UBOOT: The Board Game

xxxxxxxxxx hodnoceno 13x (Seznam vlastníků)

UBOOT: The Board Game - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 4
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 120 min
Herní svět: 2. světová válka
Herní kategorie: kooperativní, válečná
Čeština: undefined
Vydavatelé: PHALANX
PlayWay S.A.
Autoři: Artur Salwarowski
Bartosz Pluta
Rok vydání: 2019
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

IN
IN - avatar

Dojmy

Už se někomu podařilo rozchodit a podělí se s námi o dojmy?

----------------------
Majitel liščí krabice
20.3.2019 10:05:07

To by mě taky zajímalo
Dost mě zaskočila informace, že určité pasáže hry jsou dost nudné. Vlavně takové to plutí někam a prý to ještě pravidlově dost upravují. Co podpora aplikace na jiný systém, plánuje se?

20.3.2019 10:16:33

INe
tak někdy přijeď a rozchodíme to :)
já jsem se k tomu zatím taky nedostal. Bude to chtít hodně investice času od všech hráčů, aby si nastudovali předem své pozice. Bude asi jednodušší to nejdříve zahrát v menším počtu nebo dokonce solo, aby si to člověk osahal.
___
redaktor Deskofobie

20.3.2019 10:37:23

Solo
To Yedle: Tak ti nevím nevím. Zkoušel jsem to sólo a měl jsem z toho zamotanou nejen hlavu, ale i ruce. Těch úkonů je tam pro jednoho docela dost a když fakt jedeš v reálu, tak je to docela stres. Mluvím teda hlavně o situaci, kdy jsem byl cca 3 min. od cíle a těžce jsem to nedával. Jen podotknu, že pravidla a taktického průvodce jsem četl nesčetněkrát při řešení překladu a korektury :).

Jasně, že na naučení by to šlo pauzovat a jet po krocích, ale to by nebylo vono :).

Jakmile dokončíme kampaň v Memoir 44, tak dem na ponorku v plném počtu a budeme se společně učiti :). Očekávám, že to učení a zkoušení nás bude bavit ze všeho nejvíce :).

21.3.2019 19:25:48

2 hráči
Dneska jsme to zkusili na pochopení pravidel. Apka byla zapauzovaná velice často, kvůli listováním v pravidlech. Nakonec jsme to pochopili. I pro dva je to dost náročné. Příští tejden máme naplánovanou první ostrou misi, pak poreferuju.

******
účastník JOUOB.castu

21.3.2019 20:10:03

IN

Dojmy
Tak mám za sebou první hraní ve čtyřech hráčích a nebudu napínat a rovnou napíšu, že je to bomba. Jeli jsme tréninkovou misi, aby se všichni seznámili se svými úlohami. Ten pocit, když kapitán zavelí kurs 171 a plný chod, ostatní potvrdí, že je mužstvo na pozicích a první důstojník provede. Simulace opravdu úžasná a kdo trávil nějakou dobu u Silent Hunteru bude ve hře jako doma.
Jako v reálu jsou samozřejmě hluchá místa u přesunů mezi sektory, kde jsou hlášené cíle, nicméně existuje komprese času a navíc, alespoň je čas na údržbu a odpočinek posádky.
Ano, posádka se rychle unavuje - každý člen má pouze tři aktivace za směnu, která je 6 hodin. A pokud na něco není specialista, sebere mu jakákoli akce dokonce rovnou dvě aktivace. Údržba je také vtipná. Aplikace generuje po nějakém čase různé úkony (většinou logické). My jsme například podcenili údržbu poklopu a celé to eskalovalo v jeho zaseknutí v momentu, kdy jsme se přibližovali ke konvoji a potřebovali jsme se ponořit....jenže na můstku byli 4 námořníci jako pozorovatelé a ti se nemohli dostat dovnitř...:). Pokud máte spoluhráče schopné trochu toho roleplayingu, tak si to skutečně užijete. Navigátor kreslí do mapy trasu a měří vzdálenosti, hlásí, že do cílového sektoru dorazíme za 6h uprostřed noci. Bokem ještě řídí kuchaře a připravuje z dostupných surovin jídlo. Mechanik přemisťuje bednu s nářadím po sektorech a dělá údržbu. Stará se o změny rychlosti a ano, je potřeba řešit jak dieslové motory, tak elektromotory. První důstojník obsluhuje aplikaci, řeší potvrzování rozkazů, že jsou všichni na pozicích a jeho námořníci jsou specialisté na kormidlování a střílení z palubního děla. No a kapitán ten rozdává příkazy, obsluhuje periskop, interkom, zaměřovací počítač a ovládání torpéd.
A ano, budete i dekódovat hlášení pomocí platných denních kódů enigmy, určovat typy lodí a jejich kurs dle jejich obrysu na obzoru a nastavovat parametry na zaměřovacím disku.... a pak s velkou slávou dorazíte do cílového sektoru a je mlha, že není vidět na krok...:)
Prostě dokonalost!

----------------------
Majitel liščí krabice

2.4.2019 09:17:21

Dojmy
Díky za dojmy vypadá to úžasně. Taktéž vyjadřuji veliký obdiv překladatelům, kteří se podíleli na Cz pravidle. Vypadají naprosto profesionálně.
Jak je to prosím s časovou náročností u hry ?
Někdo zmiňoval, že čekání, na appku je celkém otravné i když je tam komprese času.

25.4.2019 10:31:48

Dojmy
Mame za sebou 3 hry přes velikonocni svatky ... 1 tréninkovou misi a 2 pokusy o první patrolu v ramci budovani evropske unie 1.0 ... které nedopadly uplne podle nasich predstav :-D

Atmosfericky je to pecka, a všichni se naramne bavili, pro fanoušky ponorek defacto nutnost ... hlucha mista jsme nejak nevnimali, krome realtime jsou k dispozici i 3 ruzne casove komprese, pricemz volba "transit" pro dlouhe presuny vam nacpe jednu hodinu do par vterin (první patroly maji cca 48 hodin) ... nejvic casu ale zaberou chvile když se něco deje a casova komprese není zrovna zadouci, takze pokud neplánujete v prvních hodinách hlidky bidne zhynout, naplánujte si na jednu patrolu radeji 4 hodiny nez 2.

Pravidlove (OOB) hra ovšem pokulhava na obe nohy a zahy zjistite ze se vasi ponorkari chovaji prapodivne, nemaji pud sebezachovy a vůbec to zanechavana zvlastni pachut v puse.
Jak jiz bylo receno, cerstvy člen posadky ma 3 aktivace (abych uvedl na pravou miru dojmy INa .. nejsou to 3 aktivace na smenu, ale když ho po 6ti hodinách vystrida osadka druhé smeny, jednu ze svých aktivaci si odmaze ... na 48 hodinovou plavnu ma tedy nejaky 7 aktivici + něco se da odmáznout rauchpauzou na palube).
Prakticky vam to neumoznuje nic jiného nez absolutne přímočarou akci a pak hodne modleni ... představte si takřka idealni scenar ... hlidka zahlasi kontakt, navigator rychle spocita zachytny kurz k T-ckove pozici pro odpal, a kapitan zaveli zmenit kurz (pravdepodobne i rychlost, ale pro tentokrát rekneme ze to vyjde) a ponorit se z hladiny na periskopovou hloubku ... změna kurzu stoji 2 aktivace lidi u kormidla, ponoreni 2 aktivace pravdepobne tech samých u hloubkových kormidel (mate v jednu chvili jen 2 lidi se touto specializaci/ pripadne 4 aktivace nespecialistu), 2 aktivaci u balastních nadrzi, 1 aktivaci za vypnuti diselu a 1 za nahozeni elektromotoru. Rekneme ze navigator to spocital dobře, nejsou potřeba zadne korekce a vy se dostanete ve spravnem kurzu na spravnou vzdalenost k cili, vysunete periskop, zapnete TDC, zaplavite komory, odpalite plnou salvu všech 4 torped (pominu ze to totalne odvari celou posadku u torpedometu a nabijet torpéda budete diky nedostatku aktivaci nejspis do konce patroly), a kapitan zaveli ponoreni do vetsi hloubky (další 2 aktivace pro kormidelníky a 2 pro obsluhu balastních nadrzi) + asi další 2 aktivace pro zmenu rychlosti z full speed ahead ... a tim jste vicemene skoncili. Bez ohledu na to jak moc bude kapitán rvat, obsluha kormidel, balastních nadrzi a motoru ma padla a odkazuje kapitana at si pocka na pristi smenu, pripadne si zavola nejakeho noumu z kuchyne, at tim kolem otoci za ne (cimz se samozrejme odvari taky, protože to neumi, takze takovehle nouzove reseni zvladnete taky tak 2x za patrolu). Nezbyva vam nez se modlit, aby vam nepraskla od hlubinych nalozi byt jen zarovka, protože všichni 4 mechanici uz jsou taky odvareni (ze dvou zmen hloubky, vypinani a zapinani motoru a zmeny rychlosti) nedejboze aby nekde zacala tect voda proudem.

Dochazi to do takových absurdit, ze se na vas vali destroyer, a vase osadka na nej kouka z mustku a odmita se ponorit, protože uz je unavena a ma padla, ale když si kapitane pockate 2 hodky, další smena aspoň to zanoreni zvladne :-))) A to tu mluvime o posádce na zacatku plavby, ne o nekom kdo je 10 hodin bombardovan hlubinymi nalozemi .. proste na jakekoliv manevrovani můžete v podstate zapomenout.

Nastesti na geeku je několik pomerne zivych vlaken, vcetne jednoho které zalozili sami autori, a zmeny uz jsou v behu, vcetne celkove predelavky veškerých roli (takovy mechanik je momentalne poněkud plochy a asi i trochu nudny (byt pro chod ponorky samozrejme klicovy) ... teda aspoň do chvili kdy dojde k naruseni trupu, zacne zatapeni a ostatní na vas rvou a vam ten puzzle nejde a nejde slozit (zejména když mate jeden kriticky dilek pod stolem), a to jste to předtím podctive natrenovali a prislo vam ze to nic není). Je akorát skoda, ze takova věc se resi az ted, protože tohle nemohlo uniknout zadnemu ani trochu vazne branemu testovani.

Takze podle OOB pravidel to ani nezkousejte, akorát vam to hru otrávi a pockejte si na predelavku pravidel nebo rovnou hura na house rules .. pak je to s alespoň minimálním roleplay pecka, nad kterou srdce ponorkare zaplesa.

"Tak co to sakra je!? Identifikaci!!" ....... "Nevim, ale ma to kominky".

"Kde je ten destroyer ?" ... "Vidim ho, blizi se ze smeru 330" "Tam byt nemůže, vzdyt nam před 3ma minutuma proplul před pridi!!" "Tak to je mozna další ..." "Jaaaak další, tak se podivej poradne, hlasil si jen 2 lode, takze tam jsou 3?" FO se dlouze rozhlizi ... "eeee, TADY TOHO JE!!"

"Vynorit a pripravit k delu" "Kapitane je to rozumne ? Na hydrofonu mame asi 8 dalších kontaktu, většina z toho jsou korvety a destroyery, když se vynoříme, vyhlasi poplach a za chvili jsou u nas" "To je v poradku, stejne mame vizualne konfirmovat všechny kontakty v sektoru"

"Dekodovat zprávy z velitelstvi" "Eee kapitane, mame problém, ja jsem si vzal dekodovaci klice na pristi rok"

25.4.2019 15:23:34 | Upraveno autorem (porovnej)

Apka
Jinak apka je zatím stále v early access, takze ma mouchy které se doufam vychytají ... například nedavno pridane počasí se meni jak mavnutim kouzelného proutku .. v jednu chvili je boure nebo mlha ze není videt na krok, takze stezi vidíte cile na 1000 metru a vteřinu na to je obloha kristalove jasna, takze nez se stihnete leknout, uz to do vas sijou ze všech hlavni, protože za jasného počasí vas vidi vynorene az do 2,6 namornich mil.

Apka taky nijak nekontroluje věci jako ohen, zatekani atd .. jen vam oznami ze vzniklo a kde. Takze ohen vesele hori 8 hodin a když k nemu nelezete, nic strasneho se nedeje (mozna se bude casem sirit ?) Podivne je i drobne zatekani, kterých můžete mit na lodi naraz klidne 10, a pokud to ustojite morálkou v době jejich objeveni, nedeje se vůbec nic, protože narozdil od ohne, plynu a elektrických zkratu vas nijak nezranuje (takze si ho můžete "schovat" na zvednuti morálky později ... predpokladam ze k tomu nejaka doplnkova pravidla vzniknou. Nadruhou stranu, jedovatého plynu je mozne se zbavit pouze odvetranim na hladine a prislo nam ze appka si kontroluje zda jste se od jeho objeveni vynorili. Stala se nam takova NEMILA věc, ve 160 metrech nam najednou zdechnul elektromotor a apka nam znemožnila se vynorit, dokud se neopravi (asi by to mělo jit jen pomoci balastních nadrzi, ale dejme tomu) ... hodinu a pul nas bombardovala fregata hlubinymi nalozemi (trochu ji nastvalo ze prisla o dva tankery) a tak se nam nejaky ten jedovaty plyn na pridi lodi uvolnil ... a protože jsme nemohli nahoru ještě par hodin pote co nas fregata nechala byt, plyn se nam rozsiril do dalších 2 sekci a na zadi zacalo byt trochu tesno.

25.4.2019 15:42:16

IN

re
Více méně s tím souhlasím, jen doplním, že při útoku je možné vyhlásit tzv High Alert a pak si kapitán přidá 5 rozkazů a změna směru, rychlosti a hloubky stojí pouze 1 aktivaci (přítomni musí být nicméně všichni potřební na stanovištích). Hrát se to s tím dá, ale velké manévrovací orgie to nejsou.
----------------------
Majitel liščí krabice

25.4.2019 16:24:50

re
Podle poslední verze (ještě není v apce) to funguje uz jinak .. High alert posune order zpet na VIII, a uzamkne poslední slot order tracku (coz se da odmazat cigarama) ... zaroven jdou clenove osadky aktivovat vic jak trikrat, ale aktivace tech jiz plne aktivovanych postupne navysuji nejaky marker na morale tracku .. a pokud ten na konci hlidky prekroci moralovy ukazovatel, zamkne další marker na order tracku ... nakonec jsme si obe verze high aleru zkombinovali a měli jsme konecne pocit ze muzem trochu aktivne manévrovat ... a stejne jsme dvakrát podlehli, ta eskorta je na medium vazne docela agresevni ... jednou jsme měli pul hodinu bez aktivniho pinku, a nechali se ukolebat (nesledovali jsme hydrofon) a najednou ping, ping, ping, WASSERBOMBE ... a byl konec

25.4.2019 16:49:33

IN

re
Přiznám se, že mi chybí uložení hry uprostřed hlídky. Kolikrát se může poměrně protáhnout a přitom by to snad nebyl problém.
----------------------
Majitel liščí krabice

25.4.2019 18:25:09

ad dojmy
Zni to teda dost "brutalne", snad se k tomu nekdy dostanu. :-)

25.4.2019 18:59:47

Dojmy po tréninkové misi
Doba hraní: 20:00-2:30

Dost jsme plavali v pravidlech, změny které jsou pouze uvedeny v aplikaci a už jsou v rozporu s pravidly. System aktivací postav a celkově možnosti setup a seznámení se s komponenty (většina hráčů hru nikdy fyzicky neviděla) dost prodloužily rozjezd a první dvě hlídky jsme dost lsitovali pravidly.
Nový system aktivací postav a High Alert sice umožní udělat více věcí za jednu hlídku (směnu), ale přijde mi že rozbíjí celkovou mechaniku. Atmosféru zničit snad ani nejde ta je fakt vynikající a hutná. Dokonce poslední dvě hodiny plavby, kdy jsme ve 160 metrech poslouchali pípání jak nas hledala eskorta a nahazela několik hlubinných bomb kolem nás, to byly nervy. Mechanik se pak pěkně zapotil.
Přestože jsme po hře měli dost kritických připomínek, na druhý den jsme se shodli, že se děsně těšíme na další hru. Ta hra chce opravdu změny, ale takhle už to u polských her bývá, na papíře jsou super v reálu už to skřípe a přijde mi že hru netestovali v širším okruhu.
House rules nebo další úpravy budou zřejmě nutnost. Nejvíce mě štve, že si postavy neodpočinou ani během směny nebo to fakt 6 hodin neustále makají, i když nebyl žádný rozkaz mimo úpravy kurzu celou směnu vydán?

Nutno si nastudovat nějaké základní věci k historii ponorek nebo systemu vedení boje. My jsme třeba nevěděli kolik je vlastně námořní míle :-)
Ale o tom tyhle historické hry jsou, přivedou tě k samostudiu dané tématiky.

12.5.2019 12:32:35 | Upraveno autorem (porovnej)

Zmeny pravidel
Ahoj, se hrou se akorat seznamuji. Procetl jsem si dojmy (nejen zde)a z vice mist zazniva, ze jsou nutne upravy pravidel... Jake se vam osvedcily a doporucili byste. Nebo i přes nedostatky byste do pravidel (po jejich update na verzi 1.2) nezasahovali?

A pak bych mel jeste jeden dotaz, jak je to se znovuhratelnosti? Kolik je ke hre misi, kampani a tak. A meni appka nejak nahodne prubeh misi, vnasi tam prvek nepredvidatelnosti?

23.3.2021 12:37:13 | Upraveno autorem (porovnej)

Kubis
My jsme dali tak třikrát jednu misi. Pokaždé nás to vcuclo na několik hodin (3-7 hod). Navigátor, kapitán a první důstojník si celou hru užívali neskutečně. Těžko popsatelný zážitek. S inženýrem to bylo slabší. Ten řešil jen rutinu. Do popředí zájmu se dostal až v okamžiku, kdy byla prasklina v trupu. Přistihli jsme se však, že hrajeme spíš počítačovou hru než deskovou a komponenty na stole slouží jen jako záznamový prostředek toho, co se děje v apce. Když jsme zkoušeli dodržovat veškerá pravidla, hra ztrácela drajv.

Takže za mě jednoznačně úprava pravidel ve směru rozvolnění a užít si boží apku. Na zbylé otázky nemám odpověď.

PS: Je to skvělý projekt, ale protože deskovky hraju proto, abych hrál deskovky, šel U-boot se slzou v oku z domu. Prostě to z mého pohledu není deskovka, ale počítačová hra, jejíž průběh je možno zrcadlit na stole. Komu tohle nevadí a též mu nevadí, že je to neskutečný a kvalitní žrout času, ten bude vrnět blahem.

27.3.2021 19:31:40 | Upraveno autorem (porovnej)

Prispevek Siaeona z 25.4.2019
...me trochu znepokojil. Jako ze se nemuzou namornici kvuli unave vratit do ponorky je fakt divny (co by to muselo byt za unavu, zvlast kdyz se blizi nepritel), stejne tak nemoznost se vynorit kvuli appce, nereseni ohne a prurazu. No snad to neni tak rusive ve hre samotne. Na hru se stale teprve chystam.

27.3.2021 20:55:31

Únava a rozkazy
Tady je hlavně zakopaný pes. Nastavají situace, že dle pravidel třeba nejde vydat rozkaz, či ho není komu vydat, protože námořníci nemají volné sloty, ale pocitově tam tahle omezení nesedí. Místy jsem je tak ignoroval, abych nezkazil několik hodin rozběhlou misi. Nová pravidla sice částečně tenhle problém řeší, ale furt to není ono.

Až to rozjedete, uvidíš. Jsem zvědav, jestli to budete hrát jak deskovku striktně dle pravidel nebo se necháte strhnout možnostmi aplikace a upřednosníte atmosféru hry.

27.3.2021 21:23:22

Vybíráme z Bazaru

Nisei (Android Netrunner): Ashes cyklus
Nisei (Android Netrunner): Ashes cyklus
Akt. cena: 1150 Kč
Končí za: 10 dnů

Nejnovější otázky

další >>

Offcanvas