Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 1 - 5 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 180 min |
Herní svět: | Sci-fi, Horror |
Herní kategorie: | desková hra, kooperativní |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | |
Autoři: | Adam Kwapiński |
Rok vydání: | 2018 |
Sdílej: |
Autor: Ratman | 4 hodiny 0 minut | 13.2.2019 | 12
Hra: Nemesis
Hráči: BloodyBaron, Duce, Ellenar, Ratman, Vernon
Ke druhé hře jsme si vybrali odlehlejší kout naší oblíbené deskoherní čajovny, a tak jsme si mohli hru vychutnat v trošku temnější atmosféře. Té přidal na intenzitě i fakt, že jsme si hru mohli užít hned v plném počtu pěti hráčů. Pavel na začátku rychle zopakoval pravidla a šlo se na věc. Posádka naší lodi byla ve složení: Kapitán (Pavel), Vědec (Honza), Scout (Já), Voják (Martin) a Pilot (Vlasta). Doufaje, že nám náš mrtvý kamarád mechanik nebude příliš chybět jsme se jali k opatrnému zkoumání temných zákoutí Nemesis.
Že to bude docela náročné se začalo ukazovat už v prvním kole. Za kapitánem se hned zavřely dveře a prakticky každá z prozkoumaných místností nebyla funkční. Moc tomu nepřidal ani náš vědec, který si nemohl vzpomenout kde měl mechanik schovaný olej, a tak nám jeho vrzající vozíček začal dělat pořádné starosti. Že jsou oprávněné se ukázalo hned v následujícím kole - hluk byl snad úplně všude. K poruchám se přidaly i dva požáry, takže nebylo divu že ke vší té smůle vrzání kol vozíku přitáhlo i prvního intrudera. I pouhý creeper nás vyděsil natolik, že jsme se museli rozhodnout co dál. Z možností, které byly předemnou vybírám vzhledem k situaci na plánu tu trošku morbidnější – Martinův voják nesmí přežít. Doufám, že se jako správný bojovník bude snažit loď od té havěti vyčistit. Štěstí mi v tomhle přeje hned v dalším kole, kdy nemotorný pohyb jeho postavy přilákal samotnou královnu. Dobře na tom není ani pilot, na kterého vyskočil pěkně hladový dospělák a dost ošklivě mu pochroumal ruku. Vědec mezi tím objevuje poškozené hnízdo a jen já s kapitánem zůstáváme v kokpitu ušetřeni hrůzám odehrávajícím se na zádi. Tohle vypadá na velmi rychlou hru.
Než stíhám v kokpitu zkontrolovat koordináty, dostávám od kapitána rozkaz prověřit vedlejší místnost ze které se ozývají podivné zvuky. Ale co to? Dveře se za mnou zavírají a na mě vyskakuje hladová potvora. Au. Sice to odnáším jen lehkým zraněním, ale to narozdíl od zničujícího rozkazu kapitána a nehezké karty kontaminace přebolí. Další kola se nesou ve znamení úprku na všech frontách. Vynakládám veškerou snahu na otevření dveří a za ohlušující krycí palby unikám zpet do kokpitu. Tam ještě k tomu všemu musím promptně zlikvidovat vysočivší larvu. Podobně špatně jsou na tom i ostatní. Zatím přežíváme, ale začíná se objevovat čímdálvíc potvoráků včetně ohromného breedera. Ta loď je těmi obludami úplně zamořená!
Ještě ani nejsme na dohled poloviny hry a už utíkají téměř všichni. Jen náš kapitán, zatím zůstává v bezpečí zbrojnice a plní si kapsy municí. Vůbec nezávidím pilotovi, který je v místnosti hned se dvěma intrudery a jeho šance na přežití se tak zdají být prakticky nulové. To umocňuje i jeho značně pochroumaná ruka, díky které jakákoli jeho aktivita vyžaduje neúměrnou námahu v podobě odhození dodatečné karty. Pro únik volí jedinou možnou cestu, všudypřítomný šramot mu ale příliš mnoho šancí na úspěch nedává. Při Vlastových hodech ani nedýcháme a – NEUVĚŘITELNÉ – dokázal utéct jen s malým škrábancem a navíc tak tiše, že se žádná další hrozba neobjevila. Já se zatím z ohroženého kokpitu stahuju do zbrojnice, kterou už mezitím pěkně vybílil náš kapitán. Naštěstí jsem schopen za použití svých schopností vykřesat ještě alespoň granát a doplnit si munici.
Konečně mám chvilku na oddech, takže si všímám, snah vědce, který se zoufale snaží uhasit hnízdo a sebrat v něm vejce. Odškrtávám si ho tedy jako hrozbu a soustředím se na ostatní - hlavně Martina. Jeho vojákovi se podařilo utéct královně do relativního bezpečí hybernatoria. Pilot zatím ošetřuje svá krvavá zranění a kapitán... co to sakra zas dělá náš kapitán? Ten do počítačového terminálu vkládá jakousi kartu a spouští autodestrukci! Kapitáne, proč, proč?!
Propadaje zoufalství hledám cestu k záchranému modulu v sekci A, neboť okolo sekce B snad není jediná místnost která by nehořela nebo nebyla plná vetřelců. Kapitán i voják jsou však krok předemnou a začíná mi tak být poněkud horko. Pochroumaný pilot však naštěstí dokázal během odpočtu najít generátor a zrušit kapitánův příkaz. Uff, jsem stále ve hře!
Trošku naděje do žil mi nyní vlévá fakt, že Martinův voják se pohybuje nebezpečně blízko technické místnosti a já naopak velmi blízko ovladačů airlocku. Dřív než se mi ho však podaří aktivovat, předbíhá mne kapitán, který se naopak snaží vystřelit ven našeho pilota. I zde pilot předvádí pozoruhodný smysl pro přežití a odblokováním dveří na poslední chvíli uniká. Kapitán však nezahálí a hned dalším rozkazem mě posílá ke generátoru. Do konce už teď zbývá jen šest kol, takže této příležitosti využívám a aktivuju autodestrukci. Chvíli si vychutnávám potlesk spoluhráčů a pak sleduju jich další počínání. Vědec a voják míří k evakulační sekci B a já hodlám použít bližší sekci A. Teoreticky by na mne mohl vyjít druhý modul, první bude jak se zdá kapitánův. Pilot je zatím příliš daleko a nevypadá to, že by byl ještě připraven loď opustit.
Uklidněn touto situací využívám ještě kolo k hledání něčeho užitečného na cestu. Přecejen budu muset proběhnout minimálně jednu místnost s intruderem. To se nakonec ukazuje jako fatální chyba. Kapitán mi přes počítač posílá další rozkaz: „jdi zkontrolovat motory!“ V tu ránu se ocitám o krok dál svému cíli a k tomu ještě obklopen plameny.
Další rána přichází v zápětí – v důsledku technického selhání dochází k odpálení jednoho záchraného modulu v sekci B a k tomu zbylému se začínají stahovat nebezpečná mračna potvor. Zdáse, že Martinovy plány se změnily a místo tím směrem teď míří k modulu, který jsme si vyhlédl já! Kapitán už se připravuje na nalodění, stačí kolo a moduly se otevřou. V rychlosti počítám své šance: Martin je blíž než já a na rozdíl odemne nemusí přes hybernatorium, kde číhá intruder. Já mám k tomu v odhazovacím balíčku už tři kontaminace. Šance že bych si je během dobíhání k modulu vůbec nenabral je dost malá. Volím tedy naprosto zoufalý krok – přesouvám se zpět ke generátoru a zastavuju autodestrukci. V tu chvíli celý stůl vybuchuje v ohlušující řev a všichni se chtají za hlavu. Holt záchrana planety v podobě sebeobětování sebe i posádky se nemůže obejít bez emocí, že...
Do konce už zbývají 3 kola a nezdáse, že by se někdo chystal umírat (což je vzhledem k průběhu hry a přítomnosti snad všech intruderů naprosto neuvěřitelné). Pilot také zatím nehodlá použít svůj klíč, takže už zbývá jediná možnost – hybernovat a doufat, že letíme správným směrem s funkčními motory a ... že Martin má v balíčku dostatek infikovaných karet, aby tohle nepřežil a já ano.
Nakonec se do hybernační komory dostáváme jen tři – první se ke spánku ukládá Martin, který ještě stíhá v místnosti bez problémů zlikvidovat emzáka, kterého předtím pocuchal můj granát. V předposledním kole ho doplňuje moje skautka a Honzův vědec. Pilot se do poslední chvíle snaží zoufale uhasit požár v komunikační místnosti a Kapitán se bez úspěchu snaží prolízat se ke kartě rozkazu, kterou by ho ještě snad mohl poslat do chřtánu nějakého z vetřelců.
Oba se k nám už nestíhají přidat a umírají hned při skoku. Pak pomalu odhalujeme náš osud. Koordináty jsou vpořádku. Motor číslo 1 funguje. Motor číslo 2 je poškozený... Motor číslo 3 je... ::výbuch::
Lidstvo je tedy protentokráte zachráněno a žije dál v nevědomosti před hrůzami skrávající se v nekonečném vesmíru...
Závěrečný komentář:
Naše druhá hra Nemesis byla snad jedním z nejsilnějších herních zážitků, který jsem kdy u deskovky zažil. I když intrudeři během prvních kol loď doslova zaplavili a během hry jsme jich byli schopní pobít opravdu jen minimum, nikdo až do konce hry neumřel. Tohle spolu se záškodnickými úkoly (Pavel se měl prozměnu "postarat" o pilota:-)) dalo hře neuvěřitelnou šťávu a dynamiku. Už se nemůžu dočkat další hry a dalšího zajímavého příběhu, který nám Nemesis příště zase nachystá.
Odehráno v: Brno (Okres: Brno-město)
Zatím nebyl přidán žádný komentář...
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Sázky, prosím! (pouze vyzkoušeno)
Akt. cena: 500 Kč
Končí za: 4 dny