Válka o Prsten (druhá edice)

xxxxxxxxxo hodnoceno 198x (Seznam vlastníků)

Válka o Prsten (druhá edice) - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 180 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra, strategická, válečná
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: REXhry
Ares Games
Devir
Galakta
Heidelberger Spieleverlag
Red Glove
Autoři: Francesco Nepitello
Marco Maggi
Roberto Di Meglio
Rok vydání: 2012
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Náhoda ve hře

Jak velkou roli hraje v této hře náhoda? Dá se hra prohrát i tak, že děláte všechno správně, ale prostě vám nepadají kostky a dojedete na to? Nebo to lze nějak modifikovat, rozložit či zachránit jinak?

20.7.2022 11:06:49

@Infidus když ti nebudou padat kostky, tak se můžeš stavět na hlavu, ale nemas šanci. Taky záleží na tom, jaké karty ti přijdou, protože některé se dají použít jen při určité konstelaci…

20.7.2022 11:11:52

@foxthetox To jsem úplně nechtěl slyšet :-\ Na hru se hrozně těším, ale zároveň nemám rád u her tak velké množství náhody, které může rozhodnout o vítězi, aniž by s tím šlo něco udělat. Kostky ve hrách obecně nejsou moje nejoblíbenější záležitost, ale když s tím jde pracovat jako v Eclipse nebo Euthii, tak mi to vůbec nevadí. Je počet kostek aspoň nějak házen podle velikosti armády či síly jednotek?

20.7.2022 11:38:58

Jestli ti nevadí kostky v Euthii, tak tady s tím budeš naprosto v pohodě.

...................................................................
Odvážný dobrodruh / www.deskozona.cz

20.7.2022 11:56:53

Infidus: V klidu. Ta hra není nejlepší v pořadí War games a jedenáctá celkově na BGG náhodou.. možná to není hra pro každýho, ale že by byla o náhodě a o kostkách, tak to si opravdu nemyslím.

20.7.2022 11:59:30

@Infidus U většiny kostek máš víc možností co s nimi udělat, navíc hráč za Svobodné národy začíná s třemi prsteny moci, které může použít k změně kostky na jiný výsledek (kromě Vůle západu), pokud to udělá, jde takový prsten k hráči za Stín, který ho může použít také jednou ke změně kostky na libovolný výsledek. Jinak počet kostek se dá zvýšit, když splníš určité podmínky a dostaneš do hry některé speciální postavy. Jinak zrovna vyšla docela detailní analýza online hraných partií za 2021 https://docs.google.com/document/d/1_GWpk_eBf18xydbCR6y9TfefXvYuyr-j/edit

20.7.2022 12:02:15 | Upraveno autorem (porovnej)

Náhoda v této hře rozhodně je a někdy může být až nehezky velká. 

---
Zarytý odpůrce figurek, který zastává názor, že hromada plastu ze špatné hry dobrou hru nikdy neudělá.

11.8.2022 10:57:40 | Upraveno autorem (porovnej)

Jasne, stat se muze, ale porad tam mas bojove karty co maji ruzne efekty, zvysujici hodnotu kostky nebo pridavajici prehozy + velitelske prehozy, dobyvat neco duleziteho bez podpory nazgulu je proste risk. Ale samozrejme u wargames vzdycky nejaka nahoda bude, pro me to tomu dava stavu, ale chapu ze nekomu to vadi. Jinak jak uz to u takovych vetsich her byva, je tam i nejaka ucici krivka, ktera dost ovlivni co jsi schopny uhrat, viz ta analýza partií v mém minulém postu, učící stádium je cca 30 her, kdy objevuješ možnosti svoje i nepřítele a učíš se ze svých chyb, poslední stádium tam vychází na nějakých 100 her, kdy dosahuješ maxima potenciálu. Ale samozřejmě, pokud nesedne první hra, nebudeš do toho chtít ten čas investovat :)

11.8.2022 12:20:03 | Upraveno autorem (porovnej)

Ono to souvisí s mou obecnou nechutí hrát dlouhé hry o jejichž konečném výsledku rozhodne jeden hod kostkami, se kterým se nedá nic udělat.

---
Zarytý odpůrce figurek, který zastává názor, že hromada plastu ze špatné hry dobrou hru nikdy neudělá.

11.8.2022 13:06:33 | Upraveno autorem (porovnej)

ono to máš tak:

cesty osudu sú nevyspytateľné.

11.8.2022 13:56:02

No mě právě zajímá, jestli je to tak, jak píše @MalcolmReynolds nebo když člověk tu hru trochu umí, tak nedopustí, aby se dostal do takové situace, že ho může hod kostkou podělat. Že se na to připraví kartami atd… 

11.8.2022 15:22:05

Vždy tam je nějaká pravděpodobnost, že ti nějaký útok nevyjde podle představ, že budeš muset přizpůsobit strategii tomu co ti zrovna přišlo za karty nebo padlo na kostkách, je to podobné jako u jiných her, kde házíš kostkami, taháš si karty a losuješ žetony, pracuješ s určitými pravděpodobnostmi, které můžeš zvýšit tím jak hraješ, ale nikdy nemáš nic úplně 100%, není to propočitatelná euro hra.

11.8.2022 15:28:02 | Upraveno autorem (porovnej)

@Froggery ruku na srdce, když ti nebudou padat kostky, tak ti nepomůžou karty ani přesila. Na druhou stranu je pravda, že vždycky když zahrajeme, tak máme parádní zážitek. Zvlášť když hru trochu potunis, za mě jsou 3d hory nutnost, bez namalovaných figurek bych to osobně nehrál (i když jsem to barvil půl roku, tak času nelituju) a větší mapa taky neuškodí. Figurky pevností jsou podle mě už čistě estetická záležitost.

11.8.2022 18:55:10

Však píšu, že prostě nic nemáš jisté,ale komu vadí náhoda tak asi obecně wargames hrát stejně nebude. Za mě je to taky skvělá zážitková hra.

11.8.2022 19:03:16

@MalcolmReynolds Pravděpodobnost 33% není bůhvíjaké terno. Kdyby ti to nevyšlo dejme tomu u 80%, tak to k naštvání je, ale takhle… Ale chápu pointu, jen tohle mi v těch příspěvcích nějak vyčnívalo:)

11.8.2022 19:18:33

@Herald Ano, možná to není žádné terno, ale při osmi kostkách taky není nerálné, aby padly dva úspěchy.

---
Zarytý odpůrce figurek, který zastává názor, že hromada plastu ze špatné hry dobrou hru nikdy neudělá.

11.8.2022 19:27:47 | Upraveno autorem (porovnej)

Rimmere? https://youtu.be/F6top3WxWPE

11.8.2022 21:52:38

@Froggery Tak to nečti, když tě to nebaví.

---
Zarytý odpůrce figurek, který zastává názor, že hromada plastu ze špatné hry dobrou hru nikdy neudělá.

11.8.2022 22:09:16 | Upraveno autorem (porovnej)

@MalcolmReynolds - Já jsem chtěl jenom na příkladu ukázat, že i když se může zdát pravděpodobnost úspěchu 33% jako nízká, může být díky většímu počtu kostek a nižšímu potřebnému počtu úspěchů výrazně lepší než 50% pravděpodobnost.

Tohle někde publikuj a nějaká Nobelovka tě určitě nemine;)

11.8.2022 23:54:16

Když jsme s bráchou hráli jinou hru, z 9 kostek stačilo na 3 hodit 4-6 k vítězství…..myslíte že se to povedlo? 

Jedna věc je když tě podělají samotné kostky, ale druhá věc je, jestli to zahraješ tak, že všechno vsadíš na jeden hod nebo prostě když ho hodem neubiješ, tak za chvíli to zkusíš hodit znova…..

12.8.2022 08:00:20

Po mnoha hrách (20+) mohu potvrdit, že hra je hodně o náhodě. 

Dost mě to mrzí, protože když jsem si ji pořizoval, tak jsem si ji právě představoval trochu jinak. Bohužel spousta hráčů tu náhodu omlouvá tím, že doporučují se zaměřit na jiné prvky hry či si nějaké prvky domyslet (oproti jiným wargame hrám to u Války o prsten je v diskuzích opravdu příliš časté) → tisknou si terény, malují figurky, kupují větší mapy, dělají RolePlay atd., což chápu, bohužel je to řešení ve stylu “Bolí mě zub, tak si zlomím ruku a tu bolest zubu už cítit nebudu.”

Jasně, hra má učící křivku, ale to s náhodou jako takovou nic neudělá. Pokud se podíváš na nějaké doporučované taktiky, tak se třeba dočteš, že ty “nejlepší” mívají win-rate třeba kolem 70%. Mohu čestně prohlásit, že těch zbývajících 30% není o tom, že tě oponent přehraje, ale že ti náhoda nedovolí vyhrát.

Problémem této hry je kumulovaná náhoda, která, minimálně pro mne, je prostě moc hrubá. Hodíš kostkama, kde potřebuješ, aby ti padly správné akce, lížeš náhodné karty, při souboji házíš náhodné hody, používáš dříve líznuté karty, které v mnoha případech pro vyhodnocení efektu potřebují náhodný hod, lížeš náhodné žetonky z pytlíku… . Některé z těchto věcí jde částečně ovlivnit, ale v konečném součtu jsem si často i jako vítěz říkal, že mi je soupeře líto, když se svou desetičlennou armádou nemůže už čtvrtý útok porazit mého jediného obránce pevnosti.

Hru si stále rád zahraju a miluji ji pro svůj vizuál, ale musel jsem se k ní naučit přistupovat jinak. Neberu ji jako taktickou válečnou hru, ale spíše něco jako "Člověče, nezlob se" na steroidech (můžeš být taktický génius, ale když ti to nepadne, tak prostě nevyhraješ ani nad čtyřletým děckem).

12.8.2022 09:52:59

OT: Respekt v diskuzích

Prosím, to, že vás něčí zkušenost nezajímá, neznamená, že nezajímá ostatní. Různí lidé mohou stejné věci přisuzovat různé váhy. A na rozdíl od videa tyto příspěvky opravdu číst nemusíte, zatímco Lister s Kocourem se proti Rimmerovi opravdu mohli bránit jen ucpáním uší.

Stejně tak není hezké vysmívat se ostatním za to, že tvrdí zdánlivý nesmysl. Ono se totiž může ukázat, že to nesmysl nebyl. Malcolm IMHO totiž celou dobu píše o pravděpodobnosti úspěchu jedné kostky, nikoli celého hodu a potom jeho tvrzení dává smysl.

Pokud vám přijde, že někdo v diskuzi tvrdí nesmysl, zkuste se nejprve zeptat, jak to vlastně myslel, protože vám to nedává smysl, místo toho, abyste se mu hned začali vysmívat, protože nakonec to můžete být vy, koho „ta Nobelovka nemine“.

@Herald @Froggery @MalcolmReynolds @Drussbarb @Kabrousek 

Diskuzi mírně promažu od offtopicu a dále se, prosím, vraťte k původnímu předmětu diskuze, tj. vliv náhody ve hře.

Malcolma bych poprosil, aby promazané příspěvky vrátil do původního stavu. Na rozdíl od ostatních se domnívám, že někomu mohou pomoci, přestože s jejich celkovým vyzněním nesouhlasím.

-----------------
šéfredaktor novinek ZH; předseda KDH Pajdulák

12.8.2022 10:05:52

Tak jsem ještě propočítal Malcolmův rozhodující hod a pravděpodobnost, že mu z 8 kostek padnou 2 úspěchy, když úspěch jedné kostky má pravděpodobnost 33 % je něco malinko přes 80 %. Což je přesně ta hranice, která by naštvala i @Herald .

Za mě potom ještě zbývá otázka, co mohl Malcolm udělat, aby se nedostal do situace, kdy mu vše závisí na jednom hodu. Třeba nic a třeba hodně. Odpovědět na ni neumím, protože hru neznám.

-----------------
šéfredaktor novinek ZH; předseda KDH Pajdulák

12.8.2022 10:17:35

Náhoda hraje ve WOTR (a i Bitvě 5ti armád) velkou roli. Teď jsem vyhrál hru, ve které mne pojížděly kostky na úplnou haluz. Soupeř mne totálně rozbil. Já hrál za SN a on za Stín. Každé pátrání hodil 6, Společenstvo se tedy mrcasilo někde v Mlžných horách. Plně obsazenou Minas Tirit dobyl prvním útokem (měl jsem tam i dva katapulty, hrajeme 1. edici). Dostal mne do situace, kdy jsem aktivoval Trpoše a Seveřany a zoufale zaútočil na Dol Guldur a normálně ho Dobyl. Pak jsem posunul dvě jednotky ke Gundabadu, kde měl jednu elitní. Já měl poslední tah, protože mu chybělo jen dobýt Osamělou horu. No a ten poslední hod (neměl jsem tam elitní jednotku) jsem hodil dvě šestky (pravděpodobnost 2,8%) a pak udržel Osamělou horu, protože neměl čas si posílit útok. No a tak jsem vyhrál, ač jsem ho nepřehrál ….

12.8.2022 11:42:14

Tyjo díky za tuto diskuzi, nevěděl jsem že v té hře je tolik náhody :-O No a co ta rozšíření, ty tu náhodu nijak neeliminují? Máte někdo zkušenosti? :-)

12.8.2022 13:27:50

@Marvin @MalcolmReynolds no a nie je to práve to krásne na týchto hrách, predsa len, nie je to agricola, tam by mi tie kocky vadili. Je to takticko - strategická vojnovo atmosferická hra, nie prepočítavacia. Človek ide do niečoho, s čím si myslí že nemá šancu a nakoniec hľa. Stačí sa pozrieť napr. na udalosti pri Thermopyl. 

Pre mňa má WoTR iný problém, to je naskriptovanosť, skúšal som rôzne cesty ako to hrať za freepeople, a najjednoznačnejšia je vždy aj tá najlepšia. Podobne to má Sauron. 

Trochu konštatovania, myslím, že s náhodou majú problém ľudia, čo nevedia prehrávať a trochu sa odosobniť od toho, že to je len hra alebo taký, čo musia mať všetko čo najviac pod kontrolou. Každý sme dáky a pre každého existujú alternatívy.

-------------------------------------------------------------------
".. dobré, dobré, len v tých súbojoch mi chýbajú kocky..."

12.8.2022 16:59:43

Vybíráme z Bazaru

Prodám Intriky
Prodám Intriky
Akt. cena: 299 Kč
Končí za: 4 dny

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas