nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Zombicide (2nd Edition)

Počet hráčů: 1 - 6
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 60 min
Herní svět: Současnost
Herní kategorie: desková hra
Čeština: vydání ohlášeno
Vydavatelé: ADC Blackfire Entertainment
CMON Limited
Autoři: Jean-Baptiste Lullien
Nicolas Raoult
Raphaël Guiton
Rok vydání: 2020
Sdílej: Facebook

Otázky ke hře

Zbraně a boj

Když mám např. v jedné ruce pistoli a v druhé baseballku,tak před začátkem boje určím, čím budu bojovat. A když nechci dobíjet můžu říct, útočím pistolí, a druhou akci boj útočím baseballkou?

25.5.2021 08:40:13

mh

Mecenáš trolíků

@zacinajici 

Duálních zbraní je více různých druhů, jsou jak na dálku, tak na blízko. Každou duální zbraň lze použít samostatně podle normálních pravidel pro zbraně. Pokud chceš využít jejich duální výhody (v rámci jedné akce použít obě současně), musíš mít v každé ruce duální zbraň s přesně stejným názvem.

  • Duální zbraně bez dobíjecího efektu musí mířit obě do stejné zóny (str. 27).
  • Duální zbraně s dobíjecím efektem mohou mířit každá do jiné zóny (str. 29).
  • K dobití obou duálních zbraní s dobíjecím efektem po duálním útoku stačí jedna akce (str. 29).

25.5.2021 22:52:31 | Upraveno autorem (porovnej)

@mh 

No já to odvodila právě z formulace právě na str.29: “Zbraně, které JE MOŽNÉ dobíjet, nabízí…” protože jsem to brala tak, že ostatní zbraně tedy NENÍ MOŽNÉ dobíjet.

Za logicky správnější bych tedy považovala “Zbraně, které JE NUTNÉ dobíjet…” - když tedy všechny ostatní není nutné dobíjet - ale to může být taky překladem.

Ale máš zřejmě pravdu, protože o stránku vedle jsem nahoře našla příklad, ve kterém Lou z brokovnice pálí dvakrát za sebou. Takže to tam je.

Ale to se Tě tedy taky ještě vyptám na ty duální zbraně. Na str.13 se píše, že Duální zbraně se stejným názvem (nepíše se jaké) lze obě použít za jednu akci - je nutno mířit do stejné zóny. Na str.29 se píše, že se může z jedné duální zbraně vyžadující nabíjení vystřelit do jedné zóny a z druhé duální zbraně vyžadující nabíjení vystřelit do jiné zóny - ale zase se tam nespecifikují ty akce. Takže to znamená, že:

a) Duální zbraně nabíjecí i nenabíjecí pálí za jednu akci do stejné zóny naráz, do různých zón je to akce na každou zbraň zvlášť

b) Duální zbraně nenabíjecí mohou za akci naráz střílet do jedné zóny, zatímco nabíjecí mohou za akci mířit každá jinam

…nebo je to ještě jinak?

25.5.2021 13:36:59 | Upraveno autorem (porovnej)

mh

Mecenáš trolíků

@zacinajici 

No právě že v pravidlech se o nutnosti dobíjet píše pouze u zbraní s vlastností “Nabít” a nikde jinde (str. 29). Z toho vyplývá, že u žádných jiných zbraní se dobíjení neřeší. A z toho vyplývá, že z ostatních zbraní na dálku se dá střílet bez dobíjení, tedy každou akcí.

@Infidus 

  1. Střelivo: Ikonka střeliva souvisí s kartou vybavení “Krabice nábojů”, resp. “Krabice broků”. Pokud máš krabici shodného střeliva, můžeš v případě potřeby celý hod na útok touto zbraní jednou opakovat (házíš znovu). Jiný efekt to nemá.
  2. Duální zbraně: V pravidlech je napsáno, že obě zbraně musí mít stejný název (nemusí mít stejnou barvu karty, pistole jsou jak šedé /počáteční vybavení/, tak modré), nestačí typ. Pak se s oběma může útočit v rámci jedné akce. Na straně 27 je formulace “dvě stejné zbraně”, což je sice ono, ale někdo by mohl oponovat, že není přesně jasné, co znamená “stejné”, nicméně na straně 13 u popisu karty pistole je v rámečku uvedeno přímo “duální zbraň se stejným názvem”. Tím je to podle mě jasně řečeno.

25.5.2021 11:13:11

Já myslel, že když je na té zbrani symbol kulky, tak to znamená, že se musí dobíjet. A dále, když má na sobě nějaká zbraň symbol dual-wield, nevím jak je to přesně česky, ale jsou to ty dva zkřížené meče, že lze použít zbraně současně. V pravidlech je napsáno, že to musí být dvě zbraně stejného typu. Znamená to přesně stejná zbraň? Tedy pistol x pistol nebo stejný typ znamená na blízko/na dálku? Tedy že by šlo například pistole x brokovnice (pokud na sobě budou mít obě zbraně symboly)?

25.5.2021 09:50:52

@mh 

prosím, kde v pravidlech to je nebo z čeho to vyplývá, že ze zbraní bez Nabít se smí pálit neomezeně? Nic takového jsem nenašla a brala jsem to i tak, že ta zvláštní schopnost je bonus té zbraně a ne její znevýhodnění. Jako např. “ostřelovač”.

25.5.2021 09:14:46

My to takto hrajeme.

Jen tedy mám za to, že nabíjet jdou jen zbraně které to mají jako parametr napsaný přímo na té kartičce. A že zrovna pistole žádná ani nabíjet nejde…

25.5.2021 08:56:56

mh

Mecenáš trolíků

Pro každý útok (akci) se rozhoduješ, kterou ze zbraní, co držíš v rukou, budeš bojovat.

Jenom upozorňuji, že dobíjet se musí pouze zbraně, které mají na kartě dole napsáno “Nabít”. Ty, co to napsáno nemají, tak se dobíjet nemusí, a to ani střelné zbraně. Takže zrovna pistole se dobíjet nemusí a můžeš z ní střílet hned v následující akci. Těch dobíjecích zbraní je jenom několik.

25.5.2021 08:56:05