nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Twilight Imperium (Čtvrtá edice)

Počet hráčů: 3 - 6
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 480 min
Herní svět: Sci-fi
Herní kategorie: strategická
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: ADC Blackfire Entertainment
Fantasy Flight Games
Autoři: Corey Konieczka
Dane Beltrami
Christian T. Petersen
Rok vydání: 2017
Sdílej: Facebook

Otázky ke hře

Vesmírné dělo

Chapu dobre ze POS muže střílet díky schopnosti vesmírné dělo pouze z vlastních aktivních systému (a to aktivovaných v jakémkoliv tahu jednoho kola) do kýmkoliv aktivovaných systému (buď tech kde je POS postaveno nebo sousedících po upgradu jednotky)

Příklad
Na hexu 1 kde mám postaveno i POS II polozim zeton rozkazu a vyrobim v jednom tahu třeba kriznik a 4 pěchoty
Poté hraje soupeř a aktivuje sousedící hex 2 a preleti na tento hex 2 s flotilou která má dosah. Na hexu 2 mám též postavené POS II ale jelikož nemám tento hex 2 aktivovaný tak mohu zahájit palbu pouze s POS na hexu 1

29.1.2019 08:21:03

Oskar999

Já věděl ze je na tebe spoleh! :) díky.. takto je to mnohem lépe uchopitelne a budem to takhle hrat

0 | 26.2.2019 10:58:08

:-(> naozaj to komlikujes priiiiilis moc a uplne nelogicky a zbytocne sa zamotavas. Je to uplne uplne jednoduche, nehladaj v tom ziadne nelogickosti a nedavaj tam milion podvyznamov a nadvyznamov... a vtedy zistis, ze to je jasne a jednoduche :-) - Wuuduu

POS II

podle me v tom hledas slozitosti, ktere tam nejsou ;)

vylepsene POS ma vyhodu v tom, ze muze strilet nejen do systemu, kde je postaveno, ale i do sousedniho (dokonce skrz cervi diru).

pouziti POS v tahu jineho hrace:
POS I:
> nekdo aktivuje system, kde je postaveno tvoje POS, a presune tam lode -> tvoje POS po nem muze vystrelit

POS II:
> nekdo aktivuje system, kde je postaveno tvoje POS nebo s takovym systemem sousedi, a presune tam lode -> tvoje POS po nem muze vystrelit

bez ohledu na to jestli ty mas ty systemy aktivovane.

pouziti POS ve tvem tahu
POS I:
> aktivuji system, kde mam svoje POS a zaroven tam jsou souperovy jednotky, po pohybu muzu vystrelit POSkem po souperovych lodich v tom systemu

POS II:
> aktivuji system, kde jsou souperovy jednotky a zaroven ja mam v "dostrelu" (ten samy system nebo sousedni) POS, po pohybu (ktery je volitelny) muzu vystrelit POSkem po souperovych lodich v tom systemu

Oskar,
občas se objevuju v JOUOB.castu

0 | 26.2.2019 10:53:51

...

Ještě bych se vrátil k této otázce.. čtu znovu a znovu pravidla o použití vesmírného děla a konkrétně moc nerozumím výkladu v pravidlech:

Pokud má hráč technologii “dalekonsne dělo” muže použit schopnost “vesmírné dělo” svých jednotek POS, které jsou v systému sousedícím s aktivním systémem. Tyto zásahy jsou rozděleny mezi jednotky v AKTIVNÍM systému.

Už jsme si vyjasnili, ze střílet mohu pouze z kýmkoliv aktivovaneho systému. Takže otázka POS I je vysvětlena. Ale u POS II díky výkladu tohoto pravidla je zvláštní.. znamená to, ze musí být aktivní oba systémy, abych mohl střílet do sousedních systému? Tedy tam kde mám POS postaveno i vedlejší systém, který též (já nebo jiný hráč) aktivuje?

0 | 26.2.2019 10:08:28

Cardinalle

Vo všetkých bojových situáciach hry sú vždy proti sebe dvaja hráči. Takto by sa stretli v jednej paľbe aj traja a viacerí.

Použití děla ale není boj, kdyby to bylo vázáno na tvé jednotky pravděpodobně by to bylo v pravidlech uvedeno místo toho že se to dá použít když je aktivován systém, nehledal bych tam něco co tam není.

0 | 29.1.2019 18:09:14

POS II

Tak toto sa rieši aj na BGG, bez jednoznačnej odpovede.

"Hráč môže použiť schopnosť Vesmírne delo svojich jednotiek v AKTÍVNOM systéme." Ak má POS II, môže použiť jednotky z vedľajšieho systému.

Nezodpovedaná otázka je -
A) môže použiť jednotky zo susedného systému, aj keď NEMÁ jednotky v aktívnom systéme? Alebo
B) musí mať jednotky v aktívnom systéme, aby mohol použiť aj jednotky zo susedného systému?

Odpoveď na to nie je, väčšina ľudí volí variant A, ale nie všetci. Vo všetkých bojových situáciach hry sú vždy proti sebe dvaja hráči. Takto by sa stretli v jednej paľbe aj traja a viacerí.

Argument, že hráč NEMUSÍ byť aktívnym hráčom na to, aby použil schopnosť Vesmírne delo, moc neobstojí, pretože hráč, ktorý má v aktívnom systéme napadnuté jednotky, NIE JE aktívny hráč, ale musí sa brániť. Preto tá veta, že hráč nemusí byť aktívny, aby použil Vesmírne delo.

Zasa raz jedno z tých nejednoznačných pravidiel...

----------------------------------
herný klub NITHRANIA z Nitry

0 | 29.1.2019 16:12:43

Cardinalle

To máš špatný pocit.

0 | 29.1.2019 13:29:38

Vesmírne delo

Nemám teraz pravidlá pri sebe, ale mám pocit, že MOJE vesmírne delo môžem aktivovať iba vtedy, ak súper vojde na hex, na ktorom sú MOJE jednotky.

Inak povedané, vesmírne delo môžem použiť iba vtedy, ak niekto napadne MOJE jednotky.

----------------------------------
herný klub NITHRANIA z Nitry

0 | 29.1.2019 13:20:44

Nyiziel - odkazy na pravidla

Ano, ve chvili aktivace (konkretne po pohybu lodi) jakehokoliv hrace, muzes strilet

42.6
KROK 2 – ÚTOK VESMÍRNÝM DĚLEM: Po kroku „Pohyb
lodí“ mohou hráči využít schopnost „Vesmírné dělo“ svých
jednotek v aktivním systému.

71.1
Hráč nemusí být aktivní hráč, aby mohl použít schopnost
„Vesmírné dělo“ svých jednotek

Oskar,
občas se objevuju v JOUOB.castu

0 | 29.1.2019 11:40:46

Nyziel

Ano, jak jsem psal není nutné aby byl aktivován tebou, tvá aktivace má výhodu v tom, že máš volnou ruku ve výběru cíle.

0 | 29.1.2019 11:29:28

Oskar 999

Takže to by znamenalo, že je jedinou podmínkou, mít kýmkoliv aktivovany systém v dostrelu POS. Není zapotřebí mít zároveň aktivovany systém majitelem POS tam kde mám POS postaven

0 | 29.1.2019 10:57:34

POS

POS do vesmiru muze strilet, pokud je kymkoliv aktivovan system v jeho dosahu - obvykle pouze system, kde se nachazi nebo v pripade vylepseneho POS i system sousedni.
pokud je system aktivovan vlastnikem, muze strilet po souperovo lodich v prave aktivovanem systemu. pokud je system aktivovan jinym hracem nez vlastnikem POS, tak vlastnik POS muze strilet po lodich aktivniho hrace

Oskar,
občas se objevuju v JOUOB.castu

0 | 29.1.2019 10:27:54

Dělo

V příkladu je systém aktivovaný protivníkem takže do něj střílet můžeš z obou POS, pokud se nepletu není podmínka aby byl systém aktivovaný tebou.

0 | 29.1.2019 08:46:11