Zatrolený ZatroCon

Autor: Zeus | 6.12.2016 | 1

Téměř přesně před měsícem jsme vyhlásili na příští rok uspořádání ZatroConu - více v samotném vyhlášení. Protože se ale do dnešního dne přihlásilo cca 16 účastníků, tak se s vysokou pravděpodobností neuskuteční. Pro uspořádání bylo (a stále ještě je) potřeba, aby se přihlásilo cca 50 lidí do konce tohoto roku.

A abychom se poučili z vlastních chyb, tak by nás zajímalo, proč tomu tak je. Takže jestliže patříte mezi hráče, kteří se takovýchto větších organizovaných herních seancí účastníte, o účasti na ZatroConu jste uvažovali a přesto jste se z nějakých důvodů rozhodli nezúčastnit, dejte nám je prosím vědět. Jenom tak se můžeme do budoucna polepšit :-).

Předem děkujeme za upřímnost.

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Optimismus
Za sebe jsem optimistia. Zbývají ještě 3 týdny, tak věřím že se nahlásí další a nakonec kapacitu naplníme.

6.12.2016 07:38:32

Jina akce
Uvazoval jsem o ucasti ale termin mi koliduje s jinou akci.

6.12.2016 07:40:02

Termín
My tedy přihlášení jsme.
Ale tuším, že je pro některé problém se přihlásit 4 měsíce dopředu.
Pořád věřím, že to vyjde.

6.12.2016 07:54:29

držím palce
Držím palce, aby se dílo zdařilo.
Já se bohužel nezúčastním, protože 1. 5. je svátek lásky, jeden ze tří dní v roce (nepočítaje Vánoce), který mám neoddiskutovatelně vyhrazený pro svou lepší polovičku. Na Zatroconu bych tak mohl být jen do sobotního odpoledne (potřebuju čas na regeneraci po propařených nocích), a to nemá cenu :-(

6.12.2016 08:20:22

Pro mě je problém místo
Abych strávil více jak 4 hodiny na cestě, třikrát, popřípadě čtyřikrát přesedal, najel 270 km tam a 270 km zpátky, popřípadě dal 1.500 za benzín... děkuji pěkně. U nás máme příležitostí dostatek a v okruhu 100 km ještě více, abych se plahočil na akci, o které nic nevím co mám čekat a prosté hraní je pro mě trochu málo...

6.12.2016 08:28:55

KubaF

Facebook
Zkusil bych to přidat i na facebook jako událost :)

6.12.2016 08:45:57

Termín je daleko
Akce mě hodně láká a pokud se bude konat, možná dorazíme. Ale slíbit účast 4 měsíce předem je pro mne prostě příliš brzy, tím spíš, že to máme přes celou republiku a může se tedy do té doby vyskytnout jakákoliv jiná i nedeskoherní akce, která bude vzdáleností a náklady příznivější.

6.12.2016 08:51:53

škoda
Fakt jsem se těšil na parádní prodlouženej víkend :/

6.12.2016 09:10:53

Volný víkend+svátek práce
Je super nápad, ale v mém případě taky celkem zaručeně doba, kterou strávím s rodinou a prací na chalupě.:-) Kromě toho si myslím, že počítat s 50 účastníky jako minimem je až příliš optimistické.

6.12.2016 09:32:27

???
no u nás je to hodně ve hvězdách, máme to sice za humny, ale manžel má v práci volno celkem zvláštně ... ale rádi bychom se minimálně otočili, ale nic nejde slíbit

6.12.2016 10:14:25

lokalita
Bohužel, je to příliš daleko. (souhlasím, s tím nejde nic dělat vždycky to bude mít někdo daleko, ale chtěli jste důvod :-)

6.12.2016 10:27:19

Tak vsechno dohromady
Za mne:
- asi nejvic akci chybi tema - Zatro jako tema je nic nerikajici. Neni jasne jestli prijedou eurohraci, wargameri, deti, party nebo mix vseho. Proste nevim co ocekavat..
- tradice - podle mne to chce budovat reputaci akce postupne, tj. zacit s necim mensim a teprve postupne nabalovat ucastniky, ono i organizacne to muze byt jednodussi
- termin je fajn, ale daleko - spoustu veci sice planuji hodne dopredu, ale kdyz nemusim, rozhoduji se radeji pozdeji, pul roku jako "zavazna" prihlaska je proste moc
- lokalita - pro mne "relativne" blizko ("jen" 130 km a 1:30 autem), ale pro mnoho lidi to tak byt nemusi

Takze nevzdavat se a proste vzit 30 lidi, s tim, ze ono tech 20 (a nejspis vic) se na posledni chvili najde.

6.12.2016 11:06:03

dôvod
1. dôvod je vzdialenosť.
2. hlavný dôvod je, že neviem pre koho je určená akcia. Vzhľadom ku tomu, že nemám párty hry a jednoduché euro pre rodiny, nechcem riskovať, že by to bola akcia typu herchata. Plno detí a kopu rodín a jednoduché eurovky typu ticket to ride, istanbul atď. Nemal by som tam čo robiť.
3. Za rok sa pravidelne zúčasťňujem akcií v pezinku a kováčovej a tým pádom si ďalšie akcie vyberám prezieravejšie.

6.12.2016 11:16:54

lokalita
Jsem z východních Čech a uvažoval jsem o návštěvě na jeden den. Tak například rád navštěvuji GameCon v Pardubicích. Na herní akce jezdím vlakem a na toto místo cesta veřejnou dopravou trvá tak dlouho, že nemá cenu o cestě na jeden den ani uvažovat.

6.12.2016 11:21:41

kolize
Mám v tu dobu (+/- týden) naplánované jiné herní akce a nemůžu být "v luftě" furt. Navíc mám už herních akcí celkem hodně během celého roku. Takže takhle dopředu nevím, spíš ne a tudíž se nehlásím.

6.12.2016 15:00:42

Upřesnění
Jen pár upřesnění vycházejících z předešlých příspěvků. třeba to někoho ještě přesvědčí a přihlásí se :)

Pro koho je Zatrocon?
Zatrocon byl myšlen jako setkání hráčů pohybujících se okolo Zatrolených her. Chtěl jsem, aby jsme se poznali osobně. Mám rád, když si za přezdívkou můžu představit konkrétní tvář. Tomu i odpovídá náplň. Hrát se bude vše. Od párty her, přes eura, dětské hry až po epiky. Určitě až bude jasné zda se akce uskuteční vznikne nějaký wishlist co si chce kdo zahrát a seznam her co kdo přiveze. Osobně se budu těšit, že si konečně naživo zahraji třeba Virgine Queen.

Proč 50 účastníků, proč ne menší akce a proč proboha již do prosince?
Jednak jsem vycházel z toho že je v současné době evidováno 17252 uživatelů a i když odečtu dvojité, trojité účty, neaktivní uživatele, tak jsem si říkal že 50 lidí by se mohlo dát do kupy a to ani všichni nemusí být registrováni na Zatrolenkách. Druhá věc je ta, že areál má kapacitu cca 200 míst a my ho budeme mít k dispozici kompletně celý pro sebe, prakticky bez omezení (žádné zavírací doby v hernách, pivo, limo 24 hodin denně apod),ale to samozřejmně není možné udělat pro skupinku 20 lidí. A proč do prosince. Protože musím portvrdit zda akce bude nebo ne. Rozhodně není možné jim v březnu oznámit, že akci ruším, protože kvůli nám do té doby odřeknou jiné akce.
Protože chci udělat vše pro to aby se setkání uskutečnilo, jsem ochoten i zariskovat a potvrdit konámí akce pokud budu mít přihlášených alespoň 40 lidí a na jaře se budu modlit aby se alespoň zbylých 10 nahlásilo :)

Propagace?
Událost Zatrocon na Facebooku existuje. Zde dávám odkaz:
https://www.facebook.com/events/365288237143666/
Prosím sdílejte.
Protože Zatrocon pořádá náš klub spolu s Caulyho Korunkou, přidávám i odkaz na stránky našeho klubu, kde jsou informace a možnost přihlášení, stejné jako byli zde na ZH:
http://www.hlpce.cz/zatrocon/

Lokalita?
Mám s RZ Mladočov bohaté zkušenosti a vyšli nám maximálně vstříc. Ono vždy to bude někde daleko. Navíc je zde spousta lákaldel pro rodiny. Nemusíte celý den hrát, je možné se podívat s dětmi do Litomyšle, Poličky, na Nové hrady nebo do Toulovcových maštalí. Večer je uložit a hrát.

Tradice?
Jedná se již o II.Zatrocon. První jsem organizoval před několika lety v Pardubicích a účast byla hojná (cca 60 lidí). Je pravda že to bylo ještě před vznikem Deskožrouta a odchodem nejaktivnějších lidí tam. Věřím, ale že i mezi stávající uživateli ZH se najdou HRÁČI a dorazí na toto setkání.

Držím nám pěsti ať se nám Zatrocon podaří zrealizovat a těším na shledání s vámi všemi.

7.12.2016 08:22:49

Co tu akci trochu propagovat?
Co jsem si všiml, tak je odkaz na akci akorát na home page zatrolenek a navíc docela nevýrazný. Dále je na FB stránce zatrolenek skrytý mezi jinými příspěvky.

Jestli můžu poradit, tak
A) Přidat velký obrázek k odkazu na home page zatrolenek, ať to upoutá pozornost.
B) Přidat odkaz ideálně zase s obrázkem do pravého sloupce, aby byl na každé stránce zatrolenek. Určitě ne každý chodí na zatrolenky přes home page.
C) Máte obrovskou databázi uživatelů včetně emailových adres, tak jim rozešlete krátký email s odkazem na akci. Případně alespoň pošlete zprávu každému uživateli přes vzkazovník, který na zatrolenkách máte.
D) Na facebooku připněte příspěvek s událostí nahoru, ať není skrytý v záplavě jiných příspěvků.
E) Popravdě ani v tomhle příspěvku jsem si nejdříve nevšiml odkazu na akci "(více v samotném vyhlášení)". Nebál bych se tam plácnout celý odkaz http://www.zatrolene-hry.cz/clanek/zatrocon-2017-3395/ , ať je jasné, že jde o odkaz na akci.

Jsou to drobné věci, co nic nestojí a pár přihlášek by přinést mohli. A když už je to vaše vlastní akce, tak by stálo za to, aby šla trošku vidět :)

Hodně štěstí s conem!

7.12.2016 11:49:51

mimino
Já taky rád jezdím na podobné akce i s přítelkyní, ale u nás je problém, že máme termín přírůstku do rodiny koncem května a to už je na nás termínově příliš blízko u sebe...

Pokud se nějaká akce uskuteční napřesrok, rádi se všichni zúčastníme.

7.12.2016 12:46:49

Můj názor
1) Je podle mě chyba bavit se o akci, jako kdyby už byla odpískaná. Je dost možné, že jste ji právě de-facto pohřbili.
2) Moje zkušenost, když jsem měl ještě chuť a čas tropit alotria typu organizace něčeho, je připomínat, připomínat, připomínat. A v druhé řadě připomínat. Máš-li pocit, že už všichni všechno vědí a jsou informovaní, tak jim to připomeň ještě jednou.
3) Právo volby je teoreticky moc krásná věc, ale v praxi nefunkční. Řešit už teď, kdo chce jaké jídlo, mi přijde jako zbytečné motání hlavy. Čím víc to nalinkuješ, tím pochopitelnější to pro lidi bude. Platí to celkově.
4) Lokalita je opravdu trochu z ruky. Tím nemyslím vzdálenost, ale umístění. Optimální je podle mě něco na koridoru, nebo u dálnice.
5) Většina lidí se stejně rozhoupe na poslední chvíli (bude-li naplněn bod. 2).
6) Propagace na ZH je prakticky nulová. Vzhledem k tomu, jaké jsou možnosti, tak snad až mínusová.
7) Určitě by nezaškodila nějaká PR akce. Propagace spojená se soutěží o volný vstup, panák zdarma, deskovka, cokoliv. Neber mě za slovo. Prostě nějak to rozhýbat, aby se hráči sami zajímali.
8) Souhlasím, že by bylo dobré udělat akci s tím, že se bude rok od roku zvyšovat návštěvnost. Druhý ročník fakt není tradice a už vůbec ne, když je to na úplně jiném místě a nebylo to minulý rok. ;) To je jako kdybych přijel do Prahy a řekl, že si dám v McDonalds hamburger, protože když jsem byl kdysi v Brně, tak jsem už jednou tradičně zašel do Potrefené husy na svíčkovou.
9) Vzhledem k možnostem areálu je cena asi OK, ale když to vezmu za jednotlivce, tak mi přijde lehce vyšší.
10) Tenhle bod bych raději neměl psát, ale když už.... Jedinci jsou fajn, ale lidé stádo. To prostě musíš korigovat, nebo se z toho zvencneš. Klidně do mě pojďte, ale je to prostě tak. Chceš jít s kamarádem na pivo? No problemo. Chceš jít v 5ti? Poděláš se, než to domluvíš.

Jinak přihlášený jsem. Bez jídla, protože mi vadí mléko a laborovat, kdy si mohu jídlo objednat a kdy ne + to pak dát dohromady s tím, kdy budu muset někam jet/nejet... To si raději něco udělám na místě, nebo si dle nálady nechám něco dovézt/zajedu si.

Závěrem: Je to pěkně nevděčná práce; co? Bojuj a dotáhni to do konce. ;)

8.12.2016 00:12:36

PS:
Hlavně to neposer nějakým turnajem. Není větší slasti, než jet si někam zahrát a zjistit, že první den přijedou všichni odpoledne, třetí den se odjíždí kolem oběda a druhý den je více než z poloviny zabitý kktinou typu Mölkky. Nádhera!

8.12.2016 00:14:22

Včasné přihlášení
Jelikož mi příspěvek už nejde editovat. Je dost lidí, kteří ještě nemusí vědět, jestli budou mít čas, nebo nejsou rozhodnutí. Pokud je chceš mít potvrzené + jistotu, že v červnu nepůjde žádat do banky o úvěr, co takhle dát slevu za včasnou platbu? Principiálně lze navýšení při platbě později. Záleží na úhlu pohledu.

8.12.2016 00:17:05

Trošku hlubší pohled na důvody nezájmu o společnou
Přispěju taky svým názorem, už jenom proto, že jsem byl tenkrát jeden z organizátorů prvního Zatroconu. Zeus chtěl upřimnost a proto se budu snažit být naprosto upřimný. Podle mne nezájem o společnou akci má několik důvodů, které hned vysvětlím, ale zároveň prosím o pochopení, aby se tyto mé názory nestaly zdrojem nějakého nenávistného flame mezi dvěma stranami.

Jednu dobu byly Zatrolené hry opravdu komunitním webem lidí, kteří se snažili se spolu setkat, hrát a dělat akce společně. Počátek této doby byl právě v době prvního (a zatím jediného) Zatroconu. Ale aby taková komunita fungovala, musí v této komunitě existovat jádro lidí, kteří jsou tahouni a v podstatě tyto akce táhnou, organizují, propagují, účastní se jich a zároveň fungují aktivně na takovém komunitním webu a takový web spravují. A tady je první zakopaný pes. Ondra (Zeus) od začátku pojal tento web jako svůj produkt, který chtěl mít totálně pod palcem a prakticky do něho nechtěl nikoho pustit pro společnou práci pro tento web a komunitu. Nastavil nějaká pravidla a vládl tvrdou rukou a až ho dotlačilo to, že to už moderátorsky sám nezvládal, tak připustil alespoň správcovství pro články a fotografie. Nicméně se ale pořád nic nezměnilo a na jakékoliv připomínky a zájem komunity buď Ondra nereagoval, nebo reagoval s velkým zpožděním. Občas měl několikaměsíční záchvaty intenzivní starosti o web a vymýšlení novinek, které ho ale zase brzy přešly a pak se třeba na dva roky odmlčel. Tahouni deskoherní komunity kolem tohodle webu, kteří chtěli pro komunitu opravdu něco dělat a ne jen udržovat neměnný status quo tohoto webu proto začali pracovat na vlastním projektu a vznikl tak konkurenční komunitní web www.deskozrout.cz. Pamětníci si určitě pamatují, že rozdělení komunity neproběhlo zrovna nejpřátelštěji a že se i v diskuzích objevilo hodně osobní nevraživosti. Za těch pár let, co vedle sebe tyto dva weby fungují se myslím dost vyprofilovaly. Sám sice nejsem už tak aktivní jako dřív, ale přesto oba weby sleduju zpovzdálí a mohu tedy hodnotit, protože jsem byl prakticky u zrodu obou webů. Takže bych je oba zhodnotil v souvislosti s tímto vláknem a dotazem, proč se tady na Trolovi lidé nejsou schopni domluvit na společné akci.

Zatrolené hry má pod palcem člověk, který o web sice softwarově pečuje a sem tam vyvíjí a moderuje, ale defacto nepracuje pro komunitu, nežije s komunitou a na akcích ho není vidět. Je to jakýsi Bůh Zeus, který na vše dohlíží, když má chvilku čas odněkud shora a deleguje jen pravomoci moderování na pár jedinců, kteří ale nemají jakékoli šance nebo možnosti web měnit. Už jenom to, že nemohu u hry zveřejnit webový odkaz na jiný web s podrobnějšími informacemi a zdroji (třeba i zahraniční) se mi už roky zdá na Zatrolených hrách jako úplně na hlavu postavený, rigidní a v dnešní době totálně zastaralý názor. Abych když se chci na hru podívat na www.Boardgamegeek.com nemohl kliknout na odkaz, jehož umístění na zatrolených hrách je zakázaný, je opravdu na hlavu. Zatrolené hry se mi jeví jako samostatná izolovaná studnice zdrojů českých překladů a lokalizovaných komponent her a zdrojů odpovědí na dotazy v diskuzích, bez nějaké hlubší návaznosti na jiné internetové zdroje. Zároveň zde bezkonkurenčně skvěle funguje bazar, který se stal u nás jedničkou v deskoherních bazarech (to třeba na Deskožroutovi bazar víceméně zkomírá). Zatrolené hry se mi jeví jako databáze informací, ale komunitně je to podle mne víceméně mrtvý web.

Deskožrout byl už od začátku koncipován kromě informační funkce jako především komunitní web. Za celým webem nestojí jeden člověk, ale celá skupina, která se o něj stará a vytváří ho. Možnosti zasáhnout do tváře webu jsou pro lidi podstatně volnější a rozsáhlejší. Zároveň se celá tahle skupina lidí často schází, hraje spolu, jezdí spolu na akce a tak přirozenou cestou může spolu diskutovat i o tváři webu. Informační hodnota tohoto webu co se týče možností stáhnout si nějaké lokalizace a soubory je menší (podle mne) než třeba na Zatrolených hrách, ale o to víc spolu komunita žije a to nejen v diskuzích, kde se diskutuje od her až po to, kdo jakou poslouchá hudbu a nebo jaké sleduje filmy nebo až po pravidelné vlákno, čemu se kdo v poslední době zasmál. Systém diskuzních vláken má na rozdíl od Zatrolených her hyerarchickou struktutu, a jestliže někdo v nějakém vlákně odbočí od tématu, několik moderátorů má možnost tuto část diskuze vzít jak leží a běží a přesunout ho do nového vlákna s příslušným zařazením. Zároveň je možné, aby kdokoli umísťoval na web informace o konaných akcích nebo o zdrojích her pomocí webových odkazů. To vede k minimálním off topicům a diskutuje se opravdu o tom, o čem vlákno je a každý se doví, co potřebuje i třeba někde jinde. Deskožrout a jeho diskuze jsou neustále plné akcí, kam lidé společně jezdí. Pod záštitou Deskožrouta se jich koná několik do roka a všechny jsou nabité na maximální kapacitu a na někoho se na tradiční akce už s místem ani nedostane. Prostě je to typický komunitní web, kde uživatelé spolu hrají, diskutují a jezdí na akce, ať už jsou z jakéhokoli kouta republiky.

Můžeme se bavit o tom, jaké má ten či onen web lepší nebo horší funkce než ten druhý, můžeme se bavit o tom, jestli je ten či onen web přehlednější a srozumitelnější, ale to jou podle mne jen podružné záležitost. Když ale podle mne shrnu to nejpodstatnější, tak se zároveň dostanu k odpovědi na otázku kladenou v tomto vlákně.

Zatrolené hry je informační datový web s rozsáhlou databází informací o hrách ale komunitně nežijící a mrtvý.

Deskožrout nenabízí mimo diskuze tolik informací, nabízí odkazy na internet, živější moderovanou diskuzi a komunitně žije velice intenzivním životem.

Je na každém z nás, co mu bude kde více vyhovovat a za jakým účelem chce ten či onen web navštívit. Někdo funguje na Zatrolených hrách, někdo funguje na Deskožroutovi a někomu vyhovuje kombinace obou webů. Je třeba si bez nějakých předsudků a osobních animozit zvolit to, co každému nejvíc vyhovuje.Když chtěl Ondra upřimnost, tak jsem se snažil to podrobně popsat z mého pohledu.

8.12.2016 15:57:51

Myslím Křene,
že to, že Tobě se více líbí Deskožrout (a nic proti tomu) nebude úplně důvodem pro nízkou účast.

Já jsem se třeba (i s rodinou) zatím nepřihlásil, protože nejsem sto se přenést přes ten výběr jídla. A když to tedy vypadá, že se stejně nic neuskuteční asi to ani nebudu hrotit.

8.12.2016 19:17:50

proc zatim ne
misto jakz takz ok, uprostred republiky cajk, dojezd jinak nez autem asi pruda ale ja bych jel autem v kazdem pripade takze toto pro me neni duvod. Jezdim i dal nez 200 km.
Co mi vsak vylozene vadi na takovych akcich a to maximalne! jsou decka.
ty na deskoherni akce proste nepatri a nektere z takovych akci byt byvaly skvele atmosferou zabavou komunitou apod jsem zejmena kvuli tomuto vyradil ze sveho kalendare. cili kdyz tady vidim ze to je otevreno i pro poter (tj. pod 12 let a i to je na hrane) tak mi to rika spise dekuji nechci.
Delka prihaseni predem je obtizna. Je jen velmi male mnozstvi (uz proverenych) akci na ktere jsem ochoten se zavazne prihlasit takovy kybl casu dopredu.
toto jsou duvody za me ;-)

8.12.2016 19:56:11

dodatek
doplneni: o akci jsem se dozvedel uplne nahodou takze s tou propagaci na tom neco bude,
jednoducha statistika - cim vice lidi bude vedet o takove moznosti tim je vetsi sance ze se jich prihlasi dost.
ad cena - mozna trosku vyssi ale za me akceptovatelna
ikdyz je mirny nesoulad mezi cenou udavanou na strankach zarizeni a cenou conu. (dalo by se spise predpokladat ze vyjdou vstric organizatorovi a jak rikas vychazi) a bude nizsi nez standartni v ofiko ceniku (mozna nemaji aktualizovano) ve chvili kdy provozovateli zaplnis kapacitu tak dlouho dopredu nekolika desitkami ubytovanych.

moznost volby jidla naopak vitam jako perfektni moznost se rozhodnout zda jo ci ne,
to se mi hodne libi tato variabilita

8.12.2016 20:16:13

to chilly
Mýlíš se, chodím a využívám jak Trola, tak Deskožrouta. V poslední době dokonce víc Trola. Chtěl jsem jen podle mého názoru zhodnotit zaměření obou webů v souvislosti s domluvou společné deskoherní akce. A je neoddiskutovatelné, že Deskožrout žije na rozdíl od Zatrolených her více komunitním životem. Jenom pravidelné Deskožroutí akce jsou myslím 4x do roka - každá trošku jinak zaměřená, včetně 14 denní letní dovolenkové společné akce, kde se účastní i celé rodiny. Jak jsem psal už v prvním příspěvku, jakmile je akce vyhlášena, tak během pár dní už je plná a poptávka převyšuje nabídku a na mnohé se nedostane. Zatímco se tam v diskuzích řeší jak jet (mnohdy i s dětmi) a jak přizpůsobit třeba jídlo zúčastněným vegetariánům (mnohdy se tam i griluje na společném grilu), tak tady se mi zdá, že se spíš řeší a hledají důvody proč nejet. Prostě tamní komunita spolu žije nejen přes web, ale setkává se častěji ve velkém počtu i během roku. Nevyrostlo to samozřejmě naráz, začínalo se se skromnou akcí v pár lidech, kteří se chtěli setkávat i mimo web a postupně se komunita rozrostla do podstatně většího počtu. A v jádru je to opravdu komunita, která byla právě nespokojena s tím, že se tady přes urgence provozovateli webu s podporou nic neděje a proto odešla jinam, kde to žije deskoherním životem i mimo web. Nikdo jí to nemůže mít za zlé. Je mi líto, že se Sasa snaží jako jeden z mála tady něco organizovat a odezva je víceméně tristní. Sasa je fajn kluk na kterého je spolehnutí. Bez něho by nebyl ani první Zatrocon, ale sám to nevytrhne.

8.12.2016 20:31:31

Jen pro úplnost
I když nebyl Deskožrout, tak se uskutečnil jen jeden Zatrocon a místní zatrolenci se určitě komunitní více než dost a pořádají své akce (tedy alespoň náš klub I wun again se komunitní až hamba).

Navíc sasa tedy rozhodně je aktivní člen.

Já spíše vidím problém v těch už zmíněných bodech:

1. Přihlašování dlouho dopředu.
2. Nutná účast velkého počtu lidí (teď nás bylo na Kletné tak 15-20 a jak to bylo fajn)
3. De facto nová akce, která se potřebuje zaběhnout.

8.12.2016 21:40:37

málo komunitný
Ja s Krenom súhlasím. Trol je málo komunitný. Málo sa tu diskutuje, a ak aj áno, sú to diskusie stále o tom istom (akú hru si kúpiť) prípadne málo dynamické, nič o nových hrách a ak aj áno, tak medzi 1/2/3 užívateľmi a zväčša ku starým hrám. To môže znamenať len to, že tvrdá základňa fanatikov tu chýba a je tu veľa pasívnych užívateľov. Z tohto pozbierať min. 50 ľudí, ktorí by šli na novú akciu môže byť komplikované. Komunita sa vytvorí hlavne žijúcimi diskusiami a nie tým, že si budú ľudia sťahovať preklady. Tí ktorí diskutovali odišli a teraz tu zostalo len to prevažne tiché jadro.
O propagácií ani nehovorím, tu špatniak mal pravdu, treba akciu neustále pripomínať.

8.12.2016 22:02:14

ad kren
Myslím si, že kren vystihl podstatu naprosto přesně. Více k tomu nemám co dodat.

9.12.2016 03:55:20

to marcel
jen krátce...to že na deskoherní akce nepatří děcka je úlet! mimochodem právě na tolik zmiňovaném deskožroutovi se pořádají společné deskoherní akce jak pro rodiny tak pro bezdětné

9.12.2016 09:07:56

Malo komunitni?
A neni Zatrocon prave akce, ktera by to mela/chtela zmenit?

Argumentovat, ze to tady komunitne nezije ve vlaknu, ktere se snazi zorganizovat komunitni akci mi pripada trochu zvlastni. I kdyz zrnko pravdy na tom je - proste lidi nevi koho na te akci mohou potkat (tj. co se tam vlastne bude dat hrat za hry).

Zajimalo by mne kde cely rok zije ta komunita co prijela na Deskofobii live? Odpoved: v propagaci akce - vsichni koukaji na ty videa, ale jinak se spolu cely rok nevidi - a presto prijedou. Proste protoze akce mela propagaci, byl to treti rocnik navic atd. Dokonce tech lidi bylo tolik, ze se museli presunout z rekreacniho strediska do telocvicny - relativne na posledni chvili. Neznam presna cisla navstevnosti, ale ciste podle udalosti na facebooku: 60, 100, 125...

Nebo kde je ta komunita co se kazdorocne schazi na Severskem hrani ve Sloupu? Ta akce dokonce nema ani web stranky, ani facebook stranku. Odpoved: proste zije z tradice a z pozvanek kamaradu mezi sebou (a jezdi tam kazdorocne 70 lidi, zakladni skupina je furt stejna, ale castecne se skladba jiste obmenuje).

A co z toho pro ZatroCon? Proste a jednoduse: jako s kazdou akci, je treba ji budovat a snazit se lidem nabidnou neco co je pritahne.
Treba tradici: Ze letos prijede jen 30 lidi? ok, priste jich bude 50-60.
A nebo musim zlepsit propagaci, namotivovat a nalakat lidi. Bohuzel z duvodu, ktere tu jiz padly (brzky termin na zavaznou prihlasku, lokalita, nejasna cilova skupina, nejasna komunita) ta motivace je evidentne slaba a kdyz uz se organizatori na to zeptali tak by tyto kriticke pripominky meli akceptovat a snazit se zmenit a nikoliv jen obhajovat (Sasa) jakkoliv je obhajoba pochopitelna.

Drzim palce, zorganizovat neco je casto nadlidske usili...

9.12.2016 10:20:20

zatrocon
Souhlasím s většinou co bylo napsáno. V postu uvedeném výše jen vysvětluji proč je nutná tak brzká přihláška (4 měsíce předem). vycházel jsem z akcí na deskožroutovi, kde jak píše Křen je hned plno.
Máte pravdu. Propagace je nula. Bohužel to nejspíš odráží přístup Dia k celému webu. Psal jsem mu ohledně propagace a bez odezvy.
Zatrocon má vytvořit ze ZH komunitu. Schválně používám MÁ, protože rozhodně v tuto chvíli nepokládám ZATROCON 2017 za mrtvý, jak by mohl i název tohoto článku (s kterým nemám nic společného a samotného mě vyděsil) napovídat. Když jsem ho zahlídl poprvé, tak jse se sdělil a napadlo mě to samé co asi většinu. Zatrocon nebude.
Něco uspořádat pro ZH chci, pokud bude alespoň minimální zájem. Když to nebude na Mladočově ve velkém, udělám to ve stejném termínu pro malou skupinku, klidně u nás na chatě..
Každopádně - ZATROCON 2017 STÁLE ŽIJE !!!

9.12.2016 11:10:47

Sasovi palec nahoru
... nicméně to přesně odráží to, o čem jsem psal já. Že web jako takový a jeho správce je naprosto odtržený od toho, co se v komunitě děje a čím komunita žije, takže to se pak těžko něco organizuje a propaguje.

9.12.2016 12:11:47

to křen
bohužel mi nezbývá než souhlasit :(

9.12.2016 12:40:44

Já jsem asi hodně natvrdlý,
ale nějak mi nedochází, co je to ta komunita a k čemu je dobrá nebo nutná?

9.12.2016 14:38:51

to #5C4RL37
Pokud ti to nedochází, tak to neřeš, k ničemu to nepotřebuješ ;).

9.12.2016 15:22:12

za mě
1) Nesedí mi datum. Za Olomouc jsem letos uspořádal první ročník herní chaty, abych jim ukázal, že se dá hrát celý víkend v kuse a mělo to celkem ohlas, takže se chystám na další, termín by byl bohužel téměř shodný se Zatroconem. S Caulym jsme původně řešili, že by se obě akce spojily, ale bohužel se nakonec Zatrocon objevil tak jak je, tzn. cca 1-2 týdny po olomoucké akci a týden před herní akcí v Podmitrově, takže nic moc, zas tolik volna nemám.
2) Ano, komunita na ZH je méně soudržná než na DŽ. Alespoň navenek. Vím o minimálně 6 akcích za rok (na většinu se snažím jezdit), které nejsou propagovány přes ZH (a nebo jen okrajově/náhodou), ale vyskytují se na nich lidé typu Cauly, dilly, otmon a jiní, kteří tady mají účet a jsou tu aktivní. Jen se to prostě nepropaguje přes ZH, ale jinudy. Nejsou to tím pádem čistě "akce ZH", ale beru je jako alternativní proud k akcím DŽ, protože vím, že určité lidi na nich potkám téměř vždy, i když ne všichni jsou součástí ZH - ale rozhodně jsou to podle účastníků spíš "ZH" než "DŽ" akce.
3) Příliš velké ambice - ano, je to ZATROCON, čili do jisté míry určitá "morální povinnost", pokud ZH bereme jako "svůj" server. Ale nemá to tradici, takže čekat 50 lidí je celkem přepych, navíc tak dlouho dopředu. Asi je třeba začít od píky a skromně. Třeba Kletná si drží svůj počet lidí a nevypadají, že by jim to vadilo. Pokud někdy začne být Zatrocon přecpaný a sasa začne dostávat naštvané zprávy od lidí, kteří by se rádi zúčastnili, ale nemohou, bude podle mě lepší se tomu přizpůsobit a třeba i změnit místo (koneckonců nebyla by to první akce, která se v průběhu let stěhovala), než hrát každý rok v poloprázdné tělocvičně :)
4) Propagace rozhodně uškodit nemůže, tharacus měl pár výborných nápadů, jen je s nimi potřeba pracovat. A chápu, že na hromadný mail musí být Zeus, což je Achillova pata celé akce, abychom zůstali u té antiky :D

Na druhou stranu:
Děti - jsou problém, ale pokud se vhodně odstíní, umožní to přijet většímu počtu lidí. Takže bych to nezatracoval. Spíš bych bral v potaz termín - konec dubna je ten čas, kdy je pozdě na lyže a leckdy ještě pořád zima na běhání venku, takže je třeba děti zabavit nějak jinak...

Hry - Opravdu se někdo bojí, že na srazu, kam by se nahlásilo 50 Zatrolkářů, by se hrály jen párty hry? Chjo :D Vždyť jsme to my, kdo děláme osvětu mezi známými, tak mějte trochu důvěry ve své kolegy ve zbrani. Včera jsem podruhé provětral Falling Sky a rozhodně to nebylo naposledy :p

Zatím vše, kdyby mě ještě něco napadlo, možná to sem i napíšu :)

9.12.2016 16:41:48

krásně napsané...
mluvíš mi z duše kewe...

9.12.2016 23:27:25

Informace o Zatroconu odstraněna z titulní strany
pro propagaci akce dělá tedy Zeus opravdu co může ;(

10.12.2016 01:01:26

tak snad
Ahoj tak jsem si to tu trochu pročítal a mezitim jsem rozhodil na FB povánky mezi lidi co znám a než jsem pročetl vlákno do konce tak 4 potvrdili že mají zájem takže se snad domluvíme a ještě vyplníme přihlášku ale to místo je vážně děs na dopravu autem 4,5 hodiny a veřejnou dopravou nejrychlejší spoj 6hodin a 5 přestupů :-(

jinak za nomálních okolností jsem na tomhle webu taky spíš pasivním pozoravečem a o zatroconu jsem četl už drív a taky jsem předpokládal že bude dost lidí co se přihlásí hned a mě to umožní řešit zda pojedu či ne až později ale když se tak neděje tak se asi pokusím přispět k úspěšné akci :-D

10.12.2016 17:39:54

to Koumes
jsem rad ze tolerujes muj pohled a nazor na vec :-) kdyz rikam jak to vidim ja a to ze decka na hernich akcich nechci protoze jednoduse si chci uzit deskovky v klidu a ne se nervovat z pobihajicich a kricicich spuntu (cemuz se prakticky neda humanne zabranit - a na zadne akci na ktere jsem byl a nekdo tam vzal poter se to ani nikdy nepodarilo)
Ja jsem deskozrouta nezminoval tak netusim proc ho vytahujes :-) a na jejich akce nejezdim
(to radeji treba na zminovanou Kletnou, kde jsem byl minuly vikend)

Ale je rozhodne skvele ze delaji akce rozdelene pro rodiny tak pro bezdetne,
ja bych si samozrejme vybral pouze a jedine akce pro bezdetne. Kdo chce muze si jet na akci kde jsou deti kdyz mu to vyhovuje.
a vsichni jsou spokojeni - to je prave ta moznost volby.
kdo chce jezdit na rodinne akce prosim, ja v zadnem pripade ne.

11.12.2016 14:19:39

já jedu :-)
akorát na jeden den se vracím, ale jinak ... jeduuuuuu :-)

11.12.2016 22:03:52

jinak poznámka Marcelovi
Já beru děcka na deskofobii, i jiné akce, a není žádný problém.
Nevím, jestli máš děti, ale bez toho, abys je vedl k deskovkám tak, že je vezmeš na takové skvělé akce, jako je Deskofobie Live, tak budou sedět akorát u počítače, a budou z nich roboti :-)

11.12.2016 22:06:50

to marcel
zase jen krátce, je to na debatu spise jinam...ve svem puvodnim prispevku jsi napsal:

Co mi vsak vylozene vadi na takovych akcich a to maximalne! jsou decka.
ty na deskoherni akce proste nepatri

a ja s tim proste nesouhlasim, to ze vadi decka tobe neznamena, ze na deskoherni akce nepatri. Neocekavej, ze Tebe bude nekdo tolerovat, kdyz TY netolerujes ani naznakem....
Ale je to na jinou debatu treba nekde u piva.
Btw na tom deskozroutovi jsems e ti snazil prave ukazat ze delaji SPOLECNE akce pro ty s detmi i pro bezdetne....a samo jsou i akce vylozene bez deti

11.12.2016 22:57:53

to madarich
ano souhlasim a chvalim, vest deti k deskovkam je zasluzne ;-)
to jde ale i doma ci v klubu :-)
nebo na akcich jenz jsou urcene i pro rodiny

rikas neni problem hm
byl jsi nekdy ve Stokach nez tam jezdil poter?
by jsi pak v dalsich rocnicich teto Laadinkove akci presunute v Podmitrove?
vynikajici akce organizacne atmosferou lidma atd atd ale kazdy musel priznat ze to proste problem byl kdyz nebyly hlucici ratolesti oddelene. proste je to nerijemne a obtezujici u hry.

pripadne dalsi akce kde jsou povoleni i spunti , nebudu davat dalsi konkretni priklady

12.12.2016 01:55:01

to Koumes
porad si stojim za tim ze mi na hernich akcich deti proste vadi, no a co, nemuzou mi vadit?
kvuli tomu jsem jako netoleratni? ze chci v klidu hrat a uzit si to. asi vitr.
Cili kdyz je nekde akce kde jsou decka povoleny tak tam jednoduse holt nejedu no (pripadne se hodne vyhybam), je to svobodna volba kazdeho jednotlivce jestli chce jet mezi ne. (rekl bych ze je to ferovejsi nez jet a mit problem)
stejne tak ocekavam ze kdyz jsou akce kde nejsou deti vitane, tak je tam nikdo presto nevezme s tim ze se to nejak udela, rekl bych ze na tom neni nic sloziteho k pochopeni.
To ze nechci na akce kde jsou mimina (cti predskolni vek) znamena ze netoleruju?? at si jsou na akcich kde muzou byt. to je mi sumak.
A klidne si s tim nesouhlas, jak pises = toto je zase Tvoje svobodna volba - vidis jak jsem tolerantni, ze Te v tom Tvem nazoru nelimituju nikterak :-)

a deskozrouta jsem ja vubec nikde nezminoval, proto to byl od Tebe priklad uplne mimo.
presto jsem chvalil ze to je skvele ze delaji akce jak spolecne tak striktne bez poteru.
Kazdy si opet muze vybrat co mu vice vyhovuje.

jinak souhlas debata jinam (na druhou stranu aspon to tu obzivlo:-D)

12.12.2016 02:26:33

Umístění informace na titulní straně webu
Nechci rýpat, ale namísto debaty o dětech byste měli adminy webu nějak donutit, aby zařídili, že informace o akci a přihlášení na ni bude TRVALE na titulce webu, který tuto akci zaštiťuje. Jinak to všechno postrádá smysl a nikdo se o tom nedoví. Já celkem nechápu jak chcete, aby se někdo přihlásil na akci, která na webu není nikde trvale umístěna a zvýrazněna a časem se informace o ni propadly někde do starších novinek.

12.12.2016 17:17:48

To sou paradoxy (čili "...a vás nezajímá, proč jse
Křenovi by to mohlo být formálně jedno, ale je jediný, kdo tu deklaruje, že je něco špatně...

Já jezdím s děckama a pokud bych chtěl nějakou zoufalou adult akci, kde mrňata takzvaně překáží, tak nerdovská deskovkářština bude stejně vodvázaná, jako sraz drsnejch motorkářů... (My sme ty nejlepčí a co ste vy...)

12.12.2016 20:40:36

edit, nebo co...
...proč jsem nešel do těch Pardubic?")
Systém mě neupozorní, že jsem překročil počet povolených znaků a pointa skončí v kanálu...

12.12.2016 20:44:36

Děcka
Nesouhlasím, že by děti nepatřily na herní akce. V nich problém není. Problém je v nevyclávaných rodičích, kteří je tam sice vezmou, ale pak se o ně nestarají. Minulé Malenovice jsem hrál s fajn slečnou (i pohledná byla) a měla tam děti. Jedno, nebo dvě. Už nevím. A ty dělaly bordel. Lehce jsme ji na to upozornili a reakce byla, že to ví, ale taky ví, že se jim nic nestane, tak ať si dělají, co chtějí. Hlavně, že ona si odpočine a má klid na hraní. Tak takové rodiče chytit a vylískat. Když si tam to dítě vezmu, tak se o něj prostě starám a je mou povinností zaručit, aby se chovalo adekvátně. Akce jsou převážně pro dospělé (nebo skoro dospělé). Třeba si tvrďte, že ne, ale je to prostě na první pohled převažující sorta lidí. Přátelé, které někdy i do kuropění, popíjejí a hrají. S prvním slunečním paprskem jdou spát a s druhým slunečním paprskem začnou ti malí hajzlíci běhat po chodbách a kopat do dveří. TAK CO TO JAKO JE ?!?!? Když jdu po partii Fief ve 3 ráno spát, tak taky nekopu nikomu do dveří. Pokud tohle rodiče čtete, bylo by dobré se nad sebou zamyslet. Nejde jen o to, že se vaše děti chovají jako nehorázní parchanti vůči ostatním účastníkům, ale taky by neškodilo zamyslet se, jestli a jak dlouho nám takový brajgl bude vedení Malenovic trpět. Tak nějak si nevzpomínám, že by nebyl ročník, kdy by nemusel někdo přijet a dávat výtah do pucu. Bodejď ne, když se s ním ta zdivočelá smečka celodenně vozí.

A pro ty, co mě osobně znají. Máme rok a čtvrt starou holčičku. Bereme ji na akce. Jestli se z nás stanou stejní rodiče-idioti, tak mě chyťte pod krkem a dál víte co. Viz. Básníci "Za tvé sklony k zločinu, přichytil jsem tě při činu." A prásk. Ani bránit se nebudu.

17.12.2016 02:14:36

PS:
Neplatí to na všechny rodiče, ale bohužel většina z vás má pěkné šmejdy.

17.12.2016 02:15:24

Druhá kapitola - Zeus
Souhlasím, že jeho přístup je nepochopitelný. Když nás dal Cauly dohromady jako tým adminů, měli jsme neuvěřitelný elán a chuť vykopnout ZH do netušených výšin a vylepšit je v milionech směrů. Nevím, jak kolegové, ale já jsem to vzdal. Můj čas je drahý a já se nehodlám nikoho doprošovat, abych mu pomohl vylepšit jeho web. Když má hlavu zaraženou v prdeli tak hluboko, že mu koule třískají o uši, tak to fakt nemá cenu. Zkoušel jsem to nesčetněkrát, bez úspěchu. Nejsmutnější je, že se ani neunavuje poslat třeba jen odpověď, ať se vydám, kam slunce nesvítí. Je fakt milé, že mu admin, který mu zdarma věnuje desítky a desítky hodin práce ročně zdarma, nestojí ani za odpověď. To počáteční nadšení se změnilo v opravdu hořké zklamání a přístup k ZH akci je prostě přesně ve stejném duchu. Neudělá/neschválí ani zcela jasně pozitivní věc, pokud to není čistě jeho myšlenka/nápad. I kdyby ho to stálo třeba jen 30 vteřin času. Prostě ne. Smutný příběh. Bohužel pravdivý.

17.12.2016 02:23:47

Vybíráme z Bazaru

Cartagena
Cartagena
Akt. cena: 234 Kč
Končí za: 19 hodin

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas