Kill Doctor Lucky

xxxxxxxxoo hodnoceno 7x (Seznam vlastníků)

Kill Doctor Lucky - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 3 - 7
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 45 min
Herní svět: Horror
Herní kategorie: neuvedeno
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Cheapass Games
Mario Truant Verlag
Titanic Games
Autoři: James Ernest
Rok vydání: 1996
Sdílej: Facebook

Kdo chce zabít staříka?

Autor: Kent | 20.12.2011 | 5

Tak si na něj počíháme…….až přijde do dětského pokoje, vezmu ho válečkem po hlavě, jen mne nesmí nikdo vidět. Bohužel, služebná je na chodbě a do dětského pokoje vidí. Přesunu se tedy do vinného sklepa a tam jej uškrtím. Stařík tam brzy půjde pro víno…… Sakra, už je tam kuchař. Jak to jen udělat, abych se starce zbavil a nikdo mne u toho neviděl….. Tak i tyhle myšlenky se honí hlavou, při hraní hry Kill Doktor LUCKY. Tato morbidní hra, nás zavede do venkovského sídla patřící starému doktoru, kterého se chtějí všichni obyvatelé domu zbavit, aniž by tušili proč. A nepolapitelný stařík má obdivuhodné schopnosti, jak léčkám uniknout. V rozšířené verzi, jej pak doprovází jeho věrný pes – teriér Shamrock (čtyřlístek). Jak příznačné to jméno pro psa.

Popis herních komponentů:

Úvod máme za sebou a můžeme se pustit do zhodnocení herních komponentů . Tak především mne na hře zaujala krásná krabice. Obal je opravdu hezký a povedený, celý je tvořen lesklým povrchem a krabice mi připadne taková tvrdší. Tím nechci říct, že se časem nebude opotřebovávat, ale pro mě osobně to bylo něco nového. Po jejím otevření se nám objeví jednostranný herní plán. Ten je tvořen klasickým tvrdým podkladem, plán se rozloží na 4 části a je na něm graficky vyobrazeno sídlo dr. Luckyho, které graficky představuje velkou vilu. Ta se skládá ze sklepních prostor, suterénu a prvního nadzemního podlaží. Vše je hezky vyobrazeno a na první pohled působí plán znamenitě. Místnosti jsou ztvárněny do posledních detailů. Většina místností je pojmenovaných a některé mají i své čísla, která jsou ve hře velmi důležitá. Jiné, jako např. chodby či schodiště, jsou bez názvu a čísla. Opět mají ve hře svůj význam.

 

Co vsechno hra obsahuje

Nedílnou součásti hry jsou hlavní postavy. Tedy dr. Lukcy, který je fakt zobrazen parádně. Menší „připlešatělý“ stařík se šibalským úsměvem ve smokingu. Dále pak jeho věrný pes – teriér Shamrock a 7 hlavních postav, které se pokoušejí v této hře, o staříkovu smrt. Mezi postavami můžeme najít třeba služebnou – hezká „kočka“ s koštětem, či přísně vypadajícího kuchaře s mohutným knírem a plnoštíhlou postavou,(typický kuchař) jakož i přísný dozorce či voják, držící v ruce provaz, a nebo na první pohled nesympatická pomocnice s paličkou na maso, a jiné. Vše mají být obyvatelé nebo návštěvníci domu, aby to do děje hry zapadalo. Postavy nemají ve hře žádnou speciální schopnost a tak jsou od sebe odlišeny pouze vizuálně. Každá figurka postavy je z tvrdého papíru a k tomu, aby nám postava stála pevně na hracím plánu, slouží černý plastový podstavec. Ten je opravdu pevný s hlubokou drážkou pro uchycení, ne jako plastové podstavce od DINA ve hře Maršál a špión (kterou také vlastním).

Postavy ve hre I. Postavy ve hre II.

Dalším důležitým hracím komponentem jsou karty. Těch je 96 a jsou rozděleny na 4 druhy, ale ve hře mají všechny shodný rub a tvoří tak jeden dobírací balíček. Záleží pak na každém hráči, jaké karty dostane, nebo jaké si během hry dobere. Materiál karet je takový moc přilnavý a karty drží při sobě, špatně se pak míchají. Musí se asi hraním více opotřebovat. V tomto směru bych uvítal lepší materiál. Třeba jako v karetce BANG.

Nakonec nám zbývají žetony, které se udělují při každém neúspěšném pokusu o zabití doktora. To jsou klasické papírové kolečka s podobiznou staříka a materiál je taková herní klasika – tvrdý papír polepený podobiznou z obou stran.

Rub karet a zetony ve hre


Popis herního systému:

Tak i když ve hře nejsou kostky, přesto je tu docela velký podíl náhody, poněvadž nikdo neví (pokud se nedívá soupeři do karet) jaké má kdo karty a kdy kterou kartu ve svém tahu použije. Takže veškeré plánování pohybu či přesunu, dopadne většinou jinak, než jak by si dotyčný hráč naplánoval. Navíc je zde zvláštní pravidlo pro začínajícího hráče, které není jako u jiných podobných her, tvořeno systémem z leva doprava anebo jeden po druhém, ale pokud se ocitne doktor LUCKY v pojmenované místnosti sám s některým z hráčů, je na tahu právě tento hráč a to i v tom případě, že zrovna svůj tah dokončil. Toho triku lze dosáhnout chytrým plánováním, protože se doktorův pohyb dá v určitých momentech předvídat.

Ve hře jsou pak situace, kdy je hráč jiným protihráčem viděn a tím pádem mu není nic platné , že je v  místnosti s doktorem sám, protože je-li někým spatřen, nemůže usilovat dr. Luckymu o život. Tyto situace jsou pak v pravidlech vysvětleny a jedná se de facto o přímý směr, ať už horizontálně nebo vertikálně. Místnosti na hracím plánu mají totiž otevřené dveře, rovněž tak na chodbě či schodiště lze mít dobrý přehled. Zvláštní pravidlo pak platí pro galerii, která je v nadzemním podlaží a tak není vůbec jednoduché připravit a naplánovat doktorovu smrt.

Co se týká samotného pohybu doktora, pokud nikdo z protihráčů do hry nezasáhne, pohybuje se doktor vždy po očíslovaných místnostech, které mají na hracím plánu čísla 0-19 a jeho pohyb pokračuje vždy od nižšího čísla, do následující místnosti o 1 číslo vyšší. Tedy z místnosti 3 se přesune do 4, ze 4 do 5 atd. Pokud je v poslední místnosti, přesune se opět do 0. Proto se dá v některých momentech doktorův pohyb předvídat. Postava doktora se pohybuje vždy po dokončeném tahu každého hráče. Pohyb psa je obdobný, jen tam jsou nějaké výjimky. Např. že se psem není možné pohnout pomocí karet pohybu nebo speciálních karet místností a také, že se pes pohybuje vždy jen o jednu místnost, takže se může na rozdíl o staříka, dostat i na chodbu nebo schodiště. Pes pak tvoří určitou překážku při pokusech a zabití jeho pána.

Pokud je hráč na tahu, má několik možností co a jak ve svém tahu zahrát a takřka neomezenou možnost v použití karet. Prostě hraje tolik karet z ruky, kolik jich má k dispozici a kolik je může dle pravidel použít. Ale POZOR – ve svém tahu se lze pokusit pouze o jeden vražedný pokus!!! Mezi základní akce v každém tahu je tzv. volný krok. Tedy přesun do sousední místnosti bez nutnosti hraní kartami pohybu. A to ať se jedná o místnost očíslovanou, pojmenovanou nebo nepojmenovanou. Pokud se chce hráč přesunout o více než jednu místnost, musí zahrát kartou pohybu. Tyto karty mají hodnoty od 1 do 3. Stejnou kartu pohybu lze použít i pro pohyb doktora Luckyho a pokud je hráč na tahu, může kartu pohybu využít právě k tomu, aby se stal po dokončení svém tahu opět začínajícím hráčem. Stejná situace může nastat, zahraje-li hráč modrou kartu, kde je uveden konkrétní název místnosti. Tímto způsobem lze kombinovat pohyb a zajistit to, že bude s doktorem sám, aniž by ho kdokoli ze spoluhráčů viděl.

Pakliže je tedy hráč s doktorem úplně sám (není mu na blízku ani jeho věrný pes), může ve svém tahu prohlásit, že se pokouší o zabití doktora Lukcyho. K tomu aby to učinil musí mít buď kartu zabití a pokud ji nemá, prohlásí že se pokouší doktora zabít JEN „dloubnutím prstem do oka“, což pravidla také umožňují. Každý vražedný pokus má na kartě uvedenou svoji hodnotu. Některé karty pak mají větší hodnotu, ale pouze v určitých místnostech, než při použít této karty kdekoli jinde. (na kartě je to vždy napsáno). Na kartách je anglický text, ale karty není potřeba překládat. Na kartě je vždy něco vyobrazeno, čím se dotyčný hráč pokouší doktora zabít. Dole je pak většinou napsáno ve které místnosti má tato karta vyšší hodnotu. Chytrým plánováním a možná i vlivem náhody, lze využít těchto vyšších hodnot. Např. karta s „dýkou“ má ve kterékoli jiné místnosti vražednou hodnotu 2, pouze v knihovně má však tato karta hodnotu 5 ! Dloubanec do oka, má vždy vražednou hodnotu 1.

 

Karty vrazednych nastroju

Pokud se někdo z protihráčů pokusil ve svém tahu zabít doktora, ostatní mu to můžou překazit pomocí zelených karet zmaru, které postupně vykládají na stůl. Opět má každá kartu zmaru hodnotu do 1 do 3 a výsledek všech karet se sčítá. Pakliže je vražedný pokus zmařen (stejná nebo vyšší hodnota na kartách zmaru než na kartě vražedného pokusu), dostane hráč, jenž se pokusil doktora zabít, 1 zlomyslný žeton. Ten může použít při svém dalším pokusu o zabití doktora a zvýšit tak hodnotu vyložené vražedné karty.

Jestliže hráč ve svém tahu nepoužil žádnou kartu a vykonal pouze volný krok, může si vzít z balíčku 1 kartu. Takto si lze zajistit dostatek karet, které jsou ve hře důležité.

Zelené karty zmaru se po použití odkládají mimo dobírací balíček a nemůžou se tak opětovně dostat do hry. Tím je zajištěno, že jednou hra opravdu skončí.

 

Konec hry a určení vítěze:

Jelikož se tu nehraje na žádné body, ani počet získaných žetonů, stává se vítězem ten hráč, který nakonec přece jen zabil postavu doktora Luckyho. Protihráči tedy nedali potřebný součet karet zmaru na provedený vražedný pokus. Použití karet zmaru je takovým taktickým prvkem ve hře a jde o to, že pouze poslední hráč musí dát karty zmaru i když se mu to nehodí. Z toho plyne výhoda pro hráče, kteří jsou na řadě jako první, při maření vražedného pokusu. Tito hráči můžou klidně vynechat a říct, že kartu zmaru nedají nebo nemají (blafují). V některých případech se to ale může vymstít, protože poslední hráč nebude mít dostatečnou hodnotu zelených karet a nebo, což se stává v závěru hry, nemá už žádnou kartu zmaru a tím hra končí.

 

Karty zabranujici vrazde

 

Suma sumárum  a celkový dojem:

Je to zvláštní hra, ve které se všichni spiknou proti jedné postavě. Svým způsobem by se dalo říct, že je jistý druh kooperativní hry, jenže naopak. Jak je to možné? Třeba v Pandemii se také určuje průběh hry pomocí karet a hráči tak mezi sebou spolupracují. V této hře jsou sice hráči proti sobě, ale chtě nechtě, musí v určitých momentech spolupracovat, pokud chce někdo zvítězit. Hra je trochu zmatečná a nepřehledná při maximálním počtu hráčů a z počátku je opravdu těžké se vůbec dostat doktorovi „na kobylku“, tedy být s ním v místnosti sám, aniž by na něj jiný hráč viděl, ale jde to taky. Hra v takovém případě trvá déle, ale co mám zkušenost, většinou se každý z hráčů někam „zabukuje“ a vyčkává na svoji příležitost. A až se „vytřískají“ zelené karty zmaru, je to otázka času, kdy bude doktor poslán na „onen svět“. Námět má sice morbidní tématiku, ale lze to hrát i tím způsobem, že se bude před dětmi vražedný pokus nazývat zneškodněním. Ideální počet hráčů je 4-5. Hra má zajímavý herní systém a námět, líbí se mi i po grafické stránce. Výtku mám pouze za kvalitu karet, ale o tom jsem se již zmiňoval. Jinak tuto hru vřele doporučuji jako oddychovou nebo i jako rodinnou.

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Vybíráme z Bazaru

Zaklínač starý svět
Zaklínač starý svět
Akt. cena: 900 Kč
Končí za: 7 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas