nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Suleika

Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: neuvedeno
Herní doba: 30 min
Herní svět: Středověk
Herní kategorie: strategická
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Gigamic
Zoch Verlag
Autoři: Dominique Ehrhard
Rok vydání: 2007
Sdílej: Facebook, Google+

Popis hry

Upravit

- „Héééj, tohle je ale MOJE místo a MŮJ koberec!“
- „No tak to máš asi smůlu, protože teď si sem položím koberec já!“
- „No to snad né!“
- „Ale jó!“
- „Dobře, nejdřív ale zaplať a až zaplatíš, polož si svuj koberec tam, kam budeš chtít...“

Principem hry Suleika je umístit na tržiště co nejvíc svých koberců a získat přitom co nejvíc dirhamů.

Průběh hry:

Na začátku si hráči mezi sebe rozdělí koberce a dirhamy. Na střed tržiště (hrací desky) se umístí postavička Assam. Hráč, který hraje první, si hodí kostkou a podle pantoflíčků popojde o tolik polí, kolik pantoflíčků mu padlo. Tam si také přes dvě pole umístí svůj koberec tak, že okraj koberce musí sousedit s jednou ze 4 hran políčka, na kterém Assam stojí. Poté je na řadě protihráč. Ten než hodí kostkou, může pootočit Assamem doleva nebo doprava o max. 90°. Poté hodí kostkou, udělá potřebný počet kroků a pokládá koberec. Pokud Assam skončí svůj pohyb na koberci, který mu nepatří (patří některému z protihráčů), musí za to zaplatit vlastníkovi koberce tolik dirhamů, z kolika políček se skládá celková souvislá kobercová plocha, na které právě stojí. Pokud Assam skončí pohyb na svém koberci a nebo prázdném políčku, nic se neděje. Poté, co je platba provedena, může hráč umístit na tržiště svůj koberec. Koberec se buď položí na dvě prázdná pole, nebo na prázdné políčko a půlku koberce a nebo na dvě políčka zakrytá každé jiným kobercem. Tímto se pak v průběhu hry zakrývá soupeřův koberec. Počet položených koberců na jednom políčku není nijak limitován - snažte se prostě zaujmout co největší plochu tržiště svými koberci a zaplatit přitom co nejmíň dirhamů soupeřům.

Konec hry:

Hra končí ve chvíli, kdy je na tržiště položen poslední koberec. V tuto chvíli si pak hráči sečtou všechny zbylé dirhamy a k tomu připočtou počet políček zakrytých svým kobercem (tzn. počítá se každá viditelná polovina koberce v jeho barvě). Hráč s nejvyšším počtem bodů vítězí.

Autor: anibeni

Další názvy této společenské hry

  • Marrakech