faszik

Jméno: Jan Koláček

Obec: Kostelec nad Labem (Okres: Mělník)

Úroveň: Častý přispěvatel

Další úroveň: 9 / 250

Bazar index: 19 0 0

Zatroleným hráčem: 5381 dnů

Naposledy přihlášen: včera

Hodnocené hry

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo Parádní hra. Před vydáním jsem ji hrál na testování a hned jsem věděl, že mi rozšíří sbírku. Nabízí spoustu cest, jak ji hrát. Jediné, na co si podle mě musí člověk dát při hře dobrý pozor, je, aby měl dostatek stálých zdrojů. Řekl bych nutnost v každé partii. Líbí se mi i sólo mód, i když "protihráč" neboduje a tudíž ho člověk nemůže porazit. Měl bych dva komentáře k produkční stránce. Velikost krabice definuje dvouvrstvá herní deska se stupnicemi. Nevím, zda by bylo možné ji udělat produkčně jinak? Třeba ji nějak skládat jako "puzzle dílky" v Břinku ve vesmíru, nebo ji prostě nějakým jiným způsobem "rozložit" na menší části. Každopádně pokud by se to povedlo, mohla se celá hra vejít do mnohem menší krabice. Takto je víceméně poloprázdná. A druhá věc - místo jedné "plonkové" karty s obrázky tam mohla být lama karta, na které by byla tabulka s bodováním za žetony raket, družic...takto musí člověk koukat do pravidel (alespoň já, protože tohle si fakt nebudu pamatovat) a to je otravné.

Alhambra (2003)

Hodnocení hráče: xxxxxxoooo

Hodnocení hráče: xxxxxxoooo

Hodnocení hráče: xxxxxooooo Za mě jednoznačně nejslabší hra z trilogie Západního Království. Pravidlově jednoduchá hra, která pravděpodobně nebude mít náročnějším hráčům po pár partiích co nabídnout. Osobně mi přijde nedotažený mechanismus zajímání workerů, kdy je hráč zajatých workerů postihnutý vlastně několikanásobně. Přijde o zdroje z míst, kde je měl. Pokud chce workery dostat zpět dřív, musí platit, nebo si vzít dluh, případně musí "vyplýtvat" akci, aby je vyzvedl z vězení a pokud to nestihne včas, bude pravděpodobně bitý na reputaci a případně ještě dostane dluh. Zatímco hráč, který "škodí", z toho nemá postih vlastně žádný, ani na reputaci. Naopak z toho může ještě získat slušný peníz. To mi nedává žádný smysl. Stejně jako mi nedává smysl "zajímání" vlastních workerů, kdy se musí platit první mince výběrčímu daní (chápal bych, pokud bych tu první minci zaplatil do společné zásoby - jako že najmu a zaplatím někoho, kdo pro ně dojde).

Hodnocení hráče: xxxxxxoooo Hra má dobré mechanismy, které do ní perfektně zapadají a dávají smysl. Pro mě je problém v tom, že to je až příliš přesná ekonomická simulace, ze které se zcela vytratila zábava a zůstala už pouze matematika v čiré formě (a to hraju zejména eura a počítání mi normálně nevadí). Ve více hráčích navíc může být problém delších prostojů, pokud člověk nemá některou továrnu a tím pádem neprodukuje ani nic neprodává (zvlášť pokud to hráči nevyhodnocují souběžně, ale postupně kvůli "kontrole správnosti vyhodnocení") - to vlastně udělá jen jednu akci + rozvoj během cca 10 vteřin a potom čeká (chraň bůh, aby neměl postavené dvě továrny, které jdou po sobě). Tyto dojmy jsou po první hře, která byla ale zároveň i má poslední hra. Určitě si ji nebudu chtít zahrát znovu.

Bang! (2002)

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo

Bot Factory (2022)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo Velice dobrá hra. Perfektní zpracování, funkční insert, pěkná grafika. Pravidlově jednoduchá, ale hlavu dokáže velice hezky zaměstnat. Cena je trochu vyšší, ale odpovídá kvalitě zpracování. Asi jediná věc, kterou bych hře celkově vytkl, je výběr náhradních dílů na palety (na první desce) při setupu. V insertu má každá barva robota svoje místo. Není zrovna praktické roztříděné dílky smíchat, dva vybrat a pak je znovu roztřídit, aby se mohly dát na druhou desku. Proto dílky vybírám náhodně za pomoci dvou šestistěnný kostek (celkem čtyři hody), což tenhle nonsence elegantně vyřeší a rozhodně urychlí.

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo

Canvas (2020)

Hodnocení hráče: xxxxxooooo Produkčně moc pěkná hra se zajímavým nápadem "vrstvení" karet na sebe. Na tento nápad je ovšem násilně napasovaná hlavní mechanika hry - set collection, která se zbytkem hry absolutně nesouvisí. Výsledkem toho celého je hezky vypadající kýbl nudy, kde může být "malování obrazu" nahrazeno prakticky čímkoliv, co vás napadne, třeba sbírkou zpívajících brambor. V případě volby filleru mezi velkými hrami bude Canvas v pořadí vždy až za kvartetem, pexesem a hrou na pět kol s názvem "kdo udělá hlavou do zdi větší díru" (samozřejmě za předpokladu, že tu hru vůbec někdo přinese...a to asi dřív pojede čert na bruslích do práce).

Carcassonne (2001)

Hodnocení hráče: xxxxxxoooo

Hodnocení hráče: xxxxxooooo

Hodnocení hráče: xxxxxxoooo

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo

Hodnocení hráče: xxxxxxoooo

Citadela (2000)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo

Hodnocení hráče: xxxxxxoooo

Hodnocení hráče: xxxxxxoooo

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo

Duch! (2010)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo

Halali! (1973)

Hodnocení hráče: xxxxxxoooo

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo Mechanicky velice dobrá hra, i když na jejím designu je dle mého znát, že je to relativně starší počin. Zdá se mi přechválená. Téma se z ní postupně vytratí a část věcí tam (z tohoto pohledu) ani moc nedává smysl. Mám tím na mysli hlavně skládání zboží do rastru, ať už v osadě, nebo ostrovech či budovách. To mi přijde do hry napasované dost na sílu (jen, aby se se získanými dílky muselo ještě něco dělat) a navazující nutnost pravidel umísťování dílků stejně tak (hej, nemůžeš dá v osadě kůži a kosti z velryby vedle sebe). Caverna je za mě lepší hra, ve které se téma drží daleko více a vše, co tam člověk dělá, dává smysl. Moje resumé je, že pokud hru čas od času někdo navrhne na zahrání, asi se bránit úplně nebudu, ale sám ji na hraní nenavrhnu. Není to pro mě must have kousek a jsem rád, že jsem si ji mohl před možným nákupem vyzkoušet, protože jsem o ní vážně uvažoval.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo

Jamajka (2007)

Hodnocení hráče: xxxxxxoooo

Jambo (2004)

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo

Jenga (1986)

Hodnocení hráče: xxxxxxoooo

Hodnocení hráče: xxxxxxoooo

Karak (2017)

Hodnocení hráče: xxxxxooooo Pro děti super 8/10. Pro rodiče, kteří to s nimi mají hrát kýbl nudy a dost často i frustrace, takže 3/10. Existují podstatně lepší rodinné hry, které baví jak děti, tak rodiče.

Kaskádie (2021)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo Rychlá, pravidlově jednoduchá hra, kterou si může zahrát rodina s dětmi, ale také ostřílení hráči a oběma skupinám má co nabídnout. Může sloužit jako filler mezi většími hrami, ale umím si i představit, že si ji zahraju i víckrát po sobě a nebude mi to vadit. Karty bodování zajistí dobrou variabilitu a znovuhratelnost hry. Prostě ta hra dělá, co má a dělá to dobře. Jediné negativum, které mne napadá, je její cena. Ta mi vzhledem k povaze hry přijde docela vysoká.

Kuba (2007)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo

Mafia City (2012)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo

Makroskop (2016)

Hodnocení hráče: xxxxxooooo Možná bych to ani nenazýval hrou. Té hry, resp. herních rozhodnutí tam zrovna moc není. Některé věci na obrázcích dnešní děti neznají, takže samozřejmě nemají vůbec šanci je uhodnout (třeba žiletka, špulka s nití, rovnoramenné váhy..). Takových obrázků tam ale není zas tolik. Jinak na to, jak je to jednoduchá záležitost, nejsou pravidla žádná hitparáda. I přesto všechno je to s dětmi vcelku zábavné. Ale asi stačí projít všechny obrázky jednou (je tam dohromady 400 obrázků, takže to je na 40 partií). Znovu už bych asi to absolvovat nechtěl.

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo

Messina 1347 (2021)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo

Hodnocení hráče: xxxxxooooo Možná to ve více hráčích bude zábavnější, ale ve dvou mi to přišlo jako pěkná nuda. Většinu hry jsem dokázal sledovat soupeře, co chce stavět a až ke konci, kdy už měl každý větší množství budov na různých místech, to začalo být zajímavější. Primárně kupuji hry, které jsou zábavné a dobře hratelné už od dvou hráčů. Tuhle jsem po zahrání vyškrtl ze svého wishlistu.

Hodnocení hráče: xxxxoooooo Za mě velice špatná hra. Je silně inspirovaná Osadníky z Katanu (což by samo o sobě vadit nemuselo), kteří jsou o nějakých 15 let starší a kteří mě mimochodem baví mnohem víc, než tento pokus o hru. Na to, že to je hra stará jen cca 6 let, tak je design naprosto zastaralý. Např. hoď na kostce křížek a kolo nehraješ? Pokud to hodíš znovu, tak si vezmi jako útěchu jeden zdroj. Ale musíš si pamatovat, co jsi to vlastně minulé kolo hodil. Děti hra vcelku baví, ale pokud budu vybírat já, co se bude hrát...tak tohle to rozhodně nikdy nebude. Pevně doufám, že na ni zapomenou a že se jí budu moct brzy zbavit.

Hodnocení hráče: xxxxxxoooo Mechanicky je hra velice dobrá. Bohužel jsem od ní měl jiná očekávání. Normálně mi abstraktní hry nevadí, ale zde jsem prostě čekal, že když se hra jmenuje Newton, tak se bude hemžit zajímavými technickými vynálezy a objevy a že z toho ta věda bude cítit. Opak je bohužel pravdou a téma by se dalo nahradit absolutně čímkoliv, co vás zrovna napadne, když se podíváte z okna. Prostě ta hra je ryze abstraktní a konkrétně v tomto případě mě to velice zklamalo. Ani graficky bych hru nehodnotil zrovna jako masterpiece. Navíc některé ikony nejsou zrovna intuitivně čitelné a ze začátku se také vcelku mohou plést akce Výuka vs. Studium.

Hodnocení hráče: xxxxxxoooo

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo

PitchCar (1995)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx

Hodnocení hráče: xxxxxxoooo

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxx

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo

Res Arcana (2019)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo

RoboRally (1994)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo

Runewars (2009)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo

San Juan (2004)

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo

Scrabble (1948)

Hodnocení hráče: xxxxxxoooo

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo

Small World (2009)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo Ta hra je super. Nehrál jsem PC předlohu, ale ze hry mám obdobný pocit, jako když jsem hrával na PC Commandos. Mechanika skrytého pohybu na toto téma perfektně sedí a vidím zde velký potenciál na možné rozšiřování - nové druhy terénů, mapy, předměty, schopnosti obránců atd. (škoda, že už je první rozšíření nedostupné, bral bych ho hned). Produkčně je hra na velice vysoké úrovni. Celkově bych viděl pouze jediné ale...hráči musí znát velice dobře pravidla (zejména ten hrající za snipera), jinak to může hru slušně poškodit (samozřejmě předpokládám, že sniper úmyslně nepodvádí). V pravidlech by pak možná mohl být ukázaný zakreslený výsledek na konci hry jako příklad, aby bylo vidět, co všechno je vhodné, aby bylo zakreslené. Každopádně i přes nějaké detailnější zakreslení se po konci hry hráči asi moc nedopátrají detailů průběhu hry, protože si nebudou pamatovat přesné pozice obránců v daných tazích, to by si museli mít fotografickou paměť, nebo si udělat fotku po každém tahu.

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo Za mě dobrá rodinná hra, která nabízí zajímavé mechanismy a dostatek herních rozhodnutí, aby nenudila ani hráče, tak jako některé jiné rodinné/dětské hry. Samozřejmě je třeba mít na paměti, že se stále jedná o rodinnou hru a neočekávat od ní něco víc. Není úplně vybalancovaná a vcelku rychle lze poznat, jaká cesta vede k vítězství. Vytkl bych také pár věcí z produkčního hlediska. Insert - i když o něm asi přemýšleli, tak bez přiloženého obrázku, nebo shlédnutí videa to člověk intuitivně asi nedá. Hlavně ani tak to tam nesedí dobře a “šponuje” to krabici. Deska pro karty strážců mohla být trochu větší, aby se tam karty vešly lépe. Složení strážci se rozpadají, takže to bude chtít lepidlo. Začínající hráč nutně nepotřebuje složený strom, ale stačil by obyčejný žeton. Z pohledu pravidel mi nepřišlo jednoznačné, kdy se mohou hrát bonusové akce a také jak řešit stav, kdy dojde nabídka strážců (např. úrovně 1, to ve čtyřech hráčích není zas takový problém)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo Dvěmi slovy “Perfektní hra”. Jednoduchá pravidla stylu vezmi si kartu a zahoď kartu, kde je ale velké množství kombinací, které velice dobře sedí i tematicky. Krásná ukázka toho, co lze udělat s malým balíčkem karet. Samotná hra je na cca 15-20 minut. Možná tentýž čas ale zabere počítání skóre, což je asi jediné negativum. To lze eliminovat za použití webové kalkulačky https://fantasy-realms.github.io/index.html (aplikaci na iOS jsem už nenašel a prý stejně nepočítala úplně správně). Noví hráči budou mít rozhodně nevýhodu oproti hráčům, co balíček znají (totéž platí zejména pro dvě z divokých karet). Může sloužit jako filler mezi velkými hrami, ale umím si představit, že si ji zahraju třeba 3-4x za sebou a nebude mi to vůbec vadit. Jedna výtka k pravidlům - asi by tam nemusela být jako příklad uvedena kombinace karet s jedním z nejvyšších skóre (ať si na to přijde každý sám). Každopádně se těším na CZ rozšíření.

Théby (2007)

Hodnocení hráče: xxxxxxxooo

Thunderstone (2009)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo

Hodnocení hráče: xxxxxooooo

Tikal (1999)

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo Super záležitost, která skrývá velké množství zábavy. Každý scénář je jiný a hra má obrovskou znovu hratelnost, která je navíc umocněná možností kampaně. To vše je v malé kompaktní krabičce, u které mě nejdřív docela zarazila cena. Ale ta hra si ji naprosto v pohodě obhájí. Hru řadím mezi nejlepší v žánru něco & write. Jediné mínus bych viděl v tom, že po čase začnou vysychat fixy a rád bych viděl na e-shopech s hrami adekvátní náhradu (správné velikosti, tloušťky atd.), abych si ji mohl objednat (v případě, že většina už nebude psát) např. s nějakými novými hrami.

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo

Hodnocení hráče: xxxxxxoooo

Hodnocení hráče: xxxxxxxxoo

Yspahan (2006)

Hodnocení hráče: xxxxxxoooo

Hodnocení hráče: xxxxxxxxxo

Zooloretto (2007)

Hodnocení hráče: xxxxxxoooo

Vybíráme z Bazaru

Harry Potter Boj o Bradavice + rozšíření
Harry Potter Boj o Bradavice + rozšíření
Akt. cena: 2000 Kč
Končí za: 10 dnů

Offcanvas