World of Warcraft: Desková hra

xxxxxxxxoo hodnoceno 252x (Seznam vlastníků)

World of Warcraft: Desková hra - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 6
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 180 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra, kooperativní, vývoj postavy
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: ADC Blackfire Entertainment
Fantasy Flight Games
Heidelberger Spieleverlag
PS-Games
Autoři: Eric M. Lang
Christian T. Petersen
Rok vydání: 2005
Sdílej: Facebook

Komu zvoní hrana?

Autor: laredo | 10 hodin 0 minut | 16.8.2010 | 3

Hra: World of Warcraft: Desková hra + World of Warcraft - Burning Crusade, World of Warcraft - Shadow of War

Hráči: laredo

Část 1 - Lordaeron

 

Prolog

Tato partie WoWka, kterou jsem odehrál v sólo variantě, mi měla posloužit jako prubířský kámen pro herní variantu Apokalypsy (viz dále), a to v její variantě pro 4 postavy. Varianta s 6 postavami byla bezproblémová, jak v Lordaeronu, tak v Outlandu (třebaže poněkud delší). U kvartetové varianty mluvila v její prospěch kratší herní doba, ale v její neprospěch zase skutečnost, že žádná postava nesmí až do porážky dvou outlandových Overlordů trvale zemřít (trvale zemřít může postava jen v boji s Overlordem), neboť ostatní postavy by to pak časově nestíhaly (a navíc samotná postava nedokáže porazit Overlorda).

Pokud neznáte pravidla pro Apokalypsu, v krátkosti je shrnu. Má dvě části: lordaeronskou a outlandovou, které na sebe navazují, a pro každou se použije příslušný herní plán. Úkolem postav je porazit všechny 4 lordaeronské Overlordy v časovém limitu 40 tahů (každá frakce musí porazit 2) a v outlandové části pak zbývající 3 outlandové Overlordy v časovém limitu 13 společných tahů (kdy se postavy obou frakcí mohou navzájem spojovat).

V tomto případě jsem očekával svižnější variantu hry s tím, že v případě (časových) problémů budou muset postavy hodně improvizovat.

Jaká povolání jsem si vybral? Za Alianci šli s kůží na trh druid nočních elfů Artumnis (aka Art) a gnómí zlodějka Alissi (aka Ali), zatímco za Hordu kopali nemrtvý černokněžník Leam (aka Lee) a paladin krvavých elfů Vynian (aka Vyn). Povolání černokněžníka jsem dosud víceméně opomíjel, takže jsem byl na něj zvědav, jak si povede. Zároveň jsem chtěl vyzkoušet build zloděje, točící se převážně kolem jeho schopnosti Stealth (než jen na jedech a finishing moves).

Takže karty byly rozdány, herní plán i s figurkami bytostí připraven a partie tak mohla začít.

Jen na vysvětlenou: 40 herních tahů odpovídá v reálu 20 dnům, neboť v reálu jednají obě frakce zároveň, takže raději uvádím počítání ve dnech.

 

1. den


Horda

Obě postavy začínají v Brillu (základně své frakce).

Vyn si kupuje schopnosti Devotion aura  (permanentka, přidávající jednu zelenou kostku) a Seal of righteousness (permanentka, přidávající jednu červenou kostku a zvyšující hodnotu attrition o 1). Poté cestuje do oblasti Brightwater lake, kde se nachází zelený křižák.

Lee si kupuje schopnosti Demon armor (permanentka, přidávající jednu zelenou kostku a zvyšuje hodnotu Reroll o 1) a Soul fire (instantka, přidávající jednu modrou a jednu červenou kostku). Poté cestuje do oblasti Deathknell, kde je zelený ghúl.

 

Aliance

Obě postavy začínají v Southshore (základně své frakce).

Ali si kupuje schopnosti Gouge  (instantka, přidávajíc jednu červenou kostku a generující za odebrání červené kostky, na které padla alespoň 4, dva žetony zásahu pro některý vybavený finishing move) a Eviscerate (permanentka, finishing move, měnící na něm umístěné žetony zásahu na zásahy do kruhu Attrition). Poté cestuje do oblasti Purgation isle, kde se nachází zelený murlok.

Art si kupuje schopnosti Bear form (permanentka, zabírající slot zbraně, přidávající dvě červené a jednu zelenou kostku) a Demoralizing roar (instantka, podmíněná Bear form, přidávající dvě zelené kostky). Poté cestuje do oblasti Ambermill, kde je zelený gnoll.

 

2. den

 

Horda

Vyn poráží křižáka a postupuje na 2. úroveň. Bere si talent Holy shield (pokud spatří alespoň jednu zelenou 7, může si doplnit jeden život a také si může zvýšit hodnotu Attrition v tomto kole boje o 1). Jako odměnu za vítězství získává kladivo (plus 2 další červené kostky a zvýšení Atrriton  o 1).

Lee bojuje urputně s ghúlem (nemůže bohužel při boji s ním použít možnost Reroll), ale naštěstí mu v 2. kole boje padne modrá 6, a tak stihne zabít ghúla dřív než on jeho. Lee postupuje na 2. úroveň a vybírá si talent Fel stamina, který jeho vybaveným démonům přidá další 2 životy.

Lee se vrací do Brillu a Vyn míří do oblasti Venomweb vale k zelenému pavoukovi.

 

Aliance

Ali bojuje (stejně urputně jako Lee) s murlokem a ve druhém kole boje ho dostřeluje modrou kostkou. Jako odměnu získává svitek Menší síly (přidávající na jedno kolo boje 2 červené kostky), který zanedlouho zužitkuje. Postupuje na 2. úroveň a vybírá si talent Opportunity (umožňující na konci kroku Banku kostek Reroll všech červených kostek, ale tento talent je podmíněný schopností Stealth). Dále si v rámci výcviku kupuje schopnosti Crippling poison (doplněk ke zbrani, který s prodlužujícím se bojem zvyšuje její hodnotu Attrition) a Feint (instantka, měnící v prvním kole boje jednu červenou kostku na žeton obrany). Schopnost Stealth musí zatím počkat, neboť Ali má velmi slabou obranu a nízkou hodnotu Reroll.

Art zabíjí (v medvědí podobě) gnolla. Postupuje na 2. úroveň a vybírá si talent Ferocity (zvyšující hodnoty Reroll a Attrition o 1, pokud se druid nachází ve zvířecí formě – což bude vlastně pořád). Dále si druid v rámci výcviku dokupuje schopnosti Maul (instantka, podmíněná Bear form, umožňující přesunout až dva žetony zásahu z kruhu obrany do kruhu poškození) a Rejuvenation (instantka uzdravující za 2 životy, ale po použití se musí hned odvybavit).

 

3. den

 

Horda

Lee prodává některé předměty a kupuje pro Vyna průměrné plátované brnění (3 zelené kostky) a zároveň kupuje pro sebe schopnosti Imp (démon, přidávající jednu modrou a jednu zelenou kostku spolu s 2 (vlastně teď 4) životy pro Leeho navíc) a Immolate (instantka, umožňující změnit modrou kostku, na které padla alespoň 4 na modrou 8).

Vyn se hodlá pustit do zeleného pavouka, ale Lee mu posílá zprávu, ať se okamžitě vrátí do Brillu. Vyn se tedy vydává zpět do Brillu a bere si od Leeho brnění. Dohodnou se, že vyrazí do dungeonu Shadowfang keep a další svou akci stráví vzdušnou cestou do North tide hollow a dále do oblasti Sepulcher.

 

Aliance

Art pokračuje na sever do oblasti Dalaran ruins, kde se schovává další zelený gnoll, ale musí si poněkud zajít, kvůli blokujícím modrým bytostem (se kterými se nechce zdržovat).

Ali vyráží vzdušnou cestu ze Southshore přes Aerie Peak, a pak dál pěšky až do Quel danil lodge, kde se nachází  červený gnoll.

Na konci kola (dne) je vyhodnocena jedna vypršelá Nefarianova karta osudu, která způsobí přeskočení jednoho tahu (tj. posun o půl den).

 

5. den

 

Horda

 Vyn s Leem cestují až do oblasti Olsens farthing, kde sestupují do dungeonu Shadowfang keep. Ve fázi dungeonu bojují s bossem 1. patra Odo the Blindwatcher a několika jeho pomocníky, ale zvládnou je v pohodě. Mezi kořistí najdou i pěkný meč Duskbringer (přidávající 2 červené kostky a zvyšující Attrition o 3).

 

Aliance

Ali s pomocí svitku Menší síly zabijí červeného murloka.

Art se dostává do oblasti Dalaran ruins, kde zabíjí dalšího zeleného gnolla, třebaže za něj dostává o jeden bod zkušenosti méně (protože už je na 2. úrovni).

 

6. den


Horda

Vyn a Lee sestoupili do 2. patra dungeonu a využívají svou jedinou akci na výcvik. Vyn si kupuje schopnosti Cleanse (instantka, odstraňující u kohokoliv žetony omráčení nebo prokletí) a Divine shield (instantka, přesunující 3 žetony zásahu z kruhu poškození do kruhu obrany). Lee si kupuje schopnosti Health funnel (instantka, umožňující přelévání životů od černokněžníka směrem k jeho vybavenému démonovi) a Drain soul (permanentka, omezeně doplňující manu po porážce soupeře).

Během fáze dungeonu se střetnou jen s bossem Arugalem, bez žádných jeho poskoků. Jako kořist nacházejí Arugalovu róbu (přidávající 2 zelené kostky a zvyšující limit many majitele o 3), kterou si bere Lee.

Po tomto boji se oba hrdinové dostávají na 3. úroveň. Vyn si bere talent Lasting judgement (přidávající červenou a zelenou kostku při použití judgementových schopností v rámci  schopností typu Pečeť) a Lee si volí Fel concentration (který ještě před bojem zařídí, aby na 2 modrých kostkách automaticky padla 7). Po porážce bosse v posledním patře dungeonu se Vyn přesouvá do Brillu a Lee do Caer Darrow.

 

Aliance

Obě postavy se věnují výcviku.

Art si kupuje schopnosti Cat form (permanentka, zabírající zbraňový slot a přidávající 3 červené kostky) a Claw (instantka, podmíněná Cat form, přidávající další 2 červené kostky a v prvním kole boje i jednu modrou).

Ali si kupuje Blind (instantka, umožňující použít schopnost či talent vyžadující Stealth, i když tato není vybavena), Ambush (instantka, podmíněná Stealth, přidávající 2 modré kostky) Evasion (instantka, přidávající  3 zelené kostky) a konečně i samotnou Stealth (zabírá slot střelné zbraně, umožňuje přiřadit úspěšné hody na červených kostkách do kruhu poškození místo do kruhu obrany, ale hlavně ji vyžaduje spousta dalších zajímavých schopností).

Obě postavy pak míří do oblasti Ruins of Andorhal, kde se skrývá zelená zrůda (abomination). Ostatní úkolové bytosti jsou obklopené modrými bytostmi, takže musí volit tuto variantu.

 

7. den

 

Horda

Vyn cestuje do oblasti Venomweb vale, kde bojuje se zeleným pavoukem (na kterého se chystal už dřív). Ještě že už má schopnost Cleanse, která mu odebírá žetony omráčení, které mu pavouk v boji způsobí (předtím by asi v boji pěkně pohořel).

Lee cestuje do oblasti Quel danil lodge, kde bojuje s červeným a zeleným gnollem najednou. Zeleného gnolla zabíjí ještě v Kroku útoku na dálku, takže ten už se ke svému útoku nedostane. Červeného gnolla doráží ve druhém kole boje.

 

Aliance

Art s Ali bojují se zelenou zrůdou, která dokáže rozdávat nejen žetony prokletí, ale i otrávení. Porazí ji, ale Art si z boje odnáší 2 žetony prokletí, které jdou odstranit jedině odpočinkem (nejlépe ve městě). Oba se dostávají na 3. úroveň.

 Art si vybírá talent Heart of the wild (přidává 2 body zdraví, je-li druid v medvědí podobě, nebo 2 many, je-li v podobě kočkovité šelmy) a Ali talent Deflection (analogii Opportunity, ale pro zelené kostky a nevyžadující Stealth).

 

Bohužel, díky aktivaci další Nefarianovy karty osudu, se ihned přeskakují další 2 tahy (čili posun o další den). Zbývající akce postav Aliance tedy propadla.

 

9. den

 

Horda

Lee mezitím cestuje vzdušnou cestu přes Caer Darrow do sousední oblasti, kde je umístěný jeden žeton Overlorda Kazzaka. Odkrývá ho (potají) a zjišťuje, že narazil na pravého Kazzaka. Pak se vrací do zpátky do Brillu.

Vyn kupuje schopnost Concentration aura (permanentka, aura, snižující ceny všech jeho schopností o jednu manu) a Blessing of wisdom (permanentka, požehnání, které na začátku každého kola souboje umožní doplnit spřátelené postavě až 2 many). Poté zamíří do oblasti Scarlet monastery, kde našli útočiště 3 červení křižáci a jeden modrý murlok.

 

Aliance

Art míří do nejbližšího města Aerie peak odpočívat kvůli žetonům prokletí (odpočinkem ve městě se zbaví všech, nikoliv jen jednoho).

Ali míří do blízké oblasti Plaguemist ravine sebrat 3 zlaté, které tam nadělila jedna karta osudu, a také prozkoumat jeden z Kazzakových žetonů.

 

Jedna z karet událostí umožní postavám okamžitě si dokoupit některé schopnosti nebo získat pár zlatých. Art a Ali toho využívají: Ali si kupuje Dual wield (zabírá slot obecného předmětu a přidává 2 červené kostky), Art si vybírá Rip (instantka, podmíněná Cat form, při použití schopnosti Claw zvyšuje Attrition o 1 a přidává žeton zásahu do kruhu poškození, pokud padla alespoň jedna červená 7). Postavy Hordy mají radši zlato, takže si volí příjem penízků.

 

10. den

 

Horda

Vyn poráží modrého murloka (uff, to byly nervy) a spolu s Leem, který už sem dorazil z Brillu, se pouští do 3 červených křižáků, které porazí ještě v prvním kole boje. Oba pak postupují na 4. úroveň.

Vyn si volí talent Divine intervention (umožňující znovu hodit libovolným počtem červených kostek, třebaže až na začátku Kroku znovuhození).

Lee volí Soothing kiss (za odvybavení démona Sukuby lze snížit hodnotu Threat všech soupeřů v daném kole o 2, ale jen pro černokněžníka. Navíc toto odvybavení nastane až po použití všech vlastností a schopností Sukuby).

 

Aliance

Ali si po otočení Kazzakova žetonu jen potvrzuje to, co už zjistil Lee o něco dříve. Poté jsou ostatní Kazzakovy žetony odebrány, neboť obě frakce už vědí, kde se Kazzak nachází. Sebere zde se povalující 3 zlaté a poté odchází do oblasti Aerie valley, kde je fialový gnoll.

Art odpočívá ve městě Aerie peak, zbavuje se obou proklatých žetonů prokletí a poté také míří do oblasti s fialovým gnollem. Sám si na něj netroufá.

 

Jedna karta osudu způsobí výměnu několika stávajících karet úkolů u obou frakcí.

 

11. den

 

Horda

Vyn s Leem se dělí o peníze a společně nakupují schopnosti:

Vyn si volí Divine protection (instantka, měnící až tři modré nebo červené kostky na zelené 8) a ještě léčivou Holy light (instantka, léčící 2 životy).

Lee kupuje Sukubu (démon, přidávající 3 červené kostky, zvyšující hodnotu Reroll o 2 a přidávající 2 (resp.) 4 další životy Leeovy).

Po výcviku společně míří do Brillu.

 

Aliance

Obě postavy jsou teď v lokaci Aerie valley s fialovým gnollem. V sousední oblasti je fialový křižák, který se tam objevil díky výše zmíněné kartě osudu. Ali s Artem se rozhodnou pro risk a obě potvory si mezi sebou rozdělí.

Ali poráží gnolla a vydává se směrem k fialovému yettimu v oblasti Ruins of Alterac.

Art se přesunuje k fialovému křižákovi a také ho zabíjí.

Odměny za splnění těchto úkolů také nejsou k zahození. Pro Ali plášť umožňující procházení oblastmi s modrými bytostmi a pro Arta přívěšek umožňující Reroll až dvou modrých či červených kostek s jedničkami.

 

12. den

 

Horda

Lee jde do sousední oblasti (vedle Brillu), kde poráží jednoho slabšího bosse.

Vyn míří vzdušnou cestou přes Pestilent scar do kraje Eastern Plaguelands k červenému pavoukovi (s pavouky už to umí :-)).

 

Aliance

Art odpočívá po boji s křižákem a spolu s Ali se vrací do města.

Ali prodává nepotřebné věci a kupuje si schopnost Cheap shot (instantka, podmíněná Stealth, umožňující v daném kole boje snížení hodnoty Threat protivníka o 1, ale jen pro zloděje).

 

13. den

 

Horda

Nastává změna plánu. Jelikož Nefarian už doletěl do oblasti sousedící s oblastí Bulwark, a jelikož obě postavy Hordy mají značný zkušenostní náskok (čili bojovaly by s Nefarianem automaticky stejně nejdřív ony), tak Lee po odpočinku v Brillu posílá svého Impa, aby vyřídil Vynovi, ať se hned vrátí, aby mohli jít společně vyřídit Nefariana předtím, než vyrazí na dalšího Overlorda (nejpíš Kel Thuzada).

Vyn se vrací do Pestilent scar a pak vzdušnou cestou do Caer Darrow, kde se potkává s Leem, který mu vysvětluje, co ho k tomuto rozhodnutí vedlo.

 

Aliance

Art s Ali dorazí do oblasti Ruins of Alterac a tam společnými silami poráží fialového yettiho. Oba pak postupují na 4. úroveň.

Art si vybírá talent Feral aggresion (hlavně kvůli upravené vlastnosti pro schopnost Ferocious bite, měnící modré a červené kostky na 8 patřičné barvy, ale pochopitelně za manu).

Ali volí talent Lethality (umožňující změnit až 3 červené kostky, na kterých padla alespoň 3 na červené 8).

 

14. den

 

Horda                                                          

Vyn s Leem vyzývají Nefariana a během 3 kol ho zabijí.

V 1. kole pomohla Leemu odvybavená Sukuba, ale v dalších kolech už si ji nemohl dovybavit, a tak musel bojovat bez ní. Po 1. kole byl Nefarian už na polovině životů. V dalších 2 kolech ho oba hrdinové Hordy dotloukli – při vykombinování dobrých hodů,  rerollů, schopností, talentů i předmětů (Fel concentration a paladýnových obranných schopností Divine shield, Divine protection a manu doplňující Blessing of wisdom).

První Overlord byl zabit. Hurá!

Lee si volí jako odměnu 15 zlatých, zatímco Vyn si vybírá Blessing of protection (permanentka, umožnující na konci kroku Banku kostek změnit libovolný počet červených kostek na zelené 8).

 

Aliance

Art kupuje schopnost Ferocious bite (permanentka, podmíněná Cat form, v souvislosti s talentem Feral aggresion, viz výše) a Prowl (permanentka, také podmíněná Cat form, umožňující procházení oblastmi s modrými bytostmi).

Ali kupuje schopnost Kidney shot (permanentka, finishing move, měnící žetony zásahu na dodatečné zelené kostky).

Oba pak zamíří k městu Aerie peak, aby se přes vzdušnou cestu dostali do Pestilent scar a pak dál až do Stratholmu, kde sídlí další Overlord Kel Thuzad a jehož okolí hlídají modrý pekelník a modrý zhoubný strážce.

 

Nyní dochází k dohodě mezi postavami obou frakcí ohledně rozdělení zbývajících Overlordů:

 

Horda už zabila Nefariana, takže jí zbývá porazit ještě jednoho.

Postavy Aliance jsou dosud na 4. úrovni a dosud žádného Overlorda neporazily. Ani nepočítají s tím, že by se stihly včas dostat na 5. úroveň. Proto ještě chtějí nabrat zkušenosti a dovybavit se ve stratholmském dungeonu a zároveň přitom porazit Kel Thuzada. Jako druhého Overlorda navrhují pro sebe Kazzaka na zpáteční cestě. Na postavy Hordy, také na 4. úrovni, by takto zbyl Ragnar (nejtěžší Overlord z oněch čtyř).

Hrdinové Hordy souhlasí, neboť nemají zájem trmácet se až do dalekého Stratholmu a probíjet přes stratholmské strážné démony. V rámci dalšího čerpání zkušeností se rozhodnou zamířit do nedalekého dungeonu Scholomance.

 

15. den

 

Horda

Vyn s Leem nejprve odpočívají a pak přichází do oblasti Caer darrow, pod kterou se nachází dungeon Scholomance.

 

Aliance

Obě postavy přichází do Stratholmu, prochází strážní linií démonů (pekelník a zhoubný strážce) díky schopnosti Prowl u Arta resp. maskovacímu plášti u Ali, a odpočívají.

 

16. den                                                         

 

Horda

Vyn s Leem vstupují do dungeonu Scholomance a prochází 1. patro. Souboj s bossem Kirtonosem a několika zatrolenými přisluhovači, kteří každé kolo odebírali 5 úspěšných zásahů na červených kostkách u každého hrdiny. Modrých a zelených kostek se to netýkalo, jakožto ani zranění působené přes Attrition. Jeden poskok rozhazoval i žetony omráčení, ale Vyn to jistil Cleansem. Navíc díky Blessing of protection a Divine shield dokázal Vyn proměnit zásahy na červených kostkách, o které by přišel, na zelené 8 resp. stáhnout modré zásahy od Leeho do kruhu obrany, a ustát tak bossův nemalý útok v hodnotě 16.

Dalším bonusem za vítězství byla karta umožňující prohlédnout si první dvě karty z balíčku karet 2. patra (tohoto dungeonu). Kartu odměny nechaly postavy Hordy nahoře a kartu miniona šouply na spodek balíčku.

Lee se po boji také dostává na 5. úroveň a volí si talent Unholy power (umožňující mu vybavit se na začátku každého kola boje kartou démona, pokud žádného nemá, např. znovuvybavit použitou Sukubu).

 

Aliance

Ali s Artem sestupují do 1. patra stratholmského dungeonu. Střetávají se tam s bossem Ramsteinem a několika jeho poskoky, kteří dohromady rozdávají při špatných hodech kostkami  (modré či červené 1 a 2) buď žetony omráčení, prokletí nebo otrávení. Naštěstí kostky padají hrdinům Aliance dobře, takže akorát Ali má na konci boje jeden žeton omráčení.

Odměny za vítězství jsou pěkné: perfektní kožená zbroj (přidávající tři zelené kostky a jednu červenou), bohužel ale použitelná až pro postavu na 5. úrovni. Art s Ali jsou pořád ještě na 4. úrovni a nejspíš už dál nepostoupí, neboť po návratu z tohoto dungeonu se musí ihned vypořádat s Overlordem Kazzakem.

V příštím tahu se střetnou s Overlordem Kel Thuzadem, který sídlí ve 2. patře tohoto dungeonu, takže se na to musí dobře připravit.

 

17. den

 

Horda

Během své jediné akce si Lee kupuje schopnost Deathcoil (instantka, přidávající 3 žetony zásahu do kruhu Attrition a zároveň léčící až 3 životy), zatímco Vyn odpočívá po boji s bossem předchozího patra. Pak se jdou utkat s bossem 2. patra, kterým je Gandling, naštěstí sám. Gandling má tu nepříjemnou vlastnost, že náhodně vybraná postava může během daného kola boje použít jen 3 kostky. Ale ani to naše hrdiny neodradí a podaří je jim zabít Gandlinga už v 1. kole boje (zčásti také díky jedné kartě osudu, která dočasně zvyšuje hodnotu Attrition vybraného hrdiny od každé frakce o 2).

Po tomto boji postupuje na 5. úroveň i Vyn a vybírá si talent Divine favour (umožňující mu, pokud má vybavenu schopnost Holy light, změnit až 3 zelené kostky, na kterých padla (alespoň) 3 na zelené 8). Z Vyna se tak stává generátor zelených 8 :-). Při  bojích v Outlandu je ale bude potřebovat jako sůl. Jako odměnu si Vyn ponechá brnění z dračích šupin (přidávající 4 zelené kostky a zvyšující Reroll o 1) a pěkný kris (krátký meč, přidávající 3 červené kostky a schopnost změnit až 3 červené kostky, kde padla alespoň 3, na modré 8).

Po boji hrdinové vystupují na Caer Darrow (tedy vlastně jen vylezou na povrch).

 

Aliance

Ali s Artem nejprve odpočívají po boji v předchozím patře a poté vyzývají Overlorda Kel Thuzada. Kupodivu ho dokážou zabít ještě během 1. kola boje (opět díky zvýšené hodnotě Attrition u druida pocházející z jedné karty osudu). Hlavně zde ale exceloval Art, který téměř vyčerpal svou manu, aby z neúspěšných hodů na červených a modrých kostkách vygeneroval přes Ferocious bite 6 červených 8, které byly potřeba na Kel Thuzadovo doražení po zranění, které mu způsobila Ali.

Další (druhý) Overlord je zabit. Sláva tentokrát pro Alianci, která tak srovnává skóre s Hordou na 1:1.

Jako odměnu za porážku Overlorda si Art bere schopnost Barskin (instantku, umožňující za své odvybavení přidat 3 žetony obrany do kruhu obrany), zatímco Ali si volí Vanish (instantku, umožňující za své odvybavení dovybavit (nevybavenou) schopnost Stealth).

Po boji hrdinové vystupují ve městě Aerie Peak.

 

Karty osudu zase negativně zamíchaly s osudy našich hrdinů a nově tažené karty úkolů nadělily do oblasti s Overlordem Kazzakem modrý přízrak (tj. zdržující překážku v cestě hrdinům obou frakcí).

 

 18. den

 

Horda

Vyn si v rámci výcviku kupuje schopnost Seal of crusader (permanentka, přidávající 3 červené kostky a za odebrání jedné červené kostky ještě zvýší Attrition o 3).

Lee si kupuje Curse of recklessnes (instantka, která v daném kole snižuje hodnotu Threat soupeře o 1, ale jen pro černokněžníka, přičemž ale také sníží černokněžníkovi jeho hodnotu Reroll o 1).

Oba hrdinové poté vyráží do sousední oblasti s modrým přízrakem, přes který musí projít na své cestě k Overlordu Ragnarovi.

 

Aliance

Oba hrdinové odpočívají po boji s Kel Thuzadem ve městě a poté se přesunují do oblasti, kde se nachází modrým přízrak, Kazzak a teď i oba hrdinové Hordy. Hrdinové si navzájem dodávají síly do závěrečných bojů, třebaže Horda brblá, že se kvůli pomalému tempu Aliance musí oni zdržovat s pitomým přízrakem.

 

19. den

 

Horda

Hrdinové Hordy bez problémů poráží modrý přízrak. Dávají si přitom záležet, aby neutratili žádnou manu, neboť už nebudou mít k dispozici akci odpočinku. Pak se vydávají směrem k Ragnarovi do oblasti Serradane.

 

Aliance

Ali s Artem uvítali, že je hrdinové Hordy zbavili přízraku, a tím pádem teď mají volnou ruku a vyzývají Kazzaka. Souboj trvá 2 kola a je mnohem obtížnější, než jejich nedávný střet s Kel Thuzadem. Hrdinové musí hodně kalkulovat, které schopnosti použít (tj. jaký typ a množství kostek použít a kolik many si nechat do dalšího kola). Vyváznou z boje docela těsně, každý s 1 životem, ale počítá se přeci konečný výsledek, ne? Jako odměnu si volí oba hrdinové Aliance 15 zlaťáků.

Takže Aliance už svůj díl práce splnila, zabila Overlordy Kazzaka a Kel Thuzada. Ale na oslavy je ještě brzy. Napřed ještě musí Lee s Vynem porazit Ragnara (posledního a nejtěžšího Overlorda).

 

20. den

 

Horda

 

Vyn s Leem přichází do oblasti Serradane a vyzývají  k boji Overlorda Ragnara.

Ragnar má tu nepříjemnou vlastnost, že kromě vysokých hodnot útoku a zdraví, si v každém sudém kole boje může zvýšit hodnotu své Threat ze 7 na 8 (což se přehazuje hodně těžko) a navíc se v tomto sudém kole také přeskakuje krok Útoku na dálku (takže ho třeba nejde dostřelit na začátku 2 kola).

Díky těmto nepříjemným vlastnostem ho naši hrdinové zabíjejí až ve 3. kole (dostřelením). Schopnost Sukuby a Curse of recklesness umožňovala Leemu velmi efektivně zasahovat Ragnara (když přehazoval 4 nebo 5, místo 7 či 8), zatímco Vyn štědře generoval zelené 8 do obrany či přesouval zásahy z kruhu poškození do kruhu obrany.

 

Boj skončil, poslední Overlord byl poražen. Sláva vítězným hrdinům, čest poraženým Overlordům ! Nebo snad ne?

Ještě nastává rozdílení cen:

Jako odměnu za vítězství nad Ragnarem si Lee volí jednu kouzelnou hůlku (wand) z balíčku karet obchodníka (přidávající 3 modré kostky a 1 červenou a také zvyšující Attrition o 2). Vyn si radši bere zlaťáky, za které si koupí, co bude potřebovat.

 

Aliance

Alianční hrdinové jdou naproti do Serradane vítězným hrdinům Hordy, jelikož už teď nemají do čeho píchnout.

 

Společné vítězství teď všichni 4 hrdinové oslaví pořádnou noční hostinou i pitkou.

Dělí se o zážitky, zkušenosti i zajímavé předměty, o které by mohla mít zájem druhá strana.

Lee nabízí Artovi, nový (pevnější) plášť místo jeho potrhaného a špinavého, který mu zbývá. Art si ho s trochou nedůvěry bere – přeci jen elfí druidové a nemrtví černokněžníci si asi nikdy moc věřit nebudou.

Druhý den všichni společně odcestují do blízkého města, kde prodávají nepotřebné věci a kupují některé zajímavé předměty (hlavně kouzelné lektvary). Díky porážce všech čtyř Overlordů se nyní i Art s Ali dostávají na 5. úroveň.

Art volí talent Strength of the wild (podmíněný vybavením některé zvířecí formy, umožňující přidat žetony zásahu do kruhu poškození, úměrně počtu padlých červených 8, vygenerovaných třeba přes Ferocious bite) a dále si kupuje schopnost Faerie fire (instantka, která v daném kole boje sníží hodnotu soupeřovy Threat o jedna pro všechny bojující postavy).

Ali si volí talent Precision (který automaticky vyrobí ze dvou červených kostek dvě červené 8). Dále si kupuje s finanční subvencí od Arta schopnosti Deadly poison (doplněk zbraně, přidávající další 2 červené kostky, a za své odvybavení změní 2 červené kostky na 2 červené 8) a Garrote (instantka, podmíněná Stealth, zvyšující hodnotu Attrition úměrně počtu hozených červených 7 a 8, které se ale tímto nepovažují za spatřené).

 

Pak už se naše kvarteto hrdinů rozloučí a každá dvojice se vydává ke svému vládci nahlásit mu výsledek své mise osobně. Jejich sláva vzroste několikanásobně. A to ještě netuší, že zanedlouho se opět sejdou, za poněkud méně šťastných okolností, aby vyrazili na podobnou ale mnohem nebezpečnější misi do Outlandu.

 

Epilog

Tato partie mě opravdu mile překvapila. Navzdory strávenému času byla napínavá až do samého konce: skončila až v 39. tahu porážkou posledního Overlorda Ragnara. Skutečnost, že všichni 3 Overlordi ze základní hry (tj. mimo Ragnara) byli poraženi postavami na 4. úrovni, nevyznívá vůbec špatně, jakož i fakt, že díky taženým Nefarianovým kartám osudu se přeskočily celkem 3 tahy, čili hra vlastně skončila po 36 skutečných tazích.

Obě postavy Aliance až do konce hry nenašly, nemohly použít nebo si koupit žádné lepší brnění než to předtištěné, a musely si proto vypomáhat různými obrannými schopnostmi.

Hordě přálo více štěstí jak na nalezené předměty, tak i na rozložení úkolových bytostí, neboť obě se stihly do konce hry dostat až na 5. úroveň. Jejich odpovědí pak byl souhlas pro souboj s Ragnarem, místo s Kazzakem, neboť alianční duo by Ragnara rozhodně nezvládlo (i Kazzaka zvládlo jen tak tak).

Tato partie nutila postavy (potažmo vlastně mně) mnohem víc přemýšlet jak postupovat než při partii se 6 postavami, kde se třeba při bojích s Overlordy (ve 3 postavách) špatný hod kostkami u jedné postavy tak nějak ztratí. Nejvíc jsem musel přemýšlet při adrenalinových soubojích aliančních postav s Overlordy a při managementu pohybu postav v závěrečné čtvrtině hry, kdy byli ještě pořád naživu všichni Overlordi a postavy je musely stihnout všechny včas pobít a nezemřít při tom.

Odehráno v: Dolní Dobrouč (Okres: Ústí nad Orlicí)

Komentáře

dobrý report
FAKT KVALITNÝ REPORT
pekne popísane takmer všetko (fakt vlastne všetko čo šlo :D ) že aj nováčik kto nehral WoW by sa v tom v pohode zorientoval.
Ešte raz bomba recenzia , teším sa na ďalšie :)
akurát by som vytkol pár veci -
v 6tom dni HORDY
- Během fáze dungeonu se střetnou jen s bossem Arugalem, bez žádných jeho poskoků.

nestretli žiadnych minionov ???
veď musí byť minimálny počet 2ja minioni na hrdinu ( čo je vlastne komplet stage 2 pre nižšie dungeony, či už je grupa o 2 alebo o 3och )
toto mi trochu vŕta hlavou ....

a To si všetko hral sám so sebou ??? fú tak to fakt dlho muselo trvať, mňa by to tak dlho asi nebavilo - prajem ti nejakých extra odolných a vytrvalých parťákov ktorý by to s tebou vydržali :)

p.s. kde by som našiel podrobné informácie na tú apokalypsu ?? dik

9.1.2011 00:26:26

Faarha
Musíš si znovu přečíst pravidla.
Karty se tahají dokud se nenajde Boss. Pokud ale počet minionů bude víc jak 2 na každého hrdinu, tak hrdinové můžou nějaké miniony zahodit. Pokud je počet minionů

3.2.2011 14:18:30

Raziel
menší můžou si natahat další karty
btw nevím proč se mi odeslalo půl příspěvku :)

3.2.2011 14:32:48

Vybíráme z Bazaru

Manila: The Savage Streets, 1945
Manila: The Savage Streets, 1945
Akt. cena: 1350 Kč
Končí za: 8 dnů

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas