Game of Thrones LCG, A

xxxxxxxxoo hodnoceno 50x (Seznam vlastníků)

Game of Thrones LCG, A  - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 60 min
Herní svět: Středověk
Herní kategorie: karetní hra
Čeština: není
Vydavatelé: Edge Entertainment
Fantasy Flight Games
Autoři: Eric M. Lang
Christian T. Petersen
Rok vydání: 2008
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

multiplayer + nekdo v Praze?

Po tehle hre pokukuji cim dal tim vic, patrne se ve me ozyva potreba necim nahradit vynikajici multiplayer CCG Vampire - jednu z mych nejoblibenejsich her vubec. Jaka je hra ve vice nez dvou hracich? Da se uplatnit diplomacie? Jak dlouho trva hra dejme tomu ve ctyrech? (chci epic!).
A posledni otazka - jak je to s komunitou v Praze? Da se hrat jen tak po lehku nebo je tu jen hardcore turnajova komunita? Diky!

EDIT: Podle toho co jsem cetl, je hra hodne "potvorova", tedy zalozena hlavne na charakterech. Je mozne postavit i nejaky control balik? Vzdy me nejvic bavily malopotvorove diskardy, choky atd. , je neco takoveho mozne v AGoT? Jak moc jsou jednotlive rody a baliky odlisne? A jak velke jsou moznosti v ramci jednotlivych rodu - tedy muhou byt naprikalad dva Lannister baliky diamterlane odlisne? Jeste jednou diky za odpovedi na me n00b otazky ;)
21.12.2011 09:34:42 | Upraveno autorem (porovnej)

Sydo
Nemám takové zkušenosti s multiplayerem, Coreset samozřejmě na tenhle styl hry láká, ale podle mě je hra nejlepší jako hra pro dva hráče.
Nedávno jsem se seznámil s hráčem, který ještě stále aktivně hraje Vampýry a Trůny začal hrát proto, protože ho už nebaví ten multiplayer a sledování celého stolu a Trůny bere jako odpočinek.
Pokud máš rád kontrolní balíky nebo choky tak tě Agot určitě uspokojí. Rody jsou hodně rozdílné co se týče strategie a mohou vznikat rozmanité balíky. Lannisteři mají primární zaměření své rodové strategie což je klekání charakterů, ale jdou postavit i jinak zaměřené balíky a určitě to nejsou žádné náhražky.
Připadne mi, že hráči jsou hodně pohodoví a nezáleží jestli je to turnajový hráč nebo ne, protože je nás tak málo že ti stejní hráči si jdou zahrát do hospody a stejní jedou na turnaj na druhou stranu republiky. Možná díky tomu, že se nehraje o žádné ceny tak to všichni berem nějak tak s nadhledem (můj pohled). Turnaj je spíš možnost si zahrát s někým jiným a s jinými nápady.
Jinak pokud chceš hrát mulťák, tak ty bitvy bývají docela veliké a diplomacie si užiješ taky, ale hraje se opravdu málo. Možná proto začalo FFG v posledním cyklu vydávat více karet, které začínají slovy : pokud máš více než jednoho soupeře...., aby oživili i tuhle možnost hry.

21.12.2011 13:05:41

Lumirius
Diky! S tim multakem mi jde o to, ze kdybych rozdal 4 balicky a hrali bychom rezbu, tak jestli to neni jen nejaka podruzna verze hry pro dva, jak tomu nekdy byva. Ja prave nechci odpocinkovou hru :) Pro dva mam Dreamblade a tak jsem hledal nejakou multak LCG, jelikoz mam deckbuildingove (v puvodnim slova smyslu) hry strasne rad. A AGoT vypada tak hezky nostalgicky :) Asi zkusim Core Set, pri nejblizsi prilezitosti to vrhnu na Falca s Ozzym a uvidi se :)

21.12.2011 13:14:38

Sydo
Mám strach že budeš zklamán. Možná sis všiml, že se několik Coresetů prodávalo aji tady, asi lidi co zkusili a neoslovilo je to, protože je to něco jiného než čekali. Coreset není deskovka ani není vyrovnaný mezi jednotlivýma rodama, navíc je zde absence dvou docela pěkných rodů.
Složení coresetu je epic fail jak sfiňa, protože stežejní karty jsou tam v jednom vyhotovení. Plot karty, které jsou dobré do každého decku taktéž. Takže ti nezbývá než proxovat a nebo koupit více Coresetů (což je podle mě vyhození peněz).
Protože jsem nikdy pořádně nehrál multiplayer nemohu ti říct jak bude fungovat z jednoho coresetu a pokud bys skládal čtyři vyrovnané balíčky musíš stejně investovat do dalších (aspoň rodových) rozšíření, aby byly jednotlivé rody trochu vyrovnané.

21.12.2011 13:32:29

Lumirius
O vyrovnanost mi zas tak nejde - spis o poznani systemu hry ve vice hracich. Pokud by se mi libil mechanismus a hra celkove, pak bych toho poridil vic, aby to slo nejak hrat. je mi jasne, ze Core se zdaleka nevyrovna alespon trochu vymakanym balickum. No, necham si to projit hlavou (a pockam, zda sem jeste nekdo neco nenapise) a pak uvidim, zda Core vyzkousim. Kazdopadne diky moc za postrehy!

21.12.2011 13:43:11

Sydo
tož tady zas tolik Agoťáků nechodí a myslím, že budou všichni už korumpovaní na temnou stranu FFG síly :-)
Jinak z pražáků tady chodí Vasekre, možná by šlo se s ním domluvit a někde otestovat.

21.12.2011 13:55:33

sydo
Heled komunita v Praze je, schazime se pravidelne v utery v cajovne Ruspina
http://ruspina.shop1.cz/
od sedmi. Docela pravidelne pak i ve ctvrtek. Hraje se ale hlavne joust. Prijd se podivat a muzeme se na necem domluvit. Ja jsem multak jeste nehral, ale proc ne. Kdyztak se ptej po Ondrejovi Sestakovi, to je takovej otec a propagator AGOTu v Praze. Nebo po Honzovi, to jsem ja.

PS: nikdo z nas nema nic proti kartam vytistenejm doma, takze investice se neboj.

EDIT2:

>>Podle toho co jsem cetl, je hra hodne "potvorova", tedy zalozena hlavne na charakterech.
Charaktery jsou v kazdym baliku
>> Je mozne postavit i nejaky control balik?
Controly jsou naprosto bezne, stejne jako rushe (tychlej naber poweru) a aggra (rychlej agresivni balik).
>> Vzdy me nejvic bavily malopotvorove diskardy, choky atd. , je neco takoveho mozne v AGoT?
Malopotvorove asi jo, bezpotvorove ne, rekneme strednepotvorove kontrolni baliky
>>Jak moc jsou jednotlive rody a baliky odlisne?
Stark - cestne zabiji souperovy postavy v poli (hodne, hodne)
Targaryen - pali souperovy postavy z ruky a vyuziva prekvapeni
Lannister - je svine a kleka souperovy postavy, takze nemuzou nic delat a ma prachy
Greyjoy - pirat piratska, strasi souperovy postavy a ony nebranej, plus krade souperovy zdroje, zkratka pirat piratska
Martell - msti se za vsechno co mu udelas a hraje s nejvic eventama, panc je ma silny
Baratheon - ma silenej naber poweru, ale jinak je malinko bezzubej.
>>A jak velke jsou moznosti v ramci jednotlivych rodu
Jiste mensi nez mezi rody, ale zakladnich typu baliku pro kazdy rod je hned nekolik a porad to roste...
... jinak by to byla nuda a lidi by to nehrali, ne?

21.12.2011 14:05:29 | Upraveno autorem (porovnej)

sydo
Pokud ti jde o multak, tak te muzu ujistit, ze se hrava. U nas az tak popularni neni, ale v zahranici slape na stejne urovni, jako hra pro dva. Baliky jsou samozrejme uplne jine nez v 1v1. Multiplayer je jeste zajimavy tim, ze si na zacatku sveho tahu kazdy vybira titul, ktery mu da nejaky bonus. A nejen to. Navic mu taky rekne, proti jakemu titulu ma bonus a na jaky titul naopak vubec nemuze v tom kole vyvolavat vyzvy. A pak samozrejme muzes hrat dalsi formu, uz presne nevim, jak se jmenuje, k tomu jsou zase karty v jednom z rosireni. Ja osobne, kdyz uz multiplayer, tak mam nejradsi 2v2, coz je vlastne spis jen obdoba 1v1, kdy dva hraci maji spolecne body.

21.12.2011 14:07:09

lino, nameless
Diky moc obema, do te cajovny se nekdy zajdu podivat. Jste tam pristi utery nebo mezi svatkama je primeri? :)

21.12.2011 14:27:34

sydo
Kdys hrajes hru o truny stoji primeri smutne stranou. Nejspis jo :)

21.12.2011 15:40:57

*
pro mě byl funkční multiplayer důvod proč jsem se do Hry o trůny pustil. Ja jsem naopak přesvědčen, že multiplayer je zajímavější a vyrovnanější než obyčejný duel.

21.12.2011 16:37:11

zkušenost
No naše zkušenosti s mulťákem na základě jednoho core setu nejsou moc dobré. Balíky postavené z jednoho core setu jsou extrémně nevyvážené a bojím se že takovou hrou můžeš případné spoluhráče spíš odradit než pro hru nadchnout.
Docela jsem koukal po nějakých řešeních a v podstatě pro klasický multiplayer vykrystalizovali dvě:

1) Udělat několik předkonstruovaných balíků a před hrou dát hráčům vybrat za který rod chtějí hrát. Tedy s tím že vše má koupené jeden člověk a víceméně se ke hře přistoupí jako ke klasické deskovce. Na netu se povaluje několik seznamů takto vyrovnaných balíků, většina takovýchto seznamů však počítá s nákupem alespoň dvou core setů + ideálně všech rodových rozšíření.
Nevýhodou tohoto přístupu je samozřejmě to že úplně vymizí deckbuildingový element a navíc je to drahé jako sviňa.

2) Hrát s lidmi kteří mají každý vlastní balík. Tady je ale problém, že musíš takové lidi najít nebo v případě hraní s kamarády je přesvědčit ať do toho jdou.

22.12.2011 09:56:40

Trpaslik / Sydo
Jo, to mas pravdu. Baliky v Core jsou spatne namichany. Zasadni karty, se kterejma jednotlivy rody normalne pracujou ve trech kopiich jsou tam po jednom kusu a je veci nahody jestli prijdou.
Proto doporucuju prijit, pujcit si od nekoho balik (Ondrej jich ma hromadu a rad ti pujci balik + vsechno vysvetli). Ja mam jen jeden balik (Targy), takze jsem v tomhle ohledu nepouzitelnej. Nejdriv bych se to naucil hrat na joustu, potom bych prikrocil k melee.

22.12.2011 10:07:43

Re: zkušenost
Stále mě nepřestává překvapovat srovnávání Core setu, který má imho sloužit k seznámení se s hrou a být v rámci možností rozmanitý, s turnajovými balíky, které fungují každou hru podle stejného schématu.

22.12.2011 12:24:47

Filipes
Já nevím ale prostě co se třeba plotu týče tak Coreset není vyrovnaný. Proč by měl mít stark Valarovat a žádný jiný hráč ne. Tohle mě praštilo do očí hned poprvé když jsme rozbalili a zkusili zahrát mulťák (to bylo poprvé a naposledy co jsem ho hrál).
Naco má Targaryen 1x Flame kiss když ho potřebuje třikrát.
A tyhle věci musí praštit do očí aji hráče, který tu hru zkouší poprvé a vznikne pak blbý pocit, že s tou hrou je něco v nepořádku.

22.12.2011 13:07:22

Filipes
Pletes si pojmy a prujmy. Coreset sice ma slouzit presne k tomu, jak rikas. Je tu vsak velke ALE. On taky mas slouzit jako zaklad pro dalsi tvorbu baliku, ktere vsak nikdy neslozis, kdyz nebudes mit coreset vickrat. Budou ti jednoduse chybet nektere veledulezite karty, nemluve o tom, ze snad nikdo nema jen jeden balik a treba Valar, ktery pouziva skoro kazdy balik, je v celem setu jen jednou. A takhle muzu pokracovat. FFG si proste z coresetu udelali dojnou kravu. Ostatni expanze a CP uz reprintuji s 3 kopiema vseho, ale u core setu se toto neplanuje. Proc asi?

22.12.2011 13:20:46

Filipes
Ja nesrovnavam core s turnajovejma balikama. To jiste ne. To jenom kazdej vidime core set jinak. Ja zase myslel, ze v core najdu 4 *vyrovnany* baliky, ktery jsou *zabavny* na hrani, protoze uz jsou postaveny aby byly zabavny na hrani. Proste fun baliky, ne turnajovy zabijacky baliky. A to jsem tam nenasel - nasel jsem tam 4 nevyrovnany, nedostaveny, nefunkcni baliky. To byl od FF jasnej marketingovej tah - dokupte si a bude to *mnohem* vetsi zabava. A to je.

EDIT: Ted me napada, ze to hlavni co jsem chtel rict, jsem rekl rozbredle. Takze, podle mne ma core set slouzit k seznameni se hrou, coz je jasny, to se prakticky nemuze nepovest kdyz tam jsou karty a pravidla. Ja mam ale dojem, ze core ma slouzit k tomu, aby to uz v tomhle stavu bylo zabavny. A to neni.

22.12.2011 15:31:44 | Upraveno autorem (porovnej)

multiplayer
Osobne si myslim, ze AGoT je jedna z nejlepe fungujicich multiplayer CCG/LCG her. Z tohoto pohledu muzu urcite doporucit. Nikdy jsem nehral AGoT turnajove, ale multiplayer mi vzdy prisel velmi dynamicky a plny zvratu. Celkem to muze vystihovat atmosferu knizek.

22.12.2011 21:21:02 | Upraveno autorem (porovnej)


Sydo - Multiplayer
CCG:
Měl jsem tu čest mít spoluhráče na multiplayer a jednu dobu jsem jej hrával poměrně často, ale i přesto nemám nahraných více než 30 mulťáků. Oproti Vampýrům(pravidla znám jen zběžně a spíš jsem na hru párkrát koukal, než ji hrál) mi Agoty přijdou méně dynamické. Vždy jsem to spíš bral jako nenucené, odpočinkové hraní. Hrávali jsme hlavně ve třech. Problém byl v tom, že pokud si nepostavíš deck, který je směrovaný na mulťák, tak se hra může protáhnout. Nehráli jsme s rush decky a tehdy to bylo vše ještě bez valaru. Tím pádem hra trvala minimálně 3 hodiny(zkušení hráči). Nejdelší partie, kterou jsem ve třech hrál trvala asi 6 hodin a to už je to úmorné. Nakonec jsme se shodli na remíze, protože jsme měli všichni asi 6 powerů a nechtělo se nám to tahat dále.

Core set(LCG):
Nuda, Nuda, Nuda... Ve třech hráčích nemá smysl hrát s tituly, takže je třeba hrát alespoň ve čtyřech. Zavedení valaru do hry přináší v multiplayeru velmi omezenou životnost charakterů.(Každý balík má obvykle valar v plot decku) S čistým core je velká nevyrovnanost rodů. Jakmile dojde ke spiknutí proti jednomu hráči, onen postižený se už nikdy nemusí vrátit do hry.

Shrnutí: Posuzovat Agot LCG podle core setu je bláhové. Ta hra je úžasná, ale člověk to na core neuvidí. Multiplayer může být fajn, ale musí na to být dobří spoluhráči, kteří si chtějí zahrát a nejde jim jen o výhru. Upřímně si myslím, že Multiplayer v agotu je jen marketingový tah, jak ke hře přilákat více lidí. Hra je určena především pro joust(1v1), kde se mohou realizovat i nejvíce zvrácení lidé. To ale nemění nic na tom, že mulťák je hratelný a pro fandy multiplayeru může být i zajímavý. Jen to chce jiný přístup(balík postavený pro MP, kvalitní spoluhráči, max 4 hráči)

Add2) U každého rodu se daji postavit minimálně 2 diametrálně odlišné buildy, ale u většiny rodů i 3 a více.

29.12.2011 12:33:44

neznamy
Diky za tvuj pohled na hru. Ja jsem si nakonec rekl, ze nez zkouset neco noveho, co v zakladu ani neni moc k poznani od plne hry, tak se radeji vratim k Vampire :) Objednane decky uz jsou snad na ceste. Kazdopadne vsem dekuji za nazory a dojmy a AGoT rad nekdy zkusim.

29.12.2011 15:20:40

Vybíráme z Bazaru

Marvel Champions: The Once and Future Kang
Marvel Champions: The Once and Future Kang
Akt. cena: 310 Kč
Končí za: 7 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas