zacinajici

Úroveň: Mušketýr

Další úroveň: 211 / 500

Bazar index: 48 0 0

Zatroleným hráčem: 1482 dnů

Naposledy přihlášen: dnes

Hodnocené hry

Agent Decker (2015)

Hodnocení hráče: xxxxxooooo Nenáročný PnP deckbuilding. Původní verze není příliš vzhledná a je dost abstraktní, ale nový art Paweła Niziołeka už je zdařilý a hezky evokuje téma. Pravidla jsou jednoduchá a když člověk pochopí princip, je to už jen o tom nedělat chyby. Hra sice na první pohled působí jako filler, ale pokud člověk nehraje dost efektivně (nebo má velkého smolíka), může se mu hraní nemile protahovat a být pak už nezáživné. Přeci jen děláte víceméně furt to samé. Záporem hry je malá variabilita - ty mise jsou pevně nastavené a když je člověk zná, už ho nemá co překvapit. Za klad považuji to, že jde v podstatě jen o balíček karet (plus dva žetonky) a na stole to při hraní taky nijak nebobtná, což je ideální třeba na cesty.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Pravidlově nenáročná záležitost spíš na oddechové (nebo rodinné) hraní. Pick and delivery kořeněná trochou náhody. Četné výhrady k absenci eliminace hráčů (čili že zde nikdo nikoho nezabíjí) nesdílím, zde jde zkrátka o to, se Vetřelci vyhnout a vše přitom stihnout nějak pořešit - a příběhově to funguje i tak. O gradaci napětí se stará "nekonečný" balíček encouter karet, který se postupně smrskává jen na ty nejnepříjemnější - pro mě mechanicky moc zajímavý nápad. Obtížnost tak nějak na úrovni základního Pandemicu, skvěle poslouží jako "vstupní hra", ale neurazí ani někoho, kdo už hrál sofistikovanější pecky, jen má chuť si zrovínka dát něco jednoduššího. Čím dál víc by mě zajímalo, proč tyhle filmové cenově dostupné Ravensburgerovky nikdo nelokalizuje do ČJ.

Arkham Horror (2005)

Hodnocení hráče: xxxxxooooo Slátanina s pravidly jak když pejsek s kočičkou vařili dort. Hnusný herní plán který spolu s množstvím dalších herních komponent vyžaduje jídelní stůl pro šest lidí a spoustu času na přípravu. Co funguje je téma a atmosféra. Zábavná je i různorodost postav a to, jak jejich různé kombinace obměňují hru.

Hodnocení hráče: xxxxxxoooo Pokus jak skloubit nějakou příběhovost, atraktivní téma a různé herní mechaniky. Výsledek je stále trochu kostrbatý mutant, ale oproti AH dvojce učesanější. Pěkné pojetí i grafika herního plánu, i když modulárnost je spíš jen na efekt, ale atmosféře to pomáhá. Pokud hrajete podobnou hru poprvé, mohou vám pravidla ve dvou sešitech připadat pekelná. Občas mám pocit (resp. souhlasím s názorem těch, kteří ho také mají), že hra se hraje sama a já tomu jen asistuji, nemám moc možností na výběr a jen se snažím vybruslit z toho, co na mě hra navalí. Tématu to možná i odpovídá, ale nevyhovuje mi to. Velké množství nesourodého příběhového textu baví jednou dvakrát, potřetí narazit na stejnou povídačku už je nuda. EDIT: po objevení hry "Cthulhu: I smrt může zemřít" hodnocení snižuji ze čtyř na tři, bo se ukázalo, že vše co mě na této hře baví, jde udělat mnohem lépe a mnohem účelněji.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx Prímovní lušťovka na půl hodinky-hodinku. Výhra opravdu není zadarmo. Mechanika abstraktní, ale ty ilustrace jsou skvělé a dokonale atmosferické - a když opravdu zatoužím po příběhu, stačí si projít karty z uzavřeného případu. A také, i když jen skládám karty podle ikonek, mám pocit, že opravdu něco řeším - "vyšetřování" tu není jen o sbírání žetonů. Ideální sólovka: malá, pěkná a chytrá.

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo Hra s jednoduchými pravidly a mechanikami a velkým podílem náhody a silným škodícím efektem - přičemž škodí hra hráčům. Někdy svede tak trefně naráz překazit plány, že je až neuvěřitelné, že je to pouhá náhoda. Má silnou atmosféru a skvělý vizuál. Umí pozoruhodně zamávat emocemi: vyvolává celé spektrum pocitů, od euforie přes vztek až k beznaději a marnosti - a tím se skvěle pojí k tématu. Nicméně je to hra, která hráče po hodině-dvou soustředěného snažení dovede "odměnit" tím, že ho zatípne jednou-dvěma kartami a jedním špatně (pře)hozeným hodem. Ráda si tuhle frustraci čas od času zopáknu, ale na časté hraní to pro mě není.

Black Sonata (2017)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx Malá, ale velmi vydařená dedukční sólovka, kde si procvičíte logiku i paměť. Ten nápad, jak řešit v sólu skrytý pohyb a jak lze klíčovou dirkou vysledovat hledanou paninku, je výtečný a napínavý a velmi zábavný. A to potěšení, když té bestii nadeběhnete a najdete ji přesně tam, kde jste přesvědčení, že musí být! Když k tomu přičtete, že hra má stylový vzhled a že si ji lze levně vyrobit doma "na koleně", je to celkově super záležitost.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx Milé, chytré, relaxační. Krásný kousek za sympatickou cenu.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx Velmi přístupná pravidla, krásný vizuál, napětí, atmosféra, variabilita. Běháte po mapě a snažíte se splnit nějaké úkoly a nakonec vykosit úhlavního potvoráka, což vám komplikuje množství dalších potvor a nedostatek času. Velký podíl náhody, který ale napomáhá znovuhratelnosti. Zábavné vylepšování prostřednictvím šílenství, což hráče občas vede až k masochistickému hazardu, protože určitá vylepšení zkrátka chcete a potřebujete. Mám dvě výhrady: k nesmyslné Desce příběhu (potřebná je na ní pouze stupnice, zbytek je místo zabírající kus papíru na který všichni hráči nedohlédnou) a ke gradaci finále (postup Prastarého přidává nová další a další a další pravidla roztroušená na spoustě míst a člověk namísto příběhu řeší, aby na něco někde nezapomněl.) Na to, jaké má hra téma, umí být někdy překvapivě vtipná. Celkově i přes výhrady velké nadšení - hra má vše co mě baví na Arkham horroru3 a Zombicide, a spoustu zábavných nápadů a momentů, které mi v AH3 a ZC chyběly. CHCI POKRAČOVÁNÍ! :)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Zábavná pirátská odechovka skvěle evokující téma a velmi dobře hratelná i v sólu, pokud zvládnete obsluhovat více postav. Stylem i (ne)náročností pravidel patří někam do příbuzenstva všemožných Pandemiců, ale umí lépe atmosféru a příběh. O znovuhratelnost se (krom jiného) stará modulární herní plán, jehož šikovné nastavení je prvním předpokladem úspěchu. Kooperaci podporuje zajímavá možnost přenechat své akce dalšímu hráči, což ale zase tak často nevyužijete, většinou by každý potřeboval sám víc akcí než aby mu nějaké zbývaly. Dále tu máme příjemnou hrací dobu a hezké figurky a grafiku, tak mě docela udivuje, že hra nesklidila větší pozornost nebo nezískala českou lokalizaci.

Hodnocení hráče: xxxxxxoooo "Dračák" převedený do deskovky. Má to atmosféru i adekvátní výtvarné zpracování. Ale podle mě je na hře vidět, že je stará. Množství všeho, co se kde musí zohledňovat, kombinovat a vyhodnocovat, aby se prošlo nijak složitým příběhem, mi přijde neúměrné a přeplácané - zvlášť když v podstatě to není nic víc než kostkovaná. Z appky jsem taky nijak nejásala, protože spoustu věcí si stejně člověk musí dovyhodnotit sám a odklikávání po každé postavě je otravné - ale díky tomu jsem docenila fungování modernější appky v Panství nebo Pánoprstenu. Pro hraní s dětmi je Descent stále jedinečná záležitost, ale dospělí už dnes mají lepší nabídku.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx Naprosto skvěle vymyšleno a prokombinováno. Jen je potřeba si opravdu udělat čas a odehrát to v nějaké sérii a ideálně tak, abyste poznámky a mindmapu nemuseli stále skládat nebo improvizovat znovu a znovu.

Dreamscape (2019)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx Kouzelná oddechová záležitost s jednoduchými pravidly. Klidná neadrenalinová logická hra s něžným designem, kterou si lze užít i když člověk hraje sám a jen se snaží překonat sám sebe.

Horrified (2019)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Zábavná oddechová hříčka s jednoduchými pravidly, dobře implantovaným tématem a příjemnou herní stopáží. K artu mám výhrady - herní plán mě vulgárně ostrou barevností trochu tahá za oči, tematicky to bohužel k černobílým hororovým filmům vůbec nejde a při hře je to celé dost nepřehlené - ale asi (snad) se ta pestobarevnost může líbit dětem. Figurky nic moc, ale atmosféru dělají. Zaměření tedy rodinné, ale pokud si zvednete množství monster, tak to může být i napínavé.

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo Jiná varianta původního Horrifiedu. Stejná pravidla, dějově jiná dekáda. Na první pohled výýýýrazně hezčí vizuál, v praxi bohužel trpící stejným neduhem jako starší brácha (a mnoho jiných her) a to je totální nepřehlednost skrumáže na herním plánu. Velmi ale potěší samostojný (!!!) pytlík na žetony. Mrzí mě, že potvoráků není víc a nemohu se zbavit pocitu, že ty v první edici jsou lepčí. Tím spíš, že jeden (Big Foot) má poněkud nedořešený pohyb. Za tyhle nedokonalosti nemohu dát plný počet, přestože jinak jde o mou oblíbenou čistě oddechovou hru.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx Originální a vtipný nápad.

Hodnocení hráče: xxxxoooooo Rozpaky. Postavy jsou opravdu z filmu, což je na první pohled efektní, ale za cca polovinu z nich vůbec nemám chuť hrát. Dochází zde třeba k situacím, kdy výhra znamená, že z ostrova zdrhnou dospělí, aby tam svému osudu ponechali dítě, které už nemá sílu (karty) někam dolézt a jediné co může, je dělat krmivo, aby hru mohli dovyhrát ostatní. Tematické ano, zábavné nikoliv. A u rodinné hry trochu podivný koncept. Nevím, jestli jako dítě by mě potěšilo být sežrána dinosaurem a namísto své postavy pak nafasovat jako další figuru nějakýho starýho dědka. Pěkný je modulární herní plán a zajímavá je strategická možnost aktivovat/deaktivovat elektrické ploty. Nicméně to nestačí, je to celé nějaké nedomyšlené - jsou lepší kooperativní hry.

Hodnocení hráče: xxxxxxoooo Sice funkční, ale hrála jsem po Detektivovi (z kterého jsem nadšená) a ve srovnání s ním mi to přišlo výrazně nezáživnější - stačilo by mi to bohatě celé jen jako čistá mobilní aplikace. To, že je k tomu potřeba se hrabat různými kartičkami mi nepřišlo jako přidaná hodnota, ale jen jako zdržování.

Last Bastion (2019)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx Krásná hra s jednoduchými pravidly. Pěkně to odsýpá a člověk má stále co řešit. Velký podíl náhody dokáže pořádně zatopit, ale s tím se holt musí počítat. Naštěstí to má ideální stopáž, takže když vás karty i kostky prasí, netrápíte se moc dlouho.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx Zdaleka ne tak špatná, jak jsem se podle Zatrolenek (a Deskofobie) obávala. Naopak - prima oddechovka - mix Pandemicu, Zombicide a Zimy mrtvých. Hrála jsem pouze sólo a ve dvou koop mód - a hrát to kompetitivně nebo ve víc jak dvou hráčích bych chuť neměla (a pět hráčů je podle mě od autora ústřel). Chodí se po mapě, zabíjejí se zombíci, sbírají a využívají se různé věci a hlavně plní úkoly a musí se přežít a stihnout vše za vymezený počet tahů. Čili je třeba i trošičku přemýšlet, jak postupovat co nejefektivněji, což komplikuje nemalý vliv náhody. Moc pěkný vizuál, ale při hře občas nepřehledný. Obtížnost je srovnatelná s jmenovaným Pandemicem na základní úrovni - když přijdete jak na to, je to pak už jen o tom neudělat chybu. A itemeeples jsou zkrátka úplně boží a úplně zbytečné. Zombíky jsem si do hry musela dát větší, ty zelené blechy mě nebavily. Plný počet hvězd za poměr cena/výkon, protože za ty prachy je to bezkonkurenční.

Maquis (2013)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx Parádní hlavolámek se silnou atmosférou a příjemnou (krátkou) stopáží. Rozloženo za minutku, hezké na pohled, vejde se i na menší stolek a na cesty do baťůžku. Používám materiály a pravidla fanouškovsky přeložená zde ze Zatrolenek (upřímný dík za ně) a přiznám se, že si nejsem vždy jistá, jestli čistě technicky vzato plním misi správným způsobem. Ale napínavé je to i tak. Kéž by bylo víc takových krátkých plnokrevných epických (!!!) sólovek.

Hodnocení hráče: xxoooooooo Mutant různých Marvelovek z posledních let s velmi nehezkým herním plánem. Totálně předražená. Množství postav, možností a úkolů, ale namixovaných tak, že to působí spíš úmorně než lákavě. Nevylučuji, že znalci marvelovského univerza si na tom něco najdou, mě to přišlo pouze divně přeplácané. Pejsek s kočičkou uvařili dort - pardon deskovku. Nebo jsem smysl této hry nepochopila...

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx Jednoduchá zábavná svižná přímočará mlátička s uživatelsky velmi vstřícnou modulární stavbou hráčských balíčků. Vizuálně velmi vydařená - a to mám k Marvelu lehkou averzi - ale tohle má šmrnc. Veeeelká škoda, že hra si nevysloužila další české lokalizace.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx Skvěle vymyšlený soft Zombicide. Oproti klasickým verzím rozumná cena, menší nároky na přípravu, prostor, čas a peněženku - a výrazně méně plastu, což já osobně vítám. Pravidla jsou přímočará a rychle vstřebatelná a hraní velmi svižné. Přestože vyhrát je poměrně snadné (stačí si dát majzla na extra aktivace) příjemnou porci hráčských rozhodnutí (hlavně ohledně nejvýhodnějšího pořadí postav a využití supersíly) hra poskytuje. Škoda, že nejsou nějaké takové bejby verze i pro ostatní klony Zombicide, kéž by CMON o něčem takovém začal uvažovat.

Hodnocení hráče: xxxxxooooo Asi dobrý, ale ne pro mě. Hráno sólo s aplikací a nejsem cílovka (tipuji, že tou jsou luštitelé logických úloh a různých chytrých hádanek, které baví promýšlení X tahů dopředu). Komiks neznám, tak to pro mě zůstalo dost abstraktní.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx Krásně morbidní námět a tematicky vychytaný design. K workerplacementu jsem si musela najít cestu, ale tento umí vyprávět příběh. Shánění a recyklace mrtvol je překvapivě zábavné.

Mysterium (2015)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx Vynikající variace Dixitu.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Zdaleka ne tak složité, jak se zdá při čtení pravidel - aneb jednoznačný vítěz o to, jak k vcelku přístupné hře vytvořit co nejkomplikovanější pravidla - bohužel. Díky tomu rozchodit to byla pro mě hráčská maturita. Jakmile to člověku docvakne, hraje se to už v pohodě, protože mechaniky jsou dobře provázané s tématem a komponenty jsou funkčně ošetřené ikonkami. Produkčně malé ale moc vydařené. Vzhledem k bohatým bonusovým faktografickým poznámkám klenot a rarita. Herně je to ale hooodně o náhodě. Když vám nepadají kostky a nejdou karty, nenaděláte nic. A v sólu se dokonce může stát, že se vše sejde tak, že splnění vítězných podmínek je de-facto nemožné. Zážitek to ovšem bývá i tak. Hvězda dolů za ta pekelná pravidla, ale jinak to cením vysoko. Je to pozoruhodná záležitost.

Palm Island (2018)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx Super origoš nápad a při cestování poklad.

Hodnocení hráče: xxxxxxoooo Variabilní a dobrodružná záležitost se sice už trochu zdevalvovaným tématem, ale moc pěknou grafikou, rychlým setupem (když nezapočítávám stavbu balíku) a vysokou znovuhratelností. Chválím rychle vstřebatelná pravidla. I přes velké nadšení ale dávám dvě hvězdy dolů. Jednu za "nutnost" dokupovat druhý Core z nějž už člověk většinu ani nevyužije. Druhou za nastavení scénářů v Core. Nebýt diskuzí a laviny rozšíření potvrzující kvalitu hry, tak ji u Anduiny odložím s tím, že "kdepak asi soudruzi z USA udělali chybu"... Herní zážitek, který očekávám, mi u dvou scénářů ze tří poskytne až hra za dva hráče - a jako někdo, kdo si hru kupoval kvůli sólo hře se cítím být trochu podvedená. Sice věřím, že Anduinu i Útěk lze zahrát s balíkem jednoho hráče, ale závislost na náhodě v takovém případě je pro mě už za hranicí.

Pandemic (2008)

Hodnocení hráče: xxxxxxoooo Jednoduchá nenáročná hra s příjemně rychlou přípravou, krátkou herní stopáží a průměrným grafickým zpracováním - přiznám se, že vzhledem k velké oblibě jsem čekala větší pecku. Jakmile přijdete na strategii, jak to hrát, naučíte se postavy a znáte těch pár událostí, je to už trochu monotónní - a hlavně o tom, neudělat chybu. Nicméně je to vlastně klasika.

Hodnocení hráče: xxxxxooooo Klasický pandemický systém šperkovaný obměnami, kdo zná různá rozšíření a různé verze Pandemicu, toho už to asi na zadek neposadí, příběh zase až tak silný není. Díky této hře jsem zjistila, že nechci hrát legacy. Neustále se měnící pravidla mě stresují. Když mě něco ba, chci si to užít víckrát, když mi něco nejde, chci tomu přijít na kloub - takováto legacy neumožňuje ani jedno, protože i druhé hraní v tomtéž měsíci už je s jinými vstupními podmínkami.

Hodnocení hráče: xxxxxxoooo Příjemná varianta Pandemicu s hezčím artem a výraznějším propojením s tématem. Když vybudujete obranný val a začínáte mít nad barbary navrch, připadáte si opravdu jako vojevůdce. Hvězda dolů za znovuhratelnost. Start hry je na rozdíl od klasického P nastavený přesně danými kartami a vývoj je díky migračním trasám také předvídatelný - když si po několikerém hraní si svedete "nadrilovat" vhodné postupy a zjistíte, co se kdy vyplatí, tak už vás hra nemá moc čím překvapit.

Hodnocení hráče: xxxxxxoooo Atmosferická rychlovka z lovecraftovského universa na necelou hodinku s "pandemicky" jednoduchými pravidly - přičemž nejde jen o pouhé překlopení Pandemicu do jiného tématu - hra má i několik zábavných obměn (hlavně šílenství). Oproti lasickému Pandemicu mi to přijde méně vyvážené. Pěkné provedení: krásný herní plán, figurky sice neoslní, ale určitě se na atmosféře podílejí lépe než kdyby šlo jen o halmičky a abstraktní žetonky. Celkově má hra co nabídnout když hledáte něco atmosferického, ale krátkého a jednoduchého, a přitom trochu víc na přemýšlení než třeba Temné znamení.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx Smyslem hry je stát se postavou v hororovém příběhu a ten si prožít a užít. Nic víc a nic míň. Mechanicky je to tedy něco jako gamebook s deskovou 3D vizualizací situace a nezřídka se hráč nemá ani moc o čem rozhodovat a buď jen inkasuje potíže nebo dělá to jediné co dělat lze. Hodně času strávíte zíráním do aplikace a odklikáváním toho či onoho. Znovuhratelnost je diskutabilní: když člověk zjistí, co ten který scénář chce a uhraje to, nemá už leckdy důvod ho hrát podruhé. Nicméně většinou na to napoprvé nepřijde nebo pokud přijde, nestihne vždy vše potřebné realizovat včas. Takže na výhru je většinou potřeba pár pokusů. I když jako každá kooperativní hra je i tato zcela hratelná sólo, v sólu mě aplikace nesmírně nudí a prudí a mám dojem, že by mě to více bavilo jako 100% appka bez těch deskoherních součástek. Přes množství negativ však hru cením vysoko. Když má člověk správné/ho spoluhráče a když se člověku podaří patřičně vnořit do příběhu, je to jedinečný zážitek.

Red November (2008)

Hodnocení hráče: xxxxxooooo Ujetina. Komoušská rozpadající se ponorka plná ožralejch trpajzlíků, na které se zvenčí dobývá Kraken. :D Pro pobavení prima a ten nápad, kdy si de-facto dopředu "sázíte" na výsledek svého následujícího hodu, je taky dost zajímavý a nevšední. Ale je to spíš jen praštěná zábavná raritka než seriózní hra.

Hodnocení hráče: xxxxxooooo Mikrohra na pár minut, když máte chuť si chvilku zaházet kostkami a nevařit si hlavu. Po baráku vás bude honit bubák (pardon: duch) a dokud nehodíte co máte, (a pokud hodíte, co nemáte) ven se živí nedostanete. Umí to atmosféru i příběh - i když je to opravdu jen taková prkotinka...

Space Alert (2008)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx Velmi originální adrenalinový nářez. Autor hry je u mě génius.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Sympatický kousek z kategorie nenáročných rodinných her. Prima nápad se sloupečky s žetony = jiné zakomponování náhody než klasické kostky a tedy osvěžující. Jen mohlo být nějak vyřešeno i jejich míchání, pokud si člověk sám nezaopatří nějaký zlepšovák aby je při míchání nepřevrátil (např. plochou krabičku s víkem), je to po chvíli trochu opruz. Hra velmi zdařile odráží seriál a pro maximální zážitek je dobré ho znát. Doufám v "deskozhernění" dalších sérií. Plusy: jednoduchá pravidla, dva scénáře, příjemný art, výstižné převedení předlohy do deskovky, adekvátní poměr cena/výkon. Mínusy: absence škálování obtížnosti, malá variabilita (strategie jak vyhrát je daná designem), neustálé míchání žetonů je krapet nepohodlné. Všechny tři věci šly při troše snahy vyřešit.

Svět divů (2020)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Překrásně ilustrovaná svižná oddechová "lušťovka" (luštíte jak to co nejlíp nakombinovat) s přiměřeným osvěžujícím prvkem náhody. Neeurohráč líný propočítávat to do důsledků si může na konci užít vzrušení z překvapení, jestli mu to vyjde a jak.

Hodnocení hráče: xxxxxooooo Nenáročná oddechovka založená na kombinaci náhody a lehoučké strategii při vyhodnocování pravděpodobnosti toho, co můžete kostkami naházet. Vhodná pro někoho, koho baví házet kostkami a nic moc víc ke štěstí nepotřebuje. Mozek zde můžete nechat odpočívat. Výhrady mám k pravidlům a podobě herního materiálu. Pravidla by mi - vzhledem k primitivnosti hry - více vyhovovala jednodušší v základu - s většími obměnami danými až jednotlivými prastarými. A herní materiál: některé komponenty mají mini velikost, fonty na úrovni rozsypaného pepře a grafiku neúměrně kudrlinkatou vzhledem k míře zmenšení - přitom krabice je z půlky prázdná. Obojí (pravidla i komponenty) by myslím šly vyladit lépe.

Tetrarchia (2015)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo Hra typu Pandemic (Fall of Rome) nebo Záchranáři, ale založená na kostkách. Takže velký vliv náhody, ale také velmi tématická, protože předvídat nemůžete opravdu vůbec nic, resp. pouze tím způsobem: že kde máte nepokoje, tam snáz dojde k povstání a že povstání mají nepěkný sklon k tomu se šířit. V jednu chvíli máte pocit, jak máte vše pod kontrolou a vzápětí vám série povstání zdemoluje celou říši. Kostky dokáží čarovat neuvěřitelné situace, např. když vám hází dokola povstání v jednom regionu a to zrovna v tom, který jako jediný nemá zabezpečenou hranici. Vzhledem k lahůdkově rychlému setupu, adekvátně nastaveným pravidlům a téměř kapesnímu formátu je dost návyková a to tím spíš, že nějakou porcičku herního adrenalinu poskytne skoro vždy. Další bonus je velmi široká škála obtížnosti a pár rozšiřujících modulů a scénářů. Záporem je zmíněný vliv náhody, díky kterému může být hra až nudně snadná nebo naopak v podstatě nevyhratelná. Škoda, že nevyšla u nás, zákazníka by si myslím našla.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx Malé, chytré, náročné. Překvapivě variabilní - s jinou skladbou úkolů musíte hledat úplně jinou strategii. Umí to řádně zavařit hlavinku. Velmi mi vyhovuje, jak je definována výhra a že nemusím hledat skóre někde v nějaké tabulce. Je skvělé, že to vyšlo komplet i s rozšířeními.

Hodnocení hráče: xxxxxooooo Svižnější štíhlejší variace Temného znamení. Plusy (i ve srovnání s TZ): - gradace pomocí stupnice hrozby - zúčtování (napínavější závěr než má TZ) - asistence (prvek podporující kooperaci mezi hráči) - pouta (prvek obměňující podmínky a snižující tak repetetivnost hry) - možnost dokončit jen jednotlivé cíle na misi - zjednodušení nepřátel - kartonové standies (namísto těch otravných pidižetonů postav v TZ) Mínusy (i ve srovnání s TZ): - velký podíl náhody (nejen jak padají kostky, ale mám dojem že u X-MEN i jak se sejdou karty) - málo stojánků pro standies (musíte je přehazovat) - poměr cena/výkon Další rozdíly: - náznak děje - strategie: u TZ hlavně možnost/nutnost různé kostky přidávat nebo ubírat (přičemž složení symbolů na kostkách se se zásadněji liší) - u X-MEN hlavně taktika ohledně množství a podmínek přehozů a přetočení vyplývající ze speciálních vlastností na kartách hrdinů, asistence a mutantů (přičemž složení symbolů na kostkách se liší jen málo).

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Menší, jednoduchý, ale velmi dobře vymyšlený a hezký kousek. Jedna z her, které umí i z mála vykouzlit atmosféru a ždibec příběhu.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx Logická pravidla, perfektní vizuál. Napětí tvořené kombinací hlavního a tajných úkolů, kvůli kterým musí hráč někdy jednat proti zájmu jiného hráče - a to i když není zrádcem. Herní mechanismus díky kterému situace postupně skvěle houstne a do poslední chvíle není rozhodnuto, takže se hráč nemusí nudit s tím, že to má už stejně prohrané. Výborná znovuhratelnost.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx Můj první Zombicide, čili nemám žádné srovnání s jinými verzemi - a jedním slovem: "nadšení". Hra je svižná, má přiměřenou dobu přípravy, a dost jednoduchá pravidla, aby si ji člověk užil hned a ne až když se ji dostatečně naučí. Při hraní zažívám opravdu dobrodružství. A konečně hra s dobře napsanými pravidly - nenudnými, s logickým pořadím sdělování informací a názornými příklady. Bohaté a krásné komponenty opodstatňují výši ceny. Snad jen ke grafice pravidel bych měla tu malou výhradu, že tak velkorysé pojetí mohlo být přátelštější k lidem s nějakou tou dioptrií - mám na mysli ten vlasový pidifont. Doufám v lokalizovaná rozšíření - i když i v základu je materiálu dostatek.

Hodnocení hráče: xxxxxooooo Rychlý tetrisový hlavolámek. Mechanika je vlastně abstraktní, ale ta Zombicide grafika tomu dává šťávu. Nicméně není to hra, která by si dokázala udržet můj zájem setrvale, chvíli jsem si s tím pohrála, ale není to nic, k čemu by mě lákalo se ještě vracet.

Vybíráme z Bazaru

Prodám Intriky
Prodám Intriky
Akt. cena: 299 Kč
Končí za: 10 dnů

Nejnovější otázky

další >>

Offcanvas