Vydavatelé: Hexagames
Pegasus Spiele
Autoři: Franz Josef Lamminger
Rok vydání: 1991

Musketiere

Autor: The Hammer | 3.6.2010 | 5

V záplavě skvělých, komplexních, složitých, časově i materiálově náročných her nebude možná na škodu podívat se na jednu nenápadnou karetku z trochu jiného soudku….a rozhodně to bude podívání příjemné, neboť hra „Musketiere“, od autora, pro Čechy se zajímavým jménem – Franc Josef Lamminger – a vydavatelství Pegasus Spiele, je veskrze příjemná záležitost.

Téma hry

Slavní mušketýři se tentokrát pokouší získat pro královnu tři drahokamy. Jak už to tak bývá, zabránit jim v tom chtějí kardinálovi gardisté…

Materiál

Ve velice kvalitní, plechové krabičce, uvnitř pěkně polstrované, dostaneme balíček 76 velmi pěkně ilustrovaných karet.

• 55 karet mušketýrů různé síly
  • 15 karet gardistů různé síly
  • 3 karty drahokamů
  • 3 karty vězení

Schéma hry

Na začátku hry se zamíchá balíček karet mušketýrů a každý hráč dostane 12 karet (při hře v pěti hráčích deset). Z toho si tři karty vybere a položí lícem dolů před sebe. Tyto karty a jejich bodová hodnota představují výši žoldu, o který vlastně mušketýrům jde.

Do hry pak postupně přichází různě silné karty gardistů, proti kterým hráči vysílají své různě silné mušketýry. Pokud tedy přijde například do hry karta gardistů s hodnotou 25 bodů a hráči vyšlou do boje mušketýry s menší silou (vybírají se tajně, otáčí se najednou a jejich hodnota se sčítá), hráč, který vyložil kartu s nejnižší bodovou hodnotou si musí vzít kartu vězení a položit ji na jednu svou kartu žoldu. V případě, že tam zůstane i na konci hry, nedostává z této karty žádný žold….V případě, že hráči naopak vyšlou do boje mušketýry se stejnou, nebo vyšší bodovou hodnotou, získává naopak hráč s nejsilnější kartou drahokam, který opět položí na svou kartu žoldu a vydrží li tam až do konce, získává za ní dvojnásobek její hodnoty. Když už v zásobě nejsou karty vězení ani drahokamů, berou si je hráči mezi sebou….Hra končí v okamžiku, kdy jsou odehrané všechny karty mušketýrů, nebo v okamžiku, kdy získá jeden hráč všechny tři drahokamy. Vyhrává hráč, který získá nejvyšší žold… Takto je hra odehraná do deseti minut a může skončit, nebo se zapíší body a může se hrát další kolo… Hrací doba závisí tedy jen na chuti a domluvě hráčů.

Moje dojmy

Příjemné překvapení. Velmi kvalitní obal, pěkně ilustrované karty, sympatická cena (kolem 200 Kč). Herně rovněž velice zajímavé. Není to jistě hra na dlouhé herní večery, ale jako nenáročná zábava na cesty, pro hraní s dětmi, při čekání na partii něčeho náročnějšího je ideální. Má v sobě prvky taktiky (když si vyberu kartu žoldu s nízkou hodnotou, vězení mi nemusí vadit), kooperace (bojujeme společně proti všivým gardistům), škození (od kterého hráče si vezmu kartu drahokamu), náhody (nikdy nevíš, jaké karty dostaneš), interakce a emoce (ježíš, cos to vyložil za kartu, ty jsi takový …)

Prostě se u téhle nenáročné karetky dobře bavíme a to je hlavní!!!