Autor: Poly15 | 22.8.2016 | 0

„Po četných šarvátkách a nespočtu mrtvých svedl osud oba znesvářené tábory k poslední bitvě zde v Údolí Nemaya. Která strana přetrvá? Kdo stane na trůnu jako vládce Shaqua Maertis, Říše Ohně?“

Ve hře Spells of Doom se dva nebo čtyři hráči ujímají role hrdinů na stranách dvou soupeřících armád v boji o dominanci nad Údolím Nemaya a tím i celou říší Shaqua Maertis. Jedná se o klasickou hru žánru ameritrash – základními mechanismy jsou kartami řízené akce, kostkové souboje a kontrola oblasti na hexové mapě.


Příprava hry:

Hráči se nejprve rozdělí do dvou týmů – kolem stolu se následně usadí v rámci tymů střídavě tedy ABAB. Poté si vyberou svého hrdinu a vezmou si k němu všechny komponenty stejné barvy – věže, herní desku, monstra, krystaly many a balíček karet. Na herní plán se podle počtu hráčů rozmístí v určených pozicích magické svatyně a figurky hráčských hrdinů. Za každý tým je umístěn marker na začátek bodovací tabulky. Na své desce si každý hráč zaznačí hodnotu počtu životů, útoku a obrany. Všichni hrdinové začínají hru se 7 krystaly many a 5 kartami v ruce. Začínající hráč je rozhodnut pomocí hodu kostkou.


Průběh hry:

Počínaje prvním hráčem se všichni střídají ve svých tazích a provádějí povolené akce. Každý tah se skládá ze tří fází – Fáze doplnění, Fáze hrdiny a Konec tahu.

Fáze doplnění - aktivní hráč provede přesně v tomto pořadí následující:

  1. Obdrží manu za počet vlastních magických věží + počet obsazených magických svatyň + 1
  2. Každá obranná věž aktivního hráče vyléčí 2 životy každé spojenecké jednotce do vzdálenosti 1 (vlastní a všechny sousední hexy)
  3. Každá obranná věž aktivního hráče udělí 3 zranění každé nepřátelské jednotce do vzdálenosti 1 (vlastní a všechny sousední hexy)
  4. Aktivní hráč vyhodnotí efekt libovolného Speciálního žetonu, pokud na své desce nějaký má, ostatních se za manu může zbavit

Fáze hrdinyaktivní hráč může v libovolném pořadí provést každou z níže uvedených akcí:

  • Pohyb jednotkou - každá jednotka hráče má v základní podobě 2 body pohybu za tah
  • Útok s jednotkou - každá jednotka může jednou za tah zaútočit na nepřítele na svém nebo sousedním hexu
  • Vylepšení hrdiny - jednou za tah lze za 5 many zvýšit hrdinovi obranu nebo útok
  • Obsazení svatyně - za 2 many může hrdina obsadit neutrální magickou svatyni na hexu, kde právě stojí
  • Postavení věže - za cenu 5 many může hrdina postavit jednu magickou/obrannou věž na hexu, na kterém se aktuálně nachází a nestojí na něm jiná stavba
  • Zahrát kartu z ruky - hráč může zahrát libovolný počet karet z ruky podle jejich efektu, zbylé karty na konci tahu odhazuje    
  • Seslání kouzla - místo akce útoku hrdinou, může hráč hrdinou seslat kouzlo, které má nachystané v oblasti kouzel z předchozích tahů 

Konec tahu – aktivní hráč odhodí všechny zbývající karty a dobere si do ruky 5 nových karet


Bodování:

Hráči pro tým získávají vítězné body okamžitě za zabití nepřátelského hrdiny (hrdinové se po smrti objevují znovu na svých startovních pozicích) a průběžně vždy po 6 tazích všech hráčů za součet dosud získaných bodů za zabití hrdinů a počet týmem aktuálně obsazených magických svatyň.


Konec hry:

Hra může skončit dvěma způsoby:

  1. Po třetím dílčím bodování (celkem tedy po 18 tazích všech hráčů), vítězem se stává tým s vyšším počtem bodů
  2. Okamžitě jakmile jeden z týmů dosáhne 12 bodů (hra dvou hráčů) respektive 15 bodů (hra čtyř hráčů) - tento tým/hráč vítězí
Sdílet s přáteli:

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Vybíráme z Bazaru

hra civilizace
hra civilizace
Akt. cena: 160 Kč
Končí za: 2 dny

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas