Twilight Imperium (Čtvrtá edice)

xxxxxxxxxo hodnoceno 207x (Seznam vlastníků)

Twilight Imperium (Čtvrtá edice) - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 3 - 6
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 480 min
Herní svět: Sci-fi
Herní kategorie: strategická
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
ADC Blackfire Entertainment - logo
Autoři: Corey Konieczka
Dane Beltrami
Christian T. Petersen
Rok vydání: 2017
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Dojmy


Prosim, jake mate prvni dojmy? Ma cenu si ji zakoupit? Na co by se mel hrac pripravit krome anglictiny, 6-8 hodinoveho hrani a narocnosti na prostor? Diky moc!
9.4.2018 16:18:34

LIVE hraní
Pokud jsi neviděl, třeba ti živé hraní JOUOB.castu pomůže v rozhodování. Po shlédnutí jsem si udělal docela dobrý obrázek o hře a zjistil, že tohle by mě asi nebavilo.

https://www.youtube.com/watch?v=um9hnZlxrf4
https://www.youtube.com/watch?v=GG9FZlAcqa0
https://www.youtube.com/watch?v=Nwo5vkep6go

9.4.2018 17:28:53

Porovnani

Zdravim...;)chtel jsem se zeptat na nejake dojmy ze hry. Jak funguji nove veci, ktere jsou v TI4(technologie, trade a atd). Porovnani s TI3. Dikec

26.8.2018 10:06:38

EN
Na angličtinu se není třeba připravovat...připravuje se plná lokalizovaná CZ edice, která by měla být k dostání koncem roku

26.8.2018 11:08:19

En

To vim, ze bude TI4 prelozeno, ale zajimaji me dojmy ze hry, jak novinky funguji a atd.. uz je to nejaky patek co hra vysla, tak verim, ze uz hru poradne otestovali.

26.8.2018 13:32:06

Awast
Vidíš, ale já jsme reagoval na úvodní otázku od Evelyn :-) jinak ohledně dojmů je to těžké. Shlédni to video a budeš vědět víc.

Totiž hráči, kteří TI hrají, jsou převážně srdcaři a TI je něco jako svatý grál v této kategorii :-)

Hráči euro, kteří nějakým omylem hru zahráli naopak budou nespokojeni. U této hry není recenze vůbec objektivní ani směrodatná.

26.8.2018 15:49:00

První hra.
O víkendu naše první partie. Za 12 hodin hry jsme odehráli sedm kol z deseti. Všechny to bavilo, pocitově to uběhlo jako hodiny dvě. Hráč má pořád co sledovat, jediné trochu nudnější je čekat, až někdo druhý vyhodnotí větší souboj.

Co mne překvapilo je jednoduchost pravidel, kdy jsem je jednou prošel, vysvětlil a rovnou jsme hráli. Kromě prvního boje/invaze víceméně bez dohledávání čehokoliv. (+ cheatsheet na strukturu kola)

Super je variabilita - pokaždé jiná mapa, jiné věci co se bodují a jiné rasy. Zvažujeme brzkou odvetu. ;-)

27.8.2018 10:29:21 | Upraveno autorem (porovnej)

Vítězství s min. konfliktu ?

Zajimalo by me, zda tech 10VB se da ziskat i pokud hrac neni vylozene konfliktni. Neco jako treba vyhra na Kulturu v Civilizaci?

20.11.2018 09:30:11

BladeBrown

Naprosto. Právě že TI4 je pomalu o všem jiném než o boji. Zvlášť když se hraje na 10 bodů. To se vyloženě bojové frakce nestačí rozvinout a ty ekonomické je na body převálcujou.

20.11.2018 17:23:20

...

A treti edice tim trpi take?

20.11.2018 17:51:54

3 a 4
ved su to uplne rovnake hry, zmeny su len kozmeticke viac menej :-)

Ta hra je taka, aki su hraci. Ak mas hracov, co maju radi konflikty, ver tomu, ze to bude konfliktna hra.

20.11.2018 17:55:21

Kanic
3. jsem nehrál, ale mám pocit že ta operuje s body trochu jinak - buď se hraje do více bodů (v TI4 je možnost hrát do 14, což já osobně preferuji, do těch 10 je to prostě úplně jiná hra), nebo se tam pomaleji otáčejí úkoly (v TI4 jsou od začátku odhalené 2, ve třetí edici myslím jen jeden). Obě tyhle varianty se dají jednoduše implementovat do TI4.

Samozřejmě že od skupiny se odvíjí dynamika hry. A konflikt se třeba může objevit záhy. Jen je třeba si uvědomit, že konfliktem tu hru nevyhraju.

21.11.2018 11:28:26 | Upraveno autorem (porovnej)

speedy
tretia edícia dáva viac možností otáčania kariet úloh. Môžu byť otočené všetky naraz, alebo len v momente, kedy sa zoberie strategická karta. Imho, zatiaľ neviem na čo mať 4. edíciu keď mám 3., poskytujú veľmi podobný herný zážitok s tým, že trojka s rozšírkami pridáva viac možnosti prispôsobenia si hry podľa požiadaviek hráčov. Tak isto sa dá nastaviť počet bodov potrebných na víťazstvo. Trojka sa dá v pohode vyhrať ekonomicky, politicky bez toho aby bola hodená bojová kocka. Dosť záleží od skupiny hráčov a rasy, nie len hráča ale aj okolitých hráčov. Nerozhoduje len politika, ale aj diplomacia okolo stola. Štvorku som zatiaľ nehral, ale mám napozeraných kvantum videí.

21.11.2018 12:38:14

TI
Já vždycky říkám, že potom co jsem si pořídil TI už nepotřebuju hrát StarCraft. TI vs. SC je pro mě jako Virgin Queen vs. Here I Stand.
V TI i VQ je válčení přítomno a jedná se často o důležitou součást hry - ale je jen jedním dílkem soukolí. Není to hlavní náplní ani cílem, jako v SC a HISku.

21.11.2018 14:43:24

TI4 CZ
V sobotu jsem měl možnost si poprvé zahrát TI4 (nikdy jsem TI nehrál). Pravidla jsou celkem jasná, jednoduchá na pochopení, akorát jich je prostě hodně na zapamatování. Odehráno v šesti hráčích (tři nováčci) a čistý čas 7,5 hodiny. U hry jsem se nenudil ani chvíli a dlouho po dohrání jsem na partii stále myslel. Opravdu zážitek. Nejsem zdatný angličtinář, proto jsem za českou verzi rád. Před zahráním jsem tu frflal, že to Bf zase nedalo bez chyb, ale během hraní se na ně upozornilo a jelo se dál. Čeho jsem si ale po dohrání všiml a co mi vadí asi víc, že komponenty mají takový ten blbý povrch, který nechává čmouhy (nehty, pohyb figurkama). A to jak na kartách, hráčských deskách, hexech. Už po první hře se na destičkách strategie toho dalo všimnout a nedokážu si představit, jak bude hra po opakovaném hraní vypadat. Je to škoda, mám doma třeba Dominant Species a tam ty hexy jsou krásně lesklé, jako by lakované. Vypadaj skoro nesmrtelně :)

10.12.2018 00:25:26 | Upraveno autorem (porovnej)

Hra ve 3.

Hral jsem dnes poprve ve trech. Ja,bratr,jeho holka. Bracha je hodne na souboje,tak celou dobu jen utocil a ja se musel jen branit. Treti hrac vyhral na body,mel klid a horu planet... Radeji hrat ve 4rech

28.12.2018 21:22:01

nie
ked TI4 tak v 6 :-)

29.12.2018 00:48:09

Ve 4 rech

V nedeli dame hru ve 4rech.

29.12.2018 10:09:07

v trojke
Okrem Forbidden Stars nepoznám stratégiu, ktorá by bola dobrá v trojke.. (práve kvôli tomu neduhu, že kde sa dvaja bijú, tretí víťazí).

30.12.2018 17:51:24

Prvé hranie
Hrali sme to ešte len raz (v 3ici): veľmi dobrá hra a my sme nadšení :) bili sme sa asi tak na rovnako, vyvážené až do konca, veľa možností čo robiť, jedine sa mi nepáči to, že sa dá úplne vyradiť nejaký hráč (Bang!-like - "Vyraďme ho, nech je sranda..." - tu sa to dá a nepáči sa mi to). Inak skvelá hra.

30.12.2018 18:42:45 | Upraveno autorem (porovnej)

Kostky
Kolik kostek je potřeba během hry? Stačí ten počet, co je v krabici? Jinak mám konečně čas si to prohlédnout a super.

11.3.2019 11:59:30

Kostky
V drtive vetsine pripadu je pocet kostek dostacujici. Vyjimecne se muze stat, ze mas utocit vice nez 8 lodema (pokud nekdo jede na "hejna" stihacu), ale neni problem to hodit na vicekrat.
A pokud treba hraje vice hracu a otravuje vas predavani kostek ze jedne strany stolu na druhou, tak stoji za zvazeni poridit si vic kostek. Ale neni to opravdu nic zasadniho.

Oskar,
občas se objevuju v JOUOB.castu

11.3.2019 15:41:46

Velkolepá, epická... nuda?
Zdravím,

zajímá mne váš názor. O víkendu jsme měli deskoherní akci a Twilight Imperium 4 byl pro mne jeden z největších vrcholů, na které jsem se těšil. O to více jsem pak byl zklamaný.

Hra (v šesti hráčích) se totiž neskutečně vlekla, hráči neustále vyjednávali, dohadovali se, uzavírali dohody. Každé kolo trvalo přes hodinu a hra postrádala jakoukoliv akci a dynamiku. Nikdo s nikým nebojoval, útok se zdál riskantní a nevýhodný, neboť všichni byli relativně silní a hrozilo, že po útoku na souseda vás napadne druhý z opačné strany. Zkrátka se zdálo výhodnější zbrojit, chránit vlastní teritorium a sbírat body za zboží, upgrady jednotek, sousedství s anomáliemi atd. To by samo o sobě nevadilo, kdyby se vše tolik nevleklo. Prakticky každé kolo hry se pro mne neslo v následujícím duchu: Během 5 minut jsem měl jasno, co budu hrát, a pak jsem přes hodinu čekal, až odehraji těch pár jednoduchých akcí. Po šesti hodinách (čisté hry) jsme všichni vyčerpaní hru ukončili/vzdali s pěti vítěznými body.

Na rovinu, ještě snad nikdy jsem se při hře tolik nenudil. Mám rád dlouhé hry, ale vadí mi, pokud se během hry nic neděje.

Takže... vzhledem k tomu, že TI4 čerstvě vyhrál TP, řekněte mi prosím, kde "jsme udělali chybu".

TI jsem hrál teprve podruhé, takže jsem si ještě nevytvořil názor. Ale popravdě nemám příliš chuť "podstupovat" to znovu. A přitom se mi hra jako taková moc líbí... frakce, příběh, figurky lodí, upgrady jednotek atd. Takže budu rád, když mne přesvědčíte, že je všechno jinak a motivujete mne dát TI další šanci. ;-)

19.3.2019 14:56:10 | Upraveno autorem (porovnej)

Velkolepá, epická... nuda?

tak to si najdi jinou herní partu,
Naše první hra byla 10h... zábavy
druhá už jen 6h(už jsme znali pravidla)... zábavy
třetí to samé.

prostě je to o lidech, u nás je akce,souboje,vyjednávání atd..

19.3.2019 15:52:14

Re: Zdenek
Díky za reakci.

Nemyslím si, že by byl problém v lidech. Máme dobrou skupinu (= dobří hráči a je s nimi zábava). Ale když hra nemotivuje ke konfliktnosti (vyplatí se neútočit), pak těžko může být "vina" na straně hráčů. Proč útočit, když k tomu nemám důvod?

19.3.2019 17:28:41 | Upraveno autorem (porovnej)

Belgvejen
Nebudu se tu moc rozepisovat, ale dovolím si jeden krátký postřeh - pokud jste to hráli tak velmi nekonflitkně, jak je možné, že tu hru za 6 hodin nevyhrál ten jeden člověk, který držel Mecatol Rex? Mecatol je tam právě jako zdroj konfliktu, protože ten kdo ho drží má jeden až dva body za kolo navíc oproti ostatním, což si ostatní nemohou dovolit dlouho nechat být. Jedna z mých minulých her byla zpočátku taky tak pasivní, ale pak člověk co držel Mecatol posbíral asi 4 body náskok, ostatní se na něj vrhli aby vůbec měli šanci vyhrát, a pak už se otevřel prostor na různé zrady a napadání.

Nicméně souhlasím s tím, že zdlouhavé vyjednávání třetích stran může vést k až otravné nudě, zvlášť pokud člověku přijde předmět vyjednávání málo významný. Já mám asi štěstí na lidi, protože u svých her jsem tohle nikdy nepociťoval a zatím vždy jsem TI3/4 hrál cca za hodinu na hráče.

19.3.2019 17:35:48

Vybíráme z Bazaru

Firefly – 10th Anniversary Collector's Edition
Firefly – 10th Anniversary Collector's Edition
Akt. cena: 299 €
Končí za: 13 dnů

Nejnovější otázky

další >>

Offcanvas