rbx
rbx - avatar

Mobilní operátoři

trable a strasti s mobilnimi operatory, aneb na co by si mel clovek dat pozor!
26.10.2011 20:27:01

rbx

Vodafone
Tak ted jsem se fakt vytocil. Zdaly se mi totiz docela vysoke firemni ucty za mobilni sluzby Vodafone, neustale to rostlo, tak jsem tam zavolal a zjistil jsem, ze mi pri podpisu smlouvy na dalsi dva roky nejaky vtipalek prehodil u trech cisel datovy tarif, takze jsem platil 40x vic nez normalne. Misto 10 korun 400 korun.
Nu coz, od toho jsou reklamace, rekl jsem si. Jenze ouha! Da se to vyreklamovat pouze dva mesice nazpet. Zbytek propada ve prospech operatora. Takze nejenze mame nejdrazsi mobilni sluzby v Evrope, ale jeste se takto bezostysne prikrada. No to me potěš Mraziš :-(

Takze varovani - faktura jde reklamovat pouze 2 mesice zpetne! :-((

26.10.2011 20:27:19

rbx
Tak to je hustý. Jenže co očekávat od podnikavců,když i samotná instituce jako je státní zřízení provádí podobné praktiky.

26.10.2011 20:34:33

rbx
Sice to nie je mobilny operator, ale operator to je...
UPC - to, ze vam skonci kampan vam ani neracia oznamit a sami pre vas vyberu "ekvivalentnu" sluzbu. Ma to maly problemik - ekvivalentny v slovniku UPC znamena, ze miesto 400 Kc mesacne zrazu platite 870Kc. Odpoved na staznost - nie sme povinny informovat o ukonceni kapane a nechat zakaznika, aby si vybral co chce.
Chcete previest zmluvu u UPC na inu osobu? Slubeny termin zmeny = 2 tyzdne. Realita = 4 mesiace.
Pokial budete volat na klientske centrum UPC, zapisujte si datum, presny cas a meno operatora, s ktorym hovorite. Kazdy operator vam totiz na jeden a ten isty dotaz da odlisnu odpoved, tak aby ste vedeli, na koho si stazovat a kto zavinil, ze 4 mesiace platite za sluzbu, ktoru ste nechceli.
Vybrali ste si a objednali podla internetovych stranok UPC nejaku sluzbu z ich ponuky? Pocitajte s tym, ze zmluvu dostanete na inu sluzbu (samozrejme za vyssiu cenu) a v klientskom centre vam budu tvrdit, ze vami vybrana sluzba uz nie je v ponuke - napriek tomu, ze ju prave pred sebou vidite na ich strankach.
A nakoniec - ak si chcete u UPC stazovat, tak doporucujem veeeeeeeeeela trpezlivosti. Stazovat sa da len pisomne cez sialeny formular. Odpoved obvykle trva 3 tyzdne a na vasu prvu staznost dostanete odpoved, ktora sa predmetu staznosti vobec netyka. V klientskom centre vam poradia, aby ste podali staznost na nevyriesenu staznost = dalsie 3-4 tyzdne casu.
Tak a hned sa citim lepsie, ked som si postazovala :-).

26.10.2011 21:12:21 | Upraveno autorem (porovnej)

Miri
Dokonalá Hlava XXII v praxi, Joseph Heller bol veľký vizionár. :-)
Dávam si do kalendára dátum expirácie mojej UPC akcie...

26.10.2011 21:21:28

pecovarhy
Doporucujem poznacit si ho a zmenu zacat riesit 6-8 tyzdnov pred ukoncenim. Inak zaplatis minimalne 1 mesiac "ekvivalent", ktory ti vyberu dobraci z UPC.

26.10.2011 21:26:20

rbx

Miri
jj, jeden z duvodu, proc uz UPC nemam. Taky me nalakali na akcni cenu a po roce ji potichu zrusili. Myslim, ze timto prisli o dost klientu. Ale treba to za ty prachy, co tech par mesicu nez daji lide vypoved dostavaji, stoji.

26.10.2011 21:44:09

rbx
Akonahle zistime, kym by sme ich mohli nahradit tak posleme UPC do kytek :-(.

26.10.2011 21:52:29 | Upraveno autorem (porovnej)

rbx

Miri
v mem pripade jsem zjistil, ze mi staci to, co se vysila na digitalni televizi.

26.10.2011 21:55:43

rbx
Ta doba reklamace, ale nemá nic co dělat s operátorem, ale je to snad přímo dané zákonem.

Jinak já mám zase docela zajímavé zkušenosti s O2. Pořídil jsem si internet a dlouho nešla první faktura. Tak jsem tam volal a dozvěděl jsem se, že už mi běží nějaká lhůta pro upomínku. Vtip byl v tom, že mi při podpisování smlouvy řekli, že mi pošlou první fakturu a na ní budu mít informace, přes které se přihlásím do webové služby a najdu tam údaje podle kterých zaplatím. Jenže bez té první faktury jsem se tam nemohl přihlásit.

Navíc v době kdy jsem to řešil tak ta jejich služba nefungovala. A hádejte co mi řekl operátor, když jsem tam volal - řekl mi že si ty údaje můžu najít na webu, který nefungoval. Myslel jsem si, že si ze mě dělají už prdel.

26.10.2011 21:58:06

rbx
Ja telku nemam a ani mi nijak nechyba. Problem je najst u nas poskytovatela internetu, ktory by bol lacnejsi a rychlejsi (alebo aspon rovnaky) ako UPC :-(.

26.10.2011 22:03:11

Miri
Podobná zkušenost s operátory s O2. Pětkrát volám a pokaždé na tu samou otázku jiná odpověď. Jako v kocourkově.

A jednou jsem byl něco řešit v T-mobilu a vedle mě tam jeden člověk řešil nějakou reklamaci typu: objednal jsem si službu, službu jste mi neaktivovali, ale přišlo mi vyúčtování. Ten chlapík byl lehce podrážděný, ale pořád se to dalo. Obsluha mu vysvětlila, že to musí řešit jako reklamaci a do měsíce, že se to vyřeší. Nadšený z toho nebyl a trochu prudil až mu ten týpek z T-mobilu, řekl že je mu jedno. A to byla voda jeho mlýn. Ten se tam do něj pustil.

26.10.2011 22:04:10

Parxel
No ti operatori v UPC maju stastie, ze sa k nim neda dostat nazivo ;-). Posledne telefonaty som totiz pravidelne zacinala vetou "vopred sa ospravedlnujem, ze na Vas budem kricat, viem ze za to nie ste osobne zodpovedna/y" - a potom uz len stupali decibely a spolu s nimi moj krvny tlak :-).

26.10.2011 22:25:45

faktura na mega
Kamarad si kdysi (myslim to bylo u O2) koupil novou simku s neomezenym internetem. Pak dostal malem infarkt kdyz mu prisla faktura na vic nez 1 000 000. Zjistil, ze ackoli mu poslali simku tak na ni nemel zatim aktivovanej ten neomezenej net a nikde v papirech o tom nebyla ani zminka. Nakonec mu uznali reklamaci, ale nez mu to vyresili tak byl z toho pekne dlouho na prasky...

27.10.2011 11:23:07

T-mobile
zrovna včera jsme úspěšně dořešili neskutečnou prasárnu s tímto operátorem. "Spřátelená" firma od T-mobile zatelefonovala mojí mamce poté, co ji předem několika SMSkami upozornila, že jí končí smlouva (smlouva jí nekončila - je uzavřena na dobu neručitou) a že jestli ji chce prodloužit, tak jí pošlou smlouvu k podpisu a k tomu telefon za jednu korunu. Řekla tedy, že ji prodloužit chce (uplně opomněla, že ji má na dobu neurčitou!) a poté, co ji poslali smlouvu, která se jmenovala a teď pozor NASTAVENÍ SLUŽEB (!), podepsala a....po dvou měsících zjistila, když se jí zdálo, že platí nějak hodně za telefon že uzavřela smlouvu novou na nové telefonní číslo (které ve smlouvě vůbec nebylo uvedeno) a zavázala se platit ke svému tarifu dalších 300,- a to tak, že na 3 roky (Tato částka byla jaksi implantována do stávající faktury, takže pokud nečte pečlivě každou fakturu, tak na to v podstatě jen tak nemusí nikdo přijít). Po následné komunikaci s T-mobilem, kdy ji posílali od čerta k ďáblu a nakonec řekli, že po dvou měsících už nelze nic reklamovat a už vůbec ne rušit jsme to řešili přes advokáta, kterému sice T-mobile odepsal, že s ním bude komunikovat, až pošle úředně ověřenou plnou moc, každopádně po jeho intervenci obratem přišla mamce reakce, že v rámci zachování dobrých vztahů a podobný kecy.....se rozhodli, že smouva bude zřušena a peníze již uhrazené za období, kdy platila paušál vráceny...Takových případů jsem četla desítky, když jsem hledala zkušenosti na netu lidí s obdobnou situací a pokud vím, tak skončily většinou tak, že T-mobile reklamaci neuznal!

27.10.2011 12:10:22 | Upraveno autorem (porovnej)

GPS
ja jsem si zase poridil GPS s vestavenym zdarma modulem, ale nikdo me neupozornil, ze GPS je v telefonu je automaticky nastaven ne na ten modul, ktery je zdarma, ale pres internet, ktery je samozrejme placeny. Takze mi prisla misto beznych 700 palba na 4000.

