Emerald - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 5
Doporučený věk: od 10 let
Herní doba: 45 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: neuvedeno
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Abacus Spiele
Autoři: Rüdiger Dorn
Rok vydání: 2002
Sdílej: Facebook

Honba za poklady

Autor: Richmond | 11.2.2009 | 5

O dracích je známo, že mají rádi poklady. Jedna taková dračice Emeralda jich má ve své sluji požehnaně. Pověst o velikých pokladech se roznesla do širokého okolí a na hrad poblíž jeskyně se začínají sjíždět rytíři, aby ukořistili alespoň část z dračích pokladů. Jenže dračice poklady zadarmo nedá (chrání i své mládě v nitru jeskyně). A tak se možná stane, že se někteří ze statečných rytířů z dobrodružné výpravy nevrátí.

Vaší úlohou je provést skupinku rytířů nebezpečnou cestou až do dračí sluje a nashromáždit pokud možno co nejvíce peněz, drahokamů a pokladů.

Pohyb rytířů je řešen bez pomoci kostky. Hráč pohybuje figurkou rytíře o tolik políček, kolik je rytířů na jeho výchozím políčku. Obývá-li tedy políčko 5 rytířů, hráč posune figurku právě o 5 políček. Je možné pohnout až 2 figurkami, ale nikdy ne jednou figurkou dvakrát po sobě. Nabízí se tedy hodně prostoru pro taktické uvažování o nejvýhodnějším pořadí posunu rytířů, protože pokud hráč získá nějakou kartičku s drahokamem, penězi či pokladem, jeho tah končí.

V samotné dračí sluji jsou rozmístěny drahokamy čtyř typů (barev) a peníze v hodnotách 1 až 5. Na samotném konci jeskyně navíc čekají na rytíře 4 speciální poklady, jejichž rozebráním hra končí.

Pokud rytíř vstoupí na políčko v jeskyni musí si vybrat jednu z karet reprezentujících drahokam nebo peníze. Dračice se pohybuje po omezené dráze, která se posouvá směrem k nitru dračí sluje a pohybuje se pouze tehdy, když rytíř vstoupí na políčko, kde je dračice či na políčko vytyčeného území pro dračí pohyb. Pouze v tento moment přichází ke slovu speciální kostka s čísly 1-3. Rytíř, který má tu smůlu, že dračice skončila na stejném políčku se může vyplatit penězi. V opačném případě skončí jako „hračka“ pro dračí mládě. Protože se v pozdější fázi hry stává, že na políčku, kam vstoupí dračice je více rytířů, je na vůli aktivního hráče, určit chudáka, který bude muset řešit výše zmíněné dilema.

Při závěrečném bodování hrají ještě velkou váhu bonusové karty, které jsou udíleny za nejvyšší počty drahokamů v příslušné barvě a za prvenství v dosažení drahokamů všech barev.

Hra mně překvapila tím, že i přes jednoduchý herní mechanismus, je možné ji hrát s chutí i poněkolikáté. Drobná výtka směřuje k tomu, že často vyhrává hráč, jenž začíná. Ovšem toho se dá na druhou stranu i využít při hraní s menšími dětmi.
Sdílet s přáteli:

Komentáře

Pro děti
Tuto hru jsme měli možnost párkrát vyzkoušet a opravdu není špatná, nejvíc zaujala 8 letého syna. Vhodná jako nenáročná hra pro rodiny s dětmi do 10 let.

11.2.2009 13:27:26

re The Hammer
No asi to z mé recenze moc nevyznělo, ale ta hraje skutečně pro celou rodinu. Rozhodně bych netvrdil, že se u ní pobaví jen děti do 10 let. Je tam samozřejmě náhoda, ale příležitostí pro stratiky a taktégy je tam pořád dost. Koneckonců já to tedy můžu hrát pořáad :)

11.2.2009 15:04:54

Vybíráme z Bazaru

Mozkozrout za hranice evoluce
Mozkozrout za hranice evoluce
Akt. cena: 300 Kč
Končí za: 1 den

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas