World of Warcraft: Desková hra

xxxxxxxxoo hodnoceno 252x (Seznam vlastníků)

World of Warcraft: Desková hra - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 6
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 180 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra, kooperativní, vývoj postavy
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: ADC Blackfire Entertainment
Fantasy Flight Games
Heidelberger Spieleverlag
PS-Games
Autoři: Eric M. Lang
Christian T. Petersen
Rok vydání: 2005
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Znovuhratelnost

Jak to vidíte se znovuhratelností téhle hry ? Hrál jsem zatím jen dvakrát, není to špatná hra (až na tu herní dobu). Ale:
1) ukoly jsou pořád stejné-jdi tam, zabij tohle
2) s každou postavou vypadá že existuje něco jako "nejlepší cesta" jaké karty si brát na dalších levelech - tzn karty nejsou "stejně silné" a tak asi nehrozí, že bych si za stejnou postavu vzal jiné skilly
3) události mi taky nepřijdou nijak moc překvapivé, nějaký boss, nějaký bonus za PvP boj, dražba ... snad tam ani nic jiného není. Přijde mi to jako zbytečná část hry.
tak se mi zdá že jak bych to odehrál za všechny postavy tak se mi to už nebude chtít hrát znova ... je tady někdo kdo už je tak daleko ? není to hra která by se hrála často asi totiž ...
21.7.2010 07:31:41

Raziel
docela me prekvapuji obavy o znovuhratelnost. Ta je preci v tom, ze si tu hru zahrajes s prateli a rozdate si to kdo je proste lepsi. Resit u deskovky, ze tenhle quest uz jsem mel snad 10x, to je jako sachum vycitat, ze vyjizdis velmi casto pescem pred kralem o jedno pole. Pokud predpokladas ze budes WoW hrat 3x do tydne, porid si jeste rozsireni. To ti questy obohati.

21.7.2010 10:54:40

to Ringo
Tak zrovna u RPG hry bych předpokládal, že nebudu pokaždé mít úplně stejnou postavu, ale když už mi to mechanismus dovolí, tak bych ji mohl mít pokaždé jinou, podle situace, ve které se vyskytnu. Problém je ale s kartami sil, protože některé jsou prostě lepší, aniž by záleželo na situaci a některé jsou úplně na houby a nikdy bych si je nevzal, ať už by byla situace sebelepší. A Razovi jde přesně o tohle, ta hra prostě přestává být zajímavá, protože se tam pokaždé děje to samé (kromě toho, že se potvory objevují jinde). Už jsem o tom taky sáhodlouze mluvil v jiném vlákně, ale má prostě pár nevýhod, které ji bohužel v mých očích srážejí (jednotvárné questy, malý počet a nevyrovnanost karet sil, poměrně nízká interakce, apod.). Ale i přesto si ji občas moc rád zahraju, protože je o něčem jiném, než ostatní desková RPGčka nebo dungeon crawly. Akorát by tomu opravdu to první rozšíření prospělo. Snad vyjde jednou i česky.

21.7.2010 11:14:01

Kadaver
tak ja to beru kapku jinak. Klidne si vemu stejne postavy a stejne predmety, me na te hre bavi proste ty souboje, hledani predmetu (kterych je opravdu velka spousta) a proste bavi me na hre celkova napln, to co se v ni dela. To ze na deskovem RPG proste bude quest zalezet na karte, kterou autori vymysli a ze se ta karta tam bude opakovat porad, s tim jsem nejak pocital. Asi od hry ocekavam neco jineho nez Raziel a ty. Dyt v jinych hrach se take zacne po case opakovat porad totez a pak uz se hraci bavi jen tim, kdo je lepsi. V budovatelske strategi se vycerpa spektrum budov a pak uz hrajes taky jen na nektere konkretni. Pokud nekdo hleda variabilitu, pokazde nopvy pribeh, nove predmety, ove questy, nove potvory, tak by asi mel sahnut ne k RPG deskovce jako je WoW, Descent, Runebound, Arkham Horror a pod., ale spise fakt k normalnimu DrD.

21.7.2010 11:29:00

Ringo
To se právě pleteš, protože WoW:AG má právě skvělé questy, prakticky každý quest je jiný. Ability karty, ač jsou občas méně použitelné, tak použít jdou všechny karty z balíku. Jenže je to orientované více na interakci mezi hráči a nějaké vylepšování postavy tam je skoro nulové (jo máš tam levely a předměty, ale to je spíš jen aby se neřeklo že tam nic není, nemůžeš si vybrat žádnou cestu kombinace dovedností a kouzel jako v TBG).
Jenže ... AG baví hlavně tou interakcí a questy a proto ta hra jde v pohodě hrát znovu a znovu a pořád objevovat nové situace. Problém co je tady, že si holt projdu všechny postavy a pak už to bude to samé dokola, a co se bude měnit je jen umístění questových nestvůr na desce...

23.7.2010 09:05:35

Raziel
tak urcite, budou se opakovat questy a budou se opakovat skilly a kouzla, kde si pri dalsim a dalsim hranu budes uz vybirat jen ty, ktere se osvedcily. To jsem ani nepopiral. Znovuhratelnost je proste jinde. Pro me je prave zejmena v soubojich a levelovani postavy. To ze se nebudou menit questy ci popripade ze nebudou nejak svetoborne a budou jen rikat kill them all, to mi fakt nejak nevadi. To bych musel mit pak vytku takrka ke vsem hram ktere, napr. vyborny Nexus Ops, tam se nemeni vubec nic, tam je to proste kdo z koho kazdou hru. Cyclades - po par hrach vis jake potvory jsou v balicku, jak je vyuzit, na ktere cekat a vyuzit je v ten pravy moment a takovych prikladu bych mohl uvest X, vcetne spickoveho Arkham Horroru, ktery ma v zakladni casti snad jen 10 eventu na kazdou sekci na mape a velmi brzy se zacnou opakovat, ale v tom zakladni smysl hry - aby se zasadne kazdou hrou menily questy - snad neni. Ja tak mam i ten WoW BG, obohaceny temi levely a vyvojem postavy, ktery jsem si vzdy v nejake hre pral mit.

23.7.2010 09:19:15

to Ringo
Nojo, ale všechny hry, které tady bereš do úst nezakládají na tom, že by se mělo nějak zásadně něco měnit ve hře, ale zakládají si na vysoké interakci mezi hráči, kteří každé sezení utvářejí úplně jinak. Ve WoW tBG je bohužel ta interakce dost nízká (jenom poměrně podhodnocená možnost PvP a pár událostí), takže tu různorodost musí zajišťovat sama hra a ne hráči. A v tom právě moc neexceluje. Ale i přesto se mi hra líbí, akorát to prostě není hra, která by se dala hrát moc často a asi by mě po pár hrách omrzela (zatím jsem hrál 3 hry, pokaždé s jiným hrdinou, a bavil jsem se; po dalších pár hrách už bych ji pravděpodobně nechtěl ani vidět a dal přednost nějaké hře s vysokou interakcí).

23.7.2010 12:00:43

Kadaver
ad interakce - je malo her, kde je zaroven kooperace a boj proti jine skupine v jedne hre. A WoW BG je jednou z nich. Ja jsem tedy spokojen maximalne. Priznam se ze stiznosti u teto hry na interakci moc dobre nechapu, dyt tam jde delat tolik veci, domlouvat se na to kam ktery quest pujde skupina udelat, nebo zda pujde kazdy sam, to zaroven se souperenim s druhou skupinou, do toho ruzne potvory na ruznych mistech, ruzne questy, ruzne odmeny z predmetu, kterych je opravdu hodne. K tomu levelovani postavy. Co by hra mela mit jeste vice? 400 karet questu pro kazdou stranu, aby se nestalo, ze po pul roce hrani otocim tu stejnou?

23.7.2010 12:32:41

jinak
neberu tim nikomu jeho nazor, samozrejme je logicke, ze me se hra muze libit a druhy na ni drive ci pozdeji zacne nachazet mouchy. Tak uz to byva. Zalezi hodne na tom, co kdo od toho ocekava. Ja jsem cekal proste bojovku s levelovanim postavy a spolupraci jedne druziny s druhou, popripade souboj s bossem. Necekal jsem nejake RPG ve smyslu, ze se budu pohybovat na dynamicky se rozvijejicim hernim planu plneho hlubokomyslnych questu, barvite popsanych situaci, popripade 10 hod. partie a la Runebund. Takze pro me WoW BG stale maximalni spokojenost, ma u me devitku a desitka to neni jen proto, ze her je spousta kazde, ktera se mi libi, desitku dat nemuzu. V podstate jsem srazl hodnoceni o bodik jen proto, ze ma jedina vytka ke hre je v tom, ze se mi level cap zda nizky, chtel bych vyvijet postavu pak jeste nejak dale.

23.7.2010 12:38:38

to Ringo
Mi by ke spokojenosti stačilo pár věcí, které jsou ale v kontextu té hry velice významné:
1) Více karet sil a talentů, které budou rovnocenné a v určitých situacích se budou hodit jiné - takže to nezklouzne k tomu, že si každou hru vezmu to samé, ale budu u toho muset i trochu přemýšlet a taktizovat.
2) Různé typy úkolů, ne jen jdi a zabij.
3) Více různých typů událostí - ať se pořád dokola neomílá Aukční síň a bonus za zabití někoho v PvP, což se nám ve všech třech hrách stalo. Klidně, ať se otáčí vždy jen jedna eventa, ale ať stojí za to a mám pocit, že ten svět nějak žije (ideálně i události vztažené ke konkrétnímu Overlordovi, protože každý má jiný vliv na svět).
4) Více interakce mezi týmy - prostě ať to nejsou dvě oddělené hry, jedna pro Hordu a druhá pro Alianci, neboť teď na mě ta hra tak působí. V kole druhého týmu mě vůbec nezajímá, co dělají, páč to nemůžu nijak ovlivnit, ani to v podstatě neovlivňuje mě.
Pak by to byla mňam mňam hra. Ale to už se poněkolikáté opakuju, takže už raději mlčim :-)

23.7.2010 14:04:59

Kadaver 23.7.2010 14:04:59
ac koukam na hru mnohem pozitivneji nez ty, tak klidne uznam, ze souhlasim ve vsech ctyrech bodech co jsi napsal. Urcite by hra byla pri jejich splneni jeste lepsi. Tusim, ze par tech bodu splni rozsireni, takze vyckavam zda se nahodou neprelozi, pokud ne, smirim se s mixem ceskeho zakladu s anglickym rozsirenim:-)

23.7.2010 16:23:49

znovuhratelnost
pokud te trapi znovuhratelnost - kup si rozsireni. jedno, nebo obe.
Puvodni hra je super, system souboju se me hodne libi, je napadita a mnozstvi figurek stojicich na mape dodava na atmosfere.
Jedine veci, ktere bych ji vycetl jsou - malo skillu postav, zabijet modre prisery je nanic, prilis zdlouhave a komplikovane pvp souboje v zakladnich pravidlech. Zdlouhavost pvp souboju jsme vyresili pouzitim skracene verze pvp pravidel, modre prisery vyresi mirna "domaci" uprava pravidel anebo expansion. A nedostatek skillu - expansion.
S expanzii, kde kazda postava ziska dvojnasobek novych skillu a talentu vyresi problem s tim, ze "kazda postava ma nejlepsi cestu a pak te uz nebude bavit".

23.10.2010 10:38:03

Xingyi
však o tom de fakto byla ta diskuse, že bez rozšíření je to slabota právě z těch důvodů, které uvádíš i ty

23.10.2010 10:41:28

Vybíráme z Bazaru

Prodám Mondo plus nějaké mini rozšíření
Prodám Mondo plus nějaké mini rozšíření
Akt. cena: 250 Kč
Končí za: 1 den

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas