Obrazky se spoilery

Uvital bych moznost oznacit (asi jako autor) obrazek nejakym priznakem, ze obsahuje spoiler. Typicky treba u MvM je vyfoceny boss a ja bych ho videt nechtel, pokud hru vlastnim ci o ni uvazuji a jeste jsem do teto faze nedosel. Pritomnost podobnych obrazku mi trochu vadi a sam bych takovy obrazek nejspise neuploadnul.

Pokud by ale existoval takovyto priznak a v galerii by byl treba checkbox "zobrazovat i spoilery", pak by se mi to zdalo byt ok.

Toto ma pochopitelne vyznam predevsim u her typu "legacy".
5.2.2018 00:22:23 | Upraveno autorem (porovnej)

spoiler
Souhlas. Tag spoiler by se hodil.

5.2.2018 12:01:29

vidím to stejně
zejména kvůli unikovým hrám... Stejný problém. Někdo prostě u focení nepřemýšlí... A to včetně adminů, že Špatňáku...

5.2.2018 12:05:53

jj
naprosto souhlasim hlavně s tim MvM. Naštěstí jsem na info, že je tam fotka bosse narazil už v diskuzi, tak jsem tam do galerie radši ani nekoukal :)

To by mohl Špatňák nějak podchytit :) Ale zas je určitě spousta lidí, kteří by ho viděli rádi a přitom nemuseli rozbalit krabici... ale zrovna u této hry a Legacy her bych takové fotky opravdu ani neschválil, protože už smyslem dané hry je nevidět "to" dřív než se "tam" dostaneš :)

Já osobně bych raději víc fotek, klidně s nižší kvalitou než takovýhle neduhy byť sebekvalitnější.

Dotaz (možná hloupý, ale nejsem programátor) - Nešlo by u takových obrázků udělat něco jako, že by se u těch, ve kterých jsou spoilery, neukazoval náhled, ale ukázaly by se až při rozkliknutí? Pak by bylo i jasné, že je tam spiler. Jen nevím jak by to ještě fungovalo ve slideshow režimu...

5.2.2018 16:13:17 | Upraveno autorem (porovnej)

Nebo samostatnou sekci...
jako je dole sbalena "offtopic" (ano, je sbalena, i kdyz ma defaultne ikonu "-" a mela by mit "+"), tak pod ni podobne sbalit jeste sekci "spoilery" - a dodelat, ze jeji fotky budou v oddelene "slideshow" nez zbytek fotek (nebo popr. nebudou ve slideshow vubec) by podle mne zas tak velky problem byt nemuselo. Ale nevim, jen hadam a snazim se najit nejmene bolestne reseni.

Kazdopadne mit tyhle fotky mezi ostatnima se mi nelibi a ja prave jsem si takto omylem zkazil prekvapeni...

Pokud neco podobne chytreho vypusti nekdo u nejake unikovky, tak lidem pravdepodobne nezkazi jen prekvapeni, ale celou hru.

Mimochodem, u toho MvM mi nejvic vadi ty fotky s bossem, ale podle mne do spoileru patri (a tudiz by nemely byt normalne videt) i scany karet se "zameckem".

5.2.2018 17:46:53 | Upraveno autorem (porovnej)

No nevím ...
... v tomhle bych se Špatňáka zastal - celkem si nedovedu představit u takového kvanta fotek co schvaluje, že ještě studuje dopodrobna každou hru aby zjistil, jestli je něco spoiler nebo ne.

5.2.2018 18:48:35

spoilery
No spíš bych to viděl, aby uživatel, který chce vložit fotku měl možnost ji označit, že to je spoiler. Protože jinak se z toho Špatňák položí.
******
účastník JOUOB.castu

5.2.2018 19:10:48

Microjelen
Vsak presne tak jsem to myslel...

Nicmene az/pokud by se to nejak zavedlo, tak by bylo potreba to u nekterych tech her (MvM apod.) trochu procistit.

5.2.2018 22:24:11

@bluda
Nahlasit spoiler bych povolil kazdemu registrovanemu uzivateli. Tak se tim aspon moderator muze lip probrat.

