Twilight Imperium 3rd Edition

xxxxxxxxxo hodnoceno 62x (Seznam vlastníků)

Twilight Imperium 3rd Edition - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 3 - 6
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 240 min
Herní svět: Sci-fi
Herní kategorie: desková hra, strategická, válečná, diplomacie
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Fantasy Flight Games
Autoři: Christian T. Petersen
Rok vydání: 2005
Sdílej: Facebook

Válka o Galaxii

Autor: kazikamil | 5 hodin 45 minut | 24.10.2015 | 3

Hra: Twilight Imperium 3rd Edition

Hráči: kazikamil a 4 neregistrovaní

Ve čtvrtek jsem po dlouhé době vytáhl moji oblíbenou hru TI3 a podařilo se mi sehnat 5 hráčů, není to samozřejmě ideální počet, ale lepší než nic. Každý z nás již hru aspoň jednou hrál tak se dala čekat hra bez slitování, bez milosti a bez otázek :-D.

Složení ras.

Sardak

Mentak- Já

L1Z1X

Baroni z Letnevu

Jol Narové

Každá z těchto ras má své pro a proti.

Hráli jsme i s minirozšířeními jako Distans Suns, Generálové, Bombardování neprozkoumaných planet, atd.

Hru budu hlavně popisovat z mého pohledu, protože vám budu moct sdělit svoji strategii a uvažování narozdíl z pohledu ostatních.

První kolo probíhalo samozřejmě v duchu obsazování sousedních systému. Moji sousedi byli L1Z1X a Sardakové. Snažil jsem se hlavně vyjednat spojenectví s L1Z1X, protože je považuji za nejlepší rasu v základní hře za to Sardaky považuji pouze primárně zaměřené na boj a pokud se jim nepodaří obsadit dostatečné množství planet se zdroji nebo vlivy tak hodně zaostávají. O tohle jsem se snažil hned ze začátku, vysílal jsem svoje cruisery co nejdál a snažil jsem se využít Sardakovi nevýhody v začátku. Sardak se snažil vytvořit kolem moji pirátské říše pásmo z asteroidů, což vedlo k vytvoření pouze jediného systému, který spojoval naše říše a ten jsem právě obsadil, k velké nelibosti Sardaka.

VP: Sardak: 2, L1Z1X: 0, Mentak: 0, Jol Nar: 0, Baron: 0

Druhé kolo opět probíhá kolem obsazování systému. Nutno říct, že rozšíření Distant Suns nás velmi baví, někdo to považuje za pouhé zdržení hry, ale pokud máte štěstí, můžete předběhnout rychle ostatní rasy, pokud na vašich planetách jsou pouze bonusy a ostatní mají radiaci nebo biohazard atd. Právě po zkušenostech z minulých her jsme se naučili vysílat jednu, max. 2 jednotky na jednu planetu než tam vylodit plných 5 vojáků, kteří vám chcípnou na radiaci atd. To vedlo samozřejmě k mnoha vtipům typu: No jasně ta radiace se nalepila na jejich mrtvoly a uletěla nebo dokážu cestovat mezi systémy, vyrobím válečné slunce, ale radiaci nedetekuji atd. :-D. Zpět ke hře. Sardak měl celkem štěstí a to na technologie, kdy se mu podařilo získat jednu zadarmo a také na trade goods. Ostatní byly zhruba tak na stejno, akorát Baron měl kolem svojí domovské planety spoustu červých děr. Baron volil celkem zajímavou taktiku celkově, přenechal některé planety Sardakovi a snažil se hodně domluvit i s Jol Nary a místo toho se hodně snažil poškodit L1Z1X, kteří od něj byli nejdál, ale přes červí díru ne. Dochází i k vytváření prvních zákonů a obchodních dohod, kdy Baron zde nejvíc tratil a nezískal ani jednu obchodní dohodu, přitom jeho rasové schopnosti jsou na tom postaveny, tohle jsem již zpočátku považoval za jeho velkou taktickou chybu a to také díky tomu, že Baron za celou hru nebral ani jednou obchod, aby nás poškodil nebo aspoň získal nějaké zdroje. Moje politická prohra za Mentaky spočívala v zákoně o předbitevní střelbě, kdy spolu s mojí rasovou schopností by došlo ke 3 střelám bez možnosti opětování palby. Samozřejmě se všichni proti mě spojili a raději zákon dali Jol Narovy :-D. ŠKODA!  Docházelo také k plnění prvních úkolů.

VP: Sardak: 3, L1Z1X: 1, Mentak: 1, Jol Nar: 1, Baron: 2

Třetí kolo začíná v soustředění 3 ras na Mecatol Rex a to Mentaků, Sardaků a L1Z1X. Dochází již k menším potyčkám u hranic, kdy se přesouvají Sardakovi síly k mým hranicím. Naštěstí L1Z1X se soustředí na Mecatol Rex a bere to kolem Supernovi přes červí díru Beta, ovšem ještě před jeho tahem mu v tom brání Baron a využívá diplomacii pro jeho zastavení, což ho absolutně rozzuřilo. Toho se hodně lekl Jol Nar protože u jeho hranic se nahromadila obrovská armáda (v tomto kole největší) a začal shromaždovat svoji armádu k hranicím. Docházelo také k využívání akčních karet, bohužel proti mě a to ukradení trade goods (8!!!) a to Jol Narem s omluvou, že mu hrozí robotická armáda na hranicích. Což mě hodně naštvalo, protože jsme je chtěl využít na postavení svého válečného slunce.

VP: Sardak: 4, L1Z1X: 2, Mentak 2, Jol Nar: 4, Baron: 2

Čtvrté kolo postavil válečné slunce jak Sardak tak Mentak a bylo mi jasné, že nebude dlouho trvat a dojde k velké krvavé vesmírné bitvě v již zmíněném průchozím systému, jelikož se nikdo z nás nesoustředil na modré technologie, tedy na pohyb vesmírem a nikdo tudíž nemohl prolítat pásmem asteroidů. Ujistil jsem se, že L1Z1X na mě nezautočí. Tento odpověděl pouze na půl ústy a zamířil svůj robotí pohled na aristokratické Barony, bylo mi celkem jasně, kde se odehraje další bitva :-D. Baron ovšem opět zablokoval pohyb L1Z1X diplomacií a myslel jsem, že dojde k vytvoření nové supernovy mimo herní pole. Soustředil jsem se tedy na problémy mojí říše. Sardak obsadil Mecatol Rex, který jsme také potřeboval ovšem měl tam pouze carrier a jednoho pěšáka. Čekal jsem tedy na jeho útok z boku, zatím jsem stavěl lodě, ne v blízkosti ohroženého systému, ale o dvě pole dál a doufal, že si těch jednotek Sardak nevšimne. Ted se ukázala taktika Baronů, zdržoval Robotí armáda, kvůli svému tajnému úkolu a to obsazení všech červých děr ve hře. což se mu povedlo, protože měl všechny kolem domovského systému.

VP: Sardak: 4, L1Z1X: 4, Mentak: 3, Jol Nar: 5, Baron 4

Páté kolo probíhalo v souboji mezi Mentaky x Sardaky a Barony a L1Z1X. Sardak zaútočil na průchozí systém s válečným sluncem, 2 dreadnoughty, 1 carrier a 1 cruiser proti mým 3 cruiserům, planeta byla obsazena pouze jedním pěšákem. Bitva byla lítá, ale jasná, ovšem měl jsem celkem štěstí na kostky. Ztráty: Moje flotila byla kompletně zničena, ale podařilo se mi poškodit válečné slunce a oba dreadnoughty, cruiser byl zničen, carrier přežil. Ted jsem měl obrovské štěstí, protože Sardak celkově postavil hrozně málo pozemních jednotek, ale hlavně zapoměl bombardovat planetu. Tedy došlo k boji o planetu 1V1, kterou jsem vyhrál. Okamžitě po jeho útoku, jsem vyslal svoje síly do proti útoku a to v počtu 1 válečné slunce 4 fightery (potrava pro děla) 4 cruisery, 2 pozemní jednotky a podpora PDS. Sardak raději využil akční kartu na ústup před bitvou. Hned potom jsem využil další pohyb a obsadil jsem Mecatol Rex. Bál jsem se, aby L1Z1X nezaútočil na mě. Bál jsem se ovšem zbytečně. Můj robot Číslo 5 ničí, zautočil plnou silou přes červí díru na Barona a absolutně mu rozstřílel jednu flotila za ztráty 3 poškozených cruiserů a došlo k obsazení planety (ztráty Barona se nedochovaly, jejich flotila, byla tak překvapena útokem, že nestihla spočítat ani 1 plus 1), Baron to opravdu nečekal. L1Z1X sice pokukoval po něm, ale také jsme se bál, aby nešel po Mecatol Rexu, neměl bych šanci se ubránit.

VP: Sardak: 5, L1Z1X: 4, Mentak: 6, Jol Nar: 6, Baron: 5

Šesté kolo, myslím, že to bylo jedno z nejklidnějších kol. Sardak posiloval kde mohl, aby mě porazil. Já jsem se snažil o to samé a postavil jsem Spacedock na Mecatol Rexu, Jol Nar se celou hru moc neprojevoval, ale její technologie narůstali hrozně děsivou rychlostí. L1Z1X se kvůli tomu stáhl se svoji obrovskou flotilou z Baronova území, ale planetu si samozřejmě nechal, a dokonce i udržel. Docházelo spíše k takovému vyjednáví, snaze o plnění úkolů, posilování, před bouří.

VP: Sardak: 7, L1Z1X: 5, Mentak: 6, Jol Nar: 7, Baron: 6

Sedmé kolo, musel jsme si vzít diplomacii a zablokovat Sardaka, aby na mě neutočil, skoro veškeré síly, jsem přesunul na Mecatol Rex a snažil jsem se tím odstrašit hroznou sílu L1Z1X, který se mnou přímo sousedil, což se mi povedlo, protože nezaútočil. Sardak opět posiloval u hranic, kde jsem nechal pouze obsazený svět jedním pěšákem, Jolnar posiloval hranice spolu s Baronem. Bylo mi jasné, že prohraju, Sardak měl 7 bodů, tudíž mohl získat jeden bod ted a jeden bod příští kolo= 9, L1Z1X neměl šanci, Já se svými šesti body jsem měl taky malou šanci, Jol Nar na tom byl hodně dobře, splnil by úkol byl by na 8 a příští kolo by si vzal kartu 8 Imperium a vyhrál by, Baron měl taky slušnou šanci ted měl bodů 6, tedy karta Imperium a ukol a byl by na 9. A pak se otočila karta veřejného úkolu a ta měla za úkol obsadit 10 planet mimo domovských za 2 vítězné body, tím se mi otevřela velká šance na výhru, jelikož jsem měl jako jediný 8 planet . Já jsem toto kolo splnil tajný úkol obsazení Mecatol Rexu kde jsem měl vybudovat Space dock a 6 pozemních jednotek.

VP: Sardak: 8, L1Z1X: 6, Mentak:8, Jol Nar: 8, Baron: 9

Osmé kolo každý přemýšlel, jak vyhrát kromě L1Z1X, tomu už bylo jasné, že nemá šanci a tak nás jen mohl poškodit. Já jsem měl asi největší štěstí, že všechny hry TI3 a to díky mojim akčním kartám. Tedy můj plán byl následující. Jol Nar mohl vyhrát díky kartě, ale musel čekat na přepočítání, což ho znevýhodnovalo, Baron mohl splnit pouze úkol na utrácení vlivu za 10 bodů a navíc měl kartu technologie tedy karta 7, což měli všechny jeho planety dohromady a já jsem musel obsadit 10 planet, čehož si k mému štěstí nikdo nevšiml. Vzal jsem si tedy Diplomacii a opět zablokoval Sardaka, na Mecatol Rexu jsem nechal diplomata, aby mi ho nemohl L1Z1X dobýt (zdržení vylodění o jedno kolo) zaútočil jsem na Barona se vším co jsem mohl a obsadil jsem mu planety se 3 vlivy (poslal jsem tam 2 válečné slunce, stíhačky, 5 cruiserů, pozemní jednotky) a zablokoval mu akční kartou zákaz aktivace tohoto systému, jen jsem se modlil, aby nikdo neměl kartu sabotáže. Natěstí neměl. Všichni byli mojí strategií udivení a začali ihned počítat tahy a jestli mám opravdu 10 planet atd. Já jsem si to ovšem spočítal a vše vycházelo, ihned se chtěli vylodit na některou moji planetu, ale nikomu to nevyšlo, hlavně L1Z1X byl naštvaný, protože díky našemu spojenectví po celou hru ted neměl ani jednu lod o mojí hranice a tudíž nemohl použít nic. Baron nakonec taky získal 10 bodů, ale já byl první u počítání.

Finální VP: Sardak: 8, L1Z1X: 6, Mentak 10- Vítězství, Jol Nar: 10, Baron: 10

Hra byla neuvěřitelně vyrovnaná, zpětně co mohu říct, tak např. Jol Nar, nechtěla vůbec útočit a pouze vyrábět technologie a bránit se což by jí na výhru nejspíš vyšlo. Sardak se vykašlal na svůj tajný úkol a snažil se hodně zbrojit a zničit hlavně mě, což jem mu překazil diplomacií. L1Z1X měl prý smůlu těžký tajný úkol a pro něj nevýhodné úkoly prostě smůla. Samozřejmě akční karty, náhoda přehlednutí a hlavně štěstí to vše vedlo k mému vítězství. Často docházelo, že někdo pozapoměl někde jednotku něco postavit atd. ale to tak ve "válce" chodí.

Ještě bych se chtěl pověnovat jednotlivým rasám této hry. L1Z1X sice prohráli, ale jak jsem psal, já je považuji za jednu z nejlepší ras ve hře. Sardaky považuji za podprůměrné, u nich záleží na počtu planet se zdroji. Jol Nar má obrovskou nevýhodu ze začátku s rozšířením distans suns, kdy má pouze 2 pozemní jednotky. Chytne 2 radiace a může se jít klouzat. Baron potřebuje hodně obchodovat na využití své rasové schopnosti, což tento Baron hodně ignoroval, podle mě velká chyba. A konečně potomci kapitána Jacka Sparrowa, jsou pro mě mezi nejlepšíma.

Tak děkuji za přečtení mého zápisu, doufám že se vám líbil, omluvte když tak moje chyby. Pokud byste měli dotaz, nebojte se zeptat :-)

Odehráno v: Brno (Okres: Brno-město)

Komentáře

..
parada!

25.10.2015 19:16:50

Vybíráme z Bazaru

T.I.M.E. Stories: Proroctví draků
T.I.M.E. Stories: Proroctví draků
Akt. cena: 800 Kč
Končí za: 2 dny

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas