nepřihlášený

přihlásit

registrovat

A Most Dangerous Time: Japan in Chaos, 1570-1584

Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 240 min
Herní svět: Středověk
Herní kategorie: válečná
Čeština: není
Vydavatelé: Multi-Man Publishing
Autoři: Adam Starkweather
Tetsuya Nakamura
Rok vydání: 2009
Sdílej: Facebook, Google+

Popis hry

Upravit

A Most Dangerous Time: Japan in Chaos 1570 – 1584 (AMDT) je žetonková wargame z dílny MultiMan Publishing a je označována jako „hra, která proslavila Tetsuyu Nakamuru“, jejího autora. Je určena primárně pro dva hráče (s možností modifikací pro hru tří nebo čtyř hráčů), kdy se jeden hráč vžívá do role mocného Nobunagy Ody, „prvního sjednotitele Japonska“ a jeho přisluhovačů, a druhý hráč ovládá všechny ostatní klany a aliance, které se snaží Nobunagův postup zastavit.

Hra začíná vždy předem připraveným scénářem, jehož rozložení sil odpovídá situaci v tehdejším Japonsku. Scénář je sice jen jeden, zato ale hra nabízí tři varianty hraní: krátkou hru na 10 kol, normální hru na 30 kol a nebo kampaň, která končí až naprostou eliminací protivníka nebo úmrtím Ody.

Průběh hry je nezvykle určován losováním „akčních žetonů“ z šálku nebo mističky – čí žeton byl vytažen, ten je na řadě. Hra je tak opravdu „in chaos“, protože se může stát, že po vylosování dvou žetonů Ody nastane konec tahu. Plánovat pak akce dopředu je o to obtížnější. Ve svém tahu může hráč po hodu kostkou, která mu určí body pohybu, tyto body utrácet za přesuny armád (přičemž platí, že čím větší je armáda, tím více bodů pohybu je nutných k jejich přesunu) či aktivovat nějaké území k souboji. Může se také pokusit o vyjednávání se svými vojevůdci, kteří mají diplomatické schopnosti, nebo zahrát některou ze 110 dostupných karet (které ovšem musí nejprve získat).

Přestože hra využívá karet událostí, není na nich hra vystavěna a jsou spíše zpestřením hry. Karty získávají hráči za každé nově dobyté území a převážně se jedná o karty zrady, které umožňují konvertovat nepřátelské vojáky a jejich vojevůdce na svou stranu. Mezi dalšími kartami najdeme i léčky, přepadení, špionáže atd. Zajímavostí je to, že jakmile jednou karty dojdou, nevytváří se z odložených nový balíček – žádné další už k dispozici prostě nejsou.

Ve hře naleznete také 8 kostek, které se používají jednak na určení pohybu a jednak na vyhodnocení soubojů. Ty probíhají na jednotlivá kola a končí buďto ústupem jedné ze stran a nebo zničením všech vojáků jedné strany.

Cíl hry je pro obě strany odlišný a také závisí na zvoleném typu hry. Většinou se však Oda snaží získat 4 nebo více hradů a udržet je pod svou kontrolou, zatímco Anti-Oda se jej snaží o ně připravit, případně Odu zabít v souboji.

Autor: KungPao