Scythe: Vzestup Fenrise

xxxxxxxxxo hodnoceno 94x (Seznam vlastníků)

Scythe: Vzestup Fenrise - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Rozšíření pro hru: Scythe
Počet hráčů: 1 - 7
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 150 min
Herní svět: Sci-fi
Herní kategorie: válečná, ekonomická
Čeština: právě překládáme
Vydavatelé:
Albi - logo
Autoři: Jamey Stegmaier
Ryan Lopez DeVinaspre
Rok vydání: 2018
Sdílej: Facebook

Otázky ke hře

Spoiler - Fenrisovy žetony vlivu

Ahoj, mám dva dotazy, které jsme nenašli v pravidlech

1 Když Fenris rozhází žetony po herním plánu tak se potom území s žetonem počítá jako jeho v závěrečném bodování?

2 Když si Fenris přijde pro setkání, smí na tento hex setkání položit žeton vlivu? Jde mi o posloupnost  pohyb-žetony-setkání nebo pohyb-setkání-žetony

8.2.2022 15:59:43

Ahoj,

 1. neviem prečo by mali byť územia so žetonmi považované za ovládané. Podstatné je, že sa hráč žetónu zbavil a nemá žeton pri sebe a tým minusové body. inak pravidlá o ovládaní území Fenrisom:

Území, na kterém stojí budova či vzducholoď, se nepovažuje
za ovládané (pouze dělníci, postavy a mechové mohou
ovládat území) 

strana 30 pravidiel
 

2. pravidlá opäť strana 30

VLIV: Po skončení pohybu vaší postavy (a případném vyhodnocení
boje a/nebo setkání), můžete na území se svou postavou umístit
žeton vlivu 
 

8.2.2022 21:34:27

Díky

8.2.2022 22:20:10

@Curuj  a @kobliha.kobliha  : Území, na kterém stojí budova či vzducholoď, se nepovažuje za ovládané ….

Nie je to úplne tak..Územie na ktorom máš svoju budovu a nie je tam nepriateľ, tak OVLADAŠ. To čo si napísal ty je chýba. V pravidlách sa aj píše, že keď na území kde máš budovu je nepriateľ, aj jeho delnik, tak toto územie ovláda nepriateľ. Aj z toho vyplýva že územie na ktorom máš budovu OVLADAŠ. Pokiaľ tam samozrejme nie je nepriateľ.

 

Zetony ktoré ti ovládajú územie sú len pri togave a albionu, a aj tam sú pravidlá že na tom území nesmie byť super..

9.2.2022 14:49:01 | Upraveno autorem (porovnej)

@JAHMAN Seš si opravdu svým tvrzením jistý? V pravidlech Fenrise na straně 30 v odstavci schopnosti frakce Fenris se opravdu píše, že území na kterém stojí budova nebo vzducholoď tak Fenris neovládá a že k ovládání jsou potřeba pouze dělníci, postavy nebo mechové. Buď nemáš pravdu, nebo je český překlad špatně napsaný.

9.2.2022 15:28:57

@JAHMAN moja citácia je z pravidiel… A týkala sa najmä žetónov Fenrisa.

Inak máš pravdu a bežne budovy kontrolujú územie. Ale v prípade Fenrisa to je zrejme inak

preklad z anglických pravidiel je taký istý - budovy tam zmienené nie sú

9.2.2022 17:02:36

v anglickych pravidlech je slovo ovladane v uvozovkach. nejedna se o klasicky ovladani (napr pro pocitacni uzemi pri bodovani) ale pouze na jaka uzemi se daji umistit zetony vlivu

Oskar,
občas se objevuju v JOUOB.castu

10.2.2022 06:58:13

@Oskar999 Už jsem to pochopil. Máš pravdu. Ten text v pravidlech Fenrise na str. 30 se netýká schopnosti nebo neschopnosti Fenrise ovládat území s budovou, ale týká se jen a pouze schopnosti umísťovat žetony vlivu na jím ovládaná území a pro umístění žetonů vlivu se území pouze s budovou nepovažuje za jím ovládané. Jinak pro závěrečné bodování a jiná pravidla, kde se řeší ovládání území, tak území se svou budovou ovládá (pokud tam samozřejmě není soupeř). 

Tímto se omlouvám JAHMANOVI a Curuj nemá pravdu ve své druhé odpovědi, že u Fenrise je ovládání asi jinak ;). Samozřejmě, že ale jinak je první odpověď Curuje ohledně žetonů vlivu správná (první odpověď Curuje se nijak netýká ovládání nebo neovládání území s Fenrisovou budovou podle základních pravidel hry). 

10.2.2022 07:41:41 | Upraveno autorem (porovnej)

krene, ešte špecifikuj kde som nemal pravdu. je tu viacero odpovedí… Ale diskusia sa ubrala trochu iným smerom. Pôvodná otázka je k žetónom a následná citácia pravidiel odomňa. To asi všetci považujeme za správne info. Potom sa do toho vložil Jahman s ovládaním území a tam som písal, že je to zrejme inak (na základe uvedenej citácie). Áno, tam dávam zapravdu tiež Oskarovi, ale kým si to neupresnil, tak som to tiež nechápal :D

Inak sme to hrali podľa normálnych pravidiel, kde všetky frakcie na konci hry ovládali územie budovami, ak tam nebol nepriateľ a tiež som z tých pravidiel bol zmätený a prekvapený.

 

Edit: som rád, že sa to dalo na pravú mieru a rozumieme si :)

10.2.2022 08:47:20 | Upraveno autorem (porovnej)

@kren nemusis sa mi ospravedlňovať, dôležité je že to máme všetci vyjasnené a ostatný budú po prečítaní tiež vedieť čo a ako.

@Curuj napisal si to veru zle, lebo kobliha sa pýtal či ovláda územie zo zetonmi vplyvu v ZAVERECNOM BODOVANI. Ty si mu správne odpovedal že nie, ale hneď potom si napísal pravidlo: že vzducholoď a budova neovláda územie. Ale to platí len pri pokladni zetonov a nie pri záverečnom bodovaní-ta budova. Takže si spojil dve rôzne veci do jednej a označil to ako: "1." Teda ako odpoveď k prvej koblihovej otázke o záverečnom bodovaní. Tak to aspoň vidím ja. Odpovedať že nevidíš dôvod prečo by sa mali zetony rátať za body ako ovládané územie, ale hneď po tom citujes pravidlo iné a to o umiestňovaní zetonov a nie o ovládaní územia.

10.2.2022 17:21:10 | Upraveno autorem (porovnej)

Vybíráme z Bazaru

Mozkozrout za hranice věčnosti
Mozkozrout za hranice věčnosti
Akt. cena: 330 Kč
Končí za: 22 hodin

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas