Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2 - 6 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 180 min |
Herní svět: | Fantasy |
Herní kategorie: | desková hra, kooperativní, vývoj postavy |
Čeština: | ke stažení |
Vydavatelé: | ADC Blackfire Entertainment Fantasy Flight Games Heidelberger Spieleverlag PS-Games |
Autoři: | Eric M. Lang Christian T. Petersen |
Rok vydání: | 2005 |
Sdílej: |
Dotaz k pravidlům
Odpověď
1) Žetony obrany se odstraňují až ke konci kola boje ve fázi Vyhodnocení. Ve fázi útoku nestvůry jen porovnáš jejich počty.
2) IMHO umřeš stejně. Nikde jsem to teď nenašel, ale myslím, ře se zranění přidělují postupně.
Připomínka
V pravidlech zní:
B) krok zranění
"Teď sečti všechny hodnoty Útoku všech zbylých nestvůr v boji a odečti od toho počet žetonů zásahů a žetonů zbroje v sekce obrany."
Řeším jaké žetony odečítat jako první. Jestli zbroje a pak zásahy nebo naopak.
zranění
To zranění mě také trápilo a bohužel k tomu budeš muset přistoupit tak, že se sám rozhodneš jak to hrát. V pravidlech toto není. Zmínka o přidělování zranění je vysvětlena ve smyslu toho, že si umírající hráč nemůže vzít na sebe víc zranění, než je jeho hodnota zranění, aby tak ochránil další hráče. Ale pokud je v boji pouze jedna postava, tak toto řešené nikde není. V sekci Porážka postavy je řečeno, že po odebrání posledního žetonu zdraví má postava ještě jednu možnost získat 1 nebo více zdraví pomocí lektvarů apod.. Zároven je ve zmíněné sekci o přidělování zranění řečeno, že se žetony odebírají postupně, jak psal i Lukasik. Nicméně nikde není nic o tom, jak se stavět k tomu, co píšeš. Tedy zda se vyčerpáním posledního tokenu jakoby zbylý útok nestvůry nuluje. Já bych to logicky hrál tak, že je prostě jedná o krok mezi zraněními a představoval bych si to tak, že ten lektvar nebo pergamen používaš stejně, jako bys měl třeba ještě 1 zdraví. A v takovém případě by ti to nestačilo (příklad útok 9 - 6 zdraví - 3 lektvar). Toto by totiž znamenalo, že z postavy odstraníš i tak poslední žeton zdraví a pokud nemáš další lektvar/pergamen apod., tak jsi poražen.
Ale jako chápu i hráče, kteří po odebrání posledního zdraví útok nestvůry nulují. Protože když se zase podívám na to jak by to bylo ve skutečné bitvě, tak si to představuji tak, že tě třeba drak sežehne plnou svou silou a oheň tě prostě totál spálí a ten útok je jakoby vyčerpaný tak, jak ho drak použil. No a ty jsi něco jako na prahu smrti a ve tvé poslední chvilce ještě stihneš vytáhnout pergamen, který rychle přečteš a obnovíš si zdraví. Takto by se teoreticky dalo uvažovat i o přidělení zranění mezi postavami - tedy, že si jedna vezme na sebe všechen útok a tím zachrání ostatní (tedy případ kdy by v boji zmíněný drak sežehl jen jednu postavu, protože ostatní stojí třeba na druhé straně jeskyně). To je však zakázané, protože pokud se účastní boje více postav, tak si musí rozdělit všechna zranění. Zřejmě je na to pohlíženo tak, že drak prostě vždycky sežehne všechny, kteří se v jeskyni nacházejí :)
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
The 7th Citadel - Collector’s Edition
Akt. cena: 2500 Kč
Končí za: 9 hodin