Marektoy
Z-Man Games
Autoři: Grzegorz Rejchtman
Rok vydání: 2003

Milé překvapení

Autor: Mira330 | 10.2.2015 | 2

Při oslavě narozenin se mi podařilo dostat k této hře. Na první pohled hra vypadá velice jednoduše. Poskládat pár tvarů do slepé předlohy - na tom přece nic není... A usedla jsem ke stolu, kde se právě uvolnilo místo.

Pravidla mi vysvětlili během minuty. Dostala jsem tabulku, na kterou se skládají tvary, hodilo se kostkou a otočily se hodiny. Podle toho, co padlo na kostce za obrázek, si hráč vybral tvary v příslušné řadě pod obrázkem a začal umisťovat tvary do slepé předlohy. Jakmile sem je poskládala, zavolala jsem Ubongo a posunula svoji figurkou podle toho, kolikátá jsem skončila se skládáním, a sebrala si dva kameny z příslušné řady. Tady je možná trochu náhody v tom, co na Vás zbude za kameny, ale na druhou stranu nejrychlejší hráč si vybírá jako první. To vše sem musela stihnout, než vypršel čas. Hra se takto opakovala, dokud se nedobraly všechny tabulky. Potom se spočítalo, kdo má nejvíce kamenů od jedné barvy. To určilo vítěze.

Ubongo může hrát kdokoliv a šance na výhru je opravdu o šikovnosti a ne o tom, jak zvládáte pravidla, nebo kolik je Vám let. Přesýpací hodiny neúprosně krátí čas a je potřeba se soustředit a nevzdat se, ani když to zrovna nejde. Sama sem se přesvědčila, že se to vyplatí. Když už jsem měla pocit, že to nedám, tak sem vynaložila zbytek sil a podařilo se mi to dát - samozřejmě ne vždycky. Věkové rozpětí bylo 6 – 35 let. Malí piškoti hráli se třemi tvary a dospělí se čtyřmi tvary, což naprosto smazalo věkový rozdíl a ukázalo se, jak dospělí občas podceňují ty nejmenší. Dokonce se stalo i to, že piškot skládal 4 tvary a dospělák 3 (protože 4 mu prostě nešly) a vyhrál piškot.

Celkový dojem ze hry je fakt dobrý (mínusy jsem žádné nenašla)

+ během minuty vysvětlená pravidla
+ hru nerozhoduje znalost pravidel již ostřílených hráčů