Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2 - 4 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 90 min |
Herní svět: | Fantasy |
Herní kategorie: | desková hra, vývoj postavy |
Čeština: | ke stažení |
Vydavatelé: | Bard - Centrum Gier Fantasy Flight Games |
Autoři: | Corey Konieczka |
Rok vydání: | 2008 |
Sdílej: |
Karty schopností
Zdravím pustil jsem se do překladu karet (některé se brzy snad objeví i tu, dnes jsem je odeslal- shaman, druid, hunter a válečník, paladinu teĎ plodím). Chtěl bych s Vámi prodebatit zatím dvě karty.
houmrsimsn
schopnosti
Když kartu diskarduješ, tak jí dáš normálně do balíčku použitých schopností. Stejně jako když si lízneš třeba dvě a pak máš jednu diskardovat. Poté když všechny jakkoliv zahraješ nebo diskarduješ, tak je znovu zamícháš. Aby to šlo ze hry tak by tam muselo byt něco ve smyslu remove from play nebo game.
Ano kamkoliv na plánek, samozřejmě kromě měst. Je to dobrá schopnost, také ovšem zaleží v jaké situaci ji použije. Většinou je dobré dávat červené objevy na lvl up setkání.
discard from play
Problém je, že tam je discard from play, což jiné karty mají jen discard- bez from play. Takže mi vyplývá, že to je odstraň ze hry. Pozor na to from play to nikde jinde neni!!!
Jojo lvl up setkání a bosové, to je nepříjemné.
seal
tak jsem se zeptal na foru FFG a tam mi to jeden borec vysvětlil pěkně -Once discarded, seals simply go into the discard pile along with the other discarded paladin cards, not out of the game. You're right, it is worded a bit poorly (consistent wording of game effects make things much easier for players). If they were removed from the game, it would make the seal cards virtually useless.
Every character has all 23 of their character cards (not 26, as mentioned on p. 19) available to them the entire game - either in their draw pile, discard pile, in hand, or in play (attached to a character or item - and this is probably what they mean when they say to discard from play).
Takže poněkud odfláknuto ze strany FFG a karty jsou pořád ve hře.
wow adventure
Já vám nevím, ale prostě mi zatím přišlo, že škodění soupeřům má poměrně malý a nepostatný účinek. A navíc to, že budu někomu škodit, brzdí i mě, protože bych mohl akce a manu využít na něco jiného, co mi spíš prospěje, než jinému uškodí ... toť můj názor, ale zatím toho nemám zas tolik odehráno...
škození
záleží jaké máš spoluhráče, když někoho vodkráguješ, tak se pak pustí do tebe bijete se a ostatní vyhrajou, i o tom to občas je, ale je to zábava, když kouzelník dostane paladina či válečníka tak to mi udělá radost, využívat battleground je zábava, ale vštšinou pak nevyhraješ. zdá se mi, že není odvěci hrát i tady stejně jako ve wow board game na frakce, kde musí například nasbírat frakce 16 bodů, a pak by se jeden hodil na záškodnictví a druhý by se staral o questy, záleží na domluvě.
discard from play
tento problem asi vzniknul, že karty psal jiny člověk než karty v základu prostě byla použita "jiná angličtina", použil jiné slovosledy a tak. Na foru ti to vysvětlili parádně, takhle jsme to hráli.
Battleground je paradní věc, na plnění killovacích questů, aby jste se nenahaněli po mapě. Zabití jako součást questu je vždycky obtížnější ale zase za to jsou body.
Zrovna u paladina jsme narazili na jeden hodně velký problem s Blessing of Might (myslim že se to tak jmenuje). Je na kartě napsáno, že pokud má útok minout háže paladin na útok znova. Kolikrat to může použít háže prostě pořád dokud se netrefí? Pokud ano, je to hustodemonská karta. My to teď hrali jen na jedno použití za boj.
Všeobecně mi někde chybí v pravidlech popis kolikrat danou věc můžeš použít teda jestli ji používáš do te chvile dokud splňuješ podmínky jako třeba odhazování karet z ruky (nějaká zbraň Kladivo) nebo zrovna ten Blessing nebo třeba i Paldinova Aura za 1 energii reroll.
Dále karta Charge u Orka válečníka - postupuješ vždy o jedno pole dokud nenarazíš na encounter nebo protihráče. Bere se povyšovací encounter jako důvod k zastavení? Nevím jestli nemusí být ukončen bojem. Protože třeba Ork tuhle schopnost použij že se rozběhl přes pulku mapy a narazil na postavu co stala ve městě a tam s ní nesměl bojovat ale splnil podminku na kartě takže dobry přesun do města. který by mu trval asi tak 3-4 kola.
Pokud se povyšovací encounter bere jako že s ním musíš bojovat je drsné kombo přes Intercept u stejného hrdiny za 1 kolo udělal 2 postupy.
btw. poslal jsem ti maila. Schopnosti mám přeložené. Cauly to hodí pak do grafiky.
k lumiriusovi
Nee schopnosti můžeš využít jen jednou za kolo, to znamená, když ti padne nějaký hod, který by měl sputit schopnost schopnost trigger off a stejně tak se schopností(napřiklád padne li 1 hoď znovu, tak to smí použít jen jednou, padne li mu znovu jednička má smůlu). Stejně tak u toho válečníka je to myslím tak (teď promiň, ale nemám u sebe tu kartu- snad ve středu), že se můžeš pohnout o jedno pole, když tam je encouter nebo protihráč. Stejně tak u toho paladina to je jednoznačně jen na jedno použití.
pihorv
aha no s tím Charge u toho valečníka je to takové nepřesně napsané. Je tam že se může pohnout vždy o jedno pole, tak dlouho (so long us),dokud nenarazí na encounter nebo protihráče. To o jedno pole chápu tak, že vždycky zjistíš jestli jsi nesplnil danou podmínku a pak s ním pohneš o další pole.
ke schopnostem
Tak jsem se podíval na svůj amatérský překlad karet a jsem stoprocentně přesvědčen, že jak intercept tak i blessing můžeš použít jen jednou. To co jsem psal.
překlad vidím takto: Intercept- Vyžaduje Berserker stance. Zahraj tuto kartu na konci fáze výzvy, aby ses pohnul až o 3 pole k poli obsahující protihráče nebo žeton setkání.
- vylepšení pro žlutý level- Můžeš zahájit novou bitvu.
Charge
ja myslel tu druhou schopnost Charge.
charge
Máš pravdu poněkud problematické, ale přikláněl bych se k tomu, že jde opět o někjaký písemný bug, takže bych bral jen jedno pole a nic za předpokladu, že se mna poli nachází buď protihřáč nebo encouter, zkusím se pozeptat u FFG.
Charge- Vyžaduje Battle stance. Můžeš se pohnout o 1 pole navíc do té doby, než se dostaneš na pole s protihráčem nebo žetonem setkání.
- vylepšení pro žlutý level- poté si lízni 1 kartu schopnosti
Charge
přesně tak jsme to hráli a právě jsme řešili to jestli by ho zastavil ten povyšovací encounter, tak pak si vybral jinou trasu a dohopsal do města. Ale fakt dobrý způsob cestování. Možná to tak je, jen jsme zas přišli na system jak to odrbat.
A ta informace o tom že můžeš tu danou výhodu karty jen jednou (blessings, item, seal) to jsi našel kde prosímtě? Kdyby se mě někdo ptal.
ještě jeden bug - Obchodní cestující
V originále je napsáno, že si hráč vezme jeden předmět z batohu soupeře a ten si může vzít, nějaký jiný předmět. Co když ten hrdina neměl žádný jiný předmět, než ten co si zrovna "ukradl". Docela poděl.
využití schopností
Tak pokud jde o schopnosti na kartách setkání, tak to je na str. 10 v českém překladu pod spouštěné vlastnosti, u těch ability jsem to teď nenašel, podívám se na to v klidu doma :), nemáš k dispozici originál charge ability? jestli ano napiš to sem prosím.
ability
se zahráním karty je problém, který taky řešili u FFG, a tak je to tak, že můžeš schopnpst využít vícekrát, ale zahrát jen jenou, to znamená (mapříklad druid má mark of the wild- přilož ke kartě, při odhození ti přidá +1 k útoku), ale jsou tam dvě ty karty, takže během dvou kol to na sebe naházíš a pak v jednom to odstřelíš- použiješ, ale zahrál jsi jen jednu za kolo.
využití seal, blessing opakovaně by bylo neadekvátní vůči ostatním postavám, prostě jednou a dost, ale budu muset pořádně juknout do pravidel
k ability
k využít vícekrát se využije za předpokladu, že karta je ve více kusech a nepoužíváš k tomu zrovna manu, takže podle mě může mít např. kouzelník na sobě více těch svých frost armoru nebo co to má, ale nandavá je na sebe po kolech ne v jednom, využít je může pak v jednom- uplatnit jejich schopnost
omlouvám se za předchozí neomalené vyjádření
karty schopností
Mno, můj názor na karty je, že nejsou moc dobře formulovány, a tudíž se hráči musí na některých podrobnostech domluvit.
Nejvíce diskutabilní jsou myslím 3 karty: u Charge se podle mne vždy přidá 1 pole, vyhodnotí, a pokud hrdina nenarazí na zmiňované překážky (setkání je i protivník natištěný na hracím plánu) tak se pohybuje dále. Samozřejmě by se NEMĚL pohybovat do města, protože to už není Charge, ale "vychytralost".
Na opakování hodu kostkou bych se zase přikláněl k tomu, že jednou kartou nemůžeš opakovat hod vícekrát (šlo by to v případě zahrání více karet).
A ještě jedna karta "Oko za oko" u Paladina - tady dostane nepřítel stejnou ránu jako Paladin. Bez nějakých dalších zásahů zbraní. Mohly by se použít nějaké další karty schopností, ale bez nich je to fifty fifty.
No, zatím mě další karty nenapadají.
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Euthia Torment of Resurrection, 1. vlna
Akt. cena: 5500 Kč
Končí za: 3 dny