Deduktivna / detektivna hra

Caute,

Viete poradit nejaku detektivnu / deduktivnu hru, kde sa snazite vyriesit nejaky zlocin ?
Met skusenostui s hrami typu Sherlock Holmes, Watsdon & Holmes alebo nieco podobne. Co by ste poradili ? Nie typu scifi (Android) ..
19.1.2016 09:45:07 | Upraveno autorem (porovnej)

IN

Re
Spatny neni Tragedy Looper. Vis, ze se stane nejaka stragedie (vrazda, sebevrazda) a mas nekolik casovych opakovani deje na to, abys tomu zabranil - pohybem postav po lokacich a omezeni jinych podminek. Je to fakt pomerne zabavne, ale tezke..:)

19.1.2016 09:54:12

Cluedo
;-)

19.1.2016 10:07:16

M

téma nebo mechanismus
Opakovaně hratelné: Lady Alice, P.I., Mystery of Abbey
Ale SHCD (a příp. variace Gumshoe Eagle Eye ) to nepřekoná - protože případy mají svůj příběh/zápletku...
Snad ještě Orient Express (pův.verze od Jumbo)
Problém čistě dedukčních her s uceleným příběhem je,
že je odehraješ 1x a šmytec. IMHO pro vydavatele nic moc, když si je pak hráči přeprodávají...

19.1.2016 11:00:05 | Upraveno autorem (porovnej)

.
Na stejném systému prohledávání novin, nebo pdobného zdroje informací, a poté navštěvování jednotlivých lokalit kde se z kusu textu dozvíte (a nebo taky ne) nějaké další pracují:
- Sherlock Holmes Consulting Detective - letos by snad mělo být rozšíření - klasický Sherlock
- Mythos Tales (přejmenovaný Arkham Investigators) - měl by snad letos vydat 8th summit - Lovecraft
- The Martian Investigations - zatím dva případy publikované na webu - sci-fi, Mars
Vše kooperativky kde společně přemýšlíte kam jít a řešíte případ. Velké množství textu, ale z velké části ho může číst jeden člověk. Časově dost variabilní podle toho jak mocu toho budete komunikovat a kdy si řeknete, že už víte dost a zbytek nějak odhadnete.

Watson & Holmes je zjednodušeně SHCD převedený do PvP karetní verze. Rozložíte karty, každé kolo si jednu vyberete, tu si tajně přečtete a závodíte o to kdo případ dřív vyřeší.

Tragedy Looper je deduktivní hra jeden proti všem, ale není to přímo řešení případu, ale v zásadě jeho předcházení, na druhou stranu přes nějaké zasazení a základ příběhu vcelku abstraktní.
Možná by se daly přidat i Time Stories, kde taky přímo neřešíte nějaký případ (ale může se stát, že nějaký budoucí scénář takový bude), ale odhalování nějaké záhady by se v tom dalo najít.

Komplet všechny jsou pouze jednorázově hratelné (na druhou stranu to je jako s detektivní knížkou), drobnou výjimkou je TL, který se dá hrát opakovaně za zlou stranu, která má všechny informace, které ostatní odhalují. U TL na druhou stranu existuje větší množství lidmi vytvořených scénářů, které se dají zkusit.
Skoro všechny ty předpokládají slušnou znalost angličtiny, u SHCD typu her se to dá trochu překonat díky té kooperaci, případ a setkání čte ten kdo umí dobře, ostatní se pak dohromady s novinama nějak poperou (i když tam můžou být detaily, kterých si díky angličtině nevšimnou, takže to řešení prodlouží), u W&H je toho textu řádově míň, ale nemůžete si radit, u TS toho není moc, často je vás na jendom místě víc, takže si kartu přečtete společně, úplně přinejhorším si je i můžete navzájem ukazovat, byť se ze hry vytratí část komunikace. Jediný vcelku nezávislý na jazykové výbavě je TL, kde je jen seznam plotů, rolí, apod. a ability pár karet, což se dá jednoduše přeložit.
SHCD věci jsou čisté, spíš vyprávěcí kooperativky kde se můžete na konci obodovat (jenom pozor dva aktuální případy přímo u SHCD jsou špatně přeložené z francouzštiny, takže nedávají moc smysl, jsou potřeba errata), W&H je závod o to kdo dřív vyluští a má v sobě kromě čtení textu i deskoherní mechaniky jako blokování (na jedné kartě může vyšetřovat pouze jeden hráč), TL je hra s blufováním, využíváním schopoností postav, které posunujete po (čtyřpolíčkovém :-) plánu, jde opravdu o souboj myslí kdy mastermind od začátku přesně ví co se stane a jako má každá postava v příběhu roli a snaží se mást ostatní tak, aby se jim podařilo co nejmíň informací odhalit a nepřekazili mu tak plány (je zde ale právě díky tomuto prvku potřeba, aby byl mastermind hodně zkušený hráč), TS je silně příběhová kooperativní věc velmi zjednodušeně asi přirovnatelná ke gamebooku kde někam dojdete, něco se stane, v průběhu sbíráte předměty a informace a snažíte se dostat k nějakému neznámému cíli.
Podle počtu hráčů bych viděl W&H spíš tak 5-7, při míň hráčích se vytratí ta interakce při souboji o karty ke čtení, takže to má pak trochu sklon k soliternosti, TL a TS jsou ideálně pro 4, dají se s drobnými omezeními úspěšně hrát i v míň hráčích (za jistých podmínek a omezení i ve víc), SHCD&spol. nemají pevný limit hráčů.
Časově jsou asi nejdelší většinou TS, většině lidí trvá scénář tak 3-5 hodin, TL podle toho jak moc to plánujete může vzít podle délky scénáře tak 2-4 hodiny, SHCD taky podle množství hráčů, toho jak moc diskutujete a jak se moc zaseknete řekněme 1,5-3 hodiny, W&H tak něco mezi 1-2 hodinama.
Já mám rád vechny čtyři (Mythos Tales a Martian Investigations jsem zatím nezkoušel, takže nevím jaké ty scénáře jsou), každý s jinými lidmi a pro jinou příležitost. Pokud je primární podmínka řešení případu, pak z toho TL a TS z velké části vypadávají, na druhou stranu pokud jde spíše o tu dedukci, jsou použitelné všechny.
Jinak ještě vím, že existuje Death Wears White což je řešení jednoho případu, ale spíš takový larp pro 9 hráčů, někdo to tu i hrál a jistě budou i nějaké další.

19.1.2016 12:18:56

to amis
presne take informacie som hladal, snad ma to nasmeruje ...
Wow, dakujem pekne.

19.1.2016 12:24:30

to M
Cauko, Lady Alice, Mystery of Abbey atd. uz poznam (lahsie dostupne hry)
Hladam viac informacii ohladom SHCD a podobnych hier. Vdaka

19.1.2016 12:48:29

Vybíráme z Bazaru

Witchstone
Witchstone
Akt. cena: 700 Kč
Končí za: 3 dny

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas