Warhammer Quest: Dobrodružná karetní hra

xxxxxxxxoo hodnoceno 132x (Seznam vlastníků)

Warhammer Quest: Dobrodružná karetní hra - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 4
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 60 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: karetní hra, kooperativní, vývoj postavy
Čeština: ke stažení
Vydavatelé:
ADC Blackfire Entertainment - logo
Autoři: Adam Sadler
Brady Sadler
Rok vydání: 2015
Sdílej: Facebook

Otázky ke hře

Pár dotazů. Asi jsem vážně hloupej...


Zdravím, k věci:
1. Je v pravidlech specificky napsáno, co znamená červená a šedá lebka na kartě lokace? Která z nich je pro stín a která pro střetnutí?
2. Nechápu, když porazím všechny karty ve střetnutí, jak se mají chovat schované karty ve stínech. V tahu nepřítele se aktivují, obrátí a hned útočí? Já to z těch pravidel prostě nechápu.
3. Když jde nepřítel do oblasti střetu - je aktivovaný nebo ne? Jak funguje aktivace? Opět to z pravidel nechápu.

Měl někdo stejný problém jako já, že to z toho vůbec nechápal? Nejsem úplný noob, ale tohle sem nezažil.
22.7.2020 23:54:00

Souhlas
Už jsem slyšel více názorů, že pravidla jsou opravdu špatně napsaná (a asi to nebude jen českým překladem). Sám jsem to po nepochopení některých věcí prozatím odložil a už 3 měsíce mi tu leží, což mě mrzí.

23.7.2020 00:25:02

Dotazy
Pokusím se odpovědět

1. Na str. 10 Pravidel: Červená číslo udává, kolik nepřátel se vyloží do střetnutí s hrdiny a šedé číslo, kolik se vykládá do stínů při vyložení nové lokace - což je ve Fázi lokace
2. Když porazíš všechny nepřátele ve střetnutí, nic dál se neděje. Nepřátele porazíš během během Fáze hrdiny.
Nepřátelé se aktivují až ve Fázi nepřátel a potom postupuješ podle vyhodnocení účinků nepřátel.
Příklad: Je dáno VPŘED - ZÁSAH. To znamená, že nepřítel jde nejprve do střetnutí s aktivním hrdinou a pak ho zasáhne.
3. Každý nepřítel se na konci Fáze nepřátel připraví. Takže jsou připraveni se v další Fázi nepřátel aktivovat. Ale aktivace jako taková probíhá pouze ve Fázi nepřátel (pokud není uvedeno jinak) a tehdy tedy vyhodnotíš jejich účinky.

PS - během Fáze hrdinů někteří hrdinové umí nepřátele vyčerpat. Tito nepřátelé tedy nejsou připraveni a tak se Fázi nepřátel neaktivují.

Snad jsem to vysvětlil dostatečně. Kdyby ne, pokusím se doplnit.

23.7.2020 08:06:52

@ Zdenda> Zdendo, díky moc. Vypadá to, že už jsem na to včera dostatečně neviděl (což neznamená, že ty pravidla nejsou zprasený imo).
Z toho, co jsi napsal, to chápu, nicméně mám doplňující dotaz.

1. Píšeš, že nepřítel jde do střetnutí s aktivním hrdinou. Kdo je ale aktivní hrdina, když je fáze nepřátel? Vůdce družiny?

2. Pořád mi není jasné, jak fungují stíny. Řekněme, že jsem porazil všechny potvory ve střetnutí. ale ve stínech mám dvě skryté karty. Jak se odhalí, podle jakého klíče? Vím, že si je mohu přitáhnout a dát si je do střetu, ale když nechci? Jak se z neaktivního nepřítele ve stínech stane aktivní (tzn. že je stále ve stínech, ale lícem nahoru)?

3. Když hraju scénář a mám dostatečně bodů průzkumu (tzn. prozkoumal jsem lokaci), kdy můžu cestovat? Pouze, když porazím všechny nepřátele ve střetu? Nebo i aktivní ve stínech?

Moc si vážím tvých odpovědí, jsem z té hry trošku na nervy, ani Gloomhaven mi nedal tak zabrat :D - Maxianimal

.> 1. Ked sa zance faza nepriatelov tak na zaciatku sa vzdy vyhodnocuje vudce druziny. Priklad: Hrac A je vudce druziny a ma pred sebou v stretnuti 2 nepriatelov, hrac B ma pred sebou v stretnuti 1 nepriatela. Takze sa aktivuje prvy nepriatel pred hracom A kedze je vudcem skupiny, nasledne sa aktivuje nepriatel pred hracom B a potom sa zas aktivuje druhy nepriatel pred hracom A a takto sa to stale strieda po jednom nepriatelovi. Ak su nepriatelia v stinech aktivuju sa aj oni. Nepriatel v stinech sa otoci na druhu stranu aby bolo vidiet ake ma zivoty, utok atd a aktivuje sa. A pokracuje sa v ich aktivacia podla toho ako som popisoval vyssie. Cize prvy nepriatel v stinech by sa aktivoval pri hracovi B kedze pred sebou uz nemal dalsieho aktivneho nepriatela v stretnuti a takto to pokracuje pokial sa neaktivuje kazdy jeden nepriatel.

2. som popisal v bode vyssie

3. Cestovat mozes pocas fazy lokacie (ak mas dostatok bodov pruzkumu), nie je to obmedzene tym ze su na zive este nejaky nepriatelia. Ale vsetci nepriatelia v stretnuti s hrdinami s nimi cestuju do dalsej lokacie kde sa samozrejme nahrnu dalsi nepriatelia podla lebiek na lokacii. Takze je lepsie vyzabijat nepriatelov v stretnuti ak nechces aby s tebou isli dalej. Nepriatelia v stinech necestuju s tebou do dalsej lokacie ak odcesutej sa novu kartu tak ich iba odhodis. (niektore potvory maju specialnu schopnost ze aj ked su v stinech tak cestuju stebou dalej ale je to priamo schopnost toho nepriatela cize vynimka z pravidiel). Pre zhrnutie: mozes cestovat vo faze lokacie ked mas dostatok bodov pruzkumu. Nepriatelia v stretnuti cestuju s tebou do dalsej lokacie, nepriatelia v stinech s tebou necestuju do dalsej lokacie(ak nemaju specialny schopnost ktora im to umozni). - Ctibor

Dotazy
Budu tady odpovídat na dotazy níže.

1. Píšeš, že nepřítel jde do střetnutí s aktivním hrdinou. Kdo je ale aktivní hrdina, když je fáze nepřátel? Vůdce družiny?
- Ve fázi nepřátel se nepřátelé postupně aktivují - začíná se od vůdce družiny a postupuje se dokola, dokud nejsou všichni nepřátelé aktivování. Nejprve se aktivují nepřátelé, kteří jsou ve střetnutí, až pak ti ve stínech.
Příklad: 3 hrdinové H1, H2, H3 (H1 je vůdce), H1 má 2 nepřátele ve střetnutí (N1, N2), H2 má 0 nepřátel, H3 má 1 nepřítele (N3), ve stínech jsou další 3 nepřátelé (N4, N5, N6; N4 už je lícem nahoru, N5 a N6 jsou lícem dolů). Aktivace jde takto:
H1 - N1 nebo N2 (může si vybrat)
H2 - N4 (musí ze stínů, ve střetnutí nemá, musí vzít toho už otočeného)
H3 - N3
H1 - zbývajícícho z N1 či N2
H2 - N5 nebo N6 (musí ze stínů, oba jsou lícem dolů, tak si může vybrat)
H3 - zbývajícího z N5 či N6

Tím jsem vlastně odpověděl i na druhou otázku.
Ale pozor, to, že třeba H2 aktivuje nepřítele ze stínů, tak neznamená, že ten se s ním automaticky střetne - může tam mít klíčové slovo, že jde třeba po nejvíc zraněném hrdinovi nebo že zůstane ve stínech.

3. Když hraju scénář a mám dostatečně bodů průzkumu (tzn. prozkoumal jsem lokaci), kdy můžu cestovat? Pouze, když porazím všechny nepřátele ve střetu? Nebo i aktivní ve stínech?
- Ano, můžeš cestovat (pokud to třeba lokace nebo scénář nezakazuje), ale jen ve fázi cestování. Nepřátelé, kteří jsou s hrdiny ve střetnutí, tak tam zůstávají. Nepřátelé ve stínech jdou ze hry ("uteklo" se jim). A vykládají se noví nepřátelé z nové lokace.

...Ctibor níže mě předběhl :)

23.7.2020 10:24:07 | Upraveno autorem (porovnej)

To: Duirin> Díky moc za vyčerpávající odpověď, moc si toho vážím! Ještě bych chtěl něco upřesnit.

1. Když začínám nový scénář s dvěma hrdiny, avytáhnu lokaci, kde jsou 3 černé lebky a 2 šedé lebky, tak:
a, První hrdina dostane celkem dva nepřátele do střetu a druhý hrdina jednoho, je to tak?
b, Budou tito nepřátelé hnde aktivovaní, nebo vyčerpaní? Jde mi o to, že některé schopnosti hrdinů mohou vyčerpat nepřátele.

2. Z pravidel jsem vyčetl, že se nepřátelé ve stínu neaktivují do té doby, než nemá hráč žádného nepřítele ve střetu, nebo má ve střetu všechny neaktivní. Je to tak? Tzn. H1 má ve střetu dva vyčerpané nepřátele, H1 jednoho vyčerpaného, a tak teď se aktivuje jeden nepřítel ze stínů a útočí na H1 a pak druhý nepřítel ze stínů, který bude útočit na H2. Chápu to správně?

3. "začíná se od vůdce družiny a postupuje se dokola, dokud nejsou všichni nepřátelé aktivování." - bylo myšleno dokud nejsou všichni nepřátelé vyčerpaní, je to tak? Pak nastává vyhodnocení lokace/cestování.

Díky - Maxianimal

Maxianimal> Sakra, někdo to tady zamknul...

1 a) Ano.
1 b) Nepřátele, které nově vyložíš, tak jsou připraveni (viz bod 2).

2) Mluvíš o vyčerpaných a aktivovaných, ale to je nepřesné (nevím, jak je to přesně v pravidlech). Představ si to takhle:

Nepřítel může mít 2 stavy:
- připravený (untaplý, narovnaný) - v tu chvíli je ve fázi nepřátel aktivován, provede svůj útok (podle toho, co má ve stavovém řádku), pak se vyčerpá; hrdinové můžou mít akci, že ho můžou vyčerpat (ještě ve fázi hrdinů)
- vyčerpaný (taplý, otočený o 90°) - ve fázi nepřátel se neaktivuje (jako by tam nebyl)

Ve fázi nepřátel se nepřátelé aktivují, tj. z připraveného se stane vyčerpaný a mezitím provede svůj útok (dle stavového řádku).

3) Ano, postupně nepřátele aktivuješ, dokud nejsou všichni vyčerpaní. - Duirin

@ Ctibor
Díky moc za odpověď, vážím si toho.

23.7.2020 13:01:30

Vybíráme z Bazaru

Zaklínač Starý Svět - OBALY GAMEFOUND CARD SLEEVES
Zaklínač Starý Svět - OBALY GAMEFOUND CARD SLEEVES
Akt. cena: 380 Kč
Končí za: 1 den

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas