Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2 - 4 |
Doporučený věk: | od 14 let |
Herní doba: | 75 min |
Herní svět: | Fantasy |
Herní kategorie: | neuvedeno |
Čeština: | ke stažení |
Vydavatelé: | Edge Entertainment Fantasy Flight Games Heidelberger Spieleverlag Wargames Club Publishing |
Autoři: | Kevin Wilson Tom Jolly |
Rok vydání: | 2012 |
Sdílej: |
První dojmy
Včera se mi podařilo urvat jednu kopii této nové hračky a hned jsem s ní skáknul do Korunky, abychom ji mohli odzkoušet. Bohužel byl včera v Korunce nějaký extra euroden, tak jsme byli s Leechem odsouzeni k romantickému večeru ve dvou při záblescích fireballů, blesků a extra rukou... No nedivte se, další ruce se při romantickém večeru sakra hodí, věřte mi ;-)ad Leech
Ani nemusíš, veď si to hral :).
Inak tá angličtina ma nepotešila kvôli manželke. Al budem to sledovať, mohla by to byť fajn rubačka :).
to Leech
Člověk se tu s tím píše a pán si to ani nepřečte... Asi Ti příště zavařím fireballem pod kotlem a uvařím si z Tebe polívčičku :-)
to Kadaver
ted nevim jestli jsem to nahodou neprehlidl. hrali sjte puvodni nebo optimalizovane mapy?
acedrac
Když ještě chvilku vydržíš, měly by se tu objevit podklady k původní hře (karty a pravidla) v CZ, takže manželka se nebude mít na co vymlouvat a Ty uvidíš, jestli Vás to osloví. V té nové verzi jsou sice nějaké změny (viz Kadaverovy první dojmy), ale snad to půjde :)
Kadaver
Fíha, pěkně obsáhlá předrecenze :-), díky za to. Původně jsem o téhle hře vůbec neuvažoval, ale změnil jsi můj náhled na věc, asi poputuje na wishlist.
to ndru
Jo, to jsem zapomněl napsat. Hráli jsme na nových mapách a pokaždé jsme si losovali barvy znova, takže bylo pokaždé jiné rozložení. Staré mapy jsme nezkoušeli.
Co je na první pohled ale vidět je to, že nové mapy mají delší uzavřené chodby, kdežto starší mapy mají více odboček, zatáček a průchodů. Alespoň se mi to tak na první pohled zdálo.
Jo a tady je další malý zápor hry - rozeznat novou a starou stranu mapy podle toho magického obrazce uprostřed je poměrně složité a chvilku jsme si s tím lámali hlavu. To mohli nějak sofistikovaněji rozlišit. Po pár hrách to ale asi už nebude dělat problém.
Díky za dotaz.
Tak...
...jsem to přelouskal.
A souhlasím ve všech bodech ;)
Jen za sebe shrnu, co není úplně ideální, ať je to více očividné a hráči pro něž to má význam nešlápnou vedle:
- energie v balíčku je omezená (mě druhou hru snad došly dvě karty s energií - pozor!, ne energie sama - a milion "pumpovacích" a v závěru jsem byl notně frustrován)
- je to hra závodní (i když jsou ve hře kouzla a možnost eliminace, pořád to nejdůležitější je rychle odněkud vypadnout nebo doběhnout)
(a vítězství většinou zaručí rychlost s jakou se pohybujete)
- eliminace (zmíním ji ještě jednou, protože ti kdo hráli někdy Bang! a čučeli půl hodiny na ostatní jak se střílejí ví o čem mluvím)
Moc se mi to líbilo.
Přistupujte k tomu jako k vrcholovému trashi... spousta náhody, spousta žetonků a karet. Pak nebudete zklamáni.
ptám se..
vypadá to skvěle,ale podle toho co psal teď Leech,není to trošku podobné Dungeonguestu?Ten mám a baví mě,ale zatím postačí.
Nebo se pletu?Díky za názory.
Edit: Tak otázku beru zpět,už jsem si přečetl první dojmy pořádně..
Tři hráči
Včera jsme si dali jednu partičku ve třech a můžu říct, že se kvalita s počtem hráčů zvyšuje (s ní ale samozřejmě i nepředvídatelnost, ale to ke hře patří). Je tam více interakce, více nahánění, více kombení, více kradení (co jiného potěší člověka více, než když si donese domů cizí poklad a za chvilku mu ho zase někdo vezme), ale i více pomáhání a zkoušel jsem i trochu té diplomacie, která by se taky dala ve více hráčích zapojit. Bohužel se neujal můj návrh, že mě za odhození pokladu nechá nepřítel být a tak jsem skončil hru potupnou smrtí. Holt jsem nezvládl několikakolové pronásledování čarodějem s Ohnivým pláštěm a následnou Psychickou bouři bohužel můj vyvolaný Homunkulus nedokázal vykrýt.
Můžu ale s klidem potvrdit, že i ve třech hráčích má hra dobrý spád, kola jsou krátká a sršící magií, takže se vždy rychle dostanete na řadu a v kolech ostatních hráčů je taky dobré se trochu ohlížet, co dělají. A když se nechcete ohlížet, tak si můžete číst nové karty na ruce a plánovat svůj další postup.
A teď ještě pár slov k eliminaci hráčů, zabít jiného mága není tak úplně snadné, takže moc nehrozí, že by se to stalo někdy brzy ve hře. V pokročilé hře zase zabití mága znamená rychlé vítězství, protože už většinou alespoň třímáte nějaký ten poklad, pokud už ho nemáte dávno odnesený ve svém domácím čtverci, takže eliminace hráčů bych se zase tak moc nebál. Ve včerejší hře právě hráč, který mě sejmul, vyhrál ve stejném kole, protože měl u sebe i můj poklad, který hned zanesl k sobě domů. A mimochodem, kdyby mě nesestřelil, tak bych v dalším kole vyhrál já, protože už jsem chvátal s druhým pokladem k domovu.
Na závěr jedna rada - pozor na slepé chodby s poklady, když je poblíž cizí mág. Je velmi snadné vás tam pohřbít zaživa a pak musíte jo metat firebally a podobné vylomeniny do stěn, abyste se odtamtud dostali. Stěny toho vydrží celkem dost :-)
Druhý dojem
Po včerejším zahrání ve čtyřech musím opět prohlásit, že Wiz-War je závodní hra.
Ovšem na rozdíl od například MageKnighta nemůžete příliš ovlivnit míru náhody.
Jak vám přijdou karty, tak hrajete.
Neplánujte. Dělejte to, co v aktuální chvíli dělat můžete a užijte si každou kartu a možnost. Čekat na jednu kartu ze sta je bláhovost ;)
Pokud budete chtít Wiz-War vyhrát, tak vás čeká jen frustrace.
Připravte plán, rozdejte karty a nechte se unášet proudem magie a průvanem svištícím v chodbách labyrintu...
Dojmy
Dnes jsme si s Permonem a kandelabrem nemohli na Planete vybrat nic z vic nez stovky her (kandelabr je u her vybiravejsi nez ja u zenskych a jidla;)), a tak jsme si rozbalili tuhle vecicku. Po pravde me prekvapuje, ze kolem ni neni vetsi halo, nas dosti pozitivne prekvapila. Je to pomerne chaoticka mlaticka, nicmene to ma vyborny spad, je to svizne (ve trech jsme druhou hru dali do 30 minut), dostatecne skodolibe a vysoce interaktivni. Fakt jsme se pri tom bavili a splnilo to presne to, co jsme chteli. Tehle "eat this, buddy" veci davam palec nahoru;) Uz se docela tesim na hru ve ctyrech, kde bude jeste vice interakce.
Vikend
No ja jsem sem k tomu tedka o vikendu dostal taky poprve. Dali jsme si 2 particky ve 2.
Je to rychle maso, v obou pripadech doslo na zabiti soupere, coz ve 2 je podle nas jedinej moznej konec hry, protoze odnest obe souperovi truhly s tim ze mi je nesebere a nezacne zase nosit zpet je podle mne nemozne, pokud se mi ho nepodari nekde luxusne zavrit :).
Kazdopadne je to takova rychla interaktivni skodici hra.
Hrali jsme teda s tema zakladnima skolama magie, ktere doporucuji pro prvni hru. Jeste to chcem zkusit s jinyma kombinacema, jak moc to zmeni tu hru.
Kazdopadne nam se hra libila a rad si ji dam znova.
dva týdny
už mám hru doma, ale ještě se na ni nedostalo :(. Nakupily se výhodné koupě a během 3 týdnů jsem pořídil 3 hry a wiz-war je poslední v řadě. Aspoň jsem se rozhodl udělat něco užitečného a ve volných chvílích (moc jich není) jsem se pustil do překladu pravidel :).
aneken
hehe, byli jsme na tom uplne stejne. Taky jsme si rikali, proc je okolo ni ticho po pesine, takze jsme si ji vybalili a zahrali ve trech a me to hodne mile prekvapilo a urcite ji dovezu na Hradiste. Ta hra ma jednu jedinou chybu a to je to, ze nema karty v cestine. Je totiz jednoducha, svizna, skodoliba, proste takova rodinna hra pro pokrocilejsi a tam je proste jazykova bariera celkem prekazkou.
text
Jo to je pravda. Hra jako takova je jednoducha, nicmene se toci kolem karet na kterych je textu pozehnane a dosti ruznorodeho, takze znalost anglictiny je celkem nutnosti pokud si clovek nechce zapamatovat spoustu karet.
cinstina
mozna nas ceka dalsi bf prekvapeni (e;
rbx, DD
To je bohužel pravda. Jakmile dodělám pravidla, chystám se i na karty, ale pouze text. Kdyby měl někdo zájem hodit to grafiky budu rád. To samé platí i o pravidlech.
radek
Tak to je dobra haluz, to musime v Hradistu dat;)
to all
Tak člověk se tu snaží, evangelizuje těsně po vydání, aby tady byl co nejdříve názor a lidi si mohli tento skvost co nejdříve vyzkoušet... A pánové ho normálně odignorujou a uráčí se ji zahrát až dobrého půl roku po vydání. Hanba Vám! :-)
Jsem rád, že se vám všem zalíbila, my ji stále úspěšně paříme a je to čím dál tím lepší, jak lidi hru trošku poznají, tak je mnohem napínavější a přetahovanější a prasáčtější. Výběr škol magie dost výrazně hru mění, takže ani DD nemusí neklidně spát s pocitem, že ve dvou to nemůže skončit jinak než smrtí... Teda alespoň dokud si nevymění Elementální magii za Conjuration a neodhalí další taje, které tato hra skýtá.
Výtka, kterou k té hře mám, je že těch škol není tak moc, takže se opravdu fest těším na rozšíření. Už aby tu bylo.
recenze (anglicky)
http://www.strangeassembly.com/2012/review-wiz-war
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Illumination - ENG
Akt. cena: 599 Kč
Končí za: 13 dnů