27.10.2011 12:11:43

Ringo
To je trošku zmatená konstrukce. GPS v mobilu nejede přes net přeci. Maximálně to mohlo stahovat mapové podklady.

Ale ať to bylo jakkoliv, jsem přesvědčen o tom, že manuál k telefonu nebo k té aplikaci upozorňuje na to, jak se to bude chovat. Od koho bys očekával upozornění?

27.10.2011 12:22:15

Ringo
je to tak, GPS připojení k internetu jako takové nepotřebuje. Funguje buď na bázi off-line, to znamená, že využívá map co jsou zdarma v přístroji (pokud tam jsou) a neposkytuje aktuální informace (uzavírky, změny, apod). A potom na bázi on-line, to znamená, že využívá nejaktuálnější mapy a nejaktuálnější informace, které si samozřejmě bere z netu. Přístroj je většinou defaultně nastavený na ten on-line režim, takže je třeba ho v nastavení změnit na off-line, pokud nechceš platit

27.10.2011 12:42:52 | Upraveno autorem (porovnej)

the chosen, Beholder.
nejak nenachazim rozdil v tom, co jsem napsal ja a co jste napsali vy dva, tak proc to dovysvetlovavaci odporovani?;-)

The Chosen - v manualu jsem teda jaksi nenasel, ze to pojede pres placenou sluzbu a obzvlaste by me to nenapadlo, kdyz mi tvrdili v obchode, ze to GPS jede zdarma. Prinejmensim by to melo byt proste nastavene na offline.

Beholder - dekuji za vysvetleni jak funguje GPS a jak je treba nastavit telefon, ale to po te ,co jsem si to po prvni fakture vypnul, uz vim nejaky ten mesic taky:-) Co se tyce aktualnich map, tak ty jsem momentalne pres net v telefonu opravdu stahovat nepotreboval, aktualizoval jsem si to pres OVI pres net z compu, takze ty nejnovejsi tam byly. Nastaveni telefou automaticky na online je docela trapne a kdyz uz mi to dava nekdo do ruky s tim, ze je to vse zdarma, mohl mi aspon rici, co je treba vechno vypnout, aby to ta kfakt bylo.

27.10.2011 12:47:34 | Upraveno autorem (porovnej)

Ringo
Vidíš, já jsem třeba tu informaci měl ještě před tím než jsem tu GPS použil :)

A jinak se řídím heslem: "Zadarmo ti nikdo nic nedá". Takže bych k tomu, že mi prodavač v obchodě bude tvrdit, že mám navigaci zadarmo, přistupoval automaticky trochu skepticky :)

27.10.2011 13:03:53 | Upraveno autorem (porovnej)

Ringo
GPS skutečně zdarma je. Nemá s připojováním na net nic společného.

Ty jsi spustil nějakou aplikaci, která se připojila na net, aby získala buď:

mapové podklady - typicky google maps

doplňující informace z netu k mapám (jak píše Beholder)

V každém případě je to u té aplikace napsáno, co bude dělat. Často se aplikace ptá: "připojit na net?"
+ Bývá ve status baru telefonu, že je připojen.

Opravdu jde dost těžko chtít po pani v obchodě, aby říkala: "když si pustíte tu a tu aplikaci a bude chtít ty a ty doplňkové služby, tak to pojede přes net".

Někdy si je holt potřeba přečíst manuál a vědět co dělám :)

27.10.2011 13:32:40

re:
No hezké, evidentně platí pravidlo, že čím větší firma, tím více kašle na jednotlivé zákazníky...
S UPC mám jen ty nejhorší zkušenosti, ale mám to štěstí, že můžu mít Netbox. Sice převod smlouvy na jinou adresu jim trval místo slíbených pár dní dva týdny, ale to byla chyba jejich technika, kterej na to prostě kašlal.
Od té doby naprostá spokojenost, všechny výpadky hlášené dopředu a když jim jednou za rok vypadne lokálně síť, buď už o tom na zákaznické lince ví, nebo hned posílají techniky a do pár hodin je vše v pořádku.
Díky bezva zkušenostem s UPC jsem raději dopředu volal, když končil můj tarif, který rušili, právě aby mi nenaúčtovali nějakou "adekvátní službu". Jaké bylo mé překvapení, když mi slečna nabídla daleko výhodnější tarif mimo nabídku jako odměnu za věrnost...

27.10.2011 13:45:41

The Chosen
chytas za slovicka, GPS modul zdarma je, ale pokud ho nechas jet s moznosti online pripojeni pres net, je rychlejsi a vyhleda mapy hned a je docela jedno jestli ja tomu rikam, ze to jelo pres net nebo ty tomu rikas, ze si to nacita mapy a informace pres net. Obsahem meho sdeleni proste bylo, ze jsem to pres ten net nechal jet, tak nejak nechapu, proc z toho delas vyucovaci hodinu, jak funguje GPS. Takze znova, nevypnul jsem si net a tak pres nej GPS vesele jelo za pekne tucne poplatky. to je cele. Jak to funguje do detailu obsahem meho sdeleni fakt nebylo.

A k tomu dotazovani - na nic se me to neptalo, jen naskocila hlaska, ze to jede v online rezimu, nad cimz jsem zase az tak neuvazoval, protoze protoze jsem si rikal, ma-li to jet, tak to snad online byt musi. A cteni manualu - jiste, clovek by mel precist manual jak telefon funguje, ale pochybuji, ze se v nem doctes, ktere vsechny funkce mas zpoplatneny, to asi ne, ze? A kdyz se mi pan nebo pani dusuje, ze GPS je zdarma, tak je to sice pekne, ale zrovna v tomto pripade, kdyz to tak vehementne vychvaluje, by upozornit na vec mel/a. Pokud to neudela, tak se pak zakaznik divi, ze zdarma znamena 4 000 mesicne a je mi docela jedno, pres co je to schvalne zapojeno, aby to jelo online za prachy.

27.10.2011 14:22:25 | Upraveno autorem (porovnej)

Beholder
jak jsem psal Chosenovi, obsahem meho sdeleni bylo, ze jsem to nechal jet pres ten net, ne to, jak funguje GPS. A jet pres net pro me znamena i to, ze si to online dotahuje data, k cemuz ten internet potrebuje, ne ze ne.

27.10.2011 14:23:45 | Upraveno autorem (porovnej)

Ringo
Já se tě nechci nijak dotknout, jen jsem se tě snažil korigovat, že motáš dohromady to, co spolu vůbec nesouvisí (GPS a internetové služby) a dáváš za vinu prodejci něco, za co nemůže.

Narozdíl od ostatních příspěvků, ty popisují nefér jednání ze strany poskytovatelů. To cos napsal je, nezlob se na mě, evidentní chyba a neznalost uživatele.

Zakazník se nediví díky paní, ale díky tomu, že si nezjistil jak funguje aplikace, kterou využívá a nečte návody.

Nekárej mě prosím za to, že se ti snažím vysvětlit, jak to opravdu funguje.

27.10.2011 15:27:42

The Chosen
tak to se proste jednoduse neshodneme. A v tom korigovani si nejak protirecis. GPS s internetem vubec nesouvisi, ale jeho uzivanim jsem zaplatil za internet. Zajimave. Asi to nejak souviset tedy bude, ze? A i kdybych si nakrasne nastudoval, jak funguje GPS, porad si stojim za tim, ze prodavajici te ma seznamit s moznymi uskalimi produktu, ktery prodava. A navod na to jak funguje GPS mam jako prosty uzivael cist proc? Me zajima, abych se podle GPS nekam dostal, ne technologie, jakou vyuziva k tomu, aby bezel. Pokud dostanu GPS zdarma, opravdu nevidim jeden jediny duvod, proc by mel byt napojen na aplikaci, ktera je zpoplatnena. Ja bych to klidne nazval klamanim zakaznika. Oni proste spolehaji na to, ze zakaznik to prvni mesic nevypne. Jeste dodam, ze ja jako uzivatel jsem vubec nevedel, ze to nejake internetove sluzby cerpa. HLasku o online spojeni jsem povazoval za hlasku GPS, ktery se spojil a nacita mapy. Ze to bude pres internet jsem mel tusit jak, kdyz jsem dostal GPS a ne internetove sluzby?

A ja te nekaram za to, ze se mi snazis neco vysvetlit, spise se zarazim nad tvym presvedcenim, ze to potrebuji vysvetlit. Pritom mi navic vysvetlujes neco, co vubec neni predmetem problemu. Ja jsem snad nekde psal, ze GPS je zavisle na internetu a bez nej nepobezi? Nikoliv. Jen jsem pouzil slovni spojeni, ze jsem nechal GPS jet pres internet, coz je v principu proste fakt a ty mas potrebu z toho delat kovbojku, protoze jsi to pochopil po svem a zrejme nepripoustis jine slovni spojeni nez ze GPS taha z netu aktualni mapy. Ja tomu rikam "jede pres net". Je to opravdu takovy problem?

hele, neprodavas nahodou mobily?:-)

27.10.2011 15:54:35 | Upraveno autorem (porovnej)

Vybíráme z Bazaru

euthia: torment of resurrection
euthia: torment of resurrection
Akt. cena: 2500 Kč
Končí za: 12 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas