Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 1 - 6 |
Doporučený věk: | od 14 let |
Herní doba: | 180 min |
Herní svět: | Fantasy, Horror, Zombie |
Herní kategorie: | desková hra, kooperativní |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | |
Autoři: | Jean-Baptiste Lullien Nicolas Raoult Raphaël Guiton |
Rok vydání: | 2015 |
Sdílej: |
Nejhlučnější zóna a Neviditelnost
V poslední hře se nám vyskytla zajímavá situace a rád bych se ujistil, že jsme to zahráli správně. Hrál jsem postavu (přeživšího), která v jedné ruce držela kouzlo Neviditelnost a ve druhé bojové kouzlo nebo zbraň na blízko. Postava stála na políčku s velkým počtem zombií, vždy jich několik zabila a svůj tah ukončila zahráním Neviditelnosti. Protože ostatní přeživší nenadělali tolik hluku, zombie, které nikoho neviděly, se stahovaly k zóně s mou neviditelnou postavou, hromadily se u ní a byly takto postupně zabíjeny, zatímco zbytek party si v klidu a tichosti dělal své. Je to opravdu takto možné a dle pravidel v pořádku?
Já myslím že ano, pokud ostatní přeživší opravdu nedělali hluk a nebyli viděni, tak zombie by se měla vždy stahovat primárně za nejbližším zvukem, pokud nikoho na přímo nevidí. Aspoň já bych to tak hrál.
OK, díky za odpověď. Asi nejvíce mě přitom mátlo, že zombie na políčku s neviditelným přeživším se ve své fázi vlastně vůbec nehýbaly, protože už byly na místě s největším hlukem. :-)
Divím se, že vám to už z logiky věci nepřišlo naprosto přestřeleně silné :)
Nevím jaké je doslovné znění české mutace karty neviditelnost, ale píše se v ní zhruba že ti propujčí schopnost shnilý.
U schopnosti shnilý už máš jasně zmíněno že bys to takle hrát nemohl.
Rotten [Shnilý] ~ Jestliže přeživším ve svém tahu
ani jednou nezaútočil a nedělal žádný hluk,
umístěte k jeho figurce žeton shnilý. Dokud má
u sebe tento žeton, zombie ho zcela ignorují
a nepočítá se ani jako žeton hluku. Zombie na něj nezaútočí
a dokonce kolem něj projdou. Jakmile přeživší jakkoliv
zaútočí nebo provede hlučnou akci, o žeton přijde. Přeživší
i s žetonem shnilý musí použít akce navíc, aby opustil oblast
se zombiemi.
Pokud jsem to špatně nepochopil, tak si útočil a útokem dělal i hluk
U očarování je navíc žeton hluku když ho vykouzlíš, takže ho tím pádem nemůžeš ani použít na sebe jelikož by se ten efekt Neviditelnosti rovnou i zrušil.
@holysock Díky za názor. Samozřejmě, přišlo nám to jako velmi silné. Bohužel, takhle jednoduché, jak píšeš, to však není. Je totiž rozdíl mezi schopností Shnilý a sesláním kouzla Neviditelnost, které tuto schopnost dává. Jak správně cituješ, pokud postava se schopnosti Shnilý bojuje nebo dělá hluk, o tuto schopnost během svého tahu přijde a tím pádem ji ve fázi zombií nemá (a znovu ji nabude v příštím kole). Na druhé straně, seslání kouzla Neviditelnost udělí schopnost Shnilý s tím, že o ni postava přijde, když bude útočit nebo dělat hluk, ale až po seslání tohoto kouzla. Ono totiž to kouzlo samotné dělá hluk. Takže, kdyby tvá interpretace měla být správná, kouzlo by sice bylo sesláno, ale protože v daném tahu udělalo hluk, přestala by Shnilost fungovat. Alespoň tedy při seslání kouzla postavy na sebe, stále by bylo možné účinně sesílat toto kouzlo na jiné postavy, které v daném kole hluk nedělají ani nebojují. Asi by bylo fajn omezit sesíláni tohoto kouzla jen na jiné postavy, jinak je to opravdu moc silné, alle v pravidlech to tak nevidím.
Neviditelnost = Hniloba Pokud vím žádná postava nemá Hnilobu v popisu svých vlastností.
Hniloba jasně říká, že ji nemůže být ovlivněn ten, kdo v daném tahu již bojoval, kouzlil nebo způsobil hluk (myšleno otevírání dveří nebo křik). Z toho vyplývá, že neviditelnost NELZE seslat na sebe. Protože jsi kouzlil a dělal hluk. Neviditelnost je defenzivní kouzlo, když se postava dostane do obklíčení zombii. Navíc ani samotná postava se později v tahu zombií pod vlivem hniloby nepočítá za hluk.
Prakticky pokud cílová postava přeživší na konci tahu přeživších daná kritéria splnil položí se na jeho pole žeton hniloby před fází zombii. Počítá se celé kolo ne okamžik, kdy se kouzlo seslalo.
Přesně jak to řekl holysock.
Mno jak myslíš :) Z napsaných pravidel to však chápu jinak. Také se shodnu s tímto vláknem.
http://www.coolminiornot.com/forums/showthread.php?61951
Pokud jsi k tomuto tématu našel vyjádření autorů. Mohl bys mi prosím poslat odkaz ? Hledal jsem, ale nenašel.
Nicméně pravidla si můžete samozřejmě upravit jak vám to vyhovuje. Je to koop takže jde o zážitek.
Osobně třeba my upravili pravidla pohybu zombii dle pravidel Zombicide druhé edice tzn. pokud jsou stejně dlouhé cesty za nejvyšším hlukem nepřidáváme další figurku na stejné skupiny, ale tu přebývající pošleme dle do směru který nám padne na kostce. (lichá vlevo, sudá vpravo) Je to hlavně kvůli vlkům, aby se z jednoho neudělalo 6 :)))
ad. 3) komentáře si myslí že je to přesílené, protože to špatně pochopili
@yodle No, já to zase z těch napsaných pravidel chápu tak, jak jsem psal. :-) Přijde mi to tak i zcela logické. O Neviditelnost (a neviditelnost způsobenou Hnilobou) postava přijde když bojuje nebo dělá hluk. Pokud je ovšem postava zneviditelněna až po této nepatřičné činnosti, měla by zůstat neviditelnou. A oficiální vyjádření vydavatele hry je zmíněno hned v prvním příspěvku vlákna na BGG, jehož odkaz jsem poslal. Cituji:
- Can Invisibility be cast on a survivor who used a combat action or made noise in their turn?
- Can a survivor cast it on himself?
GG: In both cases, the answer is “Yes”. The Enchantement is lost if the target Survivor makes Noise after it is cast.
Jinak souhlasím, ta hra se nehraje soutěžně, takže není problém upravit si nějaké pravidlo podle sebe tak, aby to nebylo přesílené nebo aby se hrálo dobře. Např. podobně jako u vás, taky nemnožíme zombíky ve chvíli, kdy by se měli rozdělit. Nejlepší přirozené využití kouzla Neviditelnost vidím v tom, že postava se vrhne do boje, naháže však kostky špatně a zůstane stát na poli se zombiemi. Postava s kouzlem (resp. očarováním) pak může přispěchat na pomoc a “z dálky” kamaráda zachránit sesláním Neviditelnosti. To mi přijde úplně OK a fajn, ale ta interpretace, že postava už v daném kole bojovala, a proto na ni Neviditelnost nebude působit, ta by tomuto běžnému využití bránila.
@AlQuds To jak píšeš, že zachráníš postavu, která stojí se zombiemi na stejném poli a špatně bojovala je fajn. Líbí se mi to. Jenže v dalších tazích to zneužiješ a můžeš je takto ničit a pak se na ní opět pošle neviditelnost. Tzn můžeš ji poslat na spawn pole a tam to může čistit. Hra už nebude výzva. :(. Je otázkou jestli to bude zábava. Však máš zkušenost. Odpovědět si musíš sám. Nasadilo ti to brouka do hlavy proto si teď píšeme .)
Otázka je pak jak jsi poslal odkaz na postavu co tuto vlastnost má ve svých schopnostech o které jsem nevěděl. Jak s touto vlastností naloží ona? Když tu vlastnost má, tak může ve svém tahu bojovat a nakonec si dát žeton hniloby ? A dále se kupil další problém s tím, že postava na kterou bude seslána hniloba by bojovala nějakým hlučným kouzlem a měla by minimálně 3 hluky. Tzn, ,že by všechny zombie se soustředili jen na jedno pole ve hře a ty co už tam jsou by jen stály. Vzniká tak spousta situací s otazníky, které by se měly utnout nějakým jednoduchým pravidlem. A nejlogičtější asi to, že hluk v tahu postavy ruší hnilobu. Tak to vidim no. Je škoda že na toto nevyšlo žádné FAQ. Nebo jsem ho nezaznamenal.
Oslí můstek. Ve hře The Legend of Zelda: Breath of the Wild si můžeš nasadit spec. masku a ostatní potvory na tebe neútočí. myslí si, že jsi jeden z nich, čmuchají k tobě a cítí své pyžmo, podobně jako zombie u hniloby, ale pokud vytáhneš meč tak zpozorní, a pokud na jednu z nich zaútočíš tak už po tobě jdou maska nemaska. A teď nastavá kardinální otázka. Může zombie zaútočit na zombii co dělá hluk ? :)))
K otázce, jak naloží s Hnilobou postava, co ji má jako svou schopnost. To je samozřejmě úplně jiná situace. Když tato postava zaútočí nebo udělá hluk, tak si ji ostatní zombie všimnou a zaútočí na ni. Takto to ostatně říká popis této schopnosti - žeton postava dostane jen, pokud v daném kole nebojovala a nebyla hlučná. U Neviditelnosti je to jiné v tom, že je úplně jedno, co postava dělala před sesláním kouzla. Prostě se sešle kouzlo a to nastolí novou situaci, kdy si zombie přestanou dané postavy všímat. A i proto je taky na kartě kouzla řečeno, že neviditelnost postava ztratí, pokud bude (po seslání) dělat hluk nebo bojovat.
A nemyslím si, že by bylo přesílené sesílání Neviditelnosti na jinou postavu, která již předtím bojovala. To už vyžaduje spolupráci dvou postav, ta sesílající postava musí být relativně nedaleko, dost možná viditelná zombiemi v okolí atd. Opravdu silné je jedině sesílání Neviditelnosti postavy na sebe poté, co tato postava sama bojovala.
Apropos, běžně hrajeme hru ve 4-5 postavách a různě si ji ztěžujeme. V normální verzi se 6 postavami a standardními scénáři se jedná o poměrně snadnou a nudnou vybíjenou zombíků … :-)
No právě já tou otázkou tam mířil, že to kouzlo ti přidá hnilobu jako by to byla jedna z tvých vlastnosti. Důležité však je, jak to pravidlo cítíš a jak ti vyhovuje. To bude to pravé. A přesně jak říkáš, že si to stěžujete s postavami. Zombicide je v tom specifický :) Stejně jako karetka prší. Co skupina to jiná variace :)))
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Hra o trůny
Akt. cena: 1200 Kč
Končí za: 5 dnů