Twilight Imperium 3rd Edition

xxxxxxxxxo hodnoceno 62x (Seznam vlastníků)

Twilight Imperium 3rd Edition - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 3 - 6
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 240 min
Herní svět: Sci-fi
Herní kategorie: desková hra, strategická, válečná, diplomacie
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Fantasy Flight Games
Autoři: Christian T. Petersen
Rok vydání: 2005
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Epic, 6 hráčů - report

Mé jméno je Thar Vanneed a jsem prvorozený syn slavného kapitána Manther Vanneeda.
Můj předchůdce winnaran Mathom Iq Seerva zemřel nedlouho před zvolením nového císaře. Díky tomu jsem měl tu čest ujmout se úřadu Ochránce kronik ve Věži letopisů prastarého města Mecatol.
Císař mi tento vysoký úřad nabídl i přesto, že mým domovem byl po dlouhé roky Moll Primus a já většinu svého života strávil službou ve hvězdné flotile koalice Mentak, se kterou jsem často napadal a olupoval i obchodní lodě mého nynějšího pána.
Mnohokrát už obkroužily všechny tři malé měsíce mou rodnou planetu Moll od doby, kdy jsem vstoupil jako důstojník do služeb flotily Mentak. V těch dobách se galaxie probouzela a staré, kdysi mocné civilizace povstaly ze svého popela, aby svedly ten největší souboj v historii známého vesmíru: boj o titul Galaktického císaře.
V těch dobách, kdy se z hloubky věků vynořili kybernetičtí potomci slavného národa Lazaxů a začali obsazovat planety na okraji známé galaxie se velmi podobně začali chovat ostatních z šestice Velkých civilizací. Začal boj o zdroje a moc. Velmi důrazně si v tomto ohledu počínali hmyzí válečníci Sardak N'orr, ostatní nechtěli zůstat pozadu: Federace Sol tvořená přizpůsobivými a rychle se množícími tvory s hladkou kůží, podivná civilizace Muat se svou gigantickou a smrtonosnou lodí, později nazvanou "Válečné slunce", i má vlastní civilizace vesmírných korzárů zvaná Koalice Mentak. Nejpomaleji v tomto ohledu postupovala moudrá rasa vodních tvorů zvaných podle jejich domovských planet Jol-Nar. Ti od počátku naráželi na velmi houževnatý odpor na nezávislých planetách v sousedních systémech. Ostatně jejich síla nikdy nespočívala v přímém boji. Narozdíl od Jol-Narů měli při obsazování neutrálních planet daleko větší štěstí Sardak N'orr a kyborgové Lizix. Oba totiž na obsazených planetách našli poslední potomky původních Lazaxů, což jim přineslo nezanedbatelný politický vliv.
Již jsem psal o tom, že Jol-Narové získavali nová území pomaleji. Nicméně velmi intenzivně zasáhli do dění hned při druhém kongresu Galaktické rady. Jol-Nar vedli velmi intezivní diplomatická jednání, aby při konečném hlasování porušili všechny dojednané smlouvy ve svůj prospěch.
Boje o zdroje probíhali intenzivně dále, avšak bez otevřeného konfliktu mezi Velkými civilizacemi. Naopak, naoko se mohlo zdát, že spolu velcí rivalové rámcově spolupracují, protože byly uzavírány velké obchodní kontrakty. Přesto "svobodní" korzáři tajně sloužící naší Koalici olupovali obchodní konvoje, přesto všechny Velké civilizace nepokrytě zbrojili a posilovali své flotily na hranicích svých území. Přesto došlo k několika "mírovým" anexím vojskem nechráněných planet. Vše směřovalo k válce...
Jak se dalo očekávat, křehký mír prolomili proradní kyborgové Lizix. Poblíž strategického uzlu, červí díry Beta, zaútočili na naši pohraniční flotilu Mentak. Ta se musela s menšími ztrátami stáhnout, aby se zuřivostí a výrazně posílená útok opětovala a zahnala Lizix na jejich původní území. Po dalších několika dalších šarvátkách konflikt končí překpapivě: Mentak a Lizix uzavírají slavnou alianční smlouvu a společnými silami okupují ústí červí díry Beta, což oběma civilizacím umožní snadno pronikat na vzdálená území Sol a Muat.
Během těchto pohraničních válek ničím neomezovaní bojovníci Sardak N'orr zabrali nevětší část galaxie z celé Velké šestky a rychle se rozmnožující lidé z Federace Sol výrazně posilovali pozemní armády. Drzost Federace nebrala konce, když zaútočila na samotný Mecatol Rex, centrum galaxie a sídlo Galaktického koncilu. Domorodá rasa winnaranů však dokázala dostát slibu, který před dávnými věky dali poslednímu císaři. Několikrát odrazili mnohonásobnou přesilu lidí a tak zůstal Mecatol Rex svobodný. Nedlouho poté Galaktická rada odsouhlasila významnou deklaraci o zachování neutrality planety Mecatol a tento pakt zůstal v platnosti až do zvolení nového císaře. Galaktická rada také postupně přijímala zákony na omezení zbrojení, především výroby levných bojových stíhačů a pozemních armád. Válka však nepolevila.
Tajná koalice Muat a Federace Sol proniká červí dírou Alfa do středu území Sardak N'orr. Hlavně díky skvěle zkoordinované obraně Sardaků končí obrovské bitvy neúspěchem útoku. Přesto se projevuje podivná povaha hmyzích tvorů, kteří rezignují, odstupují ze všech politických jednání a dalšího dění ve vroucí galaxii se už neúčastní.
Ve stejných dobách Lizix bojují s Jol-Nar o hraniční planety. Neúspěšná ofenzíva Federace a Muat vůči Sardakům znamená pro bojechtivé Lizix neodolatelný impuls. Začínají bojovat na druhé frontě, pronikají červí dírou Beta a úspěšně napadají Muat. Tím vráží klín mezi jejich alianci s Federací, která se rozpadá, Muat napadá domovský systém Federace a decimuje jej.
Červí dírou Beta proniká i Koalice Mentak. Nikdy nezapomenu na slavnou bitvu, ve které jsem rozdrtili flotilu Muat v cenném tříplanetárním systému. Zatímco Lizix pokračuje v plenění území Muat a Federace ustupuje až na samotný okraj galaxie, Mentak se stahuje. Tento krok našich admirálů se ukázal jako nanejvýš moudrý. Zákeřní Lizix, zaslepení chutí po krvi napadají naši flotilu poblíž našeho domovského světa. Toto bezprecedentní porušení všech aliančních dohod se stane pro záludné kyborgy osudné. Všechny dostupné síly naší Koalice se shromáždily na Moll Primus, aby vzápětí vyrazily na trestnou výpravu. Společně s uvážlivými Jol-Nar koordinujeme útok, Lizix jsou drceni v kleštích, navíc část jejich flotily za červí dírou Beta ztrácí možnost ústupu a je totálně zničena. Lizix zatlačení na svůj domovský svět kapitulují a do dalších událostí již nezasahují.
V těchto dobách došla má civilizace největšího rozmachu, měli jsme obrovský vliv v Koncilu, titul Imperátora byl nadosah....
Zbývající tři Velké civilazace, znovuzrození Sol, Muat a Jol-Nar se však s takovýmto stavem věcí odmítají smířit. Obrovské flotily postupně útočí na naše území. Moll Primus kapituluje. Koalice se stahuje až k vzdáleným bývalým hranicím se Sardaky. Znechucení vůdci národů naší Koalice rezignují.
Ztráta společného nepřítele pro zbylou trojici znamená válku všech proti všem. Technologie a vědecký pokrok se ukazuje jako rozhodující. Velcí Jol-Nar získávají definitivní převahu. A tak získala Galaxie nového vůdce, mého nynějšího pána. Ať žije Císař!

Neuvěřitelná epická partie v 6 hráčích. Já - Mentak, Permon - Sol, DarkElf - Sardak, Xin - Muat, Marcel - Lizix, Xar - Jol-Nar. Hra trvala (hrubého) času necelých 15 hodin. Já jsem po cca 13ti hodinách z vyčerpání vzdal, což mě teď mrzí, protože jsem měl hezký náskok 4 VP (měl jsem jich 11 ze 14ti) a za další necelé dvě hodiny mě zvládl předehnat pouze Xar. Hráli jsme na 14 VP, na velké (čtyřprstencové) galaxii,s celou řadou doplňujících pravidel , z těch nejzajímavějších:
"Star by Star" - domovské systémy NEMUSÍ být na okraji herního plánu, mohou být kdekoli (v prvním kole se nesmí útočit a Mecatol Rex má zdvojnásobenou vzdušnou i pozemní obranu)
Rozšířená diplomacie - možnost vytvořit
"Pakt o neútočení" (podmíněn Trade kontraktem), který umožňuje prolétávat systémy partnera, ale ne tam zastavit
"Aliance" (podmíněna "Paktem", může být jen jedna), umožňuje mít jednotky v systémech společně s partnerem, porušení alience je penalizováno 10 Trade goods (což mi při hře přišlo jako směšná kompenzace)
Namícháná sada Strategických karet: Leadership, Diplomacy II (+rozšířená diplomacie, viz výše), Assembly, Logistics, Trade II, Warfare II, Technology II, Imperial (pouze 1 VP)
Dále jsme hráli Distant suns, Leaders (pouze 1 leader na civlizaci), Resourcefull planets (1 trade good za obsazenou planetu), Shock troops, Facility, Race technologies...

PS: Když jsem jel totálně mrtvej po 13 hodinách busem domů a před očima mi pořád běhaly raketky, kartičky a žetonky, poprvé v životě jsem si říkal, že mám deskovek plný zuby :-)
15.4.2009 11:58:49

report
super report! Pěkně napsáno. Ale to byl přesně můj pocit ze hry - bylo to super, ale mám toho dost :)

15.4.2009 12:17:37

rbx

:-)
tak to je poprve, co jsem si poprskal smichy monitor, kdyz jsem si precetl ten konec :-)))

15.4.2009 12:40:16

Xerxes

Císař by se rád vyjádřil
Zdraví Vás císař z mocného rodu Jol-Nar. Za takto poutavou recenzi budete dozajista povýšen (i přes zkomolení mého jména) do vesmírně-rytířského stavu :)

15.4.2009 20:50:17

15 hodin ?!?
A to mi manželka tvrdí, že jsem blázen, když hraju 2-3 hoďky...
Uběhl jsem 15 maratónů, jel jsem čtyřiadvacetihodinovku dvojic na kole ale 15 hodin hrát jednu hru, to si nedovedu představit. Ale jak je vidět, tak to jde!
Ale super report. Pošli to Lucasovi jako scénář k 7 dílu Stars Wars

15.4.2009 22:43:12

Xer
Apeluji na vaši moudrost, Císaři a doufám, že za tento neomluvitelný prohřešek při zkomolení vašeho jména nebudu popraven :-)
Jsem rád, že se report líbí!

16.4.2009 09:56:59

Vybíráme z Bazaru

The Binding of Isaac Four Souls Ultimate KS
The Binding of Isaac Four Souls Ultimate KS
Akt. cena: 2390 Kč
Končí za: 9 dnů

Offcanvas