5.2.2018 23:31:12 | Upraveno autorem (porovnej)

nesouhlas
Špatňák, je v tomto ohledu mimo hru, to by musel opravdu znalostmi rozsáhlými o každé z her k nimž se váží schvalované fotky oplývati.
V době poměrně nedávné jsem dával k diskuzi, jak se líbí systém učení pravidel k This war of mine. A kdosi v reakci odpověděl, že zhlédl před hraním nějaká gameplay videa a tím si učení pravidel ulehčil. Pochybuji, že tam nenarazil na nějaké spoilery. Sám jsem se jim snažil při psaní popisu této hry vyhnout, proto je výsledek možná chudší, než by si hra zasloužila.V popisech her spoilery dle mého názoru býti nemají. Avšak přetěžko se jim vyhnouti v recenzích. A v diskuzích taktéž, záleží na osobě účastnící se diskuze, co prozradí předem a zda na to také předem upozorní.
Má zkušenost a rada zároveň, pokud vím, že hra je založená na tom, že skýtá překvapení, například T.I.M.E stories, tak prostě nebádám neslídím a sám se snažím vyhnout nežádoucímu prozrazení věcí budoucích - v případě výše uvedené hry i minulých.
Volání po nové sekci obrázků zvěčněných a ukrytých se mi jeví býti zbytečným.


--------------------------------
Temná křídla, temná slova

6.2.2018 02:17:53

Krkavec
Souhlasim s tim, ze schalovatel obrazku nemuze znat do detailu kazdou hru, a tudiz bych jej z toho take nevinil. Dle meho nazoru je problem u uploadera takoveto fotografie.

Pri psani recenze, kde hrozi vyzrazeni zapletky, muze rozumny autor snadno pouzit neco jako "kdo nechce prijit o prekvapeni, at tento odstavec preskoci" apod. Uz mockrat jsem to videl - neni to mozna uplne dokonale, ale jde o vcelku funkcni a jednoduche reseni.

Pokud budu zvazovat nakup knizky a najdu recenzi, kde v prvnim odstavci na mne recenzent bez varovani vypali, ze vrahem je zahradnik, tak je sice pravda, ze kdybych nepatral po nazorech lidi, tak jsem se to nedozvedel, ale predevsim recenzent je bezohledny a/nebo idiot, protoze recenze ctou obvykle prave lide, ktery se pro dane zbozi rozhoduji.

Mozna jsem divnej, ale kdyz nekde narazim na zajimavou hru, tak nejprve vlezu na ZH, proklikam si v rychlosti obrazky, prectu popis a mrknu na recenze. Nectu diskuse a "otazky" ohledne zakysu ve hre apod. a nejak predpokladam, ze autori recenzi/fotek/popisu hru taky hrali a pokud tam na mne ceka nejake prekvapeni (boss ve velke krabici s napisem "neotevirat") na ktere se oni sami tesili, tak mi to hned neproflaknou.

Kdyz cilene patram po podrobnych informacich ve snaze pochopit do detailu, jak se hra hraje, tak se spoilerum asi neda uplne vyhnout, ale to uz je podle mne jiny pripad. Pokud najdu diskusi "co je v te krabici s napisem neotevirat" a vlezu do ni a budu si ji cist, tak asi tezko budu nekomu vycitat, ze mi to tam prozradil.

Jenze ty fotky jsou tam umistene bez varovani a to prozrazeni prijde okamzite, staci na MvM kliknout na galerii a boss na tebe vybafne hned. A to je to, co mi vadi. Ne pritomnost takove fotky, ale to, ze si vlastne nemuzes vybrat, jestli ji chces videt, nebo ne.

A brat to tak, ze jsem si to zkazil sam, protoze jsem vubec vlezl na zatrolenky podle mne neni fer.

6.2.2018 11:18:56

abych to uvedl na pravou míru
narážel jsem na toto:

SPOILER:
https://www.zatrolene-hry.cz/spolecenska-hra/unlock-6655/obrazky/

...
edit: tedy ne, že něco schválí, ale že něco nahraje a je mu to fuk...

6.2.2018 11:25:59 | Upraveno autorem (porovnej)

Admini

Je to jak říká Pelly, to je pravda. Ale na druhou stranu, když není soudný uploaded, tak by to měl podchytit admin (nebo se alespoň pokusit). Ale Špatňák se tu furt ohání nějakou kvalitou, ale tohle podle mě kvalitu galerie snižuje víc než nějaká ne úplně ostrá fotka...
S názorem, že by musel znát každou hru do detailu se neztotožňuji, protože co se týče spoilerů, tak u legacy her a únikovek je to v celku jasný :D A zrovna u toho MvM je to vyloženě prasárna.
Navíc admini na ZH jsou, si myslím, ve hrách dosti zběhlí :)
Nevadí mi, že tam ty fotky jsou, ale že je člověk vidí bez varování. Proto bych volil samostatnou kategorii nebo absenci náhledů. Samozřejmě by to muselo/mohlo (spíše, by mělo) být ve spolupráci s uploaderama (ti by uvedli, že je to spoiler). Bylo by i na nic to uvést jen v názvu obrázku, protože bych ho stejně viděl byť zmenšený.

PS. : Já se bavím čistě o spoilerech ve fotkách.

6.2.2018 13:13:21

Peet
Ok, souhlasim ve vsech bodech (nakonec, kdyz si admin neni jisty, tak se muze zeptat, vracel mi fotky uz kvuli vetsim ptakovinam). A taky mi jde pouze o obrazky.

To ostatni (coz je podle mne resitelne jinak) jsem zminoval jen v reakci na Krkavce ;)

6.2.2018 13:36:25 | Upraveno autorem (porovnej)

Odpovědnost někoho jiného
Za dva dny jsou Vánoce a já vím, že této velké skříni bývají schované dárky. Tak tam nakouknu, jen abych věděl kolik jich je a jak jsou velké, otvírat krabice nebudu nechci si přece zkazit překvapení.
Otvírám skříň a zrada dárky nejsou zabalené, to mi někdo zkazil svátky. Tak vám pěkně děkuju.
Proč mi někdo neřekl, že nemám chodit do skříně, proč nejsou ty dárky zabalené nebo nejraději někde jinde a pod zámkem?

--------------------------------
Temná křídla, temná slova

6.2.2018 13:38:26

Krkavec
To je trochu mimo, ale to nevadí :)

Já bych se i rád podival na galerii třeba toho MvM, ale fakt nechci vidět bosse, ke kterýmu jsem se ještě nedostal, a kterého do té doby vidět namám. Já měl to štěstí, že jsem na tu informaci (že je tam jeho fotka) narazil v diskuzi... a chápu ty, kteří si takto zkazili překvápko. A určitě tam nešly, aby se koukli jak vypadá boss :) :D A jestli někdo ano, tak tim spíš by pro něj byla sekce "SPOILERY" (nebo jak ji nazvat) ideální.

Tvé přirovnání je,ale uplně něco jiného :)

6.2.2018 14:28:20 | Upraveno autorem (porovnej)

Krkavec
Ok, jen jsi zapomnel dodat, ze ty nezabalene darky nekdo moudre dal do skrine, kam si kazde rano vsichni clenove rodiny s zeleznou pravidelnosti chodi pro cisty kapesnik ;) .

6.2.2018 14:35:17 | Upraveno autorem (porovnej)

:-D
Přesně, skvělé přirovnání...

6.2.2018 14:40:49

ad Krkavec
To já zas souhlasím s Krkavcem. Když bych hrál nebo se chystal hrát zrovna nějakou takovou hru, tak by mi nedělalo problém se nedívat vůbec na žádné fotky. Já za sebe můžu říct že bych mermomoci nemusel vidět žádné fotky z takové hry. Je to nejjednodušší způsob vyhnutí se spoileru ;).

6.2.2018 14:41:46

kren
Nezapominejme, ze nove fotky se take objevuji na titulni strance v novinkach, i kdyz tam vydrzi jen chvili... Takze na ne muzete narazit i mimo galerii prislusne hry ;) .

A ano, pokud budu cekat, ze tam je spoiler, tak tam nepujdu.

Jenze ja treba ukazuju doma manzelce jakou hru jsme hrali v praci a ze by se to urcite libilo klukum - a nez abych ji to zkousel kreslit na papir, coz by asi moc smysl nemelo, tak ji to ukazu v galerii... A sakra! Boss!

6.2.2018 14:48:17 | Upraveno autorem (porovnej)

kren
Ano, pokud se chystám hrát zrovna nějakou takovou hru, tak ano, ale představ si, že se třeba nechystám, nebo dokonce ani ještě takovou hru nemám. Prohlížím fotky, například nabarvené figurky, jé tady je nějakej boss, hm pěknej, tak jo to si koupím. A zrada - toho bosse jsem neměl vidět... Nebo například scénářové hry (T.I.M.E), chci se podívat co je obsahem balení, jak to vpadá, nebo jen někomu ukázat co jsem si koupil (chystám se koupit) a ejhle, vypadla na mě pointa příběhu? A nebo úplně jiný příměr. Jdu do kina a rozmýšlím se jestli půjdu na tohle nebo tamto. Studuji plakátky, dívám se na ukázky. No nekecej že mi v té ukázce na ten nový strhující kriminální thriller ukázali, kdo je vrah. Děláte si p*d*l?

To snad uznáš, ne?

7.2.2018 08:54:18

@Pelly
Moc to hrotíš. Kolik takových případů je.

7.2.2018 11:01:08

@pelly
pre toto nepozerávam trailery ku filmom :) väčšinou to najzaujímavejšie ku filmu sa dozvieš v ňom..., tak isto sa to dá spraviť aj pri fotkách s legacy.. tiež by som povedal, že to trochu hrotíte.

Neviem si predstaviť zrealizovať takúto zmenu, resp. viem, ale stála by veľa úsilia. Ako to majú vyriešené napr. na takom BGG?

7.2.2018 11:33:04

mnoho úsilí?
Udělat novou záložku Spoilery je mnoho úsilí?

edit: ad legacy: a jak to poznáš? Já kupříkladu vůbec netušil (pravda, o hru se nezajímám), že MvM obsahuje nějaké prvky překvapení... A jistě to není jediná taková hra, u které to netuším... Myslím, že by měl být autor fotky soudný, a buď fotky se spoilerem vůbec nenahrávat (což se očividně neděje), a nebo mít přinejmenším možnost ji uložit (označit) tak, aby se na ni nepodívat ten, kdo ji vidět nechce. Proč sem taháš BGG mi není jasné...

7.2.2018 11:44:04 | Upraveno autorem (porovnej)

Pelly
Ok, ak sa bavíme o jednoduchej možnosti označenia/pomenovania fotky spoilerom uploaderom to nepotrebuje žiadnu zmenu.. , ale stále to nezabezpečí to, že ak si ten archív fotiek otvoriš, že tam spoiler neuvidíš, keďže to je na uploaderovi. Systémovo, s väčšou pravdepodobnosťou eliminácioe rizika, tu už problém vidím a nemožné, aby to riešil jeden človek- špatňák.

ťahám sem BGG preto, že je to oveľa väčší server, s oveľa viac návštevami, komplexnejší, prepracovanejší a tiež neviem, že by takéto niečo mal zabezpečené. Jednoducho nemožné a je to len na človeku. Najlepšia prevencia je, to proste neotvárať a ak nemáš znalosti o hre, riskuješ spoiler.

BTW: teraz som si pozeral napr. taký Pandemic a pochybujem že si dáky spoiler budem pamäť o pol roka :)

7.2.2018 12:02:44 | Upraveno autorem (porovnej)

ad autoři fotek
I kdyby se ta záložka udělala a i kdyby Špatňák respektoval označení spoiler autorem fotky, tak stejně pochybuju, že ty spoilerové fotky budou autoři fotek označovat, aby to Špatňák mohl správně zařadit.

Zdá se mi, že tohle je zrovna věc, která není nijak extra důležitá a že jsou tady na Trolovi mnohem přínosnější věci, které by bylo třeba udělat - viz například už mnoho let požadovaný seznam majitelů u každé hry.

7.2.2018 12:59:33

Vybíráme z Bazaru

Escape Room: Úniková hra
Escape Room: Úniková hra
Akt. cena: 400 Kč
Končí za: 11 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas