Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 1 - 6 |
Doporučený věk: | od 14 let |
Herní doba: | 180 min |
Herní svět: | Fantasy, Středověk, Zombie |
Herní kategorie: | kooperativní |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | |
Autoři: | Jean-Baptiste Lullien Nicolas Raoult Raphaël Guiton |
Rok vydání: | 2018 |
Sdílej: |
Jump + water hole + problem ?
Jump i Bloodlust jsou pohybové akce, takže se na ně vztahuje "vše" co na normální pohyb. Například pokud chci při "zapnutí" Bloodlustu (stojím ve vodě) projít 2 vodní políčka, bude mě to stát o 2 akce navíc. V případě že chci dát Jump, z vodního políčka do dalšího vodního políčka, je to 1 akce navíc. V případě, že dám Jump z vody na suché políčko, kde je Ledge, bude mě to stát o 1 akci navíc....
No, přiznám se že z vody jsem byl taky trochu zmaten, jak se v ní používá Jump nebo Bloodlust, ale přijde mi, že když skáčeš směrem přes "bank" tak to máš klasicky za jednu akci jak píšeš, ale když skáčeš přes "ledge" tak mi to přijde že se na to pravidlo "Spend an additional action" vztahuje. Pořád se totiž jedná o akci "Leaving a waterhole zone" a tam máš postihy podle toho kudy tu zónu opustíš a jedna z těchto věcí to být musí.
Já si to představil tak, že na mělčině se prostě vpohodě odrazíš a převýšení je minimální, ale když opouštíš zónu přes ledge tak jsi po pás ve vodě a máš celkem převýšení.
Za mne
U akce Jump se píše, že nelze využít dovednosti, ale postihy platí. Takže skok (a že by byl pořádný), bych z vody udělal, ale s postihem (utratil akci navíc). Jen se to nedá přirovnat ani břehu, ani pohybu mezi vodními políčky a nakonec ani vylezení na římsu (strmý sráz?). Je to něco extra. Uznal bych, že vyskočit z vody je náročnější a připlatím si. Usuzuji tak jen proto, že Jump postihy respektuje.
PS.: a co úprava/přidání pravidla? Pokud provádíš Jump z vody na Ledge, tak jen za jednu akci, ale na políčko sousedící? Samotného mě překvapuje, že zombie sráz nevylezou, ale sám o sobě nijak neblokuje Linii výhledu. Jump totiž lze dělat jen do zóny, kam vidíš. Připomíná mi to prvopočátky Lary Croft, kdy poskakovala jen na místě. Jsem na linii výhledu trochu pes a u Zombicide mi přijde velmi volná (viz věže!).
U krvežíznivosti se nic nepíše, i když je to pohyb. Pokud ovšem nějaký Speed Enchantment umožňuje ignorovat efekty Waterhole (viz pravidla), tak rozohněný přeživší, který si to jde vyřídit se smradlavou horou masa by postihy také mít nemusel. Vodu profrčí a římsu vyběhne, ani neví jak. Tady se odrážím od toho, že Waterhole effects u výjimky pro Speed Enchantment jsou souhrnně všechny tři akce popsané v pravidlech pod Leaving a Waterhole Zone.
Boardgamegeek
Stejné dilema řeší/ řešili na BGG:
Jump dovednost v interakci s vodou:
https://www.boardgamegeek.com/thread/1951939/jump-and-water-jump-and-barriers
https://www.boardgamegeek.com/thread/1947635/water-jump-skill
Bloodlust dovednost v interakci s vodou:
https://www.boardgamegeek.com/thread/1947604/bloodlust
Nicméně je zajímavé, jak už tady v diskusi níže padlo, že kouzlo Speed zcela ignoruje efekt vody, a že v popisu u dovednosti Bloodlust není vůbec zmínka o nějakých pohybových restrikcích, jako je tomu u dovednosti Jump.
A dále, že běžci či (eventuálně nasazení) vlci vodou chodí také bez omezení. Samozřejmě s onou výjimkou, kde z vody mohou ve finále vylézt na pevný břeh.
Takže jak?
Ahoj.
Znovu otevřu tohle téma.
Jaké jsou postihy pohybu voda - voda při dovednostech sprint, skok, krvežíznivost?
A co voda - římsa ?
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Robinson Crusoe EN +doplňky
Akt. cena: 400 Kč
Končí za: 7 dnů