nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Valor & Villainy: Minions of Mordak

Počet hráčů: 2 - 6
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 150 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: kooperativní, vývoj postavy
Čeština: undefined
Vydavatelé: Skybound Games
Autoři: James Van Niekerk
Rok vydání: 2020
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Král Shapiro je mrtvev. Zemřel při podivné nehodě s katapultem. Jeho korunu si začal nárokovat zlotřilý černokněžník Mordak, který se rozhodl za pomoci svých služebníků království terorizovat po dobu šesti dní, aby sedmého dne osobně ovládl celé království. Podaří se hrstce dobrodruhů překazit jeho plány a zachránit tak království, než se najde vhodný nástupce?

Hra Valor & Villainy: Minions of Mordak je asymetrická hra pro 2–6 hráčů. Jeden z hráčů představuje hlavního arci-záporáka Mordaka, jehož cílem je porazit poslední obránce království  hrdiny. Po dobu šesti kol se o to snaží za pomoci svých nestvůr a kouzel. V sedmém kole (nebo za určitých podmínek i dříve) vstoupí na bojiště osobně a započne finálová bitva. Zbytek hráčů hraje za hrdiny.

Příprava hry:

Na začátku hry si jeden hráč vezmě Mordaka, ostatní hráči si zvolí své hrdiny. Těch je na výběr 8 a každý se od ostatních liší vzhledem, vlastnostmi (zaměření na boj zblízka, střelbu nebo magii) a speciálními schopnostmi unikátními pro každého hrdinu. Lze hrát například za svatou paladinku, orkského barbara nebo gobliního barda. Hráči vezmou desky svých vybraných postav + jejich figurky. Připraví se mapa z 21–25 obdélníkových polí (množství závisí na počtu hráčů). Pole jsou kromě startovních pěti zakrytá a celkem je jich ve hře 35, což poskytuje určitou variabilitu pro následující hry. 3 skrytá pole obsahují svatyně, jejichž objevení oslabuje Mordaka. Jakmile najdou hrdinové všechny 3 svatyně, hra se překlopí do finálové bitvy (pokud je nenajdou včas, začne finálová bitva v 7. kole).


Průběh hry:

V průběhu hry se střídají následující fáze hry:

  1. Kolo hrdinů: Hrdinové postupně odehrají své tahy. Každý hrdina má 2 (se získávání zkušeností i více) akce. Akce lze použít k pohybu, útoku zblízka nebo na dálku, k čarování nebo získávání nových kouzel. Kromě toho mohou hrdinové (bez akce) prozkoumávat (otáčet) okolní regiony a sbírat nehlídané poklady. 
  2. Levelování hrdinů: V této fázi si hrdinové přerozdělí poklady získané v první fázi. Dále posílí své postavy za zkušenosti nabyté zabitím Mordakových služebníků.
  3. Kolo padoucha: Podobně jako hrdinové ve fázi 1, Mordak použije své akce k různým aktivitám. Vzhledem k tomu, že prvních 6 kol není Mordak přítomen na mapě, nemůže útočit, hýbat se ani prozkoumávat. Může však ovlivňovat dění na bojišti za pomoci kouzel, popřípadě smí vyvolávat nové služebníky.
  4. Kolo služebníků: Hráč Mordaka hraje se všemi služebníky na mapě. Ti se chovají obdobně jako hrdinové.
  5. Levelování Mordaka: Mordak si zlepšuje vlastnosti za cenu zkušeností. Ty získá zabitím některého z hrdinů.

Jak funguje soubojový systém: Každá postava má několik vlastností, které používá k boji. Kromě životů může mít boj zblízka, střelbu, magii a Mordak má navíc ještě sesílání služebníků. Tyto statistiky jsou tvořeny určitým množtvím kostek (může být i nula). Kostky mají bílou (novic), žlutou (adept) a červenou (mistr) barvu. Čím lepší kostka, tím lepší hodnoty obsahuje na svých polích (bílá má 3ׄ0“ a 3ׄ1“, žlutá 1ׄ0“, 4ׄ1“ a 1ׄ2“ a červená 3ׄ1“ a 3ׄ2“). Kostky pro jednotlivé vlastnosti lze přidávat/vylepšovat za zkušenosti. Pokud chci například seslat kouzlo léčení vyžadující alespoň 3 úspěchy, vezmu všechny kostky, které mám vyznačené u statistiky magie, a musím hodit v součtu alespoň 3, aby se kouzlo povedlo.

Konec hry:

Smrt hrdiny v průběhu hry neznamená pro hráče její úplný konec – pouze více zkušeností pro Mordaka. Hrdina se na začátku svého kola oživí v základní lokaci a hraje dále. Hra končí vítězstvím hrdinů, pokud ve finálové bitvě sníží počet Mordakových životů na 0 (ten jich v závislosti na počtu hráčů může mít až 100).  Mordak naopak vyhraje hru v případě, že dojde k finálové bitvě a Mordak úspěšně zabije 3 hrdiny. Vždy vyhrává/prohrává celý tým – buď všichni hrdinové, nebo Mordak.

Autor: Nikael