nepřihlášený

přihlásit

registrovat

1812: The Invasion of Canada

Počet hráčů: 2 - 5
Doporučený věk: od 10 let
Herní doba: 90 min
Herní svět: Divoký západ
Herní kategorie: válečná
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Academy Games
Asyncron Games
Autoři: Beau Beckett
Jeph Stahl
Rok vydání: 2012
Sdílej: Facebook, Google+

Popis hry

Upravit

Píše se rok 1812. Evropou zmítá válka. Napoleon I. Bonaparte se snaží svou dobyvačnou taktikou podrobit celou Evropu a Rusko. Brání mu v tom koaliční vojska ostatních evropských mocností v čele s Velkou Británií. Tohoto válečného konfliktu využívají mladé Spojené státy americké k posílení vlivu a námořního obchodu na území Severní Ameriky. Proto 18. června 1812 vyhlašují válku Velké Británii.

Hra je pro 2-5 hráčů, kdy hráči jsou rozděleni na dva soupěřící týmy.

Hráči představují hlavní frakce konfliktu na straně Spojených států amerických a Velké Británie. Stranu Americkou zastupuje americká pravidelná armáda a americká domobrana. Stranu Britskou zase pravidelná britská armáda (červenokabátníci), kanadská milice a některé indiánské kmeny. Každá frakce má svůj specifický balík karet o 12 kartách, které obsahuji pohybové a speciální karty a také kartu uzavření míru. Jednotlivé frakce se tedy snaží svými výhodami, přispět k vítězství své strany.

Hra probíhá v kolech, kdy pořadí tahů jednotlivých hráčů není pevně dané, ale je určeno losem, přičemž každá frakce může jet v rámci jednoho kola pouze jednou. Hráči během svého tahu musí zahrát jednu ze tří karet, které májí v ruce a podle karty pohnout daným počtem armád o počet polí na herní mapě. Armádou se myslí libovolný počet jednotek (barevných kostiček) spřátelených frakcí, kdy alespoň jedna z jednotek musí být v barvě hráče jenž je na tahu.

V případě, že se na jednom poli setkají armády soupeřících stran, probíhá souboj, který je řešen šestistěnnými kostkami. Každá frakce má svůj druh kostek s rozdílným množstvím symbolů útěků nebo úspěšných zásahu, pravidelná armáda má například větší množství zásahů než domobrana a menší pravděpodobnost útěku z boje.

Cílem každé strany konfliktu je dobýt co nejvíce nepřátelských klíčových měst. Hra končí ve chvíli, kdy všechny frakce jedné strany zahrály své karty míru nebo po ukončení 8 kola.

Autor: Lumirius