Yomi - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 2
Doporučený věk: od 10 let
Herní doba: 20 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: karetní hra, strategická, válečná
Čeština: není
Vydavatelé: Sirlin Games
Autoři: David Sirlin
Rok vydání: 2011
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Character select... Valerie vs. Setsuki... Round 1... Ready... Fight... hop... prásk... třísk... dřep... kop... blok... levý hák... břink... pravý hák... blok... hop... dřep... mlask... plesk... K.O... you win!... Round 2... Ready... FIGHT!....

Připomíná vám to něco? Například bojové videohry Street Fighter, Mortal Kombat nebo Tekken? Ano, je to tak.

Stejně jako v těchto videohrách i v karetní hře Yomi představují hráči bojovníky, kteří spolu svedou nemilosrdný souboj na život a na smrt.

Rozdílnost bojovníků je dána tím, že každý z nich má vlastní balíček 54 karet. To je klasický pokerový balíček karet (2-10, J, Q, K, A a 2 žolíci) doplněný o ilustrace ve stylu japonské anime. Jednotlivé karty představují útoky, bloky a speciální schopnosti, které hráči postupně simultánně hrají. Pomocí těchto karet si způsobují zranění, popřípadě je vykrývají nebo jim uhýbají, tak dlouho, dokud jim jeden z hráčů nepodlehne.

 

Příprava hry

Před samotnou hrou si hráči vyberou svou postavu a zamíchají její balíček. Z něj si do ruky vezmou 7 vrchních karet, zaznamenají si počáteční počet životů (každá postava má jiný) a mohou se vrhnout do boje.

 

Průběh hry

Základní herní mechanismus spočívá ve známém kámen/nůžky/papír. Tématicky tedy Útok (kámen) přebíjí Hod (nůžky), Hod přebíjí Blok a Úhyb (papír) a tyto dva manévry zase přebíjí Útok.

Hra probíhá ve 3 krocích, které hráči provádí simultánně. Jsou to:

  • dobrání karty z balíčku
  • boj
    • hráči naplánují jednu svou kartu, položí ji lícem dolů před sebe a pak opět simultánně otočí.
    • pomocí kámen/nůžky/papír se určí vítěz
    • vítěz může hrát komba a zvýšit tím zranění
  • "nabírání sil" - v této fázi mají hráči možnost zahodit stejné karty z ruky a vyhledat si z balíčku eso (popřípadě více es) a dát si je do ruky. Esa jsou nejsilnější útoky postav. Např. zahodím dvě pětky a najdu si v balíčku jedno eso, ukážu jej soupeři a vezmu si ho do ruky.

Tohle je samozřejmě jen hrubá kostra průběhu hry. Ve hře je možností více. Např. úspěšným blokováním si hráči zajišťují přísun karet do ruky. Při zahrání útoku oběma hráči rozhoduje rychlost útoku (rychlejší vyhrává). Karty je možné kombit (po úspěšném útoku trojkou zahraji ještě čtyřku a celé kombo zakončím esem).

Ve hře je možnost přerušení komba tím, že po úspěšném útoku soupeře hráč zahraje kartu z ruky lícem dolů. Soupeř buď může pokračovat v kombu nebo jej ukončit a způsobit zranění jen tou první kartou. V případě, že v kombu pokračuje se karta vyložená lícem dolů na konci komba otočí. Pokud to byl žolík, tak je celé soupeřovo kombo zrušeno, pokud je to jakákoliv jiná karta, kombo se provede. Hráči ve hře tedy mohou úspěšně využívat blafování.

Každá postava má své vlastní speciální vlastnosti a jiný styl hraní. Např. šílená malířka Valerie má sice slabší útoky, ale má nejvíce kombo slotů (což ji umožňuje zahrát dlouhé kombo) a navíc může při kombení hrát karty v jakémkoliv pořadí což není normálně možné (např. po Q zahraje pětku a pak dvojku). Kamenný golem Rook může skládat komba maximálně ze 3 karet, ale za to má silné útoky. Dračí mentor Midori má schopnost přeměňovat se do dračí formy atd. Každá postava tedy zaručuje unikátní způsob hraní.

 

Konec hry

Hra končí tehdy když jednomu z hráčů klesnou životy na nulu (popřípadě do mínusu).

Autor: Beholder

Vybíráme z Bazaru

Test of Faith: The Arab-Israel War of 1973
Test of Faith: The Arab-Israel War of 1973
Akt. cena: 600 Kč
Končí za: 2 dny

Offcanvas