko by nejaký zmysel mal - predstav si že sa snažíš zamieriť puškou na aliena, ktorý freneticky zápasí s iným kolegom mariňákom a netrafiť pritom kolegu, preto ten postih na range combat skill.
...> Pokud je figurka vázaná v boji na blízko, taky hrajeme na nutnost vyvázání. Co se týká postihu -10, tak ten by se dle pravidel měl vztahovat i na případ, kdy spolu bojuje vetřelec s predátorem a mariňák po nich střílí. Tam už ta logika -10 kvůli míření celkem pokulhává. Prakticky musíš počkat dokud se nepozabíjejí a pak máš teprve šanci něco trefit....
Navíc by tento postih dělal z mariňáků takřka nepoužitelnou frakci, protože při boji na blízko mají úplně nejhorší statistiky a na některých mapách se při hře 1vs1 (vetřelci vs lidé) nedá boji na blízko prakticky vyhnout (např. již zmíněná mise 8 kdy se díky stalkerům dostaneš do boje na blízko již v druhém kole a nedá se proti tomu prakticky nic udělat - a ustoupit není kam, resp. se díky tomu dostanou všechny figurky na 1-2 pole, takže zbývá jedině boj na blízko - protože s -10 stejně nic netrefíš).
Vám to pravidlo -10 funguje dobře? Mají mariňáci šanci? Asi ho při nějaké budoucí hře vyzkoušíme, ale popravdě si s ním některé mapy nedokážu představit. Ale třeba to fungovat bude (jenom počkám až budu za mariňáky hrát já a ne syn, ten by mi za změnu pravidel asi moc nepoděkoval :-) - Broecz
...> Ono je to navrhnuté úmyselne tak, aby boli mariňáci v boji na blízko najslabší. V kontexte s filmovým či videoherným kánonom bvy to tak aj malo byť. Lenže treba si aj uvedomiť, že scenáre v rulebooku sú šité na tri frakcie, nie na dve. teda počítalo sa s tým, že pozornosť votrelcov sa rozdelí na mariňákov a predátorov a predátori sa postarajú o časť (väčšinu) votrelčej populácie. Ak sa scenáre hrajú bez úprav iba s dvoma frakciami, je očakávateľné že squad piatich mariňákov sa asi proti 10 infantom a 5 stalkerom dostane do problémov.
Ak hráš scenáre iba s dvoma frakciami, skús sa pri rozdeľovaní síl riadiť rozšírenými bodovými pravidlami, to by malo znížiť počet Alienov asi o tretinu na 10 alienov proti 5 mariňákom.
- RogueKeeper
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
15th Anniversary Jízdenky prosím! Evropa
Akt. cena: 1500 Kč
Končí za: 1 den