Doporučený věk: od 5 let
Herní kategorie: vzdělávací, dětská hra
Vydavatelé: SCIO
Rok vydání: neuvedeno

recenze hry

Autor: jerdan | 16.5.2013 | 0

Chcete si se svým předškolákem zahrát nějakou deskovou hru, ale Člověče, nezlob se! ani pexeso vás ani jednoho už moc nebaví? Pak sáhněte po deskové hře Akce ostrov, která vás jistě nadchne! Tato hra je vyvinuta společností Scio speciálně pro děti předškolního věku se zaměřením na vzdělávání a rozvoj dovedností, které váš potomek bude potřebovat při nástupu do 1. třídy.

Vše začíná tím, že svým dětem přečtete krátký komiks, ve kterém se dozvíte, že osmičlenná výzkumná výprava na ostrov Simbora se ztratila. Váš tým (dětí můžete mít klidně celou třídu MŠ) se na ostrov vydává a jeho úkolem je všechny trosečníky dopravit do základního tábora. Každý trosečník za sebou zanechal nějaké stopy, karty s obrázkem, které děti postupně objevují. Základním herním principem je, že děti předměty popisují, určují barvu, tvar, použití nebo třeba umístění za každý takto správně popsaný předmět získají část ostrova.

Aby hra byla hratelná opakovaně, připravili tvůrci i různé varianty hry. Pokud je váš tým dobrý a máte v kolektivu třeba starší hráče, můžete utvořit několik týmů, které tito šikulové povedou. Pak stačí pozměnit pravidla a hráči z týmu musí podle popisu předmět poznat. Jen tak získají kartu trosečníka.

Nebo nechte hráče zkusit vymyslet jak se ten či onen předmět na ostrov dostal, jakým způsobem ho trosečník ztratil, nebo co při tom dělal. Díky tomu, že hra klade důraz na interaktivitu mezi hráči a každý hráč může mít ke stejnému obrázku různý výklad, nehrozí, že by hra při použití stejných karet děti omrzela. Příběh bude vždy trochu jiný. Kdo zná např. Dračí Doupě, ví, o čem mluvím…

Dobrý konec

Hra má vždy dobrý konec a vlastně nikdo není poražen, i když budete hrát vícetýmovou variantu. Akce ostrov má velmi pozitivní obsah a děti si při ní procvičí hlavně komunikativní dovednosti, spolupráci, prostorovou a časovou orientaci, ale i barvy a tvary. Co je třeba ještě tvůrcům pochválit je možnost bleskové příprava k hraní, což ocení hlavně rodiče dětí rychlíků, kteří neradi na něco čekají. Jednoduše vyndáte krabici, zamícháte karty a můžete hrát. Po jednom, dvou zahrání si akci ostrov zahrají děti i bez vaší pomoci.

Hru jsme hráli s několika dětmi od 4 do 7 let a můžeme potvrdit záměr autorů – hratelnost a zábavnost této deskovky je opravdu vysoká. Děti měly stále chuť objevovat nové předměty a zachraňovat kamarády. Samy si je pojmenovaly a měly zájem o jejich příběh. Vymýšlely nové příhody a domýšlely, jak by se příběh mohl vyvíjet dál po záchraně všech trosečníků.

/Převzato ze stránek http://jakouhru.cz/Article/Detail/24/deskova-hra-ktera-uci-vase-deti/ se svolením autora/.