Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 1 - 4 |
Doporučený věk: | od 14 let |
Herní doba: | 60 min |
Herní svět: | Fantasy |
Herní kategorie: | kooperativní |
Čeština: | vydání ohlášeno |
Vydavatelé: | REXhry Gamelyn Games |
Autoři: | Scott Almes |
Rok vydání: | 2021 |
Sdílej: |
Jak se vám ve hře daří
Vím, že je docela těžká, ale zajímají mě i vaše zkušenosti. Já to hraju včetně karet z rozšíření Stories (dnes poprvé i s jedním questem) a zatím jsem se ze 3 her nedostal ani k bossovi, max porazil 1 miniona. Vždy jsem hrál s jinou dvojicí postav.
- - -
píšu o (nejen) sólohraní deskovek: www.instagram.com/solo_boardgaming
Ja podobně 3 sólo , k bosovi jsem se dostal 1x :)
@paladin91 A pak rychlej konec?
- - -
píšu o (nejen) sólohraní deskovek: www.instagram.com/solo_boardgaming
Ve 2 hráčích je to údajně těžší tak pár lidí na BGG doporučovalo, aby pochodeň začínala na pozici 3P. Sám to tak hraju a vyhovuje mi to. Je to pořád velká výzva, ale už je o něco více času na průzkum atd.
Hrali jsem 5x ve třech, 2x ve čtyřech. K bossovi jsm ese dostali 1x a těsně jsme ho nedokázali porazit.
Tomovo herní okénko - najděte si na FB
@Addis nemám moc rád house rule. Nicméně ve 2 ze 3 her nebyla problém pochodeň, ale přemnožení goblinů. Ale tam jsou tomu napomohl i sám. Až včera pochodeň dohořela, za což mj. mohlo i přidání questu, který na jednu stranu dělá partii zajímavější, ale na druhou ji víc či méně ztěžuje.
- - -
píšu o (nejen) sólohraní deskovek: www.instagram.com/solo_boardgaming
Myslíte, že je hra rozbitá, nebo je potřeba naučit se ji hrát? Něco jako Spirit Island. Ten na začátku taky dělá lidem problém to pobrat a pak, když pochopí, jak to hrát, tak zvyšují obtížnost.
Tady je mnohem více náhody, což ztěžuje celkový úspěch. Náhodu máš v tažených kartách místností (já začal hru, kdy jsem za pochodeň odkryl sousedící místnosti a ve všech byli goblini, kdybych hned jednoho nezabil, je konec partie), pak samozřejmě v hodech kostkami a stejně tak v lootu a kouzlech, co najdeš. Zatím nám s kolegou přišlo (každý to hrajeme sólo), že to až tak nemůžeš ovlivnit. Postavy jsou tu lepší a horší (je pro to na BGG i tabulka se srovnáním), ale zase se mi nezdá, že by rozhodly o výhře/prohře (ale fakt brzo soudit).
Jako určitě jsem udělal chyby, ze kterých jsem se již poučil (podcenil hemžení goblinů) a první 1-2 partie ti dost času zabere řešení ikon a listování v příloze s popisem karet. Což samozřejmě odvádí pozornost od samotného hraní. Pro mě to je fajn zpestření, ale pořád narážím na ty neduhy, co v euro hrách prostě nejsou (aspoň ne v takové míře).
Mám teď cíl se aspoň dostat k bossovi, v sólu hraju za 2 postavy. A taky jsem četl názory, že snad za 3 hrdiny to je o něco lehčí. Což není problém vyzkoušet. Věřím tomu, že postupem času se člověk dostane dál, ale nad hrou asi nikdy nebude mít kontrolu.
