Kingdom Hearts TCG - obrázek

Herní kategorie: karetní hra, sběratelská
Autoři: Tomy Iijima
Rok vydání: 2006

Světy na klíč

Autor: Lolynka | 16.9.2010 | 6

Když se spojí dva velikáni jako Squere enix (Final Fantasy, Supreme Commander II, Parasite Eve) a Disney, je jasné, že z toho vzejde fantastické dílo, a to nejen díky postavám z legendárního Final Fantasy. Zrodila se hra pojmenovaná Kingdom hearts, která před lety zasáhla herní konzole (PS2 a Nintendo DS) a potěšila jak skalní fanoušky zmiňované FF série, tak milovníky Disney postav, jejichž vznik se datuje daleko před výrobu hvězdiček zásobujících stránky dívčích časopisů.

Díky velkému úspěchu titulu se Kingdom Hearts dočkalo několika pokračování, vlastní mangy a také sběratelské karetní hry, která je věrná hlavní myšlence prvního dílu příběhu.

A o co tu tedy jde? Hlavním hrdinou je vyvolený Sora, držitel keybladu, což je překvapivě zbraň kombinující meč s klíčem. Sorovým úkolem je navštívit všechny pohádkové světy, vyčistit je od záporáků a pak je oným klíčem uzamknout, aby zlo už na svět znovu neproniklo. Hlavními společníky mu jsou Donald a Goofy, společně tak navštíví například Alenčinu Říši Divů, Arielin podmořský svět, Halloweenské městečko, Herkulovo Koloseum, kouzelný svět medvídka Pů nebo starý dobrý Disney hrad. Při svém putování potkávají mnoho přátel i nepřátel, učí se nová kouzla a nacházejí zbraně a vybavení. V případě karetní hry samozřejmě platí, že čím víc karet nastřádáte, tím máte větší šanci na kvalitnější a efektivnější balíček, jehož Sora uzamkne světy dříve než jeho protihráč. Cestování po světech ale není jediným způsobem, jak hru dotáhnout do zdárného konce - nabízí se ještě možnost dohnat žetonek ležící na protihráčovém počítadle životů na nulu. Záleží jen na hráči jakou taktiku zvolí a jak si svůj balíček sestaví.

Maximum karet v balíčku je 60, ale je zde jedno nevšední pravidlo, které hru podle mého příliš ulehčuje a to, že si kdykoliv můžete odhodit z ruky libovolný počet karet, s tím, že si v dalším kole doberete do plného počtu. Dost ale k úvodu, nyní se vrhneme na samotnou hru.

Hlavním lákladlem hry je její krásné grafické zpracování, které si zamiluje každý, kdo z jinak nepochopitelných důvodů vstával v dětství v půl sedmé ráno, aby stihl sérii Disneyovek (a občas ještě teď si pustí nějaký ten animáč :)). Karty jsou rozdělené do několika skupin. Nejpočetnější je skupina Friend/Magic Friend, která v sobě kromě hlavních parťáků Donalda a Goofyho ukrývá například Simbu, Herkulese, Aladina, Půa, nebo Jacka Skellingtona. Druhou nejpočetnější skupinou jsou takzvané Dark karty, do kterých patří Heartlessové a Villaini - Disney badgayové, jako Malesifient, Hádes či lovec divokého krasavce Tarzana Clayton. Dále tu máme karty světů, které kouzelně vyobrazují pohádkové lokace a karty zbraní, kouzel a eqipu. A pak tu jsou samozřejmě karta Playera, základ hry, bez kterého žádný balíček nedostane herní požehnání.

Kingdom Hearts TCG je - stejně jako ostatní trading card games - určena pro dva hráče. Hra probíhá na herních podložkách, které jsou součástí startovního balíčku. Hráči sedí naproti sobě, každý má připravený svůj balíček a vyloženou kartu playera na podložce. Karta playera určuje hráčův život, není tedy pravidlem, že mají na začátku oba hráči stejný počet životů. Jeden souboj trvá přibližně půl hodinky, což je pro karetní hru tak akorát :).

Karty přicházejí ve čtyřech různých edicích - základní edice, A Darkness Awakened (Povstání temnoty), Light and Darkness (Dobro a zlo, dejme tomu ^^) a Break of Dawn (Svítání).

První edice přináší všechny potřebné karty k základnímu hraní. Jsou zde přátelé i světy všech úrovní a jednoduchá kouzla. V druhé edici se nově objevují karty vybavení, díky kterým se můžou v balíčku vytvářet působivá komba, dále tato série představuje oblíbené postavičky z herní série Final Fantasy, konkrétně ze sedmého, osmého a desátého dílu. Také je od nynějška možné vybrat si mezi dvěma hlavními postavami - vedle Sory přibyl ještě jeho nejlepší kamarád Riku. Třetí série Light & Darkness vnáší do hry nový způsob tvoření balíčku. Opět totiž přibydou na výběr nové Player karty, a to Dark Riku a Ansem, kteří zastupují druhé slovo z názvu série. Ano - Darkness. Tito Dark Playeři umožňují sestavit si balíček pouze s pomocí Dark karet, které nahradí přátelé, kouzla i zbraně. Nutno podotknout, že takový balíček může působit trochu overpowered. Poslední vydaná edice vnáší do hry příběh Kingdom Hearts II, což přináší nový způsob vylepšování Playera a také novou frakci - Organizaci XIII a s nimi spojená monstra Nobody, která jsou protikladem nám dříve známých Heartlessů.

Sečteno a podtrženo - Kingdom Hearts TCG je tématická sběratelská hra, která potěší především milovníky Disney, Final Fantasy a samozřejmě samotné série Kingdom hearts. Spojuje v sobě vášeň pro ucelování sbírek a dětskou touhu po pohádkách. Je to hra vhodná i pro mladší hráče, kteří se dokáží poprat s anglickými popisky. I přes své mouchy si myslím, že je to hra podařená a velmi precizně zpracovaná.