World of Warcraft: Desková hra

xxxxxxxxoo hodnoceno 252x (Seznam vlastníků)

World of Warcraft: Desková hra - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 6
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 180 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra, kooperativní, vývoj postavy
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: ADC Blackfire Entertainment
Fantasy Flight Games
Heidelberger Spieleverlag
PS-Games
Autoři: Eric M. Lang
Christian T. Petersen
Rok vydání: 2005
Sdílej: Facebook

Otázky ke hře

Dotaz k pravidlům

Zdravíčko, mohl bych prosím Vás požáadat někoho kdo má této hry již něco odehráno, abych si ujistil pár drobností ohledně pravidel?

První věc která mne napadá je, jak se přesně vyhodnocují karty Osudu a karty Události. Myslím teď hlavně karty které na herní plán vyvolají nějakého Bosse. Tito bossové potom ve hře zůstanou do konce hry, dokud je někdo nezabije? A nebo se dají z herního plánu pryč .... a) když se žeton na počítadle tahů posune na pole kde je žeton zásahu určující dobu působení karty Osudu, b) když je tažena nová karta Události ???

Druhá menší otázečka,
při boji s příšerou, řekněme již v několikátém kole boje. Potvora bude mít třeba 7 životů a útok 5 a po předchozím kole již bude v poli zranění (z melee boje a oslabení) třebas 5 žetonů zranění. Jak bude vyhodnocováno následující kolo, když například teď někdo zasáhne pouze jednou modrou kostkou (tzn ve zranění bude 6 žetonů) a následně, druhá postava dá třebas 3 zelené do armoru a 3 červene zatím do obrany. Pak se odečte útok příšery - tudíž zbyde 1 červený v obraně který se přesune do zranění a v tuto chvíli by mělo být už v sekci zranění 7 bodů - v tu chvíli by měla nestvůra zemřít.
Pokud by předtím dal střelec alespoň 2 modré příšera by už zemřela předtím, než by se vyhodnotil její útok (jakmile by bylo v sekci zranění 7 bodů)
Má otázka zní .... umírá příšera vždy okamžikem kdy se nastřádá v sekci zranění tolik bodů, kolik má životů? Jen abych se ujistil, že tomu správně rozumím :)

Pardon za dvojí post, napsal jsem to ještě pod Shadow of War diskusi ale říkal jsem si, že tadle sekce bude asi navštěvovanější a tak že se spíč dočkám odpovědi :)
21.6.2011 09:19:39

KO23L
eventy - obojí události i karty osodu se otáčí když se žeton na počítadle tahů přesune na místo s ikonou události/žeton zásahu určující dobu trvání u osudových karet. U karet událostí bossové, války, nevím co všechno tam ještě je každopádně ty karty zůstávají ve hře dokud je někdo nesplní, pak se zahazujou. Karta osudu je ale vždy jen jedna, při otočení nové se stará vyhodnotí a zahodí (obvykle je za to nějaký bonus/postih).
Potvora umírá jen ve dvou fázích boje a to je ranged damage step, kdy se počítá počet žetonů v damage (udílení střeleckého zranění) a resolution step (vyhodnocování kdy se přesunou žetony zásahu z oslabení a obrany do zranění a zjištuje se jestli to stačí na zabití nestvůry).
Jestli ses ptal na něco jiného tak když tak se zeptej znova, nevím proč tam zminuješ druhého hráče například ... Možná ti není jasné že boj dvou hráčů proti nestvůře probíhá jako jedno kolo boje. Nejdříve hráči mají utočnou fázi (každý jednu) a poté se vyhodnocuje obranná fáze společně.

21.6.2011 10:47:46

Re: Raziel
Díky za ujasnění.

ad 2)
V tom boji jsem druhou postavu zmínil jen abych v tom obsahl jak ranged dmg (modre kostky) tak melee (cervene kostky), jen sem si to zidealizoval kdyby jeden byl specializovany na utoky na dalku (trebas Hunter, Mag) a druhy spis na boj zblizka (Warrior), bylo to jen kvuli nazornosti :), ale chapal jsem to vidim dobre :)

ad 1)
Pokud to tedy chápu správně ...
a) boss který je vyvolaný kartou osudu, půjde pryč ze hry po tom co karta osudu stratí svou účinost a nahradí jí karta nová.
b) boss který je vyvolaný kartou náhody zůstává ve hře dokud ho někdo nezabije (tzn klidně po celou hru)

potom mě ještě napadá jedna drobnost:

Když hráči cestují po herním plánu. Platí, že pouze pokud stoupnou na pole s modrýma příšerama nemůžou použít žádnou jinou akci, než je Výzva ??? (Pokud to dobře chápu, jakmile postava stoupne na pole s modrýma příšerama nemůže ani utéct, ani nic).
A když teda postava vstoupí na pole kde se nachází Boss, nebo Questové příšery, může používat akce libovolné (tzn i odejít z pole, trénovat, odpočívat atp.) ???

21.6.2011 13:53:40

to KO23L
ad 3) Je to tak, jak říkáš. Jen modré stvůry Tě blokují a jediná akce, kterou u nich můžeš dělat je Výzva, tedy nemůžeš od nich ani odejít (pokud ovšem nemáš vybavené karty, které říkají jinak, pár povolání tam má takové schopnosti). Ostatní příšery, ať už questové, bossové nebo Overlord Tě nechají být a můžeš si u nich dělat, co chceš, klidně i odejít nebo se doléčovat.

21.6.2011 14:49:49

polymorph
Magov spell polymorph v mojej českej verzii vraví :
Začátek prvníko kola boje : Odlož Proměnu a porazíš jednou nezávislou nestvúru v tomto boji.
anglická karta vraví :
Starft of the first round of combrat : Unequip Polymorph to remove one independet creature in this combat.

Moja otázka mieri na slovíčka - "remove" a "porazíš" . Chcem totiž vedieť že ak použijem polymorph napr na modrú príšeru na ktorú mám modrý Q, kde je prípadne odmena 1-3 skúsenosti, dám si túto odmenu a ráta sa to ako normálne keby som ju porazil v boji ???
resp. ako to hrávate vy ??

28.7.2011 09:22:12

polymorph
Mám za to, že je to úplně jedno.

Nezáleží na tom, zda tu modrou potvoru umlátíš mečem, složitými kouzly nebo obyčejným polymorphem. V tomhle směru jen ten polymorph nevyvážený.

28.7.2011 10:25:33

polymorph
áno je nevyvážený lebo za 2 energie dokážeš odstaviť akékoľvek monštrum, od murlocka po inernala, a ak máš na to modrý Q tak to je bosst . U nás vyšlo aj tak že mage lvl 2 zrovnal modrého doom guarda čo nan bola za destiny kartu odmena - a zinkasoval doooooooooooooosť veľa revardov.

Laredo hráš to tak isto ?

28.7.2011 11:37:51

polymorph...
Ano. Bohužel má v tomto směru kouzelník výhodu :-o.

28.7.2011 12:36:53

přidělení posledního zranění nestvůře
Na tu otázku typu, zda když zbývá příšeře 1 zdraví a první postava už poprvé zasáhla, zda tedy musí hrát i ostatní kostky a efekty a zda musí hrát i druhá postava, když je vlastně nestvůra jakoby mrtvá, říkám to, že potvrzuji zmíněné pravidlo o tom, že nestvůra může utržit zranění pouze v části boje Útok na dálku nebo Vyhodnocení. To znamená, že musí odehrát celou fázi útok a opakovaný hod za všechny postavy účastnící se boje. Přičemž můžeš a nemusíš použít různé efekty tvých karet. Znamená to především to, že i když si nastřádal v sekci zranění například 5 zásahů, ale potvora má pouze 1 zdraví, ale má u sebe například schopnost, že za každou 1 na konci hodu opakovaný hod (OH) utržíš 1 kletbu, tak při situaci, kdy si sice nestvůru jasně porazil (ale až v kroku Útok na dálku), můžeš utržit na konci kroku OH třeba 3 žetony kletby. Proto nemůžeš skončit boj už v kroku Počet kostek nebo OH po prvním zásahu první postavy. Ty kola PK a OH si musí všichni projít a vyhodnotit je dle efektů nestvůry. Samozřejmě, pokud nemá nestvůra efekty týkající se těchto prvních dvou kol boje, tak to můžeš zabalit po prvním zásahu, protože by to dopadlo stejně.

4.7.2019 12:05:58

Vybíráme z Bazaru

Northgard země nepoznané (EN) KS verze + rozšíření
Northgard země nepoznané (EN) KS verze + rozšíření
Akt. cena: 1675 Kč
Končí za: 20 hodin

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas