xxxxxxxxoo hodnoceno 16x (Seznam vlastníků)

Red Dragon Inn 2, The - obrázek

Herní kategorie: karetní hra, párty hra
Vydavatelé: Slugfest Games

Navštivte krčmu u Rudého draka! Nebudete litovat!

Autor: Thales | 2.3.2011 | 5

„... a jak se tak kutálejí hlavy skřetů z té soutěsky, doběhne k veliteli skřetí armády jeden zle posekaný pěšák a křičí: Je to zrada, ti trpaslíci jsou tam dva!“ dořekl Dimli vtip a hned se mu hurónsky zasmál. „To nebyl moc krátký vtip.“ utrousil pro sebe Fleck a dál ladil svou loutnu. „Cos to řekl o krátkém?!“ zbrunátněl trpaslík a vrhl se na nebohého barda, který se snažil zoufale oběhnout stůl a utéct naštvanému válečníkovi. „Oni nikdy nepoučit.“ zahřměl Gog. Eve si jenom povzdechla a obrátila svou pozornost zpět k číši elfího vína.

Nějak takhle vypadá běžný večer v hospodě u Rudého draka. Red Dragon Inn 2 je samostatně hratelné rozšíření pro 4 hráče, které se ve spojení s prvním dílem může hrát až v osmi lidech. O čem hra je? Skupina dobrodruhů se po celodenním boji s draky a kostlivci, zachraňováním princezen, nalézání pokladů a všemi dalšími hrdinskými povinnostmi navečer odebere do své oblíbené hospůdky, kde hodlá nově nabytý majetek utratit. A kromě dobrého pití a hazardu si hrdinové každou chvíli provedou nějaký ten naschvál.

Co v hospůdce najdu?

Balení obsahuje pravidla, 4 herní desky, 4 červené a 4 průsvitné žetony, 52 žetonů mincí, balíček nápojů (30 karet) 4 balíčky hrdinů (po 40 kartách) – bard Fleck, trpaslík Dimli, půlzlobr Gog a iluzionistka Eve. Přestože základ balíčku každé z postav tvoří v zásadě stejné karty, jejich poměr se u každého liší a tím se mění i styl hry za jednotlivé hrdiny. Zatímco bard Fleck se snaží ostatní obrat o peníze, nebo je opít, půlzlobr Gog nechodí pro ránu daleko a soupeře se snaží postupně omlátit do bezvědomí.

Hrdinové obsazují volný stůl

Na začátku hry dostane každý hráč hrací desku, červený a průsvitný žeton a 10 mincí. Přebytečné mince se dají stranou a tvoří bank neboli peníze hospody. Na herní desce je vyznačené místo pro balíček karet postavy (deck), odkládací balíček (discard) a karty nápojů (drink me!), dále je na kartě stupnice od 0 do 20. Na číslici 0 hráči umístí průsvitný žeton, který reprezentuje míru opilosti, a na číslici 20 červený žeton prezentující výdrž. Nakonec je uprostřed v dolní části popis průběhu kola.

Poté si každý hráč vybere jednu z postav, zamíchá její balík, umístí ho na určené pole na herní desce a vezme si vrchních 7 karet. Nakonec se zamíchá balíček nápojů (drink deck), umístí se do prostoru mezi hráče, aby na něj všichni dosáhli, a každý hráč si z něho vezme zakrytě jednu kartu nápoje a dá jí na svou herní desku, aniž by si ji prohlédl. Po určení začínajícího hráče může hra začít. Cíl hry je jasný – zůstat jako poslední na nohou a mít u sebe alespoň jednu minci. Jak toho docílit?

Večer začíná

Hráči se střídají v kolech, přičemž každé kolo se skládá ze 4 částí:

1. Odložení karet z ruky a dobrání si do sedmi z balíčku postavy.
  2. Zahrání akční karty.
  3. Nákup nápojů.
  4. Vypití vlastního nápoje.

V první fázi si hráč, který je na řadě, může odhodit na svůj odkládací balíček libovolný počet karet z ruky a poté si dobere z balíčku postavy karty tak, aby jich měl na ruce 7. Odhazování není povinné, a pokud hráč nechce, nemusí zahodit jedinou kartu. Když si má hráč vzít kartu z balíčku postavy a balíček už nemá karty, doplní se zamícháním karet z odkládacího balíčku.

Balíček hrdinů tvoří 4 druhy karet: action (akce), anytimes (kdykoliv), sometimes (někdy) a gambling (hazard), druh karty najdete napsaný pod jejím názvem. Karty akce se hrají ve druhé fázi kola, karty kdykoliv se mohou hrát kdykoliv (i v kole soupeře), karty někdy se mohou hrát ve chvíli, kdy jsou splněny podmínky uvedené na kartě a karty hazardu se hrají při hraní hazardních her (viz. níže).

Po doplnění karet na ruce může hráč zahrát jednu akční kartu (označená nápisem action). Akční karty mohou jiným hráčům snížit výdrž, vzít peníze či jinak škodit. Zvláštním druhem akce je potom gambling. Pokud hráč jako akční kartu zahraje „Gambling? I’m in!“ (Hazard? Já hraju!), začíná tím hazardní hru. Všichni hráči musí doprostřed herní plochy dát 1 minci jako sázku (ante). Hráč, který hazardní hru začal, momentálně vyhrává. Hráči se střídají po směru hodinových ručiček a mohou přikládat karty gambling nebo cheating (podvádění), čímž přebírají vedení ve hře. Hráč se také může rozhodnout vyčkávat (pass), kdy nehraje žádnou kartu (přestože může na ruce nějakou vhodnou mít) a pokračuje hráč po jeho levici. Pokud se všichni hráči rozhodli vyčkávat, vítězí hráč, který jako poslední přihodil kartu gambling nebo cheating. V tom případě končí fáze hraní akční karty a hráč, který je na řadě, dál normálně pokračuje ve svém kole.

Zvláštností je pak karta „Winning hand!“ (vítězná ruka). Po jejím zahrání může být „přebyta“ pouze kartou cheating, po jejímž zahrání se dál mohou hrát karty gambling a cheating. Některé karty mohou také hráče donutit opustit hazardní hru před jejím koncem. V tom případě se daný hráč už hazardu nijak neúčastní. Pokud během hazardu přijdete o všechny peníze, zůstáváte ve hře do konce probíhajícího kola. Všechny pokyny k placení ignorujete a na konci kola vypadáte ze hry. Ve hře existují sometimes a anytimes karty, kterými mohou hráči ovlivnit průběh hazardní hry, nebo její výsledek.

Po zahrání a vyhodnocení akční karty je čas koupit společníkům něco dobrého k pití! Hráč vezme svrchní kartu z balíčku nápojů a dá jí skrytě libovolnému hráči navrch jeho balíčku nápojů. Tento nápoj nijak neplatíte. Pokud je balíček nápojů dobraný, každý hráč dá hospodě (bank) jednu minci a odhozené karty nápojů se zamíchají a utvoří tak nový balíček nápojů. Existují karty, které hráči umožňují za peníze koupit více drinků a rozdat je hráčům dle vlastního uvážení.

Po nákupu pití je třeba se taky napít! V poslední fázi otočíte vrchní kartu svého balíčku nápojů a vyhodnotíte její efekt (přidání alkoholu, ubrání výdrže apod.). Jsou 2 druhy karet nápojů – nápoje (drink) a pijácké soutěže (drinking contest), které většinou vyústí v hromadné pití všech hrdinů. Pokud je na kartě nápoje napsáno „with Chaser“ (s něčím k zapití), otočíte další kartu svého balíčku nápojů a pijete oba nápoje. Může se stát, že se hráči vytvoří řetěz více karet s tímto nápisem, hráč poté pije všechny nápoje. Tyto nápoje se počítají dohromady jako jeden nápoj. Pokud tímto způsobem doberete svůj balíček nápojů, další kartu si neberete. Stejně tak, když si namísto nápoje vytáhnete kartu „drinking contest“ (pijácká soutěž), ignorujete její efekt a další karty si neberete. Pokud nemáte ve svém balíčku nápojů žádnou kartu, snížíte si úroveň alkoholu o 1.

Takto se hráči střídají v kolech, dokud nezůstane ve hře pouze 1 hráč. Hráč je ze hry eliminován dvěma způsoby: buď mu dojdou peníze a je z hospody vykopnut na ulici, anebo se jeho hodnota výdrže setká s hodnotou opilosti a padá bezvládně pod stůl. V tom případě si zbylí hráči rovným dílem rozdělí jeho peníze a pokračují ve hře.

A jak to vypadá ráno…

Red Dragon Inn 2 je nesmírně zábavná hra, ALE… nesmírně záleží na hráčích, kteří ji hrají. Zábavnost hry totiž spočívá ve vzájemném škození a do jisté míry hraní postav, kterého se snadno dosáhne prostým čtením názvů karet, které vedou k nezapomenutelným momentům. K tomu je ovšem nutná znalost angličtiny a některých obratů z prostředí fantasy a her na hrdiny. V opačném případě budete hrou zklamáni a prožijete ohromně nudnou partii. Pokud ovšem přistoupíte na zmíněný způsob hry, budete se královsky bavit.

Hře se dá dozajista vytknout další věc, a tou je vyřazení hráče před skončením hry, která se občas může protáhnout a vyřazený hráč tak třeba i desítky minut čeká, až ostatní dohrají. Tento případ hrozí obzvláště při hře s oběma díly Red Dragon Inn, kdy hraje větší počet lidí. Pokud ovšem hráči hrají postavy, baví vyřazené hráče jenom sledovat průběh hry. Red Dragon Inn je tedy výborná hra s originální myšlenkou a velmi vtipným zpracováním, musí se na ní ale sejít ti správní lidé a mít tu správnou náladu. Pokud se ovšem taková konstelace povede, jde o jednu z nejvtipnějších her, které si můžete zahrát a já jí jako jednu ze svých oblíbených mohu jenom doporučit.