- - -
píšu o (nejen) sólohraní deskovek: www.instagram.com/solo_boardgaming
tak nemuzu říct ze rychlý ale neměl jsme na to už dobre postavy ,neměl jsem odemčene pasti a pak jsme nedal testy
ta nahoda v katach tam je ale zase už podle toho co ti šlo výš jak moc ryskujes goblina. zásadní je neotecit druhe monstrum než si poradis s tím prvním
Při setupu namícháš jen část karet. Takže v jedné partii tam může být místností s goblinem plácnu 8, ve druhé 12. Miniona jednoho po druhém, to je jasné, jen ti goblini se do toho motaj. :)
- - -
píšu o (nejen) sólohraní deskovek: www.instagram.com/solo_boardgaming
Pozor, tahle hra neni klasickej dungeon crawler, kde si muzete chodit kam chcete a lazo plazo si tam neco vykillit. Je potreba uplne jinej mindset. Hrajete proti casu, kazde kolo je potreba vyuzit heroickou akci idealne k ziskani vybaveni. Je potreba zabijet gobliny, jen co se objevi. Zaroven planovat dopredu, kdy se objevi a kdy budou utocit a utokum se pokud mozno vyhnout. Balik karet pro dungeon se stavi specificky, je potreba toho vyuzit a pocitat karty. Vedet, kde mi muze prijit minion a kde urcite ne. Prvniho miniona aktivne hledat ve chvili kdy ma aspon jeden hrdina vybaveni na jeho zabiti, ziskate 6 kol. V zadnem pripade nelezt na pole, kde by mohl byt druhy minion, toho hledat az po zabiti prvniho. V prvnich hrach vybirat spravne kombinace hrdinu - idealne jeden bijec s potencialem na velkou damage na miniony a jeden kouzelnik na zabijeni goblinu. Pokud mate malo HP, je lepsi dat rest nez jit do nejistyho boje a skoncit v kolecku smrti. Obecne, pokud umirate, delate neco spatne. Tahle hra chyby neodpousti. Asi by toho bylo jeste vic, ale nejdulejzitejsi je asi to pocitani karet, kdyz to zacnete spravne pouzivat, nemel by uz byt takovy problem se dostat k bossovi. Nahoda tam sice nejaka je, ale chce to nad tema pravdepodobnostma trochu premyslet, nepujdu do testu 7 se dvema kostkama, to fakt neni velka pravdepodobnost, ze to dam (6+1 nebo 5+2, vic moznosti neni).
Tak mne sa podarilo zahrať túto hru 5x a z toho som sa dostal k bossovi 2x a len jedenkrát sa mi podarilo vyhrať.
Víťazstvo bolo doslova vydreté, v sólo móde s 3 postavami a s využitím všetkých dovtedy získaných poznatkov o hre
Každopádne musím povedať, že dať dole toho draka bolo samo o sebe heroický výkon…
Peter
Člen Trenčianskeho Board games klubu
Ja to hral parkrat s Marwou a myslim, ze jsme 3x sejmuli bosse. Ale bylo to pokazde velmi tesne (pokazde jeste kolo a prohrajeme). Jenze oba jsme pomerne kompetitivni hraci a dost jsme planovali. Nehlede na to, ze si muzes vcelkujednoduse dopocitat odkdy mas sanci polozit doupata minionu a taky neni blby vyuzit moznosti nechat si objevit mistnost. A samozrejme mydlit gobliny hned, jak se objevi. Ale to v podstate opakuju, co psal Theriss. Hru musis planovat, coz muze byt zklamani pro nekoho, kdo ceka epickou rubacku ve stylu treba black plague.
Pak jsem to hral doma parkrat s rodinou a tam uz bylo vic takovy to neorganizovany beheni po podzemi a taky jsme to 3x prohrali :D
Za mě je tohle fakt super hra, nejlíp investovaný prachy za posledních pár let. Prvních pár her trvalo dost dlouho, moc se nám nedařilo a několikrát jsme se zasekli na pár nejasnostech. A taky jsme první dvě hry dostali pěknýho klepáka od bosse :D Ale teď už docela víme, jak na to, a přehoupla se nám úspěšnost zdolání hry nad 60 %. Hrál jsem jen základní hru a rozšíření s lektvary, příběhové rozšíření ale teprve příjde.
Hrál jsem ve dvou, třech i čtyřech hráčích a musím říct, že tři jsou podle mě optimální. Ve dvou se nestíháte pobíjet gobliny, zatímco ve čtyřech zas nestíháte s pochodní, protože uhasíná fakt rychle.
Jak si hru člověk trochu osahá, tak pozná, které předměty je lepší přenechat, a kdy už může začít hledat velké miniony. Docela důležité je pak také počítat karty, resp. ve kterých místnostech už/ještě může být velký minion - hodí se jak na udržení chladné hlavy v začátku hry, abyste hned neumřeli, tak i ke konci, kdy vám dochází čas a každý krok je důležitý, než objevíte jeskyni bosse.
Celkově za mě hra 10/10, miniaturní balení mě neskutečně překvapilo. Už se těším na příběhové rozšíření :D
Od rozšíření po příběhové stránce moc nečekej, hlavně jde o nové karty podzemí, vybavení, kouzel a nové postavy. Ony questy jsou fajn zpestření, ale vlastně je tam ani nechci mít vždy. Jinak gratulace, já už to déle nehrál, páč jsem míval problémy se už jen dostat k bossovi…
- - -
píšu o (nejen) sólohraní deskovek: www.instagram.com/solo_boardgaming
K bossovi se dostanu skoro pokaždé, ale ještě jsem ho neporazil a nikdy jsem nebyl ani blízko k jeho porážce :D
hraju to jen sólo
dulezity je neotáčet dva miniony zaras. prvne pobit jednoho a pak az pátrat dal po druhym. kombinace hrdinu je taky docela důležita.
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
DOOM: Desková hra (2016) CZ
Akt. cena: 2499 Kč
Končí za: 2 dny