Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2 - 5 |
Doporučený věk: | od 13 let |
Herní doba: | 100 min |
Herní svět: | Horror, Zombie, Post-apokalypsa |
Herní kategorie: | kooperativní |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | |
Autoři: | Isaac Vega Jonathan Gilmour |
Rok vydání: | 2014 |
Sdílej: |
Pravidla
jeste tu neni vlakno na obecne dotazy k pravidlum, tak ho zalozim a rovnou se zeptam na jednu zajimavost. Vsimli jste si, ze v casti pravidel se o hraci mluvi jako o nem (he, his) a v casti jako o ni (she, her)? :-)Heshe
A? Imho naprosty standart v anglojazycnych textech.
Re
naopak. Setkal jsem se s tim poprve. Vetsina navodu referuje k hraci jako o he/she nebo jednoduse he. Ale tady nektere odstavce mluvi jako o nem a nektere o ni.
IN
Jde o to kolik anglickych (obzvlaste vedeckych ci popularne naucnych) veci mas nactenych (e;
Re
naucnych asi nula, ale pravidel docela dost :-)
ofiko faq
http://www.plaidhatgames.com/images/games/dead-of-winter/dow-faq.pdf
Odmítnutí karty "dva noví členové"
Ahoj, je možné ignorovat kartu "2 noví členové" ? je to Událost takže jsme to hráli tak že jsme si je vzali. Ale členové se nedali uživit a kolo před koncem nám došli všechny karty s jídlem ve vedlejších lokacích. Takže by se to zvládnout ani nedalo!
Je možné při pátraní udělat hluk a vybrat si třeba tu druhou kartu a kartu 2 noví členové vrátit do baličku?. díky ,)
slivovice
Není třeba dávat tentýž dotaz do dvou vláken. Viz sekce "Otázky".
Potřebujeme víc vzorků
Pokud jste někdo hráli scénař "Potřebujeme víc vzorků", jak jste vykládali spojení "každý hráč, který hru zahájil"? A za "zabité zombie" jste počítali jen ty, co jste zabili vlastnoručně, nebo i ty, které se "rozbily" o zátarasy apod.? Díky!
vzorky
Odkazuje to k tomu, kolik je hráčů, tudíž kolik je potřeba vzorků bez ohledu na vyloučené hráče. Mohlo by zde teoreticky dojít k záměně s řešením krizí, jejichž náročnost se snižuje při vyloučení hráčů z kolonie. Zabité zombie, jsou zabité v boji
Vzorky
Díky za rychlou odpověď.
karta liekov
Ahojte, včera sa nam stala jedna zaujimava vec, zradca chcel použiť kartu liekov na moju postavu s ktorou zdielal lokalitu, aby nenapadne vytvoril odpad a ja, kedže som hral za masochistu, ktory musel mat aspon 2 zetony zranenia na jednej z postav, som to odmietol... moze mi tie lieky takymto sposobom nanutiť ?
Nucené léčení
V pravidlech to nikde není řešeno. Mám takový neurčitý pocit, že jsem snad na bgg četl nějakou diskusi, kde převládal názor, že léčit lze jen se souhlasem "pacienta". Asi je na vás, jakou míru práv si zvolíte...
nucené léčení jiné nelogičnosti
Přijde mi, že hrát tak, jak by to mohlo probíhat ve skutečnosti, napomáhá atmosféře. Takže se spíše kloním k tomu, že léčit bez souhlasu nejde, stejně jako nejde, aby pes používal brokovnici apod. (což pravidla taky neřeší, ačkoliv řeší, že se nemůže účastnit "Hádky milenců"). Těch nelogčností kazících atmosféru je ve hře bohužel víc - typicky, proč vytvářím odpad v kolonii, když se přesouvám autem z nemocnice na policejní stanici apod.?
Dod
Pes samozřejmě brokovnici používat může. Je to cirkusácký pes, postava jako každá jiná. To pravidla řeší. Není v nich ani slovo o tom, že by nemohl.
Rovněž platí, že atmosféra je velmi důležitá. Aby však hra zůstala hrou, musí mít nějaké základní mechanismy. Ty (jako ostatně i v jiných hrách) simulují skutečnost jen s určitou mírou stylizace. Jediný skutečný a věrný obraz reality by byla realita sama.
V této hře je třeba přijmout míru stylizace určenou autorem a zároveň udělat maximum pro to, aby vhodná atmosféra ve vaší skupině vznikla. Jinak nebude požitek to pravé.
Nedoporučuji měnit herní mechanismy jen proto, že se to jeví v rozporu s logikou příběhu, jako je např. vytváření odpadu v kolonii za jinak nelogických podmínek apod.
Karel
O tom žádná, nejdůležitější je hratelnost a té by ledacos mělo ustoupit..
S tím odpadem jsem se už smířil, nicméně pes jezdící autem a používající střelné zbraně na mě působí rušivým dojmem, byť se jedná o psa cirkusáckého:) A pokud bychom vyšli čistě z textu pravidel, tak karta léků taky nic neříká o tom, že léčený by musel s léčbou souhlasit a dovodit to lze patrně jenom odkazem na logiku věci...
hmmm..
z hľadiska reality by sa hry podľa mňa nemali posudzovať - realita mimo hry nám len môže pomôcť chápať niektoré mechanizmy, lebo ich vysvetľujeme podľa toho, ako funguje náš svet. Hra je hra. Ten psík je asi taký reálny ako zombie :) a nad zombie sa nikto nepozastavuje...to s tým odpadom nám v našej hernej skupine napríklad ani nikdy nenapadlo (aspoň teda nepamätám) :)
Dod
Ono celé to téma hry je tak ujeté, že je opravdu obtížné po tom chtít nějakou dokonalou logiku. Co když celý fyzický svět bude za podmínek zombie apokalypsy fungovat skutečně podle této hry? Dokud to nenastane, asi se to nedozvíme :-)
Jinak máš pravdu s tím léčením, proto je možné si to určit dle vlastní chuti, ideálně domluvit se předem. Ale aby pes byl vyloučen z tolika nejzákladnějších pravidel, to by autor určitě jen tak mlčením nepřešel.
Karel
Uznávám, výklad vůlí zákonodárce (či autora hry:)) patří mezi uznávané výkladové metody, a tvůrci to s největší pravděpodobností opravdu zamýšleli tak, aby pes byl normální mužská postava - jinak by toho psa nedělali cirkusáckého a nepsali by do pravidel, že pro účely karty Hádka milenců mužskou postavou není.
Pes
Úplně přesně tedy není lidskou postavou. Pro účely karty Hlad totiž mužskou postavou je, ale to je celkem drobný detail :-D.
pes
Tak zrovna pro účely karty Hádka milenců by v určitém zvráceném pojetí být milencem mohl :-))
Panzer
Držel jsem se předlohy. Ale nic ti nebrání si hru přizpůsobit dle svého gusta, Míro :-D:-D:-D!
je to jenom hra...
Mě přijde trochu divné, že postava jde prohledávat do obchodu, najde jídlo a hned ho může dát do kolonie. Logicky bych řekl, že se s tím jídlem musí vrátit do kolonie...
Celyl
Ano, může to vypadat divně, ale taková už ta hra je. Primární jsou hráči. Je třeba se méně fixovat na jednotlivé postavy. Dokud karty získáváme, nepatří postavám, ale hráči. Postavám se přiřazují nebo jako události působí až v okamžiku jejich zahrání. Jako kostky - jejich počet je sice ovlivněn počtem postav, ale nepatří postavám, nýbrž hráči. Svou logiku z pohledu herního mechanismu to celkem má. Co hlavně - v případě pocitu logického nesouladu není dobrá úvaha: "Něco nesedí, asi nějaké pravidlo chybí nebo je špatně. Budeme to hrát jinak." To je tady nebezpečné. Pravidla skutečně platí a jsou myšlena tak, jak znějí. Nic se nemá přidat. Nějaký miniaturní detail se sice může ukázat jako chyba nebo nedovysvětlení, například nutnost souhlasu s léčením vlastní postavy spoluhráčem, ale takových chyb moc nebude (doufám). Je tak na každém, jak mu taková hra bude sedět...
to karel
Každopádně tím, jak je hra nastavena, je ochuzena o mnoho kombinací a strategií. Dnes jsem prohrál jen kvůli tomu, že jsem musel uklidit v kolonii, kde bordel stejně udělali jenom lidi, kteří byli na policejní stanici a v obchodě.
Dotaz: zapalovač s palivem se může používat v kolonii - je kolonie LOKACE?
Celyl
Ani bych neřekl, že je ochuzena. Zase nabízí jiné a jinak by asi nebyla hratelná. Jsem přesvědčen, že testovali dost. Viz mraky debat na BGG. Kolonie je pro zapalovač taky lokace.
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Vysoké napětí
Akt. cena: 850 Kč
Končí za: 1 den