Arkham Horror - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 8
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 180 min
Herní svět: Horror
Herní kategorie: desková hra, kooperativní, vývoj postavy
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: ADC Blackfire Entertainment
Edge Entertainment
Fantasy Flight Games
Galakta
Heidelberger Spieleverlag
Nexus
Autoři: Kevin Wilson
Richard Launius
Rok vydání: 2005
Sdílej: Facebook

6.HRA_Hastur_Král ve žlutém

Autor: quaranin | 3 hodiny 0 minut | 22.3.2011 | 1

Hra: Arkham Horror

Hráči: Georgius82, quaranin a 1 neregistrovaný

Prastarý:

Počet vyšetřovatelů:

Výsledek:

Pro začátek bych chtěl upozornit, že tato hra byla vůbec nejkrásnější ze všech asi dvaceti her, které jsme společně hráli. Krása této hry spočívala v obtížnosti prastarého, neustále se měnící strategii hry a hlavně taky v kooperaci, která nám ve finále přinesla kýžený úspěch. Ale pěkně postupně. Na Hastura jsme byli připraveni ve složení Mandy Thompson(výzkumnice), Carolyn Fern(psycholožka) a Vincent Lee(lékař). Když byl hrací plán připraven a my věděli za koho hrajeme a hlavně proti komu, shodli jsme se, že uspět nebude jednoduché. Pro ty co ještě Hastura tolik neznají, připomenu, že zapečetění dimenzionálních bran stojí 8 žetonů stop, na místo standartních pěti. Začátek hry jsme relativně zvládli a všichni detektivové byli vybaveni tak, aby zvládli vyřídit nějakou tu nestvůru. Vincent Lee dokonce vlastnil kouzla jako je Hrůzná kletba Azathoth, Vysušení, Uvadnutí a Najdi bránu, která byla zpočátku úspěšná na kdejakou nestvůru potulující se Arkhamem. V začátcích hry jsme se hlavně soustředili na sběr stop, poněvadž Hastur nám zapečetění tahle stížil. Dokázali jsme zapečetit jednu bránu pomocí stop a druhou díky starodávnému symbolu. Nyní ale začínala hra být teprve zajímavá. Přichází první Zvěst a splnění znamená obětování tří kouzel na ulici Francouzský vrch. Situace byla jasná. Jediný kdo měl kouzla byl Vincent Lee a tak je šel obětovat. Protože jeho pohybová rychlost není velká, cestou zvládl pomocí těchto kouzel, o které záhy přišel, vybít dvě nestvůry. Do vybíjení se ale pustili také Mandy a Carolyn. Podařilo se nám z Arkhamu vymýtit Psa z Tindalu, Guga a další opravdu nelehké nestvůry, kterým by jsme se jindy raději vyhýbali. Zvěst byla splněna a pokračovalo se v úkolu. Z lékaře se stal po zahození kouzel docela průměrný vybíječ. Ve fázi mýtů se během hry až nepřirozeně často objevovalo otevření nové brány v Čarodějnickém domě. Vzhledem k tomu, že tam nějakou dobu již brána byla, přemnožily se nám nestvůry a začala se zvedat stopa strachu. Nyní jsme opět pohlédli na tabulku prastarého, na které je k bojovým testům – X, přičemž X se rovná stopě strachu. V tomhle to nebylo vůbec dobré. Na druhou stranu dobré to bylo v tom, že jsme nepřidávali žetony zkázy na kartu Hastura a nezanikaly nám žetony stop, poněvadž je nepohlcovaly nově otevřené brány na jiných místech. Hra plynula a dostávali jsme se do její druhé poloviny. Všichni jsme nasbírali tolik žeton stop, abychom mohli každý zapečetit jednu bránu. Jako první se z vnějších světů vrátila Carolyn Fern a úspěšně zapečetila bránu. Toho času přišla také další Zvěst a její splnění bylo v podobě zahození dvou trofejí bran. Carolyn tyto trofeje měla a takřka okamžitě Zvěst splnila. To už jsme měli zapečetěno 5 bran a zapečetění šesté bylo na Vincentu Lee, který své trofeje měl po tři kola měnit v Univerzitní laboratoři za žetony stop. Chybělo poslední střetnutí a poslední výměna pro získání osmi žetonů stop, ale to chtěl jinak. Otevření nové brány v univerzitní laboratoři a lékař byl bránou vtažen do Yugothu. Vincent neměl dostatek žetonů stop a navíc byl ještě zpožděn. V dalším kole, ve fázi mýtů, přišla další Zvěst. Byla to třetí Zvěst v této hře. A bylo to také Zvěst, která již byla nad naše síly. Správná konstelace hvězd, toť její název. Na konci každé fáze mýtů jsme kouleli jednou kostkou, a pokud padla 1 nebo 2, přidávali jsme na kartu prastarého žeton zkázy. Momentálně k procitnutí Hastura chybělo 6 žetonů zkázy, což nám dávalo naději na stihnutí zapečetění poslední šesté dimenzionální brány. Škoda jen, že Vincent byl v Yugothu, kde to většinou nebývá lehké, a navíc nemohl pečetit. Následující tři kola lékař prošel Yugothem a ve fázi střetnutí získal další dvě stopy, potřebné k zapečetění poslední brány. Po tyto tři kola jsme na kartu prastarého přidali pouze jeden žeton zkázy za jednu nově otevřenou bránu. Zvěst se nám vyhýbala. Ještě bych měl dodat, že splnění Zvěsti, bylo zahození pomocníka, kterého jsme nikdo nevlastnili a kterého jsme ani nemohli získat, poněvadž jsme trofeje měnili za jiné prospěšné věci. Další tři kola nám již byla osudová, poněvadž jsme na konci každé fáze mýtů vykouleli 1 nebo dvě a pro jistotu se také otevřely brány tam, kde se tak ještě nestalo. Když už jsme věděli, že se Hasturovi nevyhneme, koncentrovali jsme se na boj s ním. Jen nechybělo mnoho a zapečetění šesté brány by hru ukončilo našim vítězstvím. Nestalo se tak. Příprava na Hastura proběhla pohledem na jeho kartu. Hasturovo X se zastavilo na hodnotě – 2, avšak odolnost proti fyzickým zbraním situaci komplikovala. Další nadějí nám bylo požehnání, které dokázala Mandy Thompson několikrát během hry získat nejen pro sebe, ale i pro ostatní detektivy. Nyní jsme toto požehnání měli pouze pro šíleného lékaře Vincenta, který navíc po prvním svém útoku o něj přišel. Marnost nad marnost. Ano Vincent Lee byl ten, díky němuž hra dostala nebývalý spád a jehož hody znamenaly probuzení Hastura. Boj s Hasturem byl dlouhý a Hastur pohltil Mandy i Vincenta. V tuhém boji ale nakonec dokázala Carolyn Fern zahnat hastura po proměnění brokovnice na magickou zbraň a hození třech šestek z pěti kostek. Toto byl poslední hod, kterým byla šance Hastura porazit, poněvadž při svém útoku by Hastur s největší pravděpodobností zničil a Carolyn. Závěrem bych chtěl vyzdvihnout perfektní práci Carolyn Fern, která dokázala vybíjet nestvůry v Arkhamu, pečetit brány, zrušila jednu Zvěst a nakonec i úspěšně dokončila boj s prastarým. V této hře nikdo z detektivů vyloženě nepropadl a všichni byli přínosem pro týmovou práci. Mandy Thompson a její perfektní vlastnost opakování hodu kostkama na jakýkoli test dovedností jednou za kolo, vybíjení nestvůr pomocí dvou magických čepelí, pečetění bran a také podporování týmu několikery požehnáními během hry. Nejnestabilnějším článkem byl Vincent. Místy znamenitě vybíjel nestvůry a čistil cestu pro další detektivy, jindy rušil zvěst a pečetil bránu, ale hlavně v závěru slibně rozjeté hry totálně propadl a nakonec byl vděčný dalším dvěma detektivům za cenné vítězství. Poděkování během této hry patří Georgiusovi(Mandy Thompson), Lukachenkovi(Carolyn Fern) a mě(Vincent Lee) :-D

Odehráno v: Frýdek-Místek (Okres: Frýdek-Místek)

Komentáře

díky
Co dodat, nejzamotanější a nejskvělejší hra co byla odehrána!!! Teď můžeme směle na Cthulhua!!!:-)

25.3.2011 08:45:12

Vybíráme z Bazaru

ASL: Starter Kit #4
ASL: Starter Kit #4
Akt. cena: 1000 Kč
Končí za: 3 dny

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas