Vládce Tokia - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 6
Doporučený věk: od 8 let
Herní doba: 30 min
Herní svět: Sci-fi
Herní kategorie: karetní hra
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: Heidelberger Spieleverlag
IELLO
REXhry
Autoři: Richard Garfield
Rok vydání: 2010
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Dotaz na pravidla

Ahoj, prosím o radu ohledně karty Healing Ray. Text na kartě je velmi všeobecný a chci si ujasnit pár věcí. Dejme tomu, že tuto kartu vlastním a hodím 3x srdce:
1. platí tyto 3 srdce na mě i na ostatní, nebo je nutné je rozdělit? Např já si z těchto tří srdcí vezmu dvě pro sebe a jedno mi zbývá pro někoho ostatního? Nebo prostě všichni se léčí za 3 srdce?
2. Platí tyto hody na všechny, nebo jen na ty, kteří chtějí? Musí soupeř souhlasit, aby byl vyléčen, nebo mu to prostě nařídím? (tady je polemika, zda by někdo nechtěl být léčen, ale já takhle z něj mohu vysávat energii)

Děkuji za odpovědi
18.10.2011 17:20:46

DD

Healing Ray
1. Muzes vylecit tolik zivotu, kolik jsi hodil srdci. Tudiz je musis rozdelit.
2. Oni ti musi zaplatit, ty si vyberes koho vylecis, ten ti da 2 za kazdej zivot, nebo vse co maji pokud nemaji dost

18.10.2011 19:06:18

Healing Ray
To znamená, že já určím kdo bude vyléčen (nemůže odmítnout) a musí tento heal přijmout. A musí zaplatit. Díky

18.10.2011 19:54:41

DD

Healing Ray
Jj. Nemuzes samozrejmne lecit nekoho kdo neni zraneny (tudiz nad 10 zivotu).
Jinak co se kolem teto karty resi na BGG je jestli ji lze pouzivat kdyz je monstrum v Tokyu, protoze podle anglickych pravidel nesmi vyuzivat symbolu srdci hozenych na kostkach. Bohuzel to vypada na chybu v prekladu protoze ve francouzskych pravidlech stoji, ze nesmi pouzivat symboly srdci k leceni. Takze to hrajem ze ji muze pouzivat i kdyz je v Tokyu k leceni monster mimo Tokyo.

18.10.2011 21:12:08

DD
No v pravidlech je to napsáno trochu jinak. Je tam, že monstrum v Tokiu sice nemůže používat srdce aby se léčilo, ale může to provádět přes karty. Takže podle mě není jediný důvod proč by nemohlo léčit ostatní.

19.10.2011 13:54:27

DD
Já bych to taky bral tak, že obecně jakákoliv karta mění základní pravidla a má před nimi přednost. Jestli je léčení soupeře přátelská možnost, nebo jestli ho můžu nutit silou, to se mi z pravidel jasné nezdá, nechal bych asi na domluvě hráčů předem.

19.10.2011 20:28:49

Healing Ray
Když nad tím tak přemýšlím, tak logičtější je varianta, že se domluvím se soupeřem, zda jej vyléčím a on mi za to zaplatí energií. Léčit jej i přes jeho odmítnutí je asi blbost.

20.10.2011 16:42:08

Venca81
Nikde není napsané, že s tím protihráč musí souhlasit. Podle mě je obrání o energii přes tuhle kartu jedna z taktických variant.

21.10.2011 08:16:58

zelené kostky
prosím vás, jak se používají ty zelené kostky?

14.7.2012 11:55:12

zelené kostky
Některé z karet (Extra head) ti přidávají do ruky další kostku, pak se používají právě ty zelené.

14.7.2012 12:01:04

Díky
Díky moc taky sem na to před chvilkou přišel.sem dneska bystrý jak horský potok.Dívám se že ty karty sou tam dvě a sou na pořád.takže dvě karty dvě kostky.chápu to dobře?

14.7.2012 12:10:02

DNA
Ano, přesně tak, kdyby jeden hráč měl právě obě tyto karty, použije obě zelené kostky

14.7.2012 12:24:42

SHRINK RAY / ZMENŠOVACÍ PAPRSEK
Ahoj,
chci se zeptat, jak je to s léčením žetonu zmenšení, pokud stojím v Tokiu. Platí, že "srdce" nemohu použít pro doplňování životů (léčení), nebo že jej nemohu využít ani k léčení od žetonů ZMENŠENÍ, JEDŮ apod. ...

Text karty:
Když způsobíš nějaké příšeře zranění, dej jí žeton zmenšení.
Za každý žeton zmenšení používá tato příšera o jednu
kostku méně.Zbavit se zmenšení je možné použitím hodu "srdce"(místo léčení).

Díky

22.8.2012 10:13:26

deskovec
Jestli se nemylim, tak v pravidlech je, ze to nesmis pouzit na leceni, ale pro karty jo. Takze bych se klonil k tomu, ze na zmenseni a jed to pouzit lze...

22.8.2012 14:49:55

aneken
Ano, s použitím na karty souhlasím. Jen mě v tomto případě zmátlo, že "srdce" použiješ místo léčení (které je ale zakázané) pro zbavení se žetonu zmenšení.

22.8.2012 15:19:22

deskovec
No oni to Frantici moc neresi, u nekolika karet jsme menili wording, tu nas to nenapadlo. Kazdopadne bych si myslel, ze to jde, ono to misto leceni znamena, ze tu kostku nepouzijes na leceni, ne ze by to bylavforma leceni;)

22.8.2012 16:21:36

Odrážecí kůže/Reflective hide
Jak by se správně měla hrát karta Odrážecí kůže/Reflective hide? V české verzi karty se píše: "Pokud dostaneš zranění, příšera, která ti jej způsobila, dostane zranění stejné velikosti". Na Boardgamegeeku a jiných serverech, jsem se ale dozvěděl, že útočící hráč dostává je jedno (1) zranění a ne zranění stejné velikosti jaké způsobuje. Nevím jak francouský, ale anglický text zní: " If you suffer damage the monster that inflicted the damage suffers one as well". Jedná se o chybu v českém překladu, anebo je chyba někde jinde?

20.12.2012 01:02:10 | Upraveno autorem (porovnej)

Berry
Ve podkladove verzi, ze ktere jsme to prekladali, bylo: "If you suffer damage the monster that inflicted the damage suffers damage as well". Pri prekladu jsme prochazeli diskuze ke vsem kartam, k teto v te dobe nic nebylo (az v srpnu, kdy uz to bylo v tisku) a nam to prislo tak, ze proste dostane tu damage - i kdyz jsme si rikali, ze ta karta je fakt silna...
Ostatne co se tyce toho soucasneho zneni, s ohledem na pomnoznost slova damage je ten anglickej text blbe a matouci, protoze to porad muzes vylozit obema zpusoby. Aby to bylo neprustrelne, tak by to muselo byt "monster that inflicted the damage suffers one damage as well", jinak to one muzes porad vymenit za celkovou damage. On ten anglickej preklad cele hry, ze ktereho jsme vychazeli, byl mistama divnej, treba karta Armor je v cestine proto rozepsana a nektere dalsi maji taky dost jinej wording.
Celkove, i s ohledem na silu karty bych se klonil k tomu, ze by to spise melo byt 1 zranění. Za to, že je karta spatne, se omlouvame, je to asi dan za to, ze to neumime prelozit rovnou z franiny a v anglictine ta karta, respektive text, ktery jsme meli k dispozici, byl dost nejednoznacnej...

20.12.2012 13:52:09

aneken
Nebuď smutný - ono jestli je to překlad z francouzštiny, tak jsem ochotná se vsadit, že tam to zní úplně stejně dvojsmyslně ;)

20.12.2012 14:10:06

Včera jsem byl nějaký mimózní ...
... došel mi od kluků s Planety Vládce Tokia. Mimochodem pošta se zase vyznamenala. Byl to balík do ruky, který má být u adresáta na druhý den a poště to trvalo 3 dny (Anekene a Hrabinho můžete si to reklamovat, aby vám vrátili poštovné).

Protože jsem Vládce Tokia nikdy nehrál a ani jsem ho tady příliš na webu nesledoval, tak jsem začal číst pravidla a nějak jsem je vůbec nechápal. Vůbec jsem nechápal, jak se dostane příšera do Tokia a z Tokia. Byla tam jen malá zmínka o tom, že komu padne první tlapa (útok), tak ten jde do Tokia. Tak jsem nevěděl, jestli se tam pak příšery hromadí nebo co a jak s nimi. Pravidla se mi zdála totálně nejasná a nesrozumitelná.Zdálo se mi to divné, že by kluci pustili něco takového mezi lidi a tak asi po třičtvrtě hodině pokusů to pochopit a vysvětlit si to, jsem šel sem na web a stáhl jsem si ty negrafická pravidla co jsou tady k dispozici. A zjistil jsem, že je tam nějak víc textu a údajů, tak jsem si našel na netu anglická pravidla a tam jsem zjistil, že jsou to dva listy pravidel. Takže až po hodině mi docvaklo, že jsou ty pravidla dvojlist a že já trubka vždycky jen koukal na první a poslední stránku. Měl jsem ten dvojlist trošinku přichycený k sobě a myslel jsem, že je to jen jeden oboustranný papír.

Tímto se klukům z Planety her omlouvám, že jsem si o nich v jednu chvíli v duchu dovolil zapochybovat. Holt jsem trubka jen já. ;D

21.12.2012 08:46:18

Odrážecí kůže
jak vyhodnotit situaci kdy příšera která má odrážecí kůži dá zranění příšeře, která má taky odrážecí kůži? my jsme to vyhodnotili, tak že si příšery dávají neustále zranění až prostě zhynou. Je to správně? díky

21.12.2012 09:02:24

ad Reflective Hide
Prosímvás, kdo přišel na ten příšerně nesmyslný překlad "Odrážecí kůže", vždyť to i mě chabému angličtináři rve uši. Dyť tady je to ve smyslu kryt nebo ochrana (i z obrázku je to jasné).

... a k otázce - není tam náhodou jen jedna ta karta? Pokud je tím myšlena duplikace karty, tak já bych tipnul, že po prvním odrazu je už ten útok natolik slabý, že druhý odraz už nic nezpůsobí.

21.12.2012 09:15:45

Odrážecí kůže
je to myšleno zduplikovaním té karty.

21.12.2012 09:21:02

překlad Reflective Hide - Přemýšlivá kůže :D
No nevím kdo s tím překladem jako "odrážecí kůže" přišel jako první. Asi to byl nějaký produkt automatického překladače. Ještě že někdo nepřeložil reflective jako přemýšlivý - to taky automaticky vyskočí v překladači jako jeden z významů slova. Pak bychom tady měli unikátní překlad karty jako "Přemýšlivá kůže" :D.

21.12.2012 09:53:01 | Upraveno autorem (porovnej)

kren
Uz nevim kdo to byl, jen vim, ze muj tehdejsi preklad - kde jsem chtel tusim skrys, neprosel a klukum to s ohledem na obrazek na karte prislo lepsi takhle. Tak jsem se nebranil. Ono hned nekolik prekladu tam neni doslovnych a ani jsme se o to nesnazili. U tohohle typu hry jde spis o navozeni atmosky nez o doslovnost;)

21.12.2012 12:24:40

to Aneken
Já nevím, ta odrazná kůže je fakt ve vaší české lokalizaci??? Já tu kartu měl v ruce a žil jsem v domnění, že je tam napsáno odrazný kryt i podle toho obrázku, kde se to neodráží od povrchu příšery, ale od nějakého silového pole, co ji obklopuje. Ta odrazná kůže je totiž spíš doslovný nesprávný překlad, než naopak. Seš si fakt jistý, že to tam tak máte? Já to včera rozbaloval, prohlížel si karty a fakt bych dal ruku do ohně, že tam odrazná kůže není.

Nicméně včera jsem měl špatný den, jak jsem níže popsal. Vzhledem k tomu, že jsem skoro hodinu nechápavě studoval jen první stranu pravidel v domnění, že jsou to celá pravidla, tak bych se nedivil, že jsem četl něco, co na kartě vůbec napsané nebylo ;D.

PS: Jinak samozřejmě jestli to považujete za flavour, tak proti tomu nic nemám;). Tohle není hra o historicky nebo vědecky přesných termínech ;).

21.12.2012 13:39:25 | Upraveno autorem (porovnej)

Vybíráme z Bazaru

Jantaris od 1 Kč
Jantaris od 1 Kč
Akt. cena: 100 Kč
Končí za: 10 hodin

Offcanvas