Tilsit
Autoři: Reiner Knizia
Rok vydání: 1992

Skryté kouzlo Pirátů

Autor: spartik | 5.1.2012 | 8

Piráty si vybrali naše děti a zde zafungovalo, že krabice prodává hru. Po vybalení nezklamaly ani kartičky, protože jsou provedeny kvalitně a hlavně grafika je skvělá.

Hra je rychlá (15min/hra), jednoduchá a snadno jí pochopí děti 5+. Herní princi je založený na neustálém konfliktu, tedy přesněji řečeno souboji o obchodní lodě, které vykládají hráči na stůl. Herní princip je pěkně popsán v předchozí recenzi od Xingyi a tak jen moje poznatky z hraní s malými dětmi i většími dětmi.

Hraní s dětmi

Děti ani počítat nemusí umět, neboť na pirátských lodích je jejich síla vyobrazena lebkami a na obchodních lodích je vyobrazena zlaťáky. Právě děti kolem 5 roku již vizuálně pochopí, že dvě lebky jsou víc než jedna a to jim k štěstí naprosto stačí. Na konci mu obchodní lodě spočítá někdo jiný. Nějaké pamatování si, kolik karet těch nejbohatších obchodních lodí již prošlo, jde u této věkové kategorie bokem. Snaží se sebrat co nejvíce obchodních lodí a jsou šťastní. Školáci již naopak chápou hru jako celek a dokáží plně kombinovat, kdy co vyložit, na co útočit, na kdy si šetřit kapitány atd... Se školáky si již hru zahrajete na vyšší úrovni. Zkoušeli jsme samozřejmě také jen dospělé osazenstvo a zde již má hra plně taktický ráz. Podíl náhody je zde jistě veliký, jaké vám přijdou karty do ruky, ale to přeci není u krátké, zábavné karetní hry nic na překážku, naopak. Máte důvod hrát jí znova.

Tato hra se u nás proslavila hlavně tím, že ulovila k hraní dva kamarády našich kluků, kteří předtím nechytli ani Osadníci Junior ani Bobří banda. Zlomil jsem nad nimi hůl, ale Piráti tyto ztracené duše zachránili. Tato hra má prostě pro děti nějaké skryté kouzlo a hru doporučuji k rodinnému hraní. Suma sumárum je to jen balíček velmi pěkných karet, můžete si ho vzít kamkoli a zábavu si s ním jistě užijete.