nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Unbroken

Počet hráčů: 1 - 1
Doporučený věk: od 13 let
Herní doba: 30 min
Herní svět: Fantasy, Horror
Herní kategorie: neuvedeno
Čeština:
Vydavatelé: Altema Games
Autoři: Artem Safarov
Rok vydání: 2018
Sdílej: Facebook, Google+

Popis hry

Upravit

„Zatraceně - ve vedlejší místnosti je slyšet šramot. Opatrně skulinkou ve dveřích nahlídneš a spatříš podivné humanoidní stvoření. Kobold... je jich tu dole plno. Čím níž jste se dostávali podzemím, tím víc těchhle podivných stvoření jste potkali. Nebudou tak hloupí, jak vypadají - to by nezvládli nastražit past, do které naše skupinka dobrodruhů spadla. Otočíš se a oko ti padne na haraburdí v rohu místnosti - možná tam bude něco použitelného... možná trochu jídla. Opatrně se pustíš do prohrabávání. Holýma rukama tu zrůdu těžko zabiješ...“

Unbroken je sólová desková hra, ve které bojuje hráč přežití v nestvůrami prolezném podzemí. Ocitá se v roli dobrodruha, který jako jediný přežil přepadení skupinky a s holýma rukama utekl hlouběji do zatuchlých kobek a nyní spřádá plány, jak se dostat pryč.


Příprava hry:

Hráč si zvolí postavu, se kterou bude hrát. V Print and Play edici jsou na výběr čtyři - Sneak (Zloděj), Sage (Mudrc), Hunter (Lovec) a Brawler (Rváč) - každá má unikátní set schopností, které jim budou vypomáhat (např. s lovcem budete mít méně starostí s jídlem, naopak rváč využije svých bojových schopností při setkání s nepřítelem).

Na začátku nemá postava žádné další schopnosti a má jen kartu „holých rukou“ místo zbraně. Na desce hráče označí kostkami nulové zásoby (ve hře jsou tyto suroviny: železo, jídlo, dřevo, vychytralost - v orig. cunning - a poklady). Nastaví se počáteční hodnota ukazatele malé snahy.  Snaha je velmi důležitá - pokud klesne na nulu, postava umírá vyčerpáním nebo se pološílená vrhne do hlubin podzemí a zmizí v nenávratnu. Další dva ukazatele - střední snaha a velká snaha - jsou na začátku hry na nule. Na druhé desce je pak ukazatel času a brnění + životy monstra. Hráč si může zvolit ze tří obtížností - lehká (bonusové zásoby dle hodu kostkou), střední a těžká (monstrum vždy útočí první, hráč má na začátku méně malé snahy). Posledním krokem je zamíchání karet setkání a schopností.


Průběh hry:

Hra se odehrává postupně ve čtyřech úrovních, kdy na konci každé čeká na hráče boss ve formě příšery, kterou musí přelstít, nebo porazit v boji. Kolo se skládá ze dvou částí:

  1. Průzkum: De facto se jedná o přípravu na nadcházející setkání s monstrem - hráč může prozkoumávat okolí (tzn. vytáhne dvě karty setkání, jednu si vybere a vyhodnotí - nebo bude odpočívat a zvýší si snahu o hodnotu času na kartě), používat akce, jako např. soustředění (za 4 malé snahy dostane hráč jednu střední), inspirace (za dvě střední jednu velkou), plánování (za čtyři malé snahy jedna vychytralost), vytvoření zbraně (každá zbraň má možnost vylepšení - cena je uvedena na kartě zbraně), orientace (za jednu malou snahu umožní otočit dvě karty setkání navíc) a průzkum (náročnost dle úrovně - umožní odhalit monstrum, se kterým se na konci kola setká). Většína akcí spotřebovává čas - když se hráč cítí připraven, nebo jeho ukazatel času spadne na nulu, přichází druhá část kola.

    „V té podivné svatyni jsem našel pěknou hromádku zlata, ale ten kobold je mi teď v patách. Ještě si trochu dáchnu a zkusím se podívat, jestli bych ho nedokázal nějak přelstít...“

  2. Souboj: Pokud během průzkumu hráč neodhalil svého nepřítele, dojde k tomu nyní. Hodí kostkou a dle výsledku otočí příslušnou kartu (každá ze čtyř úrovní obsahuje šest nepřátel). Pokud v předchozím kroku vyčerpal veškerý čas, nestvůra jej přepadla a získává určitou výhodu, kterou má popsanou na kartě (např. hráč ztratí snahu/poklad/...) a příšera navíc získá možnost prvního útoku. V případě, že souboj vyvolal hráč, má možnost se mu vyhnout. Na každé kartě nestvůry je popsáno, jak se lze souboji vyhnout (s výjimkou čtvrté úrovně - tam k souboji dojít musí). Pokud se hráč souboji vyhne, nezíská odměnu za vítězství. Před dalším krokem posune ukazatel času na pole s vyznačenou další úrovní (během souboje můžete ztratit čas pro průzkum v dalším kole).

    V průběhu boje hráč označí množství životů nestvůry, příp. její brnění na příslušných polích.

    Během souboje se hráč s nepřítelem střídá. První útok většinou provádí hráč a zvolí druh útoku (zbraň má popsánu cenu útoků - většinou snaha, příp. kombinace snahy a mazanosti), případně použije nějakou schopnost. Některé nestvůry dokonce umožňují udělit zranění za určitou cenu - např. wyvern si nechá dát tři zranění za dvě jídla.

    Útok nestvůry je řízen hodem kostkou. Hod určí druh útoku a případné výsledky (ztráta snahy, schopností, získání nějaké negativní vlastnosti atp.). Některé schopnosti, které získáte v průběhu hry, Vám umožní se těmto efektům vyhnout nebo je zmírnit.

    Souboj končí smrtí hráče nebo nestvůry. Pokud zemře nestvůra, je napůl vyhráno - hráč sebere odměny za zabití (různé pro každého nepřítele) a přejde ke kroku hladu.

  3. Jídlo: Při souboji s netvůrou jednomu pořádně vyhládne - za každou úroveň, kterou hráč pokořil, potřebuje zkonzumovat jedno jídlo (případně lze jídlo nahradit snahou v určeném poměru). Za každé snědené jídlo dostane jednu snahu do dalšího kola. Pokud hráč právě porazil nestvůru čtvrté úrovně, hra končí.

Ufff - wyverna se kácí k zemi po zásahu sekery - za ní se rýsují obrysy dveří, zpod kterých prosvítá denní světlo. Uděláš pár vrávoravých kroků a mžitky před očima tě pošlou do kolen - šátráš v tlumoku s nadějí, že tam přeci jen zbyla trocha těch bobulí, cos našel na spodním podlaží - marně. Svět kolem se ti začíná pomalu rozmazávat, až se ponoříš do tmy. Za několik dní tu jen další odvážlivci najdou napůl ohlodanou mrtvolu od krys.... I takhle neslavně může končit dobrodružství.


Konec hry:

Pokud postava přežije poslední souboj, je na čase bodovat - každé zásoby, které hráč z podzemí odnese, mají určitou bodovou hodnotu (s výjimkou malé snahy). Nejhodnotnější jsou poklady, které Vám však v samotném dobrodružství nijak nepomohou. Výsledek si můžete zaznamenat na přiložené skórovací karty vč. data a obtížnosti. Příjemným bonusem zvyšující hratelnost jsou achievementy, které můžete plnit (např. tři vítězství v řadě, výhra se všemi postavami, vyhnutí se třem soubojům apod.).

Autor: G4nd4lf