Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2 - 6 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 240 min |
Herní svět: | Fantasy |
Herní kategorie: | desková hra, strategická |
Čeština: | ke stažení |
Vydavatelé: | Avalon Hill Heidelberger Spieleverlag Valley Games, Inc. |
Autoři: | neuvedeno |
Rok vydání: | 1980 |
Sdílej: |
Hra ve 4
Tak včera jsme dali naší první hru ve 4 hráčích. Celkem jsme hráli 4 hodiny, oproti první hře se tedy čas výrazně zkrátil. Do příště máme ještě další vylepšovák - pokud jeden hráč hraje, ten další si už hodí kostkou a rozmýšlí si, kam půjde a co tam bude rekrutovat. Hra byla celkem těsná, mě se hned ze začátku podařilo naverbovat dva Warlocky, ale poté mi nevyšel můj plán rekrutovat Serpents a soupeři mi utekli. Asi jsem na těch hadech neměl tolik bazírovat a zkusit něco jiného.doplnění
Ještě doplním, že při hře ve 4 je opravdu třeba hru urychlit, jelikož doba, po kterou čekáte, než na vás přijde znovu řada, se může protáhnout. Mně osobně to nevadí, rád se koukám, jak ostatní hrají, ale někomu to může vadit, proto to tady zmiňuji. Doba se navyšuje obzvlášť, pokud se odehrává bitva. Ale alespoň máte čas jít na záchod nebo (a to doporučuji) pozorovat soupeřovi jednotky a zapamatovat si, co mu zbylo a případně se na oslabené legii popást :)
sydo
ahoj
zajímalo by mě pár věcí...jakým způsobem se rekrutují jednotky? A kde je hráč má? dělá si z nich jakoby komínek a chodí s něma po mapě nebo je má někde skrytě u sebe? Bitvy probíhají i v průbehy hry kdy se hráči snaží oslabit a zároveň po botvách znovu posilnit novými jednotkami nebo se sbírají jednotky a na konci vypukne závěrečná bitva?
to sydo
Chápu, že pro někoho jsou tyto hry to pravé ořechové, ale mnohahodinovou hru s prostoji kdy nemám co dělat a ještě s možností, že budu někdy v polovině vyřazen až do konce hry to bych tedy asi nedal :-). Nikomu to ale neberu - naštěstí v mém herním okolí nejsem s tímto názorem sám a tak nejsem k takovým hrám nikým nucen.
to SYDO
hmm, tak po prvotnich chvilich nadseni kdy uz jsem temer na tu hru zacal odkladat do kasicky me docela odradilo na te hre jak jsi ji ted pospal analysis paralysis + dlouha herni doba. a to fakt nekdo muze i odpadnout v polovine hry? Co pak trakovy hrac dela? Pamatuji se na jednu diskusi co jsem cetl o velmi nadejne Age of Mythology - tu hru zabily zdlouhave souboje, kde kdyz se dva hraci stretli, dalsi dva si mohli nekde bokem rozehrat jinou deskovku, nez se dostali zase na radu. Mam rad hodne hluboke hry, ale ne zase az tak hluboke, ze clovek pomalu citi, ze by to chtelo, aby nektere veci prepocitaval radsi comp. Aby nakonec nebylo lepsi nez hrat Titana z ktereho vychazi Heroes of Might and Magic (nebo mozna spise z Kings Bounty) si dat hot seat primo v Heroesech na compu:-)
...
sakra, doufam ze to nezni moc skepticky:-)
Prostoje
Mě sobně prostoje při soubojích odradily v Age of Mythology. Dětem jsem řekl, že to s nima budu hrát maximálně 1x za rok :) Jestli tohle podobné hrozí i v Titanovi, tak to bohužel nebude hra pro mě.
boje
2 beholder: jednotlivé legie jsou složeny do komínku, na kterém je znak legie v barvě hráče. Vždy, když legie přijde na terén, může rekrutovat další jednotky, pokud na to má vhodné potvory, např. 2 gargoyly na močálu rekrutují kyklopy, 2 kyklopové na stepi rekrutují gorgonu, 3 kyklopové v džungli rekrutují behemota atd. Bitvy probíhají i během hry a největší ke konci, kdy se střetávají nejnabušenější legie obsahující Titany.
2 zbytek - ano, někdo může odpadnout po hodině, osobně nám to nevadí, jelikož o to víc jsou hráči pod tlakem a nemohou zbytečně riskovat, ale chápu, že to může být problém. Na druhou stranu je to lepší, než být v dlouhé hře beznadějně poslední a muset se prokousávat ke konci. Když vypadne první hráč, chodí pro pivo a brambůrky, když vypadne další, hrajou jinou hru. Jinak bitev zas není tolik, jelikož beznadějné bitvy je lepší předem vzdát a dát tak soupeři pouze polovinu bodů. Když k bitvě dojde, je to zhruba tak na 5 - 10 minut v závislosti na počtu jednotek. U nás prostoje nikomu nevadí, každý kouká a fandí jedné nebo druhé straně a baví se i tak, ale jak říkám, chápu, že to může být pro někoho problém.
Co se týče hotseatu, já osobně dám vždy přednost deskovce než počítačové hře, hru nakompu jsem nehrál přes rok a nijak mi to nechybí.
A co se AP týče, je to otázka času. Titan opravdu není pro příležitostné hráče, je to propracovaná hra mnoha možností, kdy se s každou hrou dozvídáte něco nového. První hra ve 3 - 6,5 hodiny, druhá hra ve 4 - 4 hodiny (a jeden z hráčů hrál poprvé). Nemůžu se dočkat léta, až po obědě vybalíme titana na zahradě a celé odpoledne bude Titan, bazén a ledové nápoje :D
2 Ringo - pokud chceš hrát ve dvou, tak tě prostoje a eliminace nemusí trápit ;)
F:AT
jinak tady je dobrá diskuze o titanu a jeho době hraní atd. Většina lidí souhlasí s tím, že se zkušenostmi odpadají prostoje a hra se zkracuje a je tam pár dobrých postřehů o hře, pokud si chcete udělat obrázek:
http://fortressat.com/index.php?option=com_fireboard&Itemid=220&func=view&catid=11&id=15811
...
přesně, já osobně chci eliminovat prostoje a dlouhou herní dobu tím, že budem hrát jen ve dvou
čas
Dnes máme další herní večer, pokud bude opět Titan, vyzkoušíme to házení a promýšlení pohybu ještě dokud hraje předchozí hráč, to by hru mělo urychlit, dám vědět, jak to šlo. Další možností je hrát na časový limit - určí se čas a kdo má po jeho uplynutí nejvíc bodů, vyhrál. Nebo si po uplynutí této doby mohou dát dvě nejsilnější Titan legie souboj o vítězství.
2 beholder - ještě k tomu rekrutování: v každé legii musí být maximálně 7 jednotek, pokud do plné legie chceš verbovat další jednotky, musíš ji rozdělit. tím se ti legie množí, ale zároveň svou legii rozdělením oslabíš, musíš to tedy udělat na bezpečném místě a poté opět rekrutovat dál. Např máš v legii titana, 2 warlocky, 2 gargoyly. Na stepi rekrutuješ pomocí gargoylů kyklopa. Poté v džungli rekrutuješ kyklopem dalšího (jednotka může rekrutovat na vhodném terénu stejnou). Nyní bys chtěl třetího kyklopa, abys mohl v džungli rekrutovat behemota, ale máš plnou legii. Rozustíš ji proto na 2 legie - v jedné budou 2 gargoyly (už je nepotřebuješ, jelikož kyklopy dostaneš z kyklopů) a ve druhé, titan, 2 warloci a 2 kyklopové. Nyní na džungli budeš moci rekrutovat třetího kyklopa a až na džungli sojdeš znovu, rekrutuješ konečně behemota a ze dvou behemotů serpenta - konečně silnou jednotku. Rekrutovat může pouze legie, která se v daném kole pohla, není možné sedět na jednom místě a rekrutovat tam dokola.
sydo
to zní hodně dobře, už si představuju to množství taktik, co a kde rekrutovat...ještě mě tak napadá...soupeř stejně vidí co rekrutuješ a z čeho ne? takže moc tajností neuděláš že? ale ve více lidech už je asi horší si pamatovat armádu. A ještě mě zajímají ty body? Z každého vítězství je určitý počet bodů? A teď mě ještě napadlo jak je to s pohybem? Každý hráč má určitý počet tahů, které musí co nejlépe využít ? Má složení armády vliv napohyb apod. ?
2 beholder
Ano, soupeři musíš vždy ukázat jednotky, kterými rekrutuješ, aby věděl, že nepodvádíš. Je důležité mít dobrou paměť, jelikož když má každý hráč 5 legií, je v tom guláš a pokud víš, kde co je, máš velkou výhodu.
Vítěz bitvy dostává body za soupeřovu armádu, tolik bodů, kolik je násobek vlastností potvor, např. za gargoyla se silou 4 a skillem 3 dostane 12 bodů. Za každých 100 bodů získáš anděla a titan se posílí o 1. Když dosáhneš 400 bodů, může se tvůj titan se svou legií, pokud na pohyb hodí 6, teleportovat na jakékoli místo na mapě, kde je nepřátelská legie (aby se hráči nehonili donekonečna). Za každých 500 bodů máš archanděla.
Pohyb: Složení armády na pohyb vliv nemá, až na výše zmíněnou teleportaci (je ještě jeden způsob teleportace - pokud začíná tvá legie obsahující lorda (titana, anděla, archanděla) ve věži, může se na hod 6 teleportovat do jiné prázdné věže nebo na místo vzdálené 6 polí od té startovní). Na začátku kola hodíš kostkou a to určí, o kolik se můžeš pohnout. Musíš se pohnout alespoň jednou legií a pohybující se legie se musí pohnout přesně o tolik, kolik na kostce padlo. Hod kostkou se vztahuje na pohyb všech tvých legií. Pohyb se řídí symboly na mapě, ale to už zacházím do hloubky :)
sydo
ok, dík za info, ještě k tomu pohybu...nestává se díky tomu hodu kostky na pohyb, že za boha nedojdu na ten určitý druh terénu kde potřebuju rekrutovat určitou jednotku?
pohyb
Pohyb na mapě je podle diskuzí a různých článků, které jsem četl, tím nejtěžším, co se lze v Titanu naučit. Zkušení hráči vědí kam jít, aby maximalizovali své šance na úspěšné verbování. My po těch dvou hrách zatím ani nevíme, co pořádně dělat a teprve se rozkoukáváme, takže rekrutujeme, kde to jde, nad nějakým konkrétním použitím dané legie zatím ani neuvažujeme. Doporučuji výše uvedené fórum nebo diskuze na BGG (který je teď mimo provoz), co jsem tak četl, máme před sebou fest dlouhou cestu. Zkušení hráči například efektivně blokují ostatní na mapě a podobné vychytávky. Četl jsem příspěvek od chlapíka, který měl za sebou cca 200 her, věřil si a nastoupil proti maníkovi, který měl odehráno k pětistovce. Prý dostal nařezáno jak nikdy předtím, takže předpokládám, že se zkušenostmi si hráči tu náhodu upraví k vlastním potřebám :D
sydo
ok, dík, vypadá to, že po výplatě přibudou další dva titáni ( já a přítelkyně ) :)
titáni
To rád slyším :) a neděkuj pořád :D já o mých oblíbených hrách diskutuji rád. I když jsem teď nakrklej, jelikož jsem dnes dostal 2x na zadek v Cosmicu, i když jsem pokaždé už měl 4 planety a byl krůček od vítězství. Holt není každý den posvícení.
Dotaz na upravu pravidel
Ahoj Sydo, chci se zeptat - neni ten vylepsovak tak trochu zmena pravidel? V originalu si totiz hrac musi nejdrive rozdelit armady a teprve potom se dozvi, kolik se mohou pohybovat - tudiz mnohokrat se stane, ze mu rozdeleni nepomohlo ci dokonce ublizilo.
Uvedu priklad:
Pokud bych vedel, ze mi padne dvojka, tak bych chtel rozdelit armadu a jednu z nich poslat prave na to policko s dvojkou, mezitim zbytek poslape jinam. Pokud bych nevedel, co mi padne, neriskoval bych rozdeleni a radeji bych sel s celou armadou.
Jeste horsi varianta. Kdybych vedel, ze mi padne sestka, tak chytnu nepritele, proto armadu nerozdelim a znicim ho. Jenomze v klasicke variante to nevim, takze si armadu rozdelim, protoze neverim, ze mi padne sestka, a nyni si s sestkou nemohu moc pocit - nesmim nechat na stejnem policku dve svoje armady, takze nepritele nechytim, promrhal jsem sanci a platim si za sve rozhodnuti.
Delka nasi prvni hry ve ctyrech
Jinak delka nasi prvni hry ve ctyrech byla od 21:00 do 3:00 a skoncili jsme ji nasilne po ukonceni pateho tahu vypoctem celkoveho skore. Jako novackum nam delalo problem se zorientovat v mape a hodnekrat jsme se vraceli k pravidlum. Opravdu doporucuji si na prvni hru vyhradit dost casu!
délka hry
Titan je parádní hra, ale prostoje jsou příliš velké díky tomu, že vše se musí neustále obracet a zkoumat. Nepomáhá ani zapisování. Hra se tak v určitých momentech nebo pro určité lidi stává z větší části nudnou. Po včerejší hře jsme došli k závěru, že bude nutno učinit pár zlepšováků a jeden podstatný zásah do pravidel. Ve výsledku by to mělo hru nejen zrychlit, ale také učinit mnohem zábavnější, protože asi bude více bitev a menší obavy o ztrátu vlastního Titana. Až věci otestujeme, pochlubíme se.
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Warhammer 40k, First Strike, Starter Set
Akt. cena: 575 Kč
Končí za: 12 hodin