Plyšová hlídka

xxxxxxxxxo hodnoceno 216x (Seznam vlastníků)

Plyšová hlídka - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 7 let
Herní doba: 60 min
Herní svět: Fantasy, Zvířátka
Herní kategorie: desková hra
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
MindOK - logo
Autoři: Jerry Hawthorne
Rok vydání: 2017
Sdílej: Facebook

Otázky ke hře

Pribeh prvni, otazky

Ahoj, koupili jsme k vanocum tuto hru dle recenzi a pravidla nam prijdou velmi spatne popsana a prvni pribeh nedokazeme dohrat, muzete nam nekdo poradit.

Otazky se budou tykat konkretne prvniho pribehu postel pro velkou holku.

Problem prvni, kdyz na mape neni lupa s obtiznosti hledani predmetu, predmety za pomoci zlutych kostek hledat nelze ?

Pokud se k pribehu vazou predmety, hleda se pouze mezi nimi (strana 7) ?

V knize je nekolikrat zmineno ze vlak muze ujet (strana 7) ale nenasli jsme okolnosti za kterych muze ujet.

V bodu 7-2 se hraje o uvolneni cerveneho voziku ale zaroven tento vozik ma kartu predmetu a co kdyz ho nekdo najde za pomoci zlute kostky hledani ? Prijde mi ze si kniha v tomto pripade protireci.

Nechapeme na teto mape (strana 7) zda mame umistit nejake obludy nebo ne, kniha se zminuje o zamichani balicku ale nerika nic o jejich rozmisteni na mape.

Pokud by byl nekdo laskav a pomohl nam, zatim jsme velmi zklamani z hry a predevsim nejednoznacneho popisu. Druha moznost je ze jsme prislusne vysvetleni preskocili, ale cetli jsme vse nekolikrat.

Predem diky.

26.12.2021 23:26:59

Ano, pokud není v rohu mapy lupa s číslem (např.  str. 5), nelze hledat a nalézt. 

Ne, hledá se v balíčku předmětů. Předměty vážoucí se k příběhu, tzv.  příběhové karty, se užijí podle instrukcí v příběhu. 

Vlak ujede při první pohromě, podle odst 7-3.

Kartu vozíku získáte až jej pomyslně vytáhněte z hromady. Do toho času vozík nelze najít a karta zůstává mimo balíček předmětů. Po ukončení příběhu ji vložíte do balíčku a bude možné ji na jiné mapě nalézt. 

Příšery se objeví, když ujede vlak (1. pohroma, 7-3, příchod náhodně určených příšer). Příchod náhodně určených příšer se řídí pravidly na str. 7 v Pravidlech.

Vidím velké mezery ve znalostech základních pojmů a principů ve hře. Aspoň jeden z hrajících by si měl přečíst Pravidla od začátku do konce. Přeji hodně vaty!  

27.12.2021 00:07:39 | Upraveno autorem (porovnej)

mh

@duzunuck prakticky odpověděl na všechny vaše otázky. Já bych chtěl pouze doplnit následující:

  1. Ano, hry Jerryho Hawthorna, mezi které Plyšová hlídka patří, se vyznačují určitou mírou nejednoznačnosti pravidel, resp. nemají vždy za všech okolností popsány všechny situace, které mohou nastat. Občas se tedy stane, že musíte postupovat podle “selského rozumu”, tzn. jak si myslíte, že to je správné. Není to ale tak strašné, jak by se mohlo zdát, protože PH je hrou kooperativní, kde táhnete všichni za jeden provaz, takže nikdo z hráčů se nemůže cítit poškozen. Hlavní důraz je kladen na příběh a zážitek, ne na striktní dodržování pravidel.
  2. Je potřeba se řídit “zlatým” pravidlem: Dělejte pouze to, co vám hra nařídí (ideálně doslova), a naopak nikdy nedělejte nic, co vám neřekne. Pokud to budete dodržovat, vše bude jednodušší a zjistíte, že lecos, co vám zpočátku přišlo divné a nelogické (a chybné), ve skutečnosti logiku má, jen se to ukáže až později. Nechte se hrou vést.

Vaše otázky ukazují, že jste se zatím s duchem hry minuli a jdete jí “proti srsti”. Nemyslím si, že by to bylo nepřečtením pravidel. Spíš jste zatím uvažovali jinak, než bylo potřeba.

Např. hledání. V pravidlech se píše jenom, jak hledat, když lupa s číslem na stránce je. No a pokud na stránce není, tak to prostě nejde udělat a hledání není dostupné.

Podobně balíček předmětů pro daný scénář. Nikde není napsáno, že v něm máte vyhledávat, nebo že ho máte před hrou přidat do standardního balíčku předmětů. Tak to jednoduše nedělejte. Nešpekulujte, nevymýšlejte, nechte se vést. Až budete mít najít konkrétní předmět z tohoto balíčku, hra vám sama řekne, že si ho máte vzít.

Příchod příšer. Každá dvoustrana začíná odstavcem 1, kde je popsána i její příprava. Někdy se příšery objevují už na začátku, někdy v průběhu, někdy vůbec. Držte se co nejpřesněji pokynů v prvním odstavci a hrajte. Zjistěte si v pravidlech, kdy nastává pohroma. Když k tomu dojde, najděte si v pravém (podbarveném) sloupci, co se má stát. Na str. 7 se dozvíte, že při první pohromě máte číst odst. 7-3 a při dalších otočit kartu spánku. Odst. 7-3 popisuje, že vám vlak ujel (ejhle!), a uvádí novou přípravu (příchod náhodně určených příšer).

A tak dále, a tak dále.

Abyste si nemysleli, i my jsme ze začátku občas tápali, ale když jsme se přestali snažit okamžitě pochopit všechno na nové dvoustraně do posledního detailu, nechali se vést a dělali pokud možno co nejpřesněji jenom to, co po nás hra chtěla, najednou bylo vše jasnější, hra mnohem líp odsýpala a i zážitek byl mnohem lepší.

Věřím, že i vám se nakonec podaří proniknout do kouzla této hry, kterou bezpochyby i přes některé své nedotaženosti má.

27.12.2021 01:00:07

Dekuji za odpovedi.

27.12.2021 08:32:29

Vybíráme z Bazaru

Brass - Insert
Brass - Insert
Akt. cena: 400 Kč
Končí za: 10